וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,152 מטר ו-604 קומות: זה באמת הבניין הגבוה בעולם

2.12.2015 / 0:05

הכירו את "הכלה" - מגדל חדש שצפוי לקטוף את תואר הבניין הגבוה ביותר בעולם - כשהוא יתנשא לגובה של 1,152 מטרים וכולל 604 קומות. הבניין יהיה חלק מ"העיר האנכית הראשונה בעולם" שתקום בבצרה, עיראק. שובו של מגדל בבל?

AMBS MEDIA

אחרי שרק אתמול (ג') דיווחנו לכם על הבניין החדש בערב הסעודית, שצפוי לשבור את שיא הבניין הגבוה ביותר בעולם - מגיע בניין חדש שייבנה במחוז בצרה שבעיראק - ויתנשא לגובה הבלתי נתפס של 1,152 מטרים,

כן. יותר גבוה בכ-150 מטרים מהמגדל של ערב הסעודית. הבניין - שזכה לשם "הכ?לה" על שם המחוז המכונה גם "כלת המפרץ" - יהיה בעצם חלק מ"העיר האנכית הראשונה בעולם", שתשתרע על יותר מ-1.5 מיליון מטרים רבועים ותורכב מארבעה מגדלים מחוברים בגבהים שונים.

ארבעת המגדלים - עם 604 הקומות המובטחות - יכללו בתי מלון, משרדים, בתי ספר, מרפאות, פארקים ואפילו רשת רכבות המיועדת למתחם בלבד. "הכלה", שתוכננה על ידי משרד האדריכלים AMBS, תכלול גם אנטנה שמגיעה לאורך של 187 מטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך ייראה הבניין הגבוה ביותר בעולם שייבנה בעיראק/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבניין צפוי לשבור את שיא הגינס של הבניין הגבוה ביותר בעולם - ששייך כרגע לבניין בורג' ח'ליפה שבדובאי, המתנשא לגובה של 828 מטרים. הוא גם צפוי לשבור את השיא של גורד השחקים "מגדל הממלכה" שייבנה בעיר ג'דה שבערב הסעודית, וצפוי להגיע לגובה של קצת יותר מקילומטר.

העיצוב הייחודי יכלול כיפה גדולה - הדומה להינומה של כלה - שתגלוש מראש הבניין עד התחתית ותספק צל לפארקים של המתחם. עוד לא נקבע תאריך לתחילת העבודות, אך על פי השאיפה הבניין יושלם ויאוכלס עד 2025.

עוד באותו נושא

טירוף! זהו המלון הגדול בעולם שנבנה במזרח התיכון

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההינומה של הכלה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבניין יורכב מארבעה בניינים מחוברים בגבהים שונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully