וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמנתם חופשה בפריז? הכסף לא יוחזר אם תבטלו

15.11.2015 / 8:46

התיירים עוזבים את פריז, הישראלים מקצרים את החופשה ואתרי תיירות פופולריים כמו מגדל אייפל ויורודיסני נסגרו למבקרים. צרפת עוברת למצב ספיגה תיירותי, אז איך זה ישפיע על החופשה העתידית שלכם בעיר האורות?

עריכה: ניר חן

יומיים אחרי מתקפת הטרור הקטלנית בפריז, תעשיית התיירות העולמית עדיין מנסה לאמוד את היקף הנזק שנגרם לתדמיתה של אחת הערים המתויירות בעולם. חרף העובדה שלא מעט ערים באירופה ידעו בעברן הלא רחוק אירועי מוות מבהילים וגם פריז עצמה עדיין לא התאוששה לגמרי מהטבח במערכת העיתון "שרלי הבדו" בינואר השנה - לאיש בצרפת אין ספק: את המלחמה הזאת אי אפשר באמת לנצח והנזק הוא בלתי נמנע.

"צרפת היא מדינת תיירות מהמעלה הראשונה ואיש מאזרחיה לא יגלה סבלנות לפעולת טרור מכל סוג שהיא", מצהיר לוראן רומאני, נציג משרד התיירות הצרפתי בישראל בשיחה לוואלה! NEWS. רומאני, שתפקידו בארץ כולל עידוד וקידום של התיירות היוצאת מישראל לצרפת, מצפה מהישראלים לגלות הבנה למצבה של מדינתו. "אני בהחלט מבין את הישראלים שמבטלים את הגעתם לצרפת כרגע ובעיקר את אלה שמבקשים לשוב ארצה בכל מחיר. מי כמוהם מבין ויודע את היקף הנזקים שגורמות פעולות טרור ואי אפשר לבוא אליהם בטענות. אין ספק שהאירועים האחרונים ישפיעו לרעה על התיירות אבל כרגע מוקדם להעריך עד כמה".

אין זאת, כאמור, הפעם הראשונה בה מתמודדת צרפת מול אירועי טבח מחרידים. גם בינואר השנה סבלה פריז מידיים מפגעות של טרוריסטים שטבחו 11 אנשי מערכת שעבדו בעיתון הסאטירי "שרלי הבדו", כמו גם במרכול יהודי בעיר.

גם אז, כמו היום, הוכתה צרפת בהלם מוחלט. האבטחה הוגברה, שוטרים וחיילים חמושים נפרסו במוקדי תיירות מרכזיים ואיש לא באמת ידע מה דרוש כדי לתקן את הסדק בתדמיתה של אחת המדינות הנאורות בעולם. "מאז ינואר ועד חודש מאי נרשמה ירידה של 20% במספר התיירים לפריז", מגלה רומאני וגם מודה שהאסטרטגיה הצרפתית היתה להסיט את המיקוד מעיר האורות ולהתמקד בתיירות לשאר חלקי המדינה שנתפשים כבטוחים יותר.

"צרפת נותרה יעד בטוח אבל תיירים רבים ויתרו על פריז, או נחתו בשטחה רק כדי להמשיך לחבל אלזס, נורמנדי או פרובאנס. השקענו תקציבים בשיווק המדינה ואפשרנו לפריז להתאושש לאיטה", לדברי רומאני.

רחוב מופטר פריז בלילה. ShutterStock
התיירים לא יוצאים. רחוב מופטר בפריז/ShutterStock

מארגני התיירות: אל תצפו לביטול חינם

ובינתיים, מי שכן הבטיח לעצמו את הזכות לבקר בפריז בימים הקרובים, ייאלץ כנראה לעשות זאת או לוותר על כספו. חברות התעופה מאפשרות אמנם לנוסעיהן לשנות את מועדי הטיסה ללא קנסות, אבל ככל שמדובר ברכישת חבילת נופש, לאיש מבין מארגני התיירות אין כוונה לספוג את הביטולים מכיסם. לדברי אחד מארגני התיירות, "נכון שאין הרבה ישראלים שרוכשים 'דילים' לפריז והרוב מרכיבים לעצמם את המלון והטיסה, אבל מי שכן רכש שלא יצפה לביטול חינם כל עוד חברות התעופה ממשיכות לטוס כרגיל".

בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, עסוקים התיירים בניסיון להעריך את המצב מרחוק ומי שרכש כבר טיסה או חבילת נופש, מנסה למשוך זמן או להמר על המידע הניתז אליו מכותרות העיתונים. מי שכבר נמצא בפריז מנסה לשוב ארצה בהקדם האפשרי, לא מבלי לנפץ כמה מיתוסים חברתיים נגד תושבי צרפת.

ענבל שמרלינג, ישראלית שנסעה עם בעלה לפריז כדי לצפות בהופעה של להקת יו 2, שבינתיים בוטלה כמובן, מתארת את מה שעבר עליה אמש בשיא האירועים: "היינו במסעדה בזמן הפיגועים, ומה שהדהים אותנו היו האדיבות והאכפתיות הצרפתית. למעשה הם היו מדהימים ולא אפשרו לנו לזוז ממקום המחבוא שלנו. נשארנו עם צוות המסעדה כמה שעות לאחר הסגירה כי לא היו מוניות ואי אפשר היה להסתובב ברחובות. המוניות דחסו אנשים מעבר למותר העיקר לפזר את כולם בבתים ולהחזירם בשלום". בינתיים שמרלינג ובעלה קיצרו את חופשתם וצפויים לנחות בארץ מחר. "אין אווירה של חופשה", היא מסכמת.

החל מהבוקר (א') נכנסו לתוקפם שלושה ימי אבל לאומיים, שבמהלכם יישארו אתרי התיירות והתרבות הלאומיים סגורים למבקרים, בכללם מגדל אייפל, פארק השעשועים יורודיסני ועוד. ממשלת צרפת תיגברה את האבטחה סביב מתקנים אסטרטגיים במטרופולין ולפי שעה נראה שהעיר תתרוקן מתיירים בימים הקרובים.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully