וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיולי סולמות במדבר: הילדים שלכם יודו לכם

שי יגל

24.2.2017 / 8:54

לא כולם מתים על סולמות וחבלים שיש לעתים תוך כדי המסלול הטיול, כלומר המבוגרים, כי אין ילד שטיפוס מאתגר בין סלעים, סולם או אפילו כמה מאחזי יד לא מלהבים אותו. אז קבלו שלושה מסלולים מדבריים עם מעט הליכה והרבה אתגרים, בדיוק כמו שילדים ואוהבים

העונה החורפית היא עונת הטיולים במדבר. וזה בדיוק הזמן לטיולי אתגר משפחתיים - חוויה שאתם והילדים תזכרו עוד הרבה זמן, וכשתחזרו הביתה אין ילד בבית ספר שלא ישמע על הטיול.

לא כולם מתים על סולמות וחבלים שיש לעתים תוך כדי המסלולים, ואני מתכוון דווקא למבוגרים, כי אין ילד שטיפוס מאתגר בין סלעים, סולם או אפילו כמה מאחזי יד לא מלהבים אותו. אפילו ילדים שלא אוהבים ללכת ברגל - ברגע שניצבים בפני סולם או חבל - מיד מתייצבים בראש הטור.

לא לשכוח: ירידה בסולמות עם הילדים היא חוויה משפחתית מגבשת ומרגשת, אבל לא לשכוח להיות מאוד זהירים, להציב גבולות ברורים ותמיד להיות בקשר עין עם כל הילדים.

אז קבלו שלושה מסלולים עם מעט הליכה והרבה אתגרים, בדיוק כמו שילדים ואוהבים.

נחל תמר

מתחילים בסולמות. אמרת סולמות - אמרת נחל תמר. נחל קצר אך תלול, שכולל שני מפלים גבוהים עם סולמות ארוכים, והאמת קצת מפחידים. ההתחלה מעט מעל צומת הערבה ליד המצפור והאנדרטה. הסיום בתחתית הנחל, כמה מאות מטרים למטה. הירידה כל כך תלולה, שמתחילת המסלול כבר רואים את סופו. גייסו קצת אומץ, קורטוב של סבלנות והרבה ילדים מתרגשים - וצאו לדרך.

בסופי שבוע וחגים אפשר למצוא במקום אנשי גלישת מצוקים, שתמורת כמה עשרות שקלים יתנו לילדים (וגם למבוגרים) חווית גלישה מצוקים מרגשת. הנוף המרהיב, הגישה הנוחה וכמובן האתגר הופכים את המסלול לאחד הפופולריים ביותר באזור.

הגעה:
נוסעים על כביש 25 מדימונה אל צומת הערבה, עוברים את הכניסה למכתש הגדול ובתצפית מעל צומת הערבה עוצרים. עדיף להקפיץ רכב נוסף אל תחנת הדלק בצומת הערבה, או אל הציאה מהמסלול.

לא לשכוח:
המסלול נוטה להיות עמוס מאוד בחגים, וזה אומר הרבה אנשים בכל סולם. תבואו מוקדם, זה משתלם.

נחל אוג

ממש לפני שכביש מספר 1 מסתיים ונוגע בים המלח, נמצא נחל אוג, הסמוך לקיבוץ אלמוג, שהוא קרוב הרבה יותר למרכז מנחלי הנגב ומהנה לא פחות. נחל אוג הוא אחד הנחלים היורדים מירושלים אל צפון ים המלח, וכולל שני מסלולים: אחד מעגלי קצר ואחד ארוך ומאתגר, שמתחיל ממצפה יריחו ומסתיים בקיבוץ אלמוג.

אבל חלקו התחתון והקצר הוא למעשה קניון מקסים, שכולל שלושה מפלים מאתגרים שהמעבר בהם דורש טיפוס בסולומות ושימוש במאחזי יד. הקניון הצר יוצר צל נעים, כמו גם המון מקומות שכדאי לעצור בהם לאורך המסלול. לאחר היציאה, חוזר המסלול לנקודת ההתחלה בשביל נוח, כשנופי צפון ים המלח והבקעה מסביב.

הגעה:
יורדים דרך כביש מספר 1 מירושלים לכיוון ים המלח, עוברים את צומת אלמוג ובמתחם הקניות הקטן פונים ימינה, לעבר קיבוץ אלמוג. חונים בכניסה לקיבוץ ויוצאים לדרך.

לא לשכוח:
באזור ים המלח יכול להיות חם כל השנה, אז הצטיידו בהרבה מים, ואם נשאר מספיק זמן קפצו לשמורת עינות צוקים הסמוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

נחל גוב

נחל גוב נמצא אי שם ליד מעלה עקרבים, על הכביש המפותל והתלול שהיה פעם הדרך לאילת. האזור כולל הרבה מסלולי הליכה כולל מעלה עקרבים הרומי ואחרים, כך שאפשר להעביר פה יותר מיום טיול אחד, אבל גולת הכותרת היא ללא ספק נחל גוב. השם "נחל גוב" מרמז על הגבים שנקווים בו אחרי גשמים, אבל דווקא עכשיו שהמסלול יבש ואין צורך לחצות גב עמוק אפשר ליהנות, מהקניון המרשים ומהירידה התלולה.

אין ספק - המסלול מפחיד - אחד מאותם מקומות שלמרות שמאות אנשים כבר עברו בו לפניך , הצעדים הראשונים לתוך הקניון מציפים איזה חשש קטן שאולי זה לא הרעיון הכי טוב שיש, מתגברים על הפחד ומכאן כבר הכל חוויה אחת גדולה .

הגעה:
מצומת הערבה נוסעים דרומה על כביש 90. בצומת חצבה פונים ימינה ונוסעים נסיעה קצרה עד תחתית מעלה עקרבים, שתביא אותנו אל השלט המכוון לתחילת המסלול.

לא לשכוח:
לא הרחק משם נמצא חניון החולות הצבעונים במכתש הגדול, שבו צל, המון חול צבעוני ואין קליטה סלולרית. מושלם, לא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully