וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלונלי פלאנט בחר: היעדים המוזלים הטובים ביותר ל-2016

1.11.2015 / 8:05

זה כבר ידוע שלא חייבים להוציא הרבה כסף על חופשה, אז מגזין הטיולים הנודע בחר את המקומות הכי יפים בעולם לשנה הבאה, שבהם תוכלו גם לנפוש וגם לחזור הביתה עם כמה שקלים בכיס. הנה יעדי ה"לואו-קוסט" של 2016

חופשה בזנזיבר בטנזניה/צילום: זיו ריינשטיין

בווידאו: חופשה בטנזניה - אחד היעדים המוזלים והמומלצים ל-2016

גם השנה מסמן אתר התיירות הפופולרי "לונלי פלאנט" את עשרת יעדי התיירות המומלצים לשנה הבאה לכל מי שמחפש טיול בתקציב סביר, ואשר מאס ביעדים יקרים ובלתי מושגים. היעדים הבאים יתאפשרו לכם לתכנן טיול בתקציב שפוי, וליהנות מנפלאות טבע, ערים ומסלולים מקוריים שלא יקרעו לכם את הכיס.


עוד על טיולים בעולם בוואלה! תיירות:
10 דברים שאתם חייבים לעשות בחו"ל לפחות פעם בחיים
תחזיקו חזק וצפו: המפלים הכי מטורפים בעולם
מקומות מדהימים בעולם שלא תאמינו שקיימים

1. אסטוניה

אחרי שתרדו מהמעבורת שיוצאת משטוקהולם או הלסינקי - אסטוניה תרגיש לכם ממש כמו הארץ המובטחת. למה? כי ערמת המטבעות שתישאר לכם בכיס אחרי שעזבתם את גוש האירו תאפשר לכם לרכוש שם סיבוב של משקאות.

להשתדרג מחדר באכסניה לחדר מלון יכול להיות רעיון לא רע - ואפילו במחיר סביר. בתמורה לכסף תקבלו באסטוניה נתח ייחודי במיוחד של אירופה, שבו השפעות מזרח אירופאיות ונורדיות מתערבבות להן יחד. מלבד הבירה טאלין, שאי אפשר לעמוד בפניה, ניתן למצוא במדינה גם כמה איים בלטיים שאינם כל כך ידועים, ואת תענוגות חוף הים והיער של הפארק הלאומי לאהמה (Lahemaa), המתהדר בתואר הפארק הלאומי הראשון של ברית המועצות הישנה.

עוד באותו נושא

הלונלי פלאנט מציג: רשימת המדינות הטובות בעולם ל-2016

לכתבה המלאה
גן לאומי לאהמה אסטוניה. ShutterStock
גן לאומי לאהמה באסטוניה/ShutterStock

2. הו צ'י מין סיטי והאנוי, וייטנאם

האתר "priceoftravel" ערך דירוג של 31 ערים באסיה לפי מחיר, ואישר את מה שמטיילים רבים יודעים כבר מזמן - הערים של וייטנאם הן אופציה מעולה לטיול מוגבל בתקציב. גם הו צ'י מין סיטי והאנוי (שלישית ושנייה ברשימה בהתאמה) הן לא פחות מאשר קסם לתייר שלא רוצה לזרוק כסף בלי חשבון. עם תקציב של 20 דולר ליום או אפילו פחות עבור למזון, לינה ואטרקציות. טיול בטווח המחירים הזה יעניק לכן את החוויה של לחיות כמו המקומיים, עוד נקודה לטובת הרעיון של טיול דל תקציב השנה.

הו צ'י מין סיטי וייטנאם. ShutterStock
הו צ'י מין סיטי וייטנאם/ShutterStock

3. מזרח אפריקה

התפרצות נגיף האבולה במערב אפריקה, לרוע מזלם של אזורים אחרים של היבשת, יצרה אפקט דומינו בכל מה שנוגע להזמנות החדרים באזור בשנת 2015. כדאי להפנים: לונדון, מדריד ופריז קרובות במאות קילומטרים יותר להתפרצות הנגיף במערב אפריקה מאשר אזור התיירות של מזרח אפריקה.

אפריקה היא יבשת עצומה (ארצות הברית כולה נכנסת בשטח מדבר סהרה), כך שתעשו לעצמכם ולתיירות במזרח אפריקה טובה ענקית אם תנצלו את המבצעים המטורפים לטיולים בקנייה, אוגנדה, טנזניה ומקומות נוספים באזור, ותחוו כמה מנפלאות הטבע הגדולים והמלהיבים ביותר בעולם.

שקיעה בשמורת טרנגירי טנזניה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
נצלו את הדילים לבוא לכאן. שקיעה בשמורת הטרנגירי, טנזניה/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

4. ניו מקסיקו, ארה"ב

מחפשים פינה יפה, מעניינת ואנינת טעם במחיר סביר בדרום-מערב אמריקה? הפסיקו את החיפושים, כי ניו מקסיקו יושבת בול בתקציב שלכם. את מזג האוויר השמשי והיבש באורך קבוע ואת המראות המוכרים לכם מהסדרה "שובר שורות" - אפשר לחקור מקרוב במחיר שווה לכל נפש.

ספורט החורף הוא איכותי וזול והטיולים בחוץ הם פשוט יוצאים מן הכלל, ובחינם: נופים מדהימים של אגמים, טיולים ביערות אלפיניים צפופים של עצי אשוח ומפלי מים גועשים, שמורת הטבע הפרה-היסטורית פטרוגליף ומעיינות חמים ללא תשלום. בהתחשב בעושר כזה של אטרקציות אשר כולו נמצא במדינה אחת, ניו מקסיקו מציעה ערך רב הן מבחינת זמן והן מבחינה ככספית.

שביל הטורקיז ניו מקסיקו. ShutterStock
שביל הטורקיז בניו מקסיקו, ארה"ב/ShutterStock

5. בוסניה והרצגובינה

כשזה נוגע ליחס בין שערי החליפין של המטבעות, למרבה המזל עדיין יש כמה מקומות בעולם שבהם לא משנה מאיפה אתם מגיעים - עדיין תרגישו שאתם עושים עסקה טובה. בוסניה והרצגובינה היא דוגמא טובה למקום כזה. אפשרויות לינה זולים במיוחד, ארוחות טובות ותחבורה בין-עירונית בשילוב עם ערים היסטוריות (סרייבו ומוסטר) ואטקרציות עתירות אדרנלין במחירים סבירים (רפטינג על נהר אונה וסקי, למשל) יתגמלו הן את המטיילים העניים והן את אלה שמחפשים את החלק הפחות מתויר של אירופה.

מוסטר בוסניה והרצגובינה. ShutterStock
מוסטר, בוסניה והרצגובינה/ShutterStock

6. גליציה, ספרד

האם ספרד גבר מוצתה לגמרי על ידי מטיילים? התשובה היא לא. גליציה שבצפון מערב המדינה נחשבת לגבול האחרון שלה, וברגע שתעברו את עיר הבירה סנטיאגו דה קומפוסטלה, ימתח בפניכם האזור הפראי של קו רקיע של סלעים ומצוקים, משובץ באינספור כפרים בתוליים.

הערך של האזור נובע לא רק מהעלויות נמוכות יותר של טיול בו בהשוואה לחלקים מתוירים יותר של ספרד, אלא גם מאיכות פירות הים והבשר הנמצאים בשפע בטאפאס בארים המקומיים, ולטעום את הדברים הטעימים באמת, במנות קטנות, יעלה לכם פחות. ואם אתם להוטים לחסוך גם בלינה, חפשו נכסים פרטיים להשכרה בתקופת חופשות בתי הספר.

הקתדרלה בעיר סנטיאגו דה קומפוסטלה. ShutterStock
הקתדרלה בעיר סנטיאגו דה קומפוסטלה/ShutterStock

7. קוויבק סיטי, קנדה

למי שגר או נמצא בצפון אמריקה ורוצה לבקר באירופה אבל חסר לו זמן וכסף, מומלץ לשקול בחיוב ביקור בקוויבק סיטי. כן, אנחנו יודעים שזה לא באירופה. אבל יש מספיק אקזוטיקה בעיר הפרנקופונית הזו כדי להזכיר לכם את היבשת הרחוקה. בכמה ימים ספורים אפשר לסייר בעיר העתיקה שהיא גם אתר לשימור של אונסק"ו, לסעוד במסעדות ביסטרו של פעם וללכת לאיבוד ברחובות המרוצפים העל-זמניים. אם יש לכם יותר זמן וכלי תחבורה פרטי, יער מונמורנסי והפארק הלאומי ז'אק קרטייה מציעים טעימה פרועה מהפרובינציה והזדמנות מצוינת לצפות בחיות בר בקרבה מפתיעה לעיר.

קוויבק סיטי קנדה. ShutterStock
קוויבק סיטי, קנדה/ShutterStock

8. החוף הקריבי של קוסטה ריקה

למה שלא לחוות את הצד הפחות מתויר של קוסטה ריקה? שיקלו להגיע לחוף הקריבי של המדינה ותמצאו בו יעד שעדיין מתפתח, ואשר צופים לו נסיקה במהלך השנים הבאות. תושבי קוסטה ריקה, המכונים "טיקוס" הם אנשים חמים ומסבירי פנים, והם ישמחו לסייע לכם בהתמצאות בתחבורה הזולה ובחופים הרגועים. הכינו עצמכם להרבה מוזיקת רגאיי ולאוכל ג'מייקני, ולטיולים ביערות ממול האוקיינוס שם תוכלו לחפש את אחד היצורים החמודים ביותר שהטבע יצר: העצלן.

חוף קריבי פורטו ויאחו קוסטה ריקה. ShutterStock
חוף קריבי בפורטו ויאחו, קוסטה ריקה/ShutterStock

9. מזרח טימור

הרפובליקה הדמוקרטית של מזרח טימור (או פשוט "מזרח טימור") היא יעד דרום אסייתי אפשרי לתקציב דחוק, רק כמה קילומטרים מאוסטרליה. אם תתרחקו מהמלונות היקרים של עיר הבירה דילי, תוכלו למצוא בקתות חוף שעל המחיר שלהן אפשר להתמקח ולהשתכן על החופים הזהובים של האיים הקטנים דה אתאורו שמצפון לדילי וג'אקו שבקצה המזרחי, המציעים אתרי צלילה מהמרהיבים ביבשת. למרות החששות הבטחוניים של המדינה הצעירה ביותר באסיה, נסיעה סביב מזרח טימור יכולה להיות הרפתקה בסגנון של פעם מלאה באדריכלות קולוניאלית פורטוגזית - לצד כבישים משובשים ותחבורה מקומית עמוסה.

חוף פטוקמה ליד העיר דילי מזרח טימור. ShutterStock
חוף פטוקמה ליד העיר דילי, מזרח טימור/ShutterStock

10. מערב אוסטרליה

תנודות המטבע הביאו לכך שהדולר האוסטרלי מציעה כיום עסקאות טובות יותר למבקרים מחו"ל מאשר אלה שהתאפשרו בשנים האחרונות. הנופים החלומיים של מערב אוסטרליה, שהיו מחוץ להישג ידם של חלק מהתיירים, נמצאים כעת שוב בחזרה על המפה ומאפשרים ביקור בבירה הקוסמופוליטית פרת', באזור קימברלי הצפון מערבי, בעמק הברבור מלא הכרמים, ביער צוקי הסלעים המפורסם השוכן במדבר ובחופים הלבנים הבלתי נגמרים.

כרמים עמק הברבור במערב אוסטרליה. ShutterStock
כרמים בעמק הברבור, מערב אוסטרליה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully