וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה טוב לנו? אחרי הישראלים, גם הרוסים מחרימים את טורקיה

9.10.2015 / 1:18

ראש הממשלה הטורקי הצהיר שבפעם הבאה שמטוסים רוסיים יחדרו לשטח האווירי של טורקיה - הם יופלו. הרוסים, שמציפים את חופי אנטליה ודומיה, לא אהבו את ההתבטאות הזו ועתה מאיימים להחרים את המדינה. האם החרם ישפיע על מחירי הנופש של הישראלים?

אנטליה בקיץ. וואלה! טורס
חופי אנטליה. הרוסים מאיימים להחרים את הריזורטים הטורקיים/וואלה! טורס

כנראה שנשק החרם התיירותי לא שמור רק לישראלים, ועתה מתכוונים גם הרוסים להחרים את אחת ממדינות הנופש העיקריות שאליה הם מגיעים - טורקיה.

החרם המסתמן מגיע בעקבות חדירת מטוסים רוסיים לשטחה האווירי של טורקיה מוקדם יותר השבוע, כתוצאה מהמערכה הצבאית של הרוסים בסוריה נגד מתנגדי אסד וכוחות דעאש. חדירת המטוסים הרוסיים לטורקיה העלתה את חמתם של הטורקים, מה שגרם לראש הממשלה הטורקי, אהמט דבוטאולו, לצאת בהצהרה כי ארצו תגיב צבאית לכל הפרה של הריבונות האווירית הטורקית. "הכוחות הטורקים המזויינים הונחו ליירט כל מה שבאוויר, גם אם זו ציפור שעפה", אמר דבוטאולו. הרוסים, מצידם, תלו את אשמת החדירה של מטוסיהם במזג האוויר הגרוע.

רק בסוף השבוע האחרון חדר מטוס רוסי לשטח האווירי הטורקי, מה שגרם לרשויות באנקרה לשגר שני מטוסי F-16 לאוויר. בנוסף, השגריר הרוסי זומן לנזיפה.

בעקבות איומיו של ראש הממשלה הטורקי, מאות רוסים החלו להעלות פוסטים ברשתות החברתיות, ביניהן פייסבוק, טוויטר וברשת החברתית הרוסית הפופולרית ביותר "וקונטקטי" (Vkontakte), שדנו במתח בין שתי המדינות ואיימו להשאיר את החופים הטורקיים ריקים מתיירים רוסים בקיץ הקרוב, אם הטורקים ימשיכו לאמץ את השיח העוין כלפיהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחירי הנופשונים יצנחו בעקבות צניחת התיירים. קלאב באנטליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוסיה היא מדינת המקור השנייה בחשיבותה לאנטליה

בשבעת החודשים האחרונים של השנה שעברה הגיעו לטורקיה כשני מיליון תיירים מרוסיה, אולם מספרם כבר צנח משמעותית לפני זה בעקבות המשבר הכלכלי ברוסיה וירידת ערך הרובל הרוסי. השנה חוותה טורקיה צניחה תיירותית גדולה, ללא קשר לרוסיה, בעקבות המצב הבטחוני הרעוע במדינה, כמו גם בעקבות משבר הפליטים מסוריה שהשפיע על הטורקים. בסך הכל ירד מספר התיירים במדינה, שבשנים טובות עמד על כ-30 מיליון בשנה, בשישה אחוזים, כך לפי משרד התיירות והתרבות הטורקי.

התיירים מרוסיה חשובים ביותר לכלכלה הטורקית. בשנת 2014 אחד מכל שלושה תיירים לאזור אנטליה הגיע מרוסיה. בשנת 2015 היתה ירידה של 26% בתנועת התיירות מרוסיה לאנטליה, אך רוסיה עדיין מדינת המקור השנייה בחשיבותה לאנטליה לאחר גרמניה.

לפי גורמי תיירות בארץ, חרם של התיירים הרוסיים על טורקיה יביא בהכרח לצניחת מחירים נוספת מזו שהיתה בקיץ האחרון. בנוסף לאיומי החרם הרוסיים, יש להוסיף פרסומים בעיתונות הבריטית שלפיהם בסקר שערכה לאחרונה חברת נסיעות גדולה שלושה מתוך ארבעה נופשים בריטיים ימנעו מחופשות במדינות מוסלמיות, וזאת בהמשך לפיגוע שהתרחש בתוניסיה בקיץ האחרון, שבו נרצחו עשרות נופשים בריטיים.

אז האם ה"חרם" הרוסי המסתמן יגרום לצניחת מחירים בקלאבים של אנטליה בחודשים הקרובים? ייתכן שכן, אבל אין ספק שיוקרתם של הישראלים, שממשיכים לטוס לטורקיה, תעלה בהחלט. אם הסכסוך בין טורקיה לרוסיה יימשך, נראה שהטורקים ייאלצו למצוא קהל נופשים אחר שיימלא את מקומם של הרוסים. כרגע, לא נראה שיש מישהו שיכול להוות להם תחליף.

תודה ליוסי פישר על הסיוע בהכנת הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully