וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגת 60 שנה: איך הפכה קריית גת לשם החם בתיירות?

30.9.2015 / 7:37

ביום חמישי הקרוב יושק בעיר התעשייה של השפלה פרויקט "מפעלים מבפנים", שבו יתקיימו אירועי חינם, ביניהם הופעה של שלום חנוך, ייחנך פארק חדש וייחשף פסיפס עתיק. ביחד עם חגיגות ה-60 לעיר, זו כבר סיבה טובה לקפוץ לבקר בקריית גת, לא?

צלמים זמניים מורשים

בדומה למגמה הפורחת בעולם, שבה חברות פותחות שעריהן ומזמינות לסייר בפס היצור שלהן, התיירות תעשייתית מסתמנת כדבר הבא גם בעולם התיירות המקומית. אחת מהסנוניות הראשונות היא אזור התעשייה הוותיק של קריית גת, שחונך פרויקט חדש ומסקרן בד בבד עם חגיגות יום ההולדת ה- 60 לעיר.

לכבוד יריית הפתיחה לחגיגות ההולדת לעיר, ולכבוד השקתו של פרויקט "מפעלים מבפנים", יצאנו לתור את הפארק ואת המפעלים שיפתחו שעריהם למבקרים ויאפשרו לנו הצצה נדירה לנעשה בהם. על הדרך ישיקו גם את פארק הטבע, את הפבליון, את הגילוי הארכיאולוגי ואת האתכלית - חווה חקלאית מיוחדת ומרגשת בפעילותה.

בנוסף, חלק מהמפעלים יהפכו לבימת הופעות כאשר מפעל סוגת יארח את סולני האופרה הישראלית על במה שתמוקם בחניון פריקת המטענים. על רקע תפאורת משאיות ומיכלי הענק, ובעודם לבושים בתלבושות אופראיות מהודרות, יבצעו קלאסיקות של הזמר העברי; מפעל Startasys יארח חוויה מוזיקלית-וויזואלית המשלבת D.J עם מופע V.J מרהיב ולאחריו את שלום חנוך ומשה לוי במופע "יציאה"; מבשלת הבירה נגב תארח את חמי רודנר שינחה כיתת אמן בשילוב מופע אקוסטי. לטובת הילדים שבחבורה יתקיימו המופעים "שכונת הופ", "אדון שוקו" והתפוזים בשירי אריק איינשטיין, וכן מגוון פעילויות יצירה.

מתי: חמישי, 1 באוקטובר, מ-10:00 ואל תוך הלילה. לסיורים, ולחלק מהופעות, נדרשת הרשמה מראש.
מחיר: ללא תשלום פרט להופעות של שלום חנוך (30 שקלים) והאופרה (20 שקלים).
איפה: מחניון אינטל יצאו שאטלים שיעברו בין המפעלים
לפרטים והרשמה: 058-7001677 ובאתר האינטרנט.

מפעל HP קריית גת. צילום: אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
תיירות ותעשייה צומחים ביחד. פסל במפעל HP בקריית גת/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אריאלה אפללו

סיורים מבפנים

אינטל
המפעל הכי לא 'מפעלי' שהיינו שמחים לעבוד בו. בכל בוקר תקדם את פנינו תערוכה אמנותית, בזמן העבודה נוכל להתפנות לעיסוי משחרר בספא, לפרוש לשעת כושר כולל מאמן אישי ב-4 לפנות בוקר(!), לקפוץ למספרה ולהתלבט מה להזמין בחדר האוכל שדלפקיו עמוסים בכל טוב ובמבחר שנראה כמו בחתונה איכותית. וזה עוד לפני שהזכרנו את המשכורות, התנאים והאקסטרות שמסביב.

המפעל מאוד אסטטי, מצוחצח ומטופח ועד שנתקבל לעבודההסתפקנו בסיור שאפשר הצצה אל מאחורי הקלעים של יצור צ'יפים ומוצרי תוכנה. הסיור מתחיל במרכז המבקרים שמאובזר במסכי מגע והפעלות אינטראקטיביות מרתקות, ממשיך בהקרנת מצגת באודיטוריום, עובר במסדרונות האמנותיים, בחדר הכושר ומסתיים בגולת הכותרת - האקווריום. מבעד לקירות הזכוכית צופים לחדר הנקי - המקום הכי סטרילי בעולם שבו העובדים מכוסים מכף רגל ועד ראש בתלבושת "ארנב" המונעת כל אפשרות לחדירת גרגר אבק. ה'חדר' משתרע על 4 מגרשי כדורסל ויש בו 1000 מכונות (שחלקן עולות כמו F16), שמייצרות שבבים ופרוסות סיליקון בעזרת רובוטים שנעים על מסילות בתקרה. הסיור מגיל 13.
מתי: 10:00, 11:30, 13:00

Startasys
הביקור במפעל, מהמובילים בעולם בתחום התלת-ממד, הסעיר את דמיוננו עוד בטרם סיירנו בו. המחשבה שמדפסת יכולה לייצר כלים, צעצועים, בגדים ואפילו אוכל, גרמה לנו לרוץ ולראות הכצעקתה. ובכן, כן. בטרם הסיור למדנו שמדובר במפעל שמיישם את החלוציות והציונות של שנות ה-2000 כשהחברה, שהחלה כסטרט-אפ בשם אובגט, התמזגה עם סטרטסיס האמריקאית ולפני חודש העבירה את כל הייצור ממניסוטה לקרית גת. במפעל מפתחים גם פלסטיק ופולימרים נוזליים ליציקת המודלים, והוא עושה מהפכה עולמית ומממש את חזון העתיד עם מכירות של 850 מיליון דולר בשנה! הסיור עובר בין מכונות ההדפסה, מציג את הטכנולוגיות, את פעילותן, את המוצרים ואת מגוון היכולות לייצר מוצרי צריכה ואלקטרוניקה לתעשיית התעופה והחלל, הרכב, החינוך, הרפואה, הספורט ועוד.
מתי: ב- 10:00 סיור למשפחות וב- 10:15 למבוגרים. ב-19:00 מופע המולטימדיה וב-21:30 שלום חנוך

HP אינדיגו
עולם ההדמיה וההדפסה הדיגיטלית של HP הוא חסר גבולות ואת זה יכולנו לראות כבר בכניסה למפעל, בחלון הראווה שמציג את כל האפשרויות והחברות שמשתמשות בשירותיהם (למשל, פרויקט השמות של קוקה-קולה). הסיור מתחיל בהסברים על הטכנולוגיה, ממשיך בהקרנת מצגת ואפליקציות ועובר בשדרת מכונות הדפסה, בין תחנות העבודה תוך הצגת מדפסות הענק, יכולתן והדגמות בפועל. למרות שמדובר בתעשייה לא יכולנו להתעלם מסביבת העבודה המצוחצחת, הארגונומית ובעיקר מהצבעוניות הססגונית שמיישמת את - it's all about calories. הסיור מגיל 16.
מתי: 10:00, 11:00, 13:00, 14:00, 15:00

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אינטל קריית גת. צילום: אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
הייתם מתים לעבוד פה. חדר הכושר באינטל, קריית גת/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אריאלה אפללו

מבשלת בירה נגב

מבשלת בוטיק שמקפידה לייצר בירה בעבודת יד. בסיור במפעל תוכלו לפגוש את החבר'ה שמאחורי המבשלה, לשמוע את סיפורם ואת ההיסטוריה של הבירה, להציץ למחסן החומרים, לראות את מיכלי התסיסה הענקיים, את פס המילוי והביקבוק, להתנסות בהפעלת המכונות, לטעום בירה בשלביה הייצור הראשונים ולסיים מסביב לבר בחצר, בסשן טעימות של הבירות שחלקן עונתיות בהתאם לחומרי הגלם. במסגרת מפעלים מבפנים לאחר הסיור יתקיים מופע של חמי רודנר. מגיל 18.
מתי: 17:30, המופע ב- 19:00. בנוסף, הסיורים מתקיימים כל השבוע בתאום מראש
מחיר: 35 שקלים
לפרטים: 08-6886070

בירה מבשלת הנגב קריית גת. צילום: אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
לטעום בירה בשלביה הייצור הראשונים. מבשלת הנגב בקריית גת/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אריאלה אפללו

אתכלית - כפר ביתא ישראל

לצד התעשייה המתקדמת הוקם פרויקט חקלאי מרגש לטובת זקני השבט שמשמש להם תעסוקה ומקור לגאווה. מדובר בחווה חקלאית המדמה כפר יהודי באתיופיה כולל הגוג'ו - בתי הבוץ המסורתיים, הצבעוניות האופיינית והריחות והטעמים הזכורים להם מכפר הולדתם. הכפר הוא גם מרכז מבקרים פתוח המשלב חדשנות לצד מסורת, תיירות חקלאית לצד אקולוגיה חווייתית, שחושפים אותנו למנהגים ולמסורת העדה. בחווה נערכות מגוון סדנאות (עבודה חקלאית, בנייה בבוץ, הכנת תבלינים, יצירה בחימר, בישול מסורתי וכתיבה באמהרית) שיוצרות אינטראקציה בין דורית מרתקת.

עזריה פטגו, מנהל הכפר, לוקח אותנו לסיבוב ומראה בגאווה את הערוגות שכל חבר מטפח תחת שמו – פלפלים, תירס, טף (חיטה אתיופית) פולי קפה, גומן (חסה אתיופית), עצי פרי ופלפלונים אדומים שמתייבשים בשמש לטובת סחוג חריף-אש. פטגו מציג את הגוג'ו שהחברים בונים ביחד עם המבקרים ומספר שבקרוב תושלם הקמתם של 10 נוספים שישמשו לסדנאות ואירוח מסורתי.
מתי: 10:00, 11:00, 12:00 וכן בראשון-שישי (כל השנה), בתאום מראש
מחיר: ללא תשלום במפעלים מבפנים, 50 שקלים כולל 2 סדנאות וכיבוד
לפרטים: 054-753-0226, atachlit.org.il

אתכלית קריית גת. צילום: אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
חווה חקלאית המדמה כפר יהודי באתיופיה. אתכלית/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אריאלה אפללו

פארק חירבת פאטוט

בלב התעשייה הקימו פארק טבע וארכיאולוגי המשתרע על 50 דונם. הפארק הירוק מוקף במפעלים והעובדים, ובכלל, מוזמנים לקחת את ארוחת הצהריים, לפרוש שמיכה ולעשות להם פיקניק קצרצר באמצע העבודה, לשחק פינג-פונג בצל העצים, לשחרר שרירים במתקני הכושר ולאוורר ת'ראש בצעידה בטיילת. בנוסף הכשירו מסלול פאמפטראק אתגרי לרכיבת אופניים, מתחם להטסת טיסנים, מגרשי משחקים ומרפסת תצפית.

במהלך הקמת הפארק התגלתה ההפתעה בלתי צפויה - רצפת פסיפס נדירה מהתקופה הביזנטית, כפי שפורסם בוואלה!. הפסיפס, שייחשף מחר (ה') לראשונה בחנוכת הפארק, מורכב משני שטיחים - האחד עם שריגי גפן ובעלי חיים, השני מתאר את נוף הנילוס ומבנים בערים מצריות ששמן נכתב ביוונית.

פארק חירבת פאטוט בקריית גת. צילום: אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
יופי של מקום לארוחת הצהריים. פארק חירבת פאטוט בקריית גת/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אריאלה אפללו

הפביליון

בכניסה לפארק הקימו פביליון שנראה כקיוסק בשדרה. הפבליון מתפקד כמרכז תוכן ומידע ובו עמדות מחשב ומסך גדול עם ציר זמן אינטראקטיבי עליו מוקרן סיפור העיר ואנשיה לצד סיפורו של פארק התעשייה. על המסך יוקרנו תמונות ארכיון, סרטונים דוקומנטריים ועדכונים מהמתרחש בפארק. באמצעות מסכי המגע ניתן לקבל אינפורמציה עדכנית על המפעלים, על הקהילה ועל אירועים וטיולים בסביבה.
מתי: 1.10, ב- 10:00 יחנכו את הפארק, הפבליון והפסיפס, מ-15:00 יתקיימו הופעות והפעלות וב-20:00 תופיעה הזמרת דקלה.

רעבים?

רוצו ל"בוכרית" - שענטז מענג חיך של מאפייה ומסעדה קטנטנה וצנועה של סבטלנה ועובדיה חיימוב, והאמא שהיא מומחית בקיפול אמנותי של המאפים. באמצע השבוע הם מגישים את תבשילי העדה - באחש, פלוב, שורפה, מנטו וכן את הצ'יבורק והסמסה - מאפה בצק ממכרים ממולאים בבשר, תפוח אדמה, בטטה, דלעת או חצילים, שלכל אחד מהם צורת קיפול שונה, בהתאם למילוי.

בשישי התור משתרך כשכולם מחכים למאפים בהם גם ליפיושקה - לחם עגול ושטוח שנאפה בתנור אבן מיוחד, הסמסה והנונטאקי - מאפה דקיק ומתפצפץ בצורת קערה אכילה שהיא נהדרת להגיש בה תבשילים. האוכל טעים (ולא לסופרי קלוריות) והמחירים זולים (9-3 שקלים למאפה, 35-25 שקלים לתבשילים).
מתי: שני-חמישי, 12:00-19:00, שישי, 8:00-16:00.
לפרטים: בית האוכל הבוכרי, רחוב חשון 2, 054-2101560.

בית האוכל הבוכרי בקריית גת. צילום: אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
מסמסה ועד ליפיושקה. הרבה בצק בבית האוכל הבוכרי בקריית גת/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אריאלה אפללו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully