וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפך של הכנרת: חופים שמתאימים בדיוק לצורך שלכם

28.9.2015 / 0:33

מגיעים בשביל השקט או שמעדיפים מוזיקה? רוצים ללון באוהל או בקרוואן? אוהבים לעשות על האש בחוף או סובלים מהעשן והריח? חופי הכנרת עברו מהפיכה בשנים האחרונות, וכיום הם מותאמים לכל צורך ולכל אדם. לרגל חג הקמפינג והטיולים, יצאנו לגלות איזה חוף מתאים בדיוק לכם

ספק 500

האגם הלאומי של ישראל הוא מוקד משיכה של אלפי ישראלים, שלא רק מעבירים בו את הקיץ, אלא בעיקר נוהגים לפקוד אותו בתקופת החגים.

ואכן, הכנרת צפויה לקבל אליה לא מעט מטיילים בסוכות, כשכל אחד ישמח לבנות על שפת ים כנרת ארמון רב תפארת, או לפחות אוהל. עם זאת, יהיו גם כאלו שישמחו ליהנות מהשקט של האגם, אחרים יחפשו חוף של צעירים ללא משפחות וגם חופים נגישים בעניין.

אז לא משנה מה אתם ומה בא לכם - חופי הכנרת מציעים לכולם את מה שהם רוצים - מהחוף שבו מותר למנגל ועד החוף שבו חובה לשמור על השקט - קבלו את החופים שבהם כל אחד ימצא את מה שהוא/היא מבקשים. רק אל תשכחו להשאיר נקי אחריכם. חג שמח.

חוף חוקוק צפון, חוף הדגל: לא לחובבי מנגלים

מדובר ב"חוף דגל כחול" (סטנדרט בין לאומי בתחום חינוך סביבתי, איכות מי הרחצה, בטיחות, שירותים וניהול סביבתי) היחיד בחופי הכינרת. מדובר בחוף שקט בו נאסרת הכנסת מערכות הגברה, חל איסור להדליק מדורות ומנגלים וכן נאסרת הכנסת בעלי חיים וגנרטורים.

בחוף מגוון אטרקציות לפעוטות, מתחם כדורעף חופים, שולחנות פינג-פונג וכו'. כמו כן במקום מדשאות, משטחים מוצללים, שירותים ומלתחות חדשות, תאורה, ברזיות, נקודה להטענת טלפונית ניידים. כמו כן ניתן להשכיר החל מכיסאות ומיטות שיזוף ועד לאוהלים וקרוואנים ללינה. מדובר בחוף נגיש לנכים החל מרמת החניה, שירותים, ועד לגישה לקו המים המתאפשרת על ידי כיסאות גלגלים מיוחדים ועוד.

החוף ממוקם על כביש 90 כ-3 ק"מ צפונית לקיבוץ גינוסר.

חוף חוקוק בכינרת. עמותת צלול, מערכת וואלה! NEWS
חל איסור להדליק מדורות ומנגלים. חוף חוקוק/מערכת וואלה! NEWS, עמותת צלול

חוף צינברי: המקום של הטבריינים הצעירים

מדובר בחוף שבחלקו הדרומי אסורה השמעת מוזיקה, ואילו ביתר החוף מותרת. בחוף מותר להבעיר מנגלים וכן ניתן ללון באוהלים. בנוסף, הנופשים בחוף יכולים ליהנות משירותים כמו תאורה, שולחנות, ברזיות, שמשיות, מצללות, שירותים, מלתחות ועמדת הטענת טלפונים ניידים.

יש לציין, כי על מנת לגשת לקו המים יש לרדת מספר מדרגות וקו המים אינו נגיש לנכים. במקום חניית נכים, שירותים ומלתחות נגישות לנכים.

החוף ממוקם לאורכו של כביש 90 מעט צפונית לצומת כנרת.

חוף צינברי של איגוד ערים כינרת, מאי 2014. אלון דזיי,
אסור להשמיע מוזיקה. חוף צינברי/אלון דזיי

חוף שקמים-ברניקי: החוף הנגיש בישראל

רצועת חוף גדולה במיוחד המשתרעת לאורך 2.5 ק"מ ובה מקטעים מוגדרים לרחצה. בחוף קיימת הפרדה בין מתחמי הקמפינג לחניה, בו מדשאות, מתחם מותאם ללינה באוהלים, שמשיות, שולחנות פיקניק, תאורה ומתחם להטענת טלפונים ניידים. לאורכו של החוף ניתן למצוא גם מיטות שיזוף ועצי שיקמה ודקלים רבים.

השנה נחנך בחוף שקמים חוף נגיש במלואו בהשקעה של כ-800 אלף שקלים (בשיתוף משרד התיירות, ביטוח לאומי, החמ"ת ואיגוד ערים כנרת) המתחם החדש מעניק מכלול שירותים עבור בעלי מוגבלויות: חנית נכים הכוללת רמפות, ברזייה שירותים ומקלחות נגישים, שביל נגיש מהחניה לפינות פיקניק ייעודיות ומותאמות גם הן לנכים באזור רחב ומוצל, כיסאות גלגלים אמפיביים לשימוש במים.

גולת הכותרת הינה רמפת ירידה לחוף, המתחברת לשביל נגיש, הארוך ביותר בישראל שהינו נייד ומותאם לשינויים במפלס הכינרת, ומגיע עד לקו המים, כלומר נגישות מלאה מהיציאה מכלי הרב ועד ההגעה לקו המים ולתוך המים.

החוף ממוקם על כביש 90, דרומית לחמי טבריה (בין צומת צמח לטבריה).

חניכת חוף ראשון בכנרת מונגש לנכים, חוף שקמים טבריה. אוגוסט 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
חוף הנגיש הראשון בכנרת. חוף שקמים-ברניקי/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

חוף מפרץ אמנון: המפרץ המועדף על ידי תושבי המרכז

המגיעים לחוף מפרץ אמנון לא יוכלו שלא להתאהב ביופיו. בחוף מפרץ גדול ומרשים במיוחד, ומותרת השמעת מוסיקה והבערת מנגלים. כמו כן, במקום שירותים, מלתחות, ציליות, שולחנות, מדשאות, נקודת חיבור לתאורה ונקודת חיבור למכשירי ניפוח.

מדובר בחוף נגיש לנכים החל מרמת החנייה, שירותים, פינות הפיקניק ועד לגישה לקו המים המתאפשרת על ידי כיסאות גלגלים מיוחדים וכדומה. אל החוף מגיעים לרוב תיירים ממרכז הארץ ומדרומה בשל האווירה הרגועה במקום ויופיו של החוף.

החוף ממוקם על כביש 87, כ-2 ק"מ מערבית לגשר אריק.

נופשים בחוף מפרץ אמנון בכינרת 26 ספטמבר 2015. איגוד ערים כינרת,
חפשו פה חבר'ה מהמרכז. חוף מפרץ אמנון/איגוד ערים כינרת

חוף דוגה: יש מקום לקרוואן ונגישות לאופנוע הים

חוף דוגה הינו חוף שקט נוסף, שבו מתאפשרת לינה באוהלים וקיים גם מתחם מיוחד לחניית קרוואנים. ברחבי החוף פינות רבות מוצללות בהצללה טבעית באמצעות חורשה גדולה וכן ברשתות הצללה. מדובר בחוף שקט בו השמעת מוסיקה אסורה, אך ניתן להבעיר מנגלים.

כמו כן, בחוף קיימים לרשות הנופשים תאורה, שולחנות, ברזיות, שמשיות, מלתחות ושירותים, נקודת הטענת טלפונים ניידים ומזנון. הנגישות לנכים כוללת שירותי נכים ומלתחות נגישות. בחוף יש גם נגישות להורדת כלי שיט לכינרת.
ממוקם בסמוך לחוף כינר (לשני החופים נכנסים מאותה כניסה).

ההגעה דרך כביש 918, יש לפנות ימינה בצומת כינר-דוגה.

גבר על אופנוע ים. ShutterStock
רוצים אופנוע ים? רק בחוף דוגה/ShutterStock

חוף חלוקים-כורסי-לבנון: העדפה של הצעירים

רצועת חוף גדולה במיוחד הכוללת שלושה חופים, הרצועה נחשבת למועדפת בעיקר בקרב צעירים, ובה מתאפשרת השמעת מוסיקה, הבערת מנגלים וכן לינה באוהלים. כמו כן, ברצועת החוף ניתן למצוא שולחנות פיקניק רבים, מדשאות, שירותים ומלתחות, תאורה, צליות, ועמדת הטענת טלפונים ניידים. בנוסף ברצועת החוף קיים גם מדרון להורדת סירות ואופנועי ים.

רצועה זו נגישה לנכים החל מרמת שירותי החיינה, שירותים ומלתחות ועד לגישה לקו המים (באמצעות כיסא גלגלים).

לרצועת חוף זו ניתן להגיע דרך כביש 918, כשבצומת כורסי יש לפנות מערבה לעבר החוף.

חוף חלוקים בכנרת. תקשורות-יעל שביט,
נחשב למועדף בעיקר בקרב צעירים. חוף חלוקים/תקשורות-יעל שביט

חוף כינר: חוף בהפרדה לחרדים

רצועת חוף שתוכננה והותאמה במיוחד לשירות הציבור הדתי והחרדי - הרחצה בחוף מתקיימת בהפרדה. במקום מופעלות אטרקציות ימיות, ניתן להבעיר מנגלים, וקיימת נגישות לנכים הכוללת שירותי נכים ומלתחות נגישות. בחוף ניתן ללון באוהלים, וכמו כן קיימת תאורה, שולחנות, ברזיות, שמשיות, שירותים ומלתחות.

ההגעה דרך כביש 918, יש לפנות ימינה בצומת כינר-דוגה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גברים לחוד ונשים לחוד. חוף הדתיים בכנרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוף צאלון: חוף שקט ופופולרי בקרב משפחות

אחד החופים הקסומים בכינרת, כבר בכניסה לחוף ניתן להתרשם מהאווירה הפסטוראלית של החורשות המוצללות, הצמחייה ופינות חמד הרבות ברחבי החוף. מוגדר כ"חוף שקט", שבו נאסרת הכנסת מערכות שמע וכן השמעת מוזיקה גם מהמערכות בכלי הרכב. ניתן להבעיר מנגלים באזורים המותאמים לכך בחוף. עוד בחוף - מתחם המותאם ומאורגן ללינה באוהלים, מדשאות, תאורה, שמשיות, שירותים ומלתחות ואף עמדת הטענת טלפונים ניידים. מבחינת נגישות לנכים- בחוף חניית נכים, שירותים ומלתחות נגישות, פינות פיקניק וברזיות מונגשות.

ההגעה לחוף הינה דרך כביש 918, כקילומטר מצפון לצומת כורסי יש לפנות מערבה לעבר החוף.

seperator

כדאי לדעת

כל חופי איגוד ערים כינרת הינם מוכרזים וקיימים בהם שירותי הצלה.

עלויות: לכל חופי איגוד ערים כינרת מתאפשרת כניסה רגלית בחינם. קיימת גביית תשלום סמלי עבור חניית כלי רכב בתחומי החוף: שלוש שעות ראשונות בעלות של 5.90 שקלים לשעה, כל שעה נוספת 2.10 שקלים לשעה.

כמו כן, חניית רכבי נכים במתאפשרת בחינם, וניתנת הנחה של 50% לרכב השייך לזרועות הביטחון או רכב בו נמצא חייל או קצין הנושא תעודת חוגר.

למידע ופרטים נוספים היכנסו לאתר האינטרנט או כוכבית כינרת מכל טלפון נייד 55477*

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully