וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו המקומות הכי מזוהמים במטוס, וזה לא השירותים

תאי השירותים במטוס הם ללא ספק מקום מזוהם בטיסה, אבל מחקר שערכה חברת חומרי ניקוי בארה"ב מצאה שדווקא ידיות המושב הן הדבר שצובר הכי הרבה בקטריות. וגם: דוגמיות שנלקחו ממושבים, שמיכות ואפילו מגשי אוכל במושבים, הכילו חיידקים צואתיים. וזה עוד לא הכל

:טיסה זיהום מטוס. ShutterStock
טיסה היא חממה לחיידקים. נסו להגן על עצמכם כמה שיותר/ShutterStock

לא מעט מכם טסו הקיץ, ועוד רבים מכם יטוסו בחופשת החגים הקרבה, ובכלל. אבל בפעם הבאה שתדרכו במטוס כדאי מאוד שתיזהרו במה שאתם נוגעים עם ידיים חשופות. העובדה שמטוסים הם דבר מזוהם כבר ידועה שנים, אבל עכשיו מסתבר שהם גם חממה לחיידקים שפשוט מחכים למיליוני הנוסעים שעוברים בהם בכל שנה.

מחקר שנערך על ידי חברה אמריקנית של חומרי חיטוי לידיים, הראה שדוגמיות רבות שנלקחו ממטוסים מכילות חיידקים ברמה גבוהה, כשרק הכבודה שלנו נחשפת ל-80 מיליון חיידקים ובקטריות שונים, וזאת עוד לפני שאנחנו בכלל מגיעים ליעד שלנו. במחקר אף ראיינו החוקרים עובדים אנונימיים של חברת תעופה, ומצאו כמה עובדות מדאיגות ביותר.

דוגמיות שנלקחו ממושבים, שמיכות ואפילו מגשי האוכל שבמושבים, הכילו חיידקים צואתיים ומלמדים שדווקא השירותים במטוס אינם הדבר הכי מלוכלך ומגעיל בטיסה. הדבר שהכי מזוהם בטיסה הוא ידיות המושבים שלנו, אלו שאנחנו רבים עליהן עם הנוסע שליד, אבל אולי מעתה כדאי לכם לוותר על המאבק המיותר הזה.

דבר אחר שהוא מזוהם מאוד, היא ידית הדלת בשירותים. חיידק האי-קולי חי על ידית הדלת כ-48 שעות, ועל כן מומלץ להדיח את המים באסלה ורק אז לרחוץ ידיים. רק שתדעו - היחס של נוסעים ושירותים הוא תא אחד לכל 50 נוסעים, ובחברות לואוקוסט המצב גרוע עוד יותר: תא אחד עבור כל 75 נוסעים (!).

חיידקים. ShutterStock
כולנו נושאים עלינו מיליונים מהם. חיידקים/ShutterStock

חושבים לקרוא את מגזין הטיסה? חשבו שוב

פריט נוסף שמזוהם מאוד בטיסה ואנו נוגעים בו מבלי לחשוב הוא המגזין שבכיס המושב. כמעט לכל חברת תעופה ישנו מגזין כזה, שבו כתבות, נתיבי הטיסה של החברה, כמו גם פריטי דיוטי-פרי שמציעה החברה לנוסעים. עכשיו חשבו על מאות ידיים שנוגעות במגזין הזה, שנדחף שוב ושוב לכיס המושב, היכן שלפעמים שמים טישו משומש, מסטיקים משומשים או זבל אחר.

דבר נוסף שכדאי להימנע ממנו, הוא לחלוץ נעליים בטיסה כיוון שוירוסים ותיקים כמו שפעת, MRSA (שעמיד נגד אנטיביוטיקה), אי-קולי (E. coli) שנמצאים על שטיח המטוס, עלולים לגרום לכם לחלות בליסטרוזיס.

בממוצע, מספר האנשים שמתעסק עם המזוודות שלכם הוא: שני נהגי מונית, ארבעה סבלים בשדה התעופה, סבל אחד במלון ועוד אדם מחברת התעופה. עכשיו, חשבו שלאדם ממוצע יש כ-10 מיליון בקטריות על הידיים, שזה אפילו הרבה יותר מאשר 33 אלף החיידקים שנמצאים בדרך כלל על משטחים ציבוריים שונים.

אז מה עושים? למנקים במטוס אין זמן כדי לנקות ביסודיות את המטוס בין טיסה לטיסה, היות והם תחת לחץ תמידי להספיק לנקות את המטוס לפני שהוא יוצא ליעד הבא שלו", הודה אחד מהעובדים, מה שמוביל לכך שכנראה כדאי לכם לנקות את חגורות הבטיחות ואת מגשי הארוחות שמחוברים לגב המושב.

ובכלל, להצטייד במגבונים לחים, סניטייזרים (חומרי ניקוי ותרסיסים) למיניהם וכמובן לשטוף ידיים הרבה פעמים - יפחיתו את הסיכוי שלכם לצבור חיידקים וגם להעביר אותם הלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully