וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונטרה, שוויץ: כל מה שטבריה יכלה להיות והיא לא

26.8.2015 / 9:25

תושביה של מונטרה היפה, עיירת קיט במזרח החוף הצפוני של אגם ג'נבה, גרים בתוך גלויה נצחית למרגלות הרי האלפים. יאכטות, טיילת יפה, ברבורים באגם ובעיקר תיירים - כל מה שהכנרת יכולה לקוות שיהיה לה בעתיד, ואין לה. טיול פחות מוכר בשוויץ

צלמים זמניים מורשים
שוויץ. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
עיירה ציורית כמו באגדות. גרוייר/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

יש לא מעט אופציות לטיול אירופי לקיץ ותקופת החגים, כשאצלנו עדיין לוהט, אבל באירופה מתחיל כבר להיות די צונן ונעים. מכל השפע האזורי, הנופי והאתרים ששוויץ התברכה בהם, דגמנו כמה מקומות שפחות נמצאים על הרדאר של המטיילים - מונטרה ואזור העיירות גרוייר וברוק.


עוד טיולים בעולם בוואלה! תיירות:
גלידה באירו, בירה בשניים: חופשה בברטיסלבה
הסוד השמור של אירופה: הכל על טיול משפחתי באוסטריה
50 שנה לסינגפור: ביקור קטן במדינת המיליונרים


בחרנו במונטרה בשל פסטיבל הג'אז המפורסם שלה שמתקיים בכל שנה ביולי, מאז 1967, ונחשב לאחד מהטובים והמובילים בעולם. בימי הפסטיבל הופכת עיירת הנופש למוקד ססגוני ושמח עם אלפי אנשים שמתנהלים בסדר מופתי מעורר קנאה.

הפסטיבל נמשך שלושה שבועות במהלכם מתקיימים יריד אוכל ענק ומגוון, מופעי רחוב ובעיקר הופעות של להקות, זמרים ונגנים מהנחשבים בעולם (ולא רק ג'אז) בהם ארתה פרנקלין, ליונל ריצ'י, אריק קלפטון, סטינג, לאונרד כהן, להקת פורטיסהד (שזכינו לראות את המופע הנהדר שלהם) וגם עופרה חזה (ב-1990) ואסף אבידן שכיכב בפסטיבל האחרון.

ההגעה היא דרך שדה התעופה של ציריך, שאמנם מאוד גדול, אך נוח לתנועה והתמצאות. הוא מרוחק כ-12 דקות נסיעה ברכבת מהבאנהוף שטראסה במרכז העיר, אבל אם אתם לא רוצים לתזז ולבזבז זמן, מעבר לכביש תמצאו את " Radisson Blu Hotel" - מלון שהוא בינגו לאנשי עסקים, ובכלל. המלון נעים ונוח, יש לו מסעדה איטלקית טובה וגולת הכותרת הוא בר שמרכזו מבנה זכוכית בגובה 8 מטרים שמתהדר במשחקי תאורה מתחלפים. בתוך 'מגדל' הזכוכית תאים בהם נשמרים היינות ולאחר שתבחרו באחד מהם הברמנית היפה תטפס על חבל תוך שהיא תבצעה תרגילי לוליינות ותביא את הבקבוק ממרומים עד אליכם.

בצמוד לנמל ולמלון יש גם קניון גדול למי שרוצים להשלים שופינג וכן תחנת רכבת שמגיעה להמון יעדים. בכלל, כדאי שתדעו שהרכבות של שוויץ הן מהטובות (והדייקניות, כמובן) בעולם והשימוש בהן הוא מאוד נוח כך שאם אתם אנשי עסקים או תיירים שזמנם קצר, הרכבות הם כלי התחבורה הכי יעיל לתנועה.

שוויץ. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
כמו במסעדת מישלן. הארוחה במחלקת העסקים/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

ביזנס ופלז'ר

איך מגיעים לשם? אחת האופציות היא בעזרת חברת Swiss השוויצרית, ואם כבר אפשר לטוס ביזנס - מה טוב. האם כל אחד יכול? הכל עניין של תקציב. המחיר בביזנס מתחיל מ-1,387 דולר ובמחלקת תיירים מ-402 דולר.

כל הטוב הזה נארז במסגרת הרצון של חברת התעופה הלאומית של שוויץ, להציג את מחלקת העסקים המשודרגת שלה, את קיצור ההליכים והתהליכים ואת האפשרויות להפוך את הטיסה המייגעת למי שבשבילם time is money, לחלק מחוויה נוחה ונעימה, שרלוונטית במיוחד בעונות הבוערות, כשהשדה עולה על גדותיו והתורים לצ'ק אין בלתי נגמרים.

שוויץ. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
הנוף הדרך למונטרה ואגם ג'נבה/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

לגור בתוך גלויה

מונטרה היפה, שתושביה גרים בתוך גלויה נצחית, שוכנת על גדותיו הצפוניים של אגם ג'נבה, למרגלות הרי האלפים, והיא כל מה שטבריה יכלה להיות והיא לא, וכל מה שהכנרת יכולה לשאוף ולקוות שתזכה לו פעם. לעיר היפהפייה מעגנות של סירות ויאכטות מפוארות וטיילת נהדרת על שפת האגם שלאורכה אלפי פרחי גרניום אדומים שמתמזגים עם כחול המים והברווזים הברבורים שמשייטים בהם.

הטיילת שוקקת במטיילים (ובחורף בגולשי הסקי) ומוצפת במסעדות, ברים, בתי קפה וקונדיטוריות הורסות דיאטה. יש בה לונה פארק קטן, קזינו גדול, שוק עתיקות בשישי, נגנים ושחקני רחוב שמופיעים למרגלות פסלו של פרדי מרקיורי שהתגורר בעיירה.

חובבי השופינג יוכלו לחגוג בחנויות היוקרתיות, חובבי היין לבקר בכרמים וביקבי הבוטיק של המחוז וחובבי הטיולים לטייל בסמטאות העיר העתיקה, להיכנס לשאטו דה שהיון - טירה מהמאה ה-11, לנסוע כ-15 דקות לאזור ההררי או לעלות על ספינת קיטור ולהפליג כחצי שעה עד לז'נבה.

בעיירה כ-40 בתי מלון ברמה טובה פלוס, כולל מלונות בוטיק הממוקמים במבנים עתיקים בהם מלון Grand Hotel Suisse Majestic שבו התארחנו. המלון ההיסטורי הוקם ב-1870, הוא מעוצב בסגנון יוקרתי קלסי ויש לו פנורמה עוצרת נשימה המשקיפה לאגם ולמורדות ההרים. המחיר ללילה מתחיל ב-700 שקלים ומרקיע ל-1,250 שקלים לסוויטה זוגית.

עוד באותו נושא

לא רק אמסטרדם: הכל על טיול משפחתי בהולנד

לכתבה המלאה
שוויץ. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
כל מה שהכנרת יכולה לשאוף ולקוות שתזכה לו פעם. אגם ז'נבה במונטרה/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו
מונטרה שוויץ. אריאלה אפללו,
כחול פוגש אדום פוגש ברבור/אריאלה אפללו

רכבת השוקולד

רכבת השוקולד היא רכבת תיירותית שפועלת בחודשים יולי עד אוקטובר והיא חלק מה"גולדן פס" - 4 רכבות תיירותיות מיוחדות. לרכבת הציורית קרונות עם חלונות פנורמיים וקרון שעוצב בהידור אלגנטי בסגנון שנות ה-20 עם מושבים מרופדים בקטיפה ירוקה, שולחנות מעץ מהגוני, וילונות תחרה, סלים מוזהבים לתיקים ועוד כאלה בסגנון שמעצימים את חווית הנסיעה. מדובר בקרון המחלקה ראשונה וככזה הוא כולל גם דיילת חביבה שמחלקת שתייה, קפה, שוקו, קרואסונים ושוקולד, כמובן.

בדרך אל היעד הרכבת חולפת על פני נופים פסטורליים שצבועים בגווני ירוק אין סופיים ומנוקדים ביערות, אגמים, נהרות שופעים, פסגות הרים מושלגים, טירות עם צריחים מחודדים, בתים כפריים ופרות דשנות שרועות באחו.

תחנה ראשונה בעיירה ברוק, שבמרכזה מפעל השוקולד Cailler - Nestle, מהמובילים והטעימים בעולם. פס היצור, לצערנו, סגור בפני מבקרים בשל ההגיינה והסודיות, אך בצמוד אליו פועל מרכז מבקרים מרתק הכולל הליכה בעקבות ההיסטוריה של השוקולד המוצגת באמצעות תערוכות, מוצגים אינטראקטיביים ודגם של פס יצור רובוטי. בסוף המסלול מתגשם חלומו הרטוב של כל שוקוהוליסט - טעימות חופשיות של מעל 10 סוגים של שוקולדים נפלאים.

שוויץ. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
תקרובת של קפה, שוקו, קרואסונים ושוקולד כמובן. רכבת השוקולד/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו
שוויץ. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
הנוף הפסטורלי בדרך לעיר ברוק/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו
שוויץ. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
טעימות חופשיות של מעל 10 סוגים של שוקולדים נפלאים. מפעל נסטלה בברוק/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

גרוייר: גם כאן התואר "ציורי" חוזר על עצמו

התחנה הבאה - גרוייר, העיירה שעל שמה נקראת הגבינה המפורסמת, שהיא אחת מהעיירות מחוז פריבורג. התחלנו בחלק העתיק - עיירה מימי הביניים הנישאת במרומי ההר שגם כאן התואר "ציורי" חוזר על עצמו. היא מוקפת חומה, רחובה הראשי מרוצף באבן ומשני צידיו בתים שנראים כאילו יצאו מתוך האגדות, כולל בנות שלבושות בבגדים מסורתיים שמעצימים את התפאורה.

לאורך הרחוב התיירותי מסעדות שמגישות מנות מסורתיות כפונדו, ראקלט ורושטי, ברים, בהם בר שמעוצב בסגנון מערה פרה-היסטורית עם מושבים בדמיות של דינוזאורים, גלריות, מוזיאון של התרבות הטיביטית וטירה מהמאה ה-13 הנישאת בראש ההר.

הטירה Château de Gruyères הייתה שייכת למשפחת אצולה והפכה למוזיאון שאוצר את התקופה, ההיסטוריה והאמנות. היא מוקפת בגן וחולשת על הנוף המרהיב המשקיף על נהר סרין, שחוצה את העמק המוקף בהרים.

ביציאה מימי הביניים, ממתין אוטובוס שמוביל את נוסעי הרכבת למפעל הגרוייר. כאן ניתן לראות את פס הייצור מבעד לקירות הזכוכית, את דודי הנחושת הענקיים בהם מתבשל החלב שהופך לכיכרות גבינה משובחת שמבשילות לאיטן על המדפים. בסוף המסלול מחכות הטעימות וכן חנות מזכרות ומעדנייה להצטייד בגבינות הביתה.

מתי: באוגוסט הרכבת יוצאת בכל יום ב-09:35 ובספטמבר-אוקטובר בשני, רביעי וחמישי
מחיר: 49-99 פרנק
איפה: יציאה מתחנת הרכבת במונטרה
לפרטים: אתר האינטרנט

שוויץ. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
העיירה שעל שמה נקראת הגבינה המפורסמת. גרוייר/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו
שוויץ. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
גלריות, מוזאונים ומסעדות מסורתיות. גרויר/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

טיפים לדרך

1. המטבע של שוויץ הוא פרנק שוויצרי, ולא אירו. למרות זאת, בחנויות ישמחו לקבל אירו אך את העודף יחזירו בפרנקים.

2. הרכבות הן כלי התחבורה הכי נוח ויעיל בשוויץ. אנחנו נסענו במחלקה ראשונה אבל האמינו לנו, גם הקרונות הרגילים הם משהו להתקנא בו. מחיר נסיעה במחלקה ראשונה הוא 402-336 פרנק ל-4-3 ימים ו-251-210 פרנק במחלקה רגילה.

3. אם אתם מתכוונים לשהות מספר ימים הזמינו מראש את ה- Swiss Travel Pass Flex, כרטיס רכבת המאפשר נסיעה חופשית גם באוטובוס, שייט באוניות והנחות בעליה לרכבלים, או את ה- Golden Pass המאפשר נסיעה חופשית בכל כלי התחבורה וכן כניסה ל-480 מוזיאונים. כרטיס לילד עד גיל 6 הוא חינם, עד גיל 16 יזכו ל- 50% הנחה ועד גיל 26 ל- 25%.

4. יום-יומיים לפני הטיסה חזרה תוכלו לעשות צ'ק אין בתחנת הרכבת, להיפרד לשלום מהמזוודה, לטייל בחופשיות ולפגוש אותה שוב במסוע בנתב"ג.


הכותבת הייתה אורחת חברת SWISS

  • עוד באותו נושא:
  • שוויץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully