וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הישראלים: בתי נופש בסיציליה ב-1 אירו בלבד

שלומית בק

25.8.2015 / 9:11

כנראה שבחיים לא שמעתם על העיר גנג'י בסיציליה, שנבחרה ל"עיר היפה ביותר באיטליה", וגם שלומית בק ומשפחתה לא היו שומעים עליה, אלמלא הציע ראש העיר שלה למכור בניינים שלמים במחיר של 1 אירו בלבד לתיירים. בית הקיט שלכם באירופה עכשיו קרוב מתמיד

גנג'י סיציליה/Memorie e Tradizioni

אפתח בוידוי - מזה שנים ארוכות שאנחנו חולמים על בית נופש באיטליה. בית משלנו, שנוכל לבלות בו כל אימת שנחפוץ ביחד עם בני המשפחה והחברים, להכין ארוחות, לטייל בסביבה, להיטמע באוכלוסייה המקומית ולהתנתק ולו לתקופה קצרה מההמולה.


עוד טיולים יפים בוואלה! תיירות:
הלונלי פלנט ממליץ: היעדים המשתלמים והזולים ל-2015
זה רשמי: נבחר האי היפה ביותר בעולם
חופשה בתאילנד: המקומות שאתם פחות מכירים


לכן ניתן להסביר, איך לא עבר שבוע מאז שנתקלנו בכתבה על עיר באי סיציליה, שבה מוצעים בניינים ישנים ועזובים במרכז ההיסטורי של העיר למכירה במחיר של 1 אירו לבניין. פתאום מצאנו את עצמנו מחובקים לצילום משותף עם ראש העיר, בלשכתו, כשבאמתחתנו הסכם הרכישה הנכסף.

נכון, מעולם לא שמענו קודם על העיר גנג'י (Gangi), שהוכתרה לאחרונה כ"עיר היפה ביותר באיטליה", וכנראה גם לא היינו שומעים, אלמלא הרעיון השיווקי היצירתי של ראש העיר ג'וזפה פרארלו (Giuseppe Ferrarello) לשכנע בעלים של בניינים לא מאוכלסים "לתרום" אותם, תמורת 1 אירו, במסגרת פרוייקט שמטרתו הבאת אוכלוסייה חדשה לעיר.

גילוי נאות - לא באמת חשבנו לרכוש נכס במחיר מצחיק שכזה. על הסכום הזה יש להוסיף התחייבות לשיפוץ והבאת הנכס למצב ראוי לשימוש, תוך החלפת תשתיות ישנות, חיזוק קונסטרוקציה, החלפת גג רעפים וכדומה בעלות של לפחות 30 אלף אירו.

כמובן שלצד הבתים בפרוייקט יש היצע של בתים "רגילים" למכירה, גם במרכז ההיסטורי וגם בשולי העיר, כאלה שכבר שופצו וכאלה שלא במחירים מצחיקים שלא ניתן להשיג בארץ.

גנג'י סיציליה. שולמית בק, תמונות גולשים
הוכתרה כ"עיר היפה של איטליה ב-2014". גנג'י, סיציליה/תמונות גולשים, שולמית בק
גנג'י סיציליה. שולמית בק, מערכת וואלה! NEWS
לגלות את העיר ברגל. אחת הסמטאות בגנג'י שבה בריכה קטנה/מערכת וואלה! NEWS, שולמית בק

נופים שכאילו נלקחו מציור סוריאליסטי

גנג'י נמצאת במרכז האי סיציליה, עיר מהמאה ה-12 הבנויה על הר המתנשא לגובה 1,100 מטרים מעל לפני הים. שעתיים וחצי טיסה ישירה מתל אביב לקטניה (בין 400 ל-600 דולרים לאדם, תלוי בעונה ובחברת הנסיעות), ואחר כך עוד שעה וחצי נסיעה על האוטוסטראדה לכיוון פלרמו (שחלקה האחרון בכבישים הרריים). דרך דומה, אך הפוכה, יש לעבור אם בוחרים לטוס מתל אביב לפלרמו.


עוד בוואלה! תיירות:
להגשים חלום: האיש שביקר בכל המדינות בעולם עד גיל 37
נאחזים באוויר: הכירו את הטיסה הישירה הארוכה בעולם
צפו: כוורת ענק התגלתה בתוך מערה סודית בצפון


גנג'י הינה עיר ציורית, שבתי האבן שלה בנויים על צלע ההר, סמטאות צרות ואוויר הרים יבש וצלול. בגנג'י ריכוז כנסיות גבוה במיוחד עם פרסקאות עתיקות, חנויות מזכרות, בתי קפה ומסעדות עם אוכל איטלקי-סיציליאני מדהים.

העיר זכתה בשנת 2014 בפרס העיר היפה ביותר באיטליה, בתחרות שעורכת מדי שנה תוכנית טלוויזיה מקומית. כשמהלכים בסמטאות העיר מבינים מדוע. הנופים הנשקפים מכל סמטה וחלון נראים כאילו נלקחו מציור סוריאליסטי, והתושבים חמים ביותר ומכניסי אורחים. העיר נקייה ומטופחת להפליא וניכר על תושביה שהם גאים בעירם.

למדנו שמילת המפתח בגנג'י היא Piano - לאט. הכל זורם בה לאיטו, האנשים רגועים, סבלניים, אין צופרי מכוניות בכבישים, וגם במסעדה - לא נורא אם הארוחה שהזמנתם מגיעה רק כעבור חצי שעה. אף אחד לא ממהר לשום מקום. המשפט המוכר והכה ישראלי שלנו "אין לי זמן" - פשוט לא קיים.

עוד באותו נושא

הישראלית שעושה את העולם: ונציה מאחורי המסכה

לכתבה המלאה
גנג'י סיציליה. שולמית בק, מערכת וואלה! NEWS
האנשים רגועים, סבלניים ואין צופרי מכוניות בכבישים/מערכת וואלה! NEWS, שולמית בק
גנג'י סיציליה. שולמית בק, מערכת וואלה! NEWS
העיר נקייה ומטופחת, וגם היסטורית. גנג'י, איטליה/מערכת וואלה! NEWS, שולמית בק

כל העיר לובשת חג

כיאה לעיר סיציליאנית שמכבדת את עצמה, מדי חודש מתקיים בה פסטיבל כלשהו. במהלך הביקור שלנו הופתענו בפסטיבל מקומי, המזכיר את אירועי חג השבועות אצלנו. בחודש הבא צפוי פסטיבל אחר. בימי הפסטיבל כל העיר לובשת חג, רחובותיה הצרים מתמלאים בבני העיר ובתיירים, בעלי החנויות מוציאים את מרכולתם והאוירה כולה סוחפת את כל החושים.

אפשרויות הלינה בעיר מגוונות, בין דירות נופש וחדרי אירוח בדירות (כדוגמת Airbnb), בתי מלון קטנים ובתי חווה משופצים וציוריים, הנמצאים קילומטרים ספורים מחוץ לעיר, המציעים חוויה של "תיירות חקלאית" - כך, למשל, הבריכה, בבית החווה שבו התארחנו, הינה בלב מטע עצי זית ותאנה, עדר כבשים שחוזר מהמרעה צופה בפליאה בזרים שהגיעו, ולארוחות הבוקר מוגשת מיטב תוצרת החווה (איך לא נזכיר את הריקוטה המשגעת...). בית החווה מופעל על ידי בני משפחה מקומית וחמה, שלא הסתפקו בהגשת הארוחות לשולחן אלא פשוטו כמשמעו - ישבו איתנו ואירחו אותנו יחד עם אורחים נוספים, כאילו התארחנו בביתם.

באחד מבתי החווה הללו, המציע גם חדרי אירוח לתיירים, מצאנו את ג'ובאנה, סיציליאנית המפורסמת בספרי הבישול שהוציאה לאור. ג'ובאנה מקיימת שיעורי בישול במטבח החווה, לאחר שהאורחים אוספים את הירקות האורגניים לארוחה מהגינה הסמוכה. בסיום השיעור אכלנו בשקיקה את המאכלים הסיציליאניים הטיפוסיים, מעשה ידינו, ביחד עם תיירים אמריקאיים שהתארחו שם.

גנג'י סיציליה. שולמית בק, מערכת וואלה! NEWS
רצפה צבעונית וכיור מיוחד. הדירה שבה התאכסנו/מערכת וואלה! NEWS, שולמית בק
גנג'י סיציליה. שולמית בק, מערכת וואלה! NEWS
חדר השינה בדירה. שווה אירו אחד?/מערכת וואלה! NEWS, שולמית בק

בחורף הבא בסיציליה הבנויה!

גנג'י נמצאת סמוך לשמורת הטבע מדוניה (Parco delle Madonie), הכוללת אתרי נופש המציעים פעילות ספורט אתגרית כמו מסעות ג'יפים, טראקים, רכיבת אופניים, שחיה ואפילו צייד. למי שחופשה נקשרת אצלו לבילוי בחוף הים - עיירת הקיט צ'פאלו (Chefalu), שבה חופים ציוריים, נמצאת במרחק שעה נסיעה.

וכמובן איך אפשר בלי קניות - אז מעבר לחנויות המזכרות, המשובצות בסמטאות העיר, ובחנויות המוכרות תוצרת מקומית כמו הגבינות המיוחדות (ריקוטה כבר הזכרנו, גבינה צהובה מנוקדת בפלפל חריף ועוד) והמאפים המסורתיים, לא לשכוח לבקר בשני מרכזי ה-Outlet הענקיים - האחד בעיר הסמוכה ניקוסיה (Nicosia), בשם Stock Family, והשני - בשם Sicilia Outlet Village על האוטוסטראדה פלרמו - קטניה, אחרי היציאה לעיר אנה (Enna).

seperator

עוד לפני שעזבנו ונפרדנו (בקושי רב, יש לומר) מבעל בית החווה, ראש העיר וכל החברים שרכשנו לנו בשהותנו הקצרה, כבר הזמנו לנו חדר לביקור הבא שלנו בגנג'י. במהלך הביקור החלטנו שבאותה עלות של שיפוץ בניין ב-1 אירו, עדיף לנו משיקולי מרחק לרכוש בניין דומה, במצב ראוי למגורים, ב-30 אלף אירו, ולהשקיע סכום קטן בהתאמות ושיפוץ קל בלבד.

הליך רכישת הבניין הינו בעיצומו, העברנו כבר את התשלום הראשון, וחוזה הרכישה מוכן בימים אלה על ידי עורכת דין מקומית. בביקור הבא שלנו אנחנו מתכוונים להתחיל בשיפוצים, בתקווה שעוד לפני החורף נוכל ליהנות מבית הנופש שלנו בסיציליה. להתראות בקרוב!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully