וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אמסטרדם: הכל על טיול משפחתי בהולנד

שלומית יפת ביאליק

19.8.2015 / 8:19

רכיבה על אופניים במישורים ירוקים, עיירות דייגים, מוזיאונים ופארקי שעשועים. הולנד מציעה את כל הטוב הזה למשפחות וכל מה שאתם צריכים זה רק תיכנון מוקדם

חופשה משפחתית בהולנד. צילום: שלומית יפת ביאליק, מערכת וואלה! NEWS
יעד אולטימטיבי לטיולי משפחות. הולנד/מערכת וואלה! NEWS, צילום: שלומית יפת ביאליק

הולנד נחשבת ליעד האולטימטיבי לטיולי משפחות, ולא במקרה משפחות רבות שמחליטות לטוס לראשונה לטיול משפחתי בחו"ל בוחרות בה. טיול משפחתי ראשון מלווה בחששות: איך מסתדרים עם הילדים בחו"ל? איך מוצאים אטרקציות שמתאימות לכל המשפחה? ואיך הופכים את הטיול לקל ונוח? בפועל, הטיול בהולנד הוא כל כך פשוט וידידותי, ויש כל כך הרבה אתרים המכוונים למשפחות, שכל החששות מתפוגגים במהרה והצלחת הטיול מובטחת.

אחד הסודות להצלחת טיול משפחתי, במיוחד אם עוד לא צברתם ניסיון בטיולים כאלו, הוא שהטיול יהיה נוח מבחינה לוגיסטית. מה זה אומר? שתוכלו להתמקד בבילוי באתרים ובאטרקציות במקום בנסיעות ארוכות, ובחיפוש והחלפת מקומות לינה.

הולנד היא יעד מעולה לטיול כוכב - טיול שבו לנים במקום אחד וממנו יוצאים בכל יום לטיולים מגוונים בסביבה הקרובה. רוב האתרים המעניינים נמצאים במרכז הולנד וקל למצוא בסיס לינה ממנו אפשר לנסוע לטיולים במרחק של עד שעת נסיעה.

בריכה, מינימרקט והשכרת אופניים

בהולנד מקובל לשכור יחידת דיור מאובזרת לכל המשפחה, בין אם זו דירה בחווה כפרית, דירה עירונית או בית קטן בכפר נופש. הלינה בדירה מעניקה למשפחה מרחב מחייה נוח, המטבח מאפשר לכם להכין חלק מהארוחות לבד וזהו יתרון עצום כשמטיילים עם ילדים הן מבחינת החיסכון הכספי, והן מבחינת האפשרות להתאים את האוכל להעדפות שלכם. בחלק מן הדירות אפשר להזמין ארוחות בוקר, ואם אתם לנים בכפר נופש – יש בדרך כלל גם מסעדה אחת לפחות ומינימרקט, שהופכים את החיים שלכם לקלים עוד יותר.

כפרי הנופש ההולנדים פזורים בכל רחבי המדינה ומתאימים מאוד למשפחה הישראלית: רובם נמצאים בחיק הטבע ומציעים "בונגלוס" – בתים קטנים, המאובזרים בכל הדרוש וכוללים אפילו חצר. בכפר הנופש יש בדרך כלל בריכה, אופניים להשכרה ועוד פעילויות ואטרקציות, כשכל פארק שונה מבחינת השירותים שהוא מציע. סוכנויות ישראליות מציעות "חבילות" הכוללות טיסה, רכב וכפר נופש, כך שמבחינה לוגיסטית כל מה שנשאר לכם זה להחליט זה מה לעשות בכל יום. אם אתם אוהבים למצוא מקומות לינה ייחודיים בעצמכם – המבחר בהולנד גדול. כדאי לדעת שרוב הדירות מושכרות לשבוע – משני עד שני או משישי עד שישי. בבתי מלון הגמישות בימים רבה יותר.

חופשה משפחתית בהולנד. שלומית יפת ביאליק, מערכת וואלה! NEWS
יוצאים לטיולים באיזור/מערכת וואלה! NEWS, שלומית יפת ביאליק

אטרקציות לכל המשפחה

לאחר שהסתדרתם עם כל הקשור לפרטים המנהליים של הטיול, נשאר רק לבחור את האתרים המתאימים לכם. הנוף ההולנדי יפה, אך אם לומר את האמת - חדגוני למדי. כדי ליצור לעצמם עניין, ההולנדים הפכו לאלופים בייצור אטרקציות ובילויים. פזורים בה כעשרה פארקי שעשועים, גדולים וקטנים; רבים ממאות המוזיאונים מותאמים במיוחד למשפחות ובהם הפעלות ותערוכות המעודדות השתתפות פעילה, אפשר (ורצוי) לרכוב על אופניים, לשוט בתעלות ולשוטט בעיירות ההולנדיות המקסימות.

הנה כמה מהאטרקציות הבולטות למשפחה המטיילת:

פארקי שעשועים

פארק השעשועים ההולנדי הידוע ביותר הוא כמובן האפטלינג (Efteling), פארק גדול וותיק, מעוצב ביד אוהבת ובו מתקנים לכל המשפחה. אם אתם מחפשים דווקא מתקנים מפחידים תמצאו את מבוקשכם בפארק השעשועים ווליבי (Walibi) המצטיין ברכבות הרים מפחידות. פארק השעשועים דאונרל (Duinrell) משלב פארק שעשועים ופארק מים במתחם אחד ויש כמובן את פארק המיניאטורות המפורסם מאדורודם (Madurodam). אם אתם מטיילים עם ילדים קטנים ורוצים להתרחק מן ההמולה, ודאי תיהנו מהפארקים הקטנים יותר לינאוסהוף (Linnaeushof) או יוליאנה תורן (Julianatoren).

חופשה משפחתית בהולנד. צילום: שלומית יפת ביאליק, מערכת וואלה! NEWS
האפטלינג. פארק גדול וותיק/מערכת וואלה! NEWS, צילום: שלומית יפת ביאליק

מוזיאונים פתוחים

מוזיאונים פתוחים הם מוזיאונים מיוחדים במינם: על שטחים נרחבים הובאו מרחבי הולנד בתי חווה מקוריים ונבנו יחד במתחם אחד שבו אפשר לחוות את החיים ההולנדיים המסורתיים. לפי מיטב המסורת ההולנדית אין מדובר רק בבתים – אלא משולבות גם הפעלות רבות: הדגמות של מלאכות מסורתיות, שעשועים לילדים, תלבושות מסורתיות שאפשר ללבוש ולהצטלם ועוד ועוד. שני המוזיאונים הפתוחים הגדולים והמוצלחים ביותר בהולנד הם המוזיאון הפתוח בארנהם (Arnhem) ומוזיאון הים הדרומי באנקהאוזן (Enkhuizen).

שווקי גבינה

בחודשי הקיץ נערכים ברחבי הולנד ארבעה שוקי גבינה שונים. שווקים אלו הם שילוב של מופע פולקלור מסורתי שבו המשתתפים לבושים בבגדים מסורתיים, ושוק אמיתי שבו נערך סחר בגבינה ההולנדית. ביקור בשוק כזה הוא חוויה נהדרת: אפשר לצפות בסידור ובסחר בגבינות הצבעוניות, לטעום מן התוצרת המקומית ולהסתובב בין הדוכנים הרבים של אוכל ומזכרות. השווקים נערכים כאמור בעיקר בחודשי הקיץ, בארבע עיירות, ובכל עיירה השוק מתקיים יום אחד בשבוע, בשעות הבוקר.

חופשה משפחתית בהולנד. צילום: שלומית יפת ביאליק, מערכת וואלה! NEWS
שילוב של מופע פולקלור מסורתי ושוק גבינות/מערכת וואלה! NEWS, צילום: שלומית יפת ביאליק

עיירות מקסימות

אם כבר הזכרנו עיירות הולנדיות – הרי שיש להן קסם מיוחד. המבנים ההולנדים המיוחדים, הרחובות המרוצפים, תעלות המים והגשרים מעניקים להן נופך מיוחד. אני ממליצה לבקר גם באחת הערים הגדולות יותר – כמו אמסטרדם (Amsterdam) או אוטרכט (Utrecht) וגם בעיירות קטנות כגון ליידן (Leiden), דלפט (Delft) או אלקמאר (Alkmaar). גם כפרי הדייגים מצדיקים ביקור מיוחד, כשהידוע והתוסס מכולם הוא הכפר וולנדם (Volendam).

שיט ורכיבה על אופניים

בהולנד נהגו כמו ההולנדים – רכבו על אופניים. כמעט בכל כפרי הנופש מוצעות אופניים להשכרה, והכי כדאי להגיע לפארק הלאומי הוחה ולואה (Hoge Veluwe) הידוע גם כפארק האופניים הלבנים, שבו עומדות לרשות המבקרים אופניים לשימוש חופשי ולרכיבה בתוך היער, ליד דיונות חול ובין מרחבי הפארק. גם שיט על התעלות הוא חוויה הולנדית טיפוסית ומומלצת: בכפר הקטן והקסום חיטהורן (Giethoorn), ניתן לשכור סירה חשמלית קטנה ולצאת לסיבוב של כשעה בין תעלות הכפר היפה. בערים כמו אמסטרדם או אוטרכט אפשר לעלות על שיט תעלות קבוצתי, ובחלק מן החברות המפעילות את הסירות יש גם אפשרות לקבל הסברים בעברית.

חופשה משפחתית בהולנד. צילום: שלומית יפת ביאליק, מערכת וואלה! NEWS
כפר קטן וקסום. חיטהורן/מערכת וואלה! NEWS, צילום: שלומית יפת ביאליק

שלומית יפת ביאליק מוציאה לאור את "המשפחה המטיילת" - סדרת מדריכי נסיעות משפחתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully