וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופ"ש של הופעות חינם: אטרקציות לחמשוש הקרוב

13.8.2015 / 9:34

פסטיבל "בירה ונשירה" בכפר סבא; מתי כספי, נורית גלרון, יהלי סובול ועוד יופיעו בערד; מוזיקה קלאסית במסגרת עונת התרבות בי-ם; סיור של חברת טבע בב"ש; ושלל סיורים במסגרת "קחו יומיים בירושלים" - 5 אירועי חינם לסופ"ש והשבוע שאחריו

;

ראיון עם הג'ירפות. אבי כהן
הם מדרימים. ואתם? הג'ירפות/אבי כהן

1. בירה ונשירה, כפר סבא

שוק כפר סבא הוקם לפני כ-60 שנה והיה הלב הפועם של היישוב העברי. אחרי עשרות שנים של פעילות הועם זוהרו, המרכולים דחקו את רגליו והחלק המרכזי של השוק נזנח, הוזנח והפך למזבלה. לפני שנה השטח שנזנח נוקה, שופץ והפך לחצר לתפארת שנפתחה בין העמודים של בניין היסטורי שאף הוא עבר שיפוץ, שימור ומתיחת פנים. וכך לצד דוכני הירקות, הבשר והדגים, שעוד שמרו על הגחלת, הפכה חצר השוק למתחם תוסס של בילוי וקולינריה בה נפתחו בית קפה-בולנז'רי, בר פסטה, בר סושי, פיצרייה ומבשלת בירה.

שנה אחרי חוגגים בחצר את המהפך באווירה שמחה ומשכרת במסגרת חג הבירה - יומיים של פסטיבל לכבוד המשקה הצונן והאהוב, ממש כפי שנהוג בפסטיבלי הבירות בערים הגדולות ברחבי בעולם. בחצר יוצבו דוכני בירות טריות שימזגו היישר מהחביות כשברקע תתנגן מוזיקה ויתקיימו גם הופעות חיות. בשני יתקיימו הופעות של הלהקות הכפר סבאיות הצעירות UdruBz, ואקום ונמש ובנוסף תתקיים סדנת בישול בירה ייחודית בהנחיית מבשלת Jem's "בקומה מעל" החצר (ב-20:30 ובתשלום). בשלישי יתקיימו הופעות של אוהד קוסקי (20:00), גיא מזיג (21:00) ו- DJ אפרת דהן (22:00)
מתי: שני-שלישי- 18-17 באוגוסט, מ-19:30
איפה: חצר השוק, וייצמן ,125 כפר-סבא
לפרטים: 09-7733077, 054-9245151

נשים שותות בירה. ShutterStock
חוגגים לבירה עם בירה בכפר סבא/ShutterStock

2. זמר, זמר לך, ערד

"כבר למעלה משלושה עשורים שערד מוכיחה, כל שנה מחדש, שהיא בירת הזמר העברי", אומר עו"ד ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד, שמזמין את כל חובבי השירה להתארח אצלם בפסטיבל הזמר הישראלי בהבטחה שהוא "גדוש כל טוב".

אז גם השנה תלבש העיר הדרומית חג לכבוד הפסטיבל וברחביה יתקיימו מופעי חוצות לצד אירועים אינטימיים באולמות ממוזגים, הפקות מקור מיוחדות, בהן, מופעים מיוחדים לילדים עם ההצגה "אפונה וגזר", לצד הפעלות לילדים ולכל המשפחה כשהכל, ה-כל! ללא תשלום. בין האמנים שידרימו ויעלו לבמות תוכלו לשיר עם מתי כספי, נורית גלרון, יהלי סובול, דקלון וסגיב כהן, נתנאלה, הלהקות התקווה 6, נאג' חמדי והג'ירפות ועוד. בנוסף תעלה הפקת מקור חגיגית המצדיעה לשיריו הגדולים של סשה ארגוב בה תינתן הזדמנות גם לאמנים בראשית דרכם להופיע ולשיר.

מתי: שני-חמישי, 17-20 באוגוסט
איפה: ברחבי העיר
לפרטים: festivalim.co.il

נורית גלרון, יקיצה. צילום: אילן בשור,
יש לה סימפטיה לערד. נורית גלרון/צילום: אילן בשור

3. החזית, ירושלים

במסגרת עונת התרבות הקיצית בבירה יתקיים גם פסטיבל החזית הייחודי שמביא את הקולות הבולטים במוזיקה העצמאית, בארץ בכלל ובירושלים בפרט, לצד אורחים בעלי גישה ודרך דומה מחו"ל. לדברי גילי לוי, המנהל האמנותי של חזית, "התכנית האמנותית מורכבת ממה שאנחנו תופסים ומגדירים כמוזיקה עצמאית, כזו שמאופיינת לעיתים בטקסיות מוזרה, לעיתים בדברי תוכחה, ובכל אחד מהמקרים קשה לקטלוג לפי הז'אנרים המקובלים".

בימי הפסטיבל יוקם מתחם שיכלול במת הופעות, תחנת רדיו מתחם הנגאאוט ומגוון אירועים ליליים. בכל בוקר, מהשעה 10:00, ידברו ברדיו על נושאים בהם תופעות מוזיקליות עצמאיות שמתקיימות מחוץ למודל הכלכלי המקובל, פאנלים יעסקו בקשרים שבין עיר לתרבות ויושמעו בבכורה פרויקטים מוזיקליים חדשים. עם רדת הערב יערכו הופעות שנוצרו במיוחד ובסיום השידורים (ב-23:00) החזית תצא לאירועים ליליים באחד מהלוקיישנים במערת צדקיהו, המזקקה, אוגנדה, מתחם הרכבת ותיאטרון החאן.

בין משתתפי הפסטיבל: המלחין האלקטרוני גלברט במופע חדש לשישה נגנים, 60 ריבוא במוזיקה יהודית רדיקלית, עו"ד ברק כהן, מוריס והאזבסטונים ב"נערי האוצר", Zombie Zombie מפריז, Nah מפילדלפיה, די ג'יי ELN מרוסיה ועוד רבים אחרים.
מתי: שני-שישי, 17-21 באוגוסט
איפה: חצר הנסן וברחבי העיר

בית הנסן בירושלים. חיים יפים ברבלט, מערכת וואלה! NEWS
חצר הנסן/מערכת וואלה! NEWS, חיים יפים ברבלט

4. טבע-טק, נאות חובב

איך ממציאים תרופה? איך מייצרים אותה ומהו החומר המרפא? על אלה ועוד תוכלו ללמוד במהלך סיור מעשיר ומרתק במרכז מבקרים חדש, שהשיקה חברת טבע בבירת הייטק החדשה של הנגב, המהווה הזדמנות להיכנס אל לב ליבה של תעשיית התרופות בארץ ובעולם.

המפעל פותח את דלתותיו ומאפשר לנו הצצה חווייתית על תהליך יצור התרופה משלב הרעיון הראשוני, הפיתוח, הייצור ועד להפצתה בשווקי העולם. הרעיון של המרכז הוא להנגיש לנו את אחורי הקלעים של אחד מהמפעלים המצליחים בעולם במסגרת סיור שבמהלכו נוכל להתרשם וללמוד על מה שמתחולל בגופנו מרגע נטילת תרופה, על תהליך הריפוי בגוף ועל מודל הדיאלוג שבין הסביבה לתעשייה. הסיור במרכז המבקרים הוא למעשה סדרת חוויות שמספרת את סיפורה של טבע החל מהקרנת סרטים בתלת מימד על גבי מסכי ענק דרך צפייה על פס הייצור, הפעלה של משחקי מגע וטריוויה אינטראקטיביים, פיצוח משימה מדעית ועד כניסה לריאקטור ענק המתאר את דרכה של התרופה בגופנו ומה מתחולל בו מהרגע שנטלנו אותה.

מתי: ראשון-חמישי, 08:00-16:00, בתיאום מראש
איפה: מפעל טבע, נאות חובב, עמק שרה, באר שבע
לפרטים: 08-6509400

טבע-טק נאות חובב. סיון פרג',
בטבע שלכם? טבע-טק, נאות חובב/סיון פרג'

5. קחו יומיים, ירושלים

נראה שפרנסי ירושלים לא נחים לרגע והם במרוץ מתמיד לחטוף את הבכורה והתואר "עיר ללא הפסקה" מתל אביב. כמות האירועים והפסטיבלים המתקיימים ברחבי הבירה במהלך השנה, וכן גם בקיץ, מספקת למבקרים בה קולטורה ועניין לאורך כל השנה.

אחד מהפיתויים שהם מעמידים בפנינו הוא פרויקט "קחו יומיים בירושלים" שהוא חלק מהפעילות של הרשות לפיתוח ירושלים, לקידום ופיתוח התיירות בעיר. הרעיון הוא לאפשר ללנים 2 לילות בעיר ליהנות מחופשה הכוללת הנחות והטבות בבתי מלון, בפסטיבלים, באירועי התרבות, בתערוכות ובאטרקציות, שחלקם יתקיימו ללא תשלום וחלק במחירים מאוד מוזלים.

לצד אלה עורכת הרשות סיורים מודרכים ללא תשלום במגוון מסלולים בהם "ירושלים מרכז העולם" - סיור משפחות בעיר העתיקה; "רכבות, אריות ותחנות רוח" שאף הוא סיור המותאם למשפחות (יציאה ממתחם התחנה והליכה לאורך הטיילת, מול חומות ירושלים, לשכונה הראשונה מחוץ לחומה, לטחנת הקמח הידועה ועד לסיום בפארק טדי, למרגלות מגדל דוד); "תרבות ירושלמית" - סיור תרבות ואמנות במרכז העיר ו"לילות שמחים בעיר" – סיור בעקבות הקולינריה וחיי הלילה במתחם הבילויים השוקק במרכז העיר ומשם לטעמים ולריחות בסמטאות שוק מחנה יהודה שלא סוגר שעריו עם לילה, להפך.
ועוד במחלקת החינמיים בעיר– "קולנוע על הגג" - הקרנת סרטים על הגג של אברהם הוסטל בהם "מועדון קרב" (18.8, 20:00 ) ו"מופע הקולנוע של רוקי" (25.8, 20:00).
איפה: ברחבי ירושלים
לפרטים: itraveljerusalem.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully