וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחופש נולדה: הישראלית שעושה את העולם

אמא שלה טיילה ב-140 מדינות בעולם, ונראה שחיידק הטיולים דבק גם בה - אנה מליוטין מתל אביב מוותרת על קניות, מסיבות ושאר בזבוזים וחוסכת את כל הכסף שלה לדבר אחד - לראות עולם. רק היא, המצלמה והקליפים שהיא יוצרת מכל חופשה. פרק 1: אנה עושה את סין ותאילנד

צלמים זמניים מורשים

"אין לי משפחה, אין לי חבר, אז כל מה שאני חיה עבורו זה טיולים. לטייל זה החיים אמיתיים - כל השאר זה רק המתנה לטיול הבא".

כך אומרת אנה מליוטין, מפיקת חדשות בוואלה!NEWS בת 34 מתל אביב, שעד שתמצא זוגיות ותקים משפחה, מנסה כמה שיותר לחרוש את העולם. "זה התחיל מאמא שלי שמטיילת הרבה בעולם (היתה כבר ב-140 מדינות!)מספרת אנה, "והיא נדבקה מאבא שהיה ביולוג תת-ימי באוניברסיטה במוסקבה ונהג לטייל באיי סיישל, הקריביים וכדומה. כשהוא היה חוזר ממסעותיו, היה מראה למשפחה וחברים שקופיות של המקומות שבהם היה, וכך נדבקנו בחיידק הטיולים. זה היה עולם אחר, ברית המועצות היתה סגורה לעולם, ואיך שנפתחו הגבולות אמא שלי התחילה לטייל לבד ומאז לא הפסיקה".

לתאילנד וסין הגיעה לפני שלושה חודשים, לחופשה בקופנגן וקוסאמוי. "ישבתי על החוף עם ספר בדיוק חמש דקות", היא נזכרת", וכל שאר הזמן הרגשתי שאני צריכה להיות בתנועה ולטייל. גיליתי אי כמו אי המתים אבל של בעלי חיים, גיליתי דברים לבד וזה הרבה יותר כיף מאשר מראים לך".


עוד טיולים מופלאים בעולם:
על גב העולם: הזוג המדהים ששבר את האינסטגרם
עם ביקיני ומצלמה: הזוג שגורם לכולנו לקנא עושה זאת שוב
גם אנחנו רוצים: הזוג שמצטלם במקומות היפים בעולם


כשהייתה בוונציה לפני שנה, החליטה לצלם סרטונים קצרים, היות ולמדה בימוי והיא אוהבת קליפים. "רציתי להיות בימאית קליפים מוזיקלית", היא אומרת. בנוסף, היא "בונה" לעצמה ריקודים מול הראי והחלה לצלם אותם. "וככה יצא קליפ של החופשה שלי בוונציה עם השיר Happy, כי רציתי להעביר מסר לאמא שלי שאני שמחה לא רק בתמונות, אלא גם בקליפ".

את הקליפ שצולם במזרח היא צילמה בעיר גווילין בסין, בשוק הנשים בהונג קונג, על החוף התאילנד, מתחת למים בבריכה במלון בתאילנד ושאר לוקיישנים שבהם טיילה. "צילמתי עם מקל של סלפי במצלמת 'גו פרו' וגם עם מצלמה של ניקון ישנה", היא מספרת על תהליך הצילום ומוסיפה ש"במקרים נדירים בקשתי מאנשים מסביב לצלם אותי. כולם הסכימו, אבל לא לכולם יצא צילום איכותי".

אנה עושה את סין תאילנד. אנה מליוטין, מערכת וואלה! NEWS
בין טיול לטיול יש לה זמן גם לבטן-גב על החוף. אנה מליוטין בתאילנד/מערכת וואלה! NEWS, אנה מליוטין
אנה עושה את סין תאילנד. אנה מליוטין, מערכת וואלה! NEWS
האו?ממממממ באחד המלונות על החוף בההדרין, תאילנד/מערכת וואלה! NEWS, אנה מליוטין
אנה עושה את סין תאילנד. אנה מליוטין, מערכת וואלה! NEWS
בסין התנהג כמו סיני. אנה בכפר שמתפרנס מגידול אורז בסין/מערכת וואלה! NEWS, אנה מליוטין

עלתה לבד, מטיילת לבד

אנה, בת לאב רוסי נוצרי ואם יהודיה החליטה לבחור צד ועלתה ארצה לבדה בשנת 2001. "הייתי בטוחה שאני באה לשנה, ללמוד שפה ולהראות לאמא שאני יכולה לטייל כמוה", היא אומרת. אבל בינתיים עזיבתה את רוסיה גרמה למשבר אצל הוריה שהתגרשו תוך שבוע מרגע שעזבה. "כשבאתי לארץ הבנתי שכיף לי פה, התקבלתי לאוניברסיטה אחרי שהפסקתי ללמוד ברוסיה, וכאן למדתי תואר ראשון בקולנוע והחלטתי להישאר.

"חיידק הטיולים תמיד היה בי. זה נראה לי גם קטע יהודי שאנחנו כיהודים נודדים ממקום למקום. ברוסיה לא הרגשתי בבית, כי אמא טיילה ואבא לא היה בבית, אז כיף לי כאן ואין לי מעצורים. אני מרגישה בחו"ל כמו בבית".

ואז היא התחילה לתכנן חופשות עם אמא שלה לטיול בחו"ל. "זה היה ב-2002. קבענו בבית מלון במצרים ולא היה סלולר ברוסיה או איך לתקשר אז, ופשוט קבענו בשעה ומקום מסוים. הגעתי והיא לא היתה שם. התברר, שהמטוס שלה איחר 12 שעות. ישבתי בלובי וחיכיתי ללא תקווה שאראה אותה. אחרי שהיא הגיעה, אהבתי אותה כמו שלא אהבתי אותה מעולם. ואז טיילנו בפירמידות, מקדשי אבו סימבל ועוד.

מאז בכל שנה היא קבעה עם אמה לטייל במקום אחר בעולם, למשל, ברומניה ואיטליה, וב-2005 החלה לטייל לבדה. "עשיתי לא מעט סקי בשוויץ ובאוסטריה, אבל גם טיילתי בריביירה הצרפתית ופריז, בטוניס, יוון, ברלין ואפילו למוסקבה כתיירת מבלי להגיד לאמא".

עכשיו היא חושבת להדריך תיירים שבאים לארץ איך לצלם לעצמם קליפ מהחווייה שלהם בארץ. הם ישלחו לה את חומר הגלם והיא תערוך להם מזכרת, שתכלול את המקומות שבהם היו, החוויות שצברו מהחופשה בארץ. "זה יהיה וידאו חמוד שהתייר יוכל לשלוח למשפחה, להעלות לפייסבוק, להשוויץ על המלון שבו היה, האנשים שגש ועוד. אפשר גם לצרף לאוטובוס של התיירים צלם שיעשה זאת, ואז יעביר לי את החומר שאערוך לקליפ יפה", היא אומרת.

ומה עם כסף? החופשות האלו יקרות.
אנה: "צריך לבחור במה אתה משקיע את מה שאתה חוסך. יש כאלו שקונים בגדים, יוצאים למסיבות, אני מעדיפה לחסוך הכל לטיולים בעולם".

תמיד תרצי לטייל לבד?
אנה: "לא תמיד, אשמח אם יהיה לי בן-זוג שנוכל לטייל ביחד, אבל יש משהו בלבד שהוא אחר".

אז מה היעד הבא שלך?
אנה: "חשבתי לנסוע לסנט פטרסבורג בחגים הקרובים, אבל ייתכן שיהיה קר או איביזה שיהיה עדיין חם, אבל יש שם בדרך כלל צעירים ומסיבות. זה עדיין לא סגור".


רוצים לראות עוד מקומות ותמונות של אנה בעולם? היכנסו לדף הפייסבוק שלה

עוד באותו נושא

הישראלי שחי על האי הכי יפה בעולם

לכתבה המלאה
אנה עושה את סין תאילנד. אנה מליוטין, מערכת וואלה! NEWS
לבד זה אומר לבד. תופסת שקיעה בתאילנד/מערכת וואלה! NEWS, אנה מליוטין
אנה עושה את סין תאילנד. אנה מליוטין, מערכת וואלה! NEWS
רגע של שקט במקדש בתאילנד/מערכת וואלה! NEWS, אנה מליוטין
אנה עושה את סין תאילנד. אנה מליוטין, מערכת וואלה! NEWS
רוכבת על אופנוע בגווילין, סין/מערכת וואלה! NEWS, אנה מליוטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully