וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממעיינות ועד מערות: 8 מקומות להימלט אליהם מהחמסין בסופ"ש

31.7.2015 / 0:15

תציצו החוצה. זה נראה כמו גל של התחממות גלקטית. אז מה, תחזרו למזגן? ממש לא. כי דווקא כשלוהט זה הזמן לגלות מעיינות, מערות ושאר זולות קרירות מן הטבע שיהפכו את השרב לנסבל ואפילו מהנה

השביל הרטוב בעמק המעיינות/צילום: זיו ריינשטיין

אתה תולה כביסה על החבל, מסיים לתלות את התחתונים האחרונים שלך, פונה שוב שמאלה ומתחיל מיד להוריד את הכביסה מהחבל. ככה חם היום.

וגם מחר.

לכל טיולי המים והמעיינות היכנסו ל"מדריך למטייל העצל"

ונראה שבכלל, צודקים המתחכמים האלה שמדברים על התחממות גלובלית. מה גלובלית? גלקטית! אז מה, חוזרים למזגן? ממש לא. צאו לטבע, כי מי שמבין - יודע למצוא את הזולות הכי קרירות גם בימים הכי חמים: הצחקנו אתכם? בואו נדבר אחרי שתתפסו דלקת ריאות בעין ספיר.


עוד מעיינות שיצננו אתכם:
מזגן זה לפקידים: 6 מעיינות לצינון הגוף והנפש ביום שרבי
בורות מים סודיים ומעיין: טיול מדברי מיוחד לקיץ
זהירות, ממכר: טיול המים הכי כייפי לקיץ

עין ספיר: מעיין בתוך מערה

קבלו את השילוב המנצח הבא: גם מעיין וגם מערה בכרטיס אחד. למעשה, אפילו כרטיס אין פה, כי הכניסה חופשית.
בפאתי מושב אבן ספיר שבהרי ירושלים, חבוי מעיין הנובע מתוך מערה לא גדולה, הנמצאת כמה מטרים מתחת למפלס הקרקע, ולצדה פינות זולה מוצלות להפליא. בביקור האחרון שלנו במקום, לפני כשבוע וחצי, הגיעה לשם בדרך-לא-דרך ספת עור מרוטה אך נוחה להפליא, עם נוף הישר לתוך המים. והמים? קפואים כמו חורף סיבירי. הצטננתם קשות? בית החולים הדסה מצוי במרחק צעקה מכאן.

להגיע: נכנסים למושב אבן ספיר מכביש 396, מממשיכים כ-150 מטר ופונים ימינה בפנייה השנייה. בצומת הבא פונים שמאלה, גולשים בירידה כמה עשרות מטרים ומחנים ליד מבנה תעשייתי. יורדים לעמק וצועדים כמה מטרים עד למעיין. קחו בחשבון שהמים אינם ראויים לשתייה.
זמן הליכה מהרכב: דקה.
לקינוח: פיקניק בין-ערביים מול הנוף באתר הסטף.

עין ספיר. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מים קפואים בתוך המערה. עין ספיר/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

פארק המעיינות: בשביל הרטוב

בפארק המעיינות, ששמו די מרמז על מה שיש בו, נחנך לא מזמן שביל רטוב חדש. כולה 300 מטרים, אבל בשיא הקיץ, 300 מטרים מקבלים פקטור של פי עשרה. מצד שני, ההליכה היא בתוך המים, כך שאפשר לוותר על הפקטור וליהנות מכל רגע מתוך ה-300.

השביל יוצא מקצה בריכת עין שוקק (יעד טבילה נהדר בפני עצמו וצלול באופן מפתיע), עובר בסבך ומסתיים בבריכת טבילה נוספת - בריכת טחנת הקמח. גובה המים בהליכה לא יעבור את הברך, כך שגם ילדים קטנים שאינם יודעים לשחות יסתדרו פה. כיף גדול.

להגיע: על כביש 669 בין צומת השיטה לבית שאן, לפי השילוט לגן לאומי גן השלושה.
זמן הליכה מהרכב: כ-20 דקות ברגל (בחינם), כ-10 דקות על אופניים (ניתן להביא מהבית או לשכור במקום, המחיר מ-50 שקלים) או כשתי דקות ברכב חשמלי (ניתן לשכור במקום במחיר 190 שקלים).

לקינוח: בדרך הביתה עצרו בעין יזרעאל - בריכת מים מוצלת וקסומה שבמרכזה "אי" קטן. בצומת נבות פונים דרומה לכביש 675 ולאחר קילומטר פונים בזהירות לשביל עפר המסומן בכחול.

עוד באותו נושא

נפתח השביל הרטוב: טיול המים הכי כיף למשפחה

לכתבה המלאה
השביל הרטוב עמק המעיינות. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
ליהנות מכל רגע מתוך ה-300 מטר. השביל הרטוב בעמק המעיינות/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

עין בוקק: ככה נראה נווה מדבר

אוגוסט בים המלח. הכי חם, הכי צחיח, הכי שורף בריאות. ואז מגיעים לעין בוקק ונרגעים. נכון, יש קצת הליכה (כמעט שני ק"מ), אבל הפלא של מים זכים בלב מדבר הוא עניין שלא מתרגלים אליו. השילוש הקדוש של הרעננות המדברית כולל בריכות טבילה, פלגי מים ומפל אחד חמוד. מה שכן, סודי זה לא, כך שכדאי להגיע לפני או אחרי ההמונים. מצד שני, ההמונים אוהבים מזגנים, אז אתם מסודרים.
להגיע: מחנים מול המלונות של עין בוקק, צפונית מצומת זוהר שעל כביש 90. המסלול מסומן בסימון שחור.
זמן הליכה מהרכב: חצי שעה גג
לקינוח: הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי. יופי של תפאורה רומנטית, עם כמה הפתעות בוטניות שוות במיוחד.

עין בוקק. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
מים זכים בלב מדבר. עין בוקק/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

מערת נמר: פסגת הפחד

מערת נמר שבגליל המערבי לא מיועדת לכל אחד: פחדנים, קלאוסטרופוביים וטיפוסים אנאליים לא יסתדרו פה. מה הקשר לאנאליים? כדי להיכנס למערה, שחלקים ממנה צרים להחריד, יש צורך להשאיר את תיק הגב בחוץ, לבד, ללא השגחה, ופשוט לסמוך על העולם. אז תלמדו לשחרר, ובואו – כי מגניב פה.

במערה אתגרית זו, ישנו מסלול הליכה לא ארוך אך גם לא קל מדי. מאחר שבחוץ לוהט, אפשר לתפוס זולה באחד מחללי המערה, ופשוט לברוח מהעולם למשל שעה ארוכה. מה עוד יש כאן? נטיפים וזקיפים יפים, חללים סודיים, יתדות מתכת שיסייעו לכם לחצות מעברים מסובכים וגבוהים, ובעיקר - קרירות אין קץ. אתם הרי אשכרה בתוך ההר עכשיו.

להגיע: מכביש הצפון (899) חוברים לכביש 8993 ולאחר כשני ק"מ מחנים בצד הכביש, ליד סימוני שבילים בולטים. חוזרים אחורה ברגל כמה עשרות מטרים, חוצים לצד השני של הכביש, מוצאים את השלט "נחל נמר" וצועדים עם השביל הירוק, עד שמגיעים למערה. לא מתאים לילדים קטנים. חובה להצטייד בפנסי ראש וללכת בעקבות מחזירי האור הלבנים שנקבעו לאורך דפנות המערה.

זמן הליכה מהרכב: 20 דקות גג.
לקינוח: כל נקודה על קו החוף בין אכזיב לראש הנקרה תסדר לכם יופי של קינוח לטיול.

מערת נמר. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נטיפים וזקיפים יפים, חללים סודיים וקרירות אין קץ. מערת נמר/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

מערת אורנית: מרפסת עם בריזה

מערת אורנית (למעשה, השם הרשמי הוא מערות אורנית) היא מערה שתרצו להפוך אותה לבית שני. טוב, אולי שלישי. מדובר במערת בוטיק אמיתית, כזו שלא סובלת מעודף מבקרים, ומציעה כמה צ'ופרים, בהם מרפסות תצפית נהדרות אל הנוף, הכולל חורש ירוק, ואדי ציורי וגם ים, אי שם במערב. אל חלק מהן קל להגיע, ואל אחרות – תיאלצו להשתופף מעט. בכל מקרה, זהו מקום קריר שאפשר לבלות בו זמן רב. אפשר להביא ספר טוב לעצמכם, משחקים לילדים, מה שתרצו. כבר אמרנו: בית שלישי.

להגיע: מכביש 4 נכנסים לטירת הכרמל ונוסעים מזרחה עד סוף רחוב עזרא לניאדו. מחנים ברחבה גדולה, מחפשים שביל מסומן באדום (אל תתבלבלו עם השביל של "פארק מונהיים" הסמוך) וצועדים איתו עד למערה. בתחילה יש טיפוס קצר אך נסבל.

זמן הליכה מהרכב: 20 דקות.
לקינוח: חוף נווה ים, שבו שפע של זולות ציוריות.

מערת אורנית בכרמל. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מערת בוטיק אמיתית. מערת אורנית/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

עין צור: להתמזג עם הטבע

למרות השם "עין", לא מדובר בטיול טבילה, אלא במקום שיספק לכם שעות ארוכות של עונג קריר מוצל לצד מים זורמים. כאן, סמוך לגני רמת הנדיב הפופולריים, חבויה פיסת גן עדן קטנה ולא ממש מוכרת. התפאורה שבה תתמזגו כוללת מעיין קטן, בור טבילה חמוד, בריכת מים (שאליה לא כדאי להיכנס), ניקבה עמוקה, שרידי בית מרחץ רומאי וגם מפל מלאכותי זעיר שמשלים את האווירה בזכות הפסקול המונוטוני-מהפנט שלו. מפה, הכל תלוי בכם.

להגיע: מכביש 652, בין בנימינה לזיכרון יעקב, יש שלט קטן (שקל לפספס), שייקח אתכם לחניון שממנו צועדים קלות עד עין צור. החניון מצוי ליד בית ספר אורט. אפשר גם להגיע בהליכה מחניון רמת הנדיב.
זמן הליכה מהרכב: 15 דקות גג.
לקינוח: גני רמת הנדיב – גרסת הלבנט הלוהט לגני ורסאי. www.ramat-hanadiv.org.il

עין צור. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
פיסת גן עדן קטנה ולא ממש מוכרת. אחת הבריכות בעין צור/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

מערות שמריהו: הפתעה בכפר

מה יש בכפר שמריהו? כלום. כלומר, יש בתים יפים ורחובות מטופחים ואלפיון עליון, אבל זהו. אהה! קבלו את הסוד השמור הבא: "מערות שמריהו" - מכלול של עשרות מערות קבורה שומרוניות שנחצבו במאה החמישית לספירה בסלעי הכורכר. המתחם היפה, בו נטועים עצי אורן גבוהים, ייקח אתכם ממערה למערה, כל אחת בעלת אופי שונה. רובן קטנות, חלקן מסתוריות, אבל השוס הגדול הוא שמדובר במרחב שקשה להאמין שהוא קיים. ככה פתאום, ים של מערות באמצע כפר שמריהו.

וכן, קריר במערות הכורכר. תביאו ערכת קפה וקצת נשנושים, ודלגו ממערה למערה. יש פה אפילו מערה שלה רצפת פסיפס – נסו לגלות אותה. בקיצור, צפו לטיול זעיר אך מפתיע, שכדאי לערוך בשעות בין הערביים. מומלץ בדרך חזרה מטיול בצפון כשאתם מזדמנים לאזור.

להגיע: רחוב הנוטע בכפר שמריהו. מחנים ליד "בית סניור" וצועדים צפונה.
זמן הליכה מהרכב: דקה וחצי.
לקינוח: גן הפסלים הקטן והיפה של "בית סניור" הסמוך למתחם המערות.

מערות כפר שמריהו. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
תביאו ערכת קפה וקצת נשנושים. מערות כפר שמריהו/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

חורבת קרתא

מיליון פעמים חלפתם ליד האתר הזה ולא ידעתם על קיומו. זאת בהנחה שמיליון פעמים נסעתם בכביש החוף בין תל אביב לחיפה.

חורבת קרתא, ליד עתלית, היא שמורת טבע קטנה ואינטימית, שבימים אלו כדאי לבקר בה מוקדם בבוקר או בשעות אחר הצהריים, כאשר מזג האוויר נסבל ויש מנות גדושות של בריזה. זהו מסלול קצר וקליל, ובעיקר - מודולרי. הכל באיזי, ואין סיכוי ללכת לאיבוד.

על מה לא כדאי לוותר? בראש ובראשונה, על מבנה גבוה ששימש בעבר בריכת מים, וממנו תקבלו נוף נהדר של הכרמל מצד אחד והים מצד שני לא תוכלו לפספס אותו – זהו האלמנט הכי בולט כאן. וכמובן, אל שרידי מבצר צלבני ואורוות קדומות שנחצבו בסלע. אל תשכחו למסור ד"ש לשורת עצי החרוב העקומים, שהתעוותו בעקבות שנים של רוחות עזות מכיוון הים. בקיצור, יופי של טיול רומנטי לקראת שקיעה.

להגיע: מכביש החוף עולים במחלף עתלית ופונים מערבה לכביש 721 המוביל לחורשת לימור, שבה מתחיל ומסתיים הטיול.
זמן הליכה מהרכב: שלוש דקות.
לקינוח: חוף הים הסמוך. הכי מתבקש.

חורבת קרתה. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
שמורת טבע קטנה ואינטימית. חורבת קרתא/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully