וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשת קיץ ללא תשלום: אטרקציות חינם לסופ"ש

23.7.2015 / 8:03

"פשפשלילה" בשוק הפשפשים ביפו, חגיגה צ'רקסית בכפר כמא וריחניה בגליל, סיור לילי בהרודיון לקראת ט' באב, תערוכה נוסטלגית במוזיאון הרצלילינבלום בת"א, קונצרט חגיגי לרגל 25 שנה לקשת אילון ופסטיבל קסמים מדעיים בקריית אתא. 6 אירועי חינם לסופ"ש והשבוע שאחריו

רשות הטבע והגנים

1. פשפשלילה, יפו

שוק הפשפשים חווה רנסנס מבורך והוא נחשב לאחד מאתרי הנדל"ן, השופינג והבילויים הכי חם בארץ. יש שיאמרו שמתיחת הפנים הפכה אותו לתיירותי, 'מלוקק' מידי ופחות אותנטי מבעבר ויש מי שדווקא אוהבים את תהליך השיפוץ בזכותו הוא היום יותר נקי ונגיש ומציע הרבה בוטיקים, חנויות מעצבים וחיקויים יקרים שהולכים ומשתלטים על דוכני הפשפשים, המציאות ועתיקות המקוריות. את הפשפשים והמציאות האמיתיות תוכלו למצוא עם שחר על המדרכה ברח' עמיעד שם פורשים הרוכלים את האלטעזאכן שליקטו מהרחוב ולקראת צהרים הם מקפלים פקלאות ונעלמים.
המתחם מושך אליו צעירים רבים שעברו להתגורר באזור השוק ואלה תורמים לאווירה הצעירה, המדליקה והתוססת שעוטפת אותו לאורך היום, ובעיקר עם רדת החשיכה ובסופשבוע. השוק הומה בתיירים, מטיילים, מחפשי מציאות ובעיקר בבליינים שהיצע של המסעדות (מחומוסיות ועד למסעדות גורמה אנינות), בתי הקפה, החמרות והברים הוא גדול ורחב ומתאים לכל.

בימים אלה חוזרים לשוק אירועי ה"פשפשלילה" ולצד החנויות והדוכנים, שיישארו פתוחים עד השעות הקטנות של הלילה, יתקיימו שלל מופעים והרכבים מוזיקליים שינעימו בין הרחובות והסמטאות של השוק.

מתי: בימי שלישי, ביולי -אוגוסט, מ-20:30
איפה: מתחם שוק הפשפשים

מתחם בילוי שוק הפשפשים ביפו. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
מתחם הבילוי בשוק הפשפשים ביפו/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

2. כפר בקרתם? ריחנייה וכפר כמא

חגיגה צ'רקסית היא שמחה, מלאת עניין ותוכן שמציינים בעדה שלה עבר מפואר, היסטוריה ומורשת ארוכות שנים לצד שפה ותרבות ייחודיים. הקהילה, המתגוררת בכפרים ריחניה וכמא שבגליל העליון והתחתון, שבים ועורכים שבועיים של פסטיבל אותנטי ומזמינים אותנו להתארח בצל קורתם ולחגוג איתם בסיורים, ריקודים ומטעמים.

השבוע הראשון של הפסטיבל יתקיים בכפר כמא במסגרתו יתקיימו סיורים מודרכים בסמטאות היפות של הכפר ובמוזיאון בליווי הקרנת סרטון המתאר את תולדות העדה (בתשלום). ברחבת המוזיאון יערכו מופעי ריקוד סוחפים של הלהקות הצ'רקסיות "אקאדמי" מירדן ו"תיפסה" מכמא, שמספרות סיפור על אהבה ומסרים בין גבר לאישה (11:30, 15:30).
שבוע אחרי ינעל הפסטיבל בכפר ריחנייה בהופעות של להקת הרקדנים "אקאדמי" ולהקת "אושחה מאפה" המקומית, כשהשיא יהיה ב-30.7 ב-20:00 ברחבה מועדון הנוער. במהלך הפסטיבל יתקיימו סיורים (בהרשמה מראש) בגרעין הכפר העתיק שנבנה כחומה להגנה עצמית ובמרכזו מסגד מיוחד מבחינת ארכיטקטורה ויחיד מסוגו במזרח התיכון. בנוסף, יערכו הרצאות במרכז המורשת של הכפר, סדנאות ריקוד וסדנאות להכנת חלוז – מאפה הגבינה המהולל של העדה. עוד בשטח: דוכני מזון, מסעדות, בתי קפה ומתחם קרטינג.

מתי: כפר כמא - 25-23 ביולי, 17:30- 9:30, ריחנייה - 29-31 ביולי. המופע המרכזי של הפסטיבל בכפר כמא יהיה בהשתתפות הלהקה הצ'רקסית מירדן, להקת "אקאדמי" והלהקה המקומית מכפר כמא - להקת "תיפסה" ב-25.7, מוצ"ש, בשעה 20:00 במתנ"ס.
לפרטים: 04-6317744 , 050-5203146, או באתר האינטרנט

עוד באותו נושא

לילה לא שקט: פעילויות לילדים לשעות החושך

לכתבה המלאה
להקת טיפסה כפר כמא צ'רקסים. באדיבות מועצת כפר כמא, מערכת וואלה! NEWS
להכיר את הצ'רקסים. להקת טיפסה בכפר כמא/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות מועצת כפר כמא

3. פרצו דרך, תל אביב

"גבורות - פורצים דרך כבר 80 שנה" היא תערוכה חדשה המושקת לכבוד יום ההולדת ה-80 לבנק דיסקונט. התערוכה מציגה את רבדים היסטוריים ואבני דרך שאירעו בארץ ובעולם על ציר הזמן מאז שנת 1935 ועד היום באמצעות צילומים, מסמכים נדירים וחפצים ייחודיים, שחלקם לא נחשפו מעולם. על הדרך היא פורשת רצף של אירועים וזיכרונות של החברה הישראלית לצד ימיה הראשונים של המערכת הבנקאית בארץ.

בין המוצגים: התכתבות של אלי כהן, האיש שלנו בדמשק, עם רעייתו נדיה כהן, מסמך עליו חתומות המדינות שהשתתפו בהצהרת כ"ט בנובמבר באו"ם, נאום "הגמגום" המקורי של לוי אשכול לפני מלחמת ששת הימים, ההתכתבות של רוה"מ מנחם בגין עם נשיא מצרים אנואר סאדאת, ועוד.

בנוסף תיערך סדנה לכלכלנים צעירים (גילאי 6-12) במהלכה ילמדו על התנהלות פיננסית והחשיבות לחיסכון מגיל צעיר. במסגרת הסדנה יצאו למסע חוויתי בזמן שמתחיל לפני אלפי שנים, בו המסחר נעשה באמצעות החלפת סחורות, ועד הניסיון לחזות כיצד יתנהל הבנק בעוד 20 שנה. המסע ילווה בסרטים, מייצגים, משחק טריוויה אינטראקטיבי ועוד.

מתי: ראשון - חמישי, 8:00- 15:30, בתיאום מראש
איפה: מוזיאון הרצלילינבלום, רח' לילינבלום 26
לפרטים: 1-700-55-8000

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה מתוך מוזיאון הרצלילינבלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. חצי יובל, קיבוץ אילון

25 שנים עברו מאז הוקם " קשת אילון" - המרכז הבינלאומי למוזיקה קלסית שבגליל המערבי. לכבוד חגיגיות היובל, ובמסגרת קורס הקיץ שמתקיים כבר 20 שנה, יגיעו 65 נגני כלי קשת מרחבי העולם והמרכז יפתח שעריו לכל ויארח מגוון אירועים מוזיקליים בהם קונצרטים, הרצאות, כיתות אמן עם גדולי הנגנים בעולם, ביקור באטליה לכינורות וקשתות, סדנה עם מומחי בניית כינורות והכרות עם תזמורת מוסקוביה בניהולו של הכנר האגדי אדוארד גראץ'.

בין שלל המופעים יתקיים קונצרט חגיגי עם הכנרים הוירטואוזים סרגיי אוסטרובסקי מישראל, אסתר יו מארה"ב וסאיאקה שוג'י מיפן; קונצרט של הכנרת קרן טננבאום (שמופיעה עם שלמה ארצי) ושלישיית גלעד אפרת; מופעי מוזיקת עולם שיתקיימו בקונכייה אקוסטית על הדשא; מופע מחווה לסשה ארגוב; תזמורת מוסקוביה ממוסקבה; תזמורת פוליפוני מנצרת שמשלבת בין מוזיקאים יהודים, מוסלמים ונוצרים; קונצרטים בכיכובם של נגני כלי קשת בינלאומיים והקרנת הסרט "החלום הופך למציאות" - סיפורה של קשת אילון (31.7).

האירועים ללא תשלום למעט הקונצרטים באולם בר אוריין. באם תרצו להשתתף במספר מופעים תוכלו להתארח במלון המטיילים בסוויטות קשת אילון שבשטח הקיבוץ.

מתי: ראשון, 26 ביולי עד חמישי, 13 באוגוסט
איפה: קיבוץ אילון
לפרטים: 052-3737778 , keshetei.org.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולטורה גלילית. קשת אילון/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. מגילה בשטח, גוש עציון

בשנים האחרונות נוהגים לקרוא את מגילת איכה, ולומר קינות של ט' באב, במבצר ההרודיון שנחרב במרד הגדול של היהודים נגד הרומים והיה מבצר חשוב של מורדי בר כוכבא. גם השנה יתכנסו ביחד דתיים וחילונים, אשכנזים וספרדים, חרדים וחיילים וישבו ביחד לקריאה משותפת של מגילת איכה.

לאחר אמירת הקינות, יתקיימו סיורים מודרכים באתר ובמרכזם סיפורי מרידות וחורבנות בתולדות ההרודיון, שמשקפים בצורה טובה את המאבק על העצמאות היהודית נגד הרומים בימי בית שני. בסיום הסיור, בעודכם עומדים במרומי המבצר ומשקיפים על הסביבה, ואל 'ים האורות' של ירושלים ויישובי גוש עציון תוזכר האימפריה הרומית שנמחקה מהעולם.

איפה: הרודיון, גוש עציון.
מתי: מוצ"ש, 26 ביולי, מ-21:00
לפרטים: בי"ס שדה כפר עציון - 02-9935133

הרודיון בלילה. בית ספר שדה כפר עציון, מערכת וואלה! NEWS
מבצר ההרודיון בלילה/מערכת וואלה! NEWS, בית ספר שדה כפר עציון

6. מדע אינטראקטיבי, קריית אתא

לשבת על כיסא מסמרים, לראות קסם של צבעים מתחלפים ולגלות שהעולם מסביבנו מורכב מרגעים קסומים שלהם הסבר הגיוני. כל אלה ועוד יעמדו במרכזו של פסטיבל שעוסק בקסמים מדעיים, שהוא פרי שיתוף פעולה עם מוזיאון המעדטק החיפאי.

מטרתו של הפסטיבל היא לחשוף ולהנגיש את עולם המדע לילדים ולהופכו לחגיגה צבעונית של עניין וכיף. בתוכנית: משחקי פיזיקה, כימיה וצבע, אופטיקה ואשליה מוצגים אינטראקטיביים המאפשרים הפעלה והכירות מוחשית עם העקרונות המדעיים, תצפית כוכבים והסבר על מערכת השמש בפלנטריום ייחודי וסיפורים ואגדות עתיקות על גרמי השמיים ועוד. בנוסף יתקיימו מופעי קסמי מדע, הדגמות מלוות בתצוגה של אור, קול, אש, מים וצבע, מופע רובוטים בהם רובוט כלב ורובוט נאו ההומינואיד, רובוט דמוי אדם בגובה 60 ס"מ, שנע כבנאדם, מיישם מגוון טכנולוגיות ומבצע פקודות.

מתי: ראשון-חמישי, 26.7 עד 15.8, 19:00-10:00
איפה: קניון שער הצפון (מתחם איקאה)
לפרטים: 072-3301281

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully