וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה לא שקט: פעילויות לילדים לשעות החושך

22.7.2015 / 9:48

החופש הגדול דורש מההורים הרבה יוזמה ורעיונות כדי להעסיק את הקטנים, אבל זה לא תמיד מספיק. דווקא עכשיו כשהטמפרטורות בחוץ מטפסות למעלה והלילות יותר קרירים, הנה הצעות לפעילויות חושך לא רגילות

לילה -  הר הנגב. דר' חיים ברגר,
טובלים גם בחושך. מעיין עין עקב בנגב/דר' חיים ברגר

כשהלילה הופך ליום והיום הוא הלילה, כשהם לא רוצים לישון ורוצים רק להשתגע, כשאנחנו תולשים שיער בייאוש ושואלים את שאלת מיליון הדולר - "מה עושים איתם היום, מחר ובחודש וחצי שעוד נותרו לסיום העונש הגדול".

אז רגע לפני שהם שוב משתגעים ומעירים את כל השכונה, ואתם כבר עמוק בשיגעון, אספנו אפשרויות מעניינות לחגוג את הלילה בכיף ובתקווה שהם יחזרו הביתה מעולפים וייתנו סופסוף לישון בשקט. לילה טוב.

מעבר גבול

אחת החוויות המסעירות הצפויות לכם עם לילה היא סיור עששיות על גדת נהר הירדן, מעבר לגדר המערכת הנושקת לגבול הירדני. מעבר הגדר למובלעת הירדנית נעשה בתאום עם צה"ל ושם, לאור עששיות, תעקבו אחר חיות הלילה, תראו את שלושת גשרי האבן ההיסטוריים שעוברים מעל הנהר ואת קרונות הרכבת העותמנית שנתקעו על הפסים. משם תשובו לארץ ותצפו במיצג האורקולי "חוויית נהריים" המספרת על פנחס רוטנברג – האיש בעל חזון החשמל . את הסיור והלילה תקנחו בפיצות שישלפו מתנור הלבנים שנותר במקום מימי חלוצי קיבוץ גשר.

מתי: בימי רביעי ובתאום מראש
מחיר: 64-50 שקלים
איפה: נהריים, קיבוץ גשר הישנה
לפרטים: 04-6752685

לילה עם התנינים

פארק הנופש חמת גדר מזמין את הציבור בחופש הגדול לסיור לילי הכולל לינת לילה. בתוכנית: סיור מודרך לאור לפידים בתוך יער קסום בחמת גדר, במיני ספארי עם מגוון בעלי חיים, כשגולת הכותרת היא תנינים בגילאים שונים, מביכורי תנינים שרק נולדו בחג שבועות ועד בוגרי השבט, בני 20 שנה.

הדגש בסיור הוא על פעילות בעלי החיים בלילה השונה מהתנהגותן במשך היום. הסיור מתקיים בלווי הורים ומתאים לכל גיל. מומלץ להביא פנס. בתום הסיור יוזמנו המשתתפים לדייג לילי באגם (כחצי שעה נוספת). מועד תחילת הסיור: 20:00. משך הסיור כשעה. הסיורים יתקיימו בימים שני וחמישי בחודשים יולי ואוגוסט בלבד.

הסיור יתקיים בהרשמה מראש בלבד. לפרטים והזמנות: 6393*,04-6659999. המתחם פתוח בימים א'-ד' ושבת 08:30-17:00, ה'- שישי 08:30-22:00.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קמפינג חמת גדר. צילום: שרון ניניו,
קמפינג בחמת גדר/צילום: שרון ניניו

מה עושים הינשולים

מוזיאון הילדים כבר מכיר את ילדנו, ואת חיבתם לאקשן בשעות החשיכה, ואחת לשבוע הוא פתוח את שעריו בשעות הערב-לילה. בתוכנית המוזיאלית יתקיימו סיורים מודרכים בתערוכות שלכבוד הלילה יקבלו טוויסט מעניין. בני ה-6 -8 ייצאו לטייל "ביער הקסום", יגלו את עולם הרגשות ויתמודדו עם אתגרים; בני ה-11-8 וה-14-11 ייצאו למסע הרפתקאות "בעקבות החייזרים" במהלכו ייחטפו על ידיהם תוך ניסיון למתוח את הגבולות שבין מציאות לדמיון.

בנוסף, תתקיים פעילות הומור לפני השינה במסגרת התערוכה "מה זה מצחיק" במרכז ב"גובה העיניים" (לגילאי 5 -9) וכן סיורים בתערוכות "דיאלוג בחשיכה", "הזמנה לשקט" ו"דיאלוג עם הזמן". כל המסלולים יסתיימו בהפנינג על הדשא שכולל קומזיץ, צ'יזבאטים, שירה מסביב למדורה, משחקי זיהוי בחשיכה ולימוד שיר ערש בשפת הסימנים.

מתי: חמישי, 6, 13, 20, 27 באוגוסט, 19:00-23:00. בתאום מראש
מחיר: 75-65 שקלים
איפה: מוזיאון הילדים הישראלי, חולון
לפרטים: 036503000

מוזיאון הילדים חולון. אלינור חיון, מערכת וואלה! NEWS
אקשן בלילה. מוזיאון הילדים בחולון/מערכת וואלה! NEWS, אלינור חיון

הטכנודע, גבעת אולגה

מוזיאון ופארק מדע עם עשרות מוצגים ומתקנים המדגימים את העקרונות הפיזיקאליים בדרך אינטראקטיבית-חווייתית בהם הנעת סירות וצוללות בעזרת קרני שמש ומעבדה לסימולציה קרדיולוגית - הכרת הלב הכוללת האזנה, ניטור, אבחון, והתנסות בצנתור.

במסגרת אירועי "לילה מטורף" יוצבו בפארק תחנות הפעלה, הדגמה וניסויים בהן דיג עם חכות מגנטיות, שיגורי טילים, יצירת קסילופון ותצפית על גרמי השמים בפלנטריום כולל הדמיית טיסה לכוכבים.

מתי: פעילות לילה בשני ורביעי באוגוסט, 18:00-22:00
מחיר: 48 שקלים, 160 שקל לכרטיס משפחתי
לפרטים: 04-6333505

טכנודע גבעת אולגה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
ללמוד מדע בדרך אינטראקטיבית-חווייתית. הטכנודע/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

רוכבים לאור ירח

הפנינג של רכיבת שטח לילית במסגרת "רוכבים לאור ירח בחוף השרון", המותאמת לרוכבי אופניים מקצוענים, חובבים וכן למשפחות עם ילדים מגיל 4. מסלולי הדיווש יעברו במרחבים הפתוחים של אזור חוף השרון, בין שבילי טבע, חורשות אקליפטוסים, שדות, פרדסים ומטעים הסמוכים לנחל פולג, כשהתאורה היחידה שתלווה אותם היא אלומת האור של פנסי הראש וחסדו של אור הירח. הרכיבה תתקיים בשלושה מסלולים: 5 ק"מ למשפחות, 14 ק"מ לחובבנים ו-23 ק"מ במסלול אתגרי המיועד לרוכבים מיומנים. תוכלו להגיע מצוידים באופניכם או לשכור במקום.

עוד בשטח: מופע פעלולים אוויריים וקפיצות אקסטרים של רוכבים מקצועיים, הקניית מיומנויות ברכיבה אתגרית, תחרויות, מתנפחים, D.J, הופעת ג'אז על הג'זלן (משאית גזלן שהופכת לבמה ניידת) ודוכני אוכל וציוד ספורט.

מתי: חמישי, 23 ביולי, 18:00-22:30
מחיר: בתשלום הכולל חולצה, פנס ובקבוק מים
איפה: חוות רונית (הגעה מכביש 2, בירידה למחלף שפיים-געש)
לפרטים: מ.א. חוף השרון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באים לדיווש לילי? מתאים לכל המשפחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין שקיעה לזריחה

גם קק"ל מצטרפת לחגיגה הלילית ומציעה טיולים מאתגרים – טיול ג'יפים (ברמת קושי בינונית) לאור הירח וטיול לקראת זריחה. טיול ליל הירח יתקיים בשבילי פארק בגין בהרי יהודה, בדיוק ביומולדתו של ראש הממשלה מנחם בגין, לכבודו עולים אל המצפור שנקרא על שמו ועל שם רעייתו עליזה. מהמצפור נוסעים בדרכי היער כשבדרך עוצרים בתצפיות ובמעיינות עין יואל ועין קובי ומסיימים באנדרטה לזכרו של ג'ון קנדי, נשיא ארה"ב.

מתי: שלישי, 28 ביולי, 19:00
מחיר: 120-160 שקלים לרכב.

בטיול לעת זריחה יוצאים בעקבות בעלי חיים בפארק בריטניה בהנחייתו של ד"ר חיים מויאל. המסלול כולל הליכה בגבעות השפלה, בשבילים החבויים בפארק ומעקב אחר הציפורים ובעלי החיים שיזדמנו על הדרך.

מתי: שישי, 21 באוגוסט, 04:30
מחיר: 30-20 שקלים
לפרטים: קו ליער - 1-800-350-550, בהרשמה מראש.

לישון עם קנגורו

הקואלות, הקזואר, האמו, השועלים מעופפים, ציפורי הלורים והקנגורו'ס הגיעו מאוסטרליה והפכו לדיירי קבע בגן גורו. בחופש הגן פותח שעריו גם בערב ומזמין להצטרף אל המטפלים לסיור במהלכו עוקבים אחר התנהגויות ופעילויות הלילה של בעלי החיים ומאכילים את העטלפים והקנגורו היישר מכף היד. ואם תקשה הפרידה תוכלו להביא אוהל ופקלאות מהבית ולישון לצד הקנגורו והקואלות. הלנים במקום יוזמנו לשבת מסביב למדורה, לזלול אבטיח ותפוחי אדמה מהאש ולהקשיב לסיפורים אל תוך הלילה.

קריאות התוכים והקוקברות יעשו לכם השכמה עם שחר ולאחר ארוחת הבוקר תצטרפו להאכלת הבוקר של הקנגורו והתוכים בצפריה. אם תרצו להמשיך את היום צאו לטייל ולשכשך במעיינות העמק הכוללים גם את הסחנה.

מתי: שבת-חמישי, ביולי-אוגוסט, 9:00-20:00 ובשישי, 9:00-16:00. לינות השטח בימי שלישי וחמישי באוגוסט ובהרשמה מראש
מחיר: 46-130 שקלים
איפה: גן גורו, קיבוץ ניר דוד
לפרטים: 04-6488060

פעילות לילה גן גורו. שובל ליברמן,
מה עושים הקנגרו בלילות?/שובל ליברמן

ממלכת הדינוזאורים

הסופרזאורוס, הטירנוזאורוס, הרנזאורוס, ועוד 43 מבני משפחתם הדינוזאורית, התמקמו בסביבתם 'הטבעית', בין העצים והצמחייה המרשימה של הגן הבטוני. החיות הפרה- היסטוריות מוצגות במלוא גודלם ותפארתם והגבוהים שבהם נישאים לגובה של 13 מטרים. הדינוזאורים מוצגים בשעות היום, אך עם רדת החשיכה הם מתמלאים בהילה ועוצמה כאשר הם זזים, משמיעים קולות ומוארים בתאורה הייחודית שעיצב אמן התאורה גיל טייכמן.

הביקור בתערוכה הוא מעין מסע הרפתקאות אינטראקטיבי בעקבות דר' דינוס - המדען המטורף שמנסה להחזיר את העולם לתקופת הדינוזאורים, ובעקבות כתבי חידה שעוברים בין המיצגים. עוד בממלכה: סרט תלת מימד על היווצרות הדינוזאורים, משחק חיפוש מאובנים, מבוך דינוזאורים, סדנאות יצירה וסיור בגן בין 7,000 מיני צמחים מרחבי העולם.

מתי: עד 31 באוגוסט, 10:00 -22:00
מחיר: 79 שקלים, 220 שקלים למשפחה
איפה: הגן הבוטני, ירושלים
לפרטים : 6226*

דינוזאורים בירושלים. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
מסע הרפתקאות אינטראקטיבי. ממלכת הדינוזאורים בגן הבוטני/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

יאללה בסטה

מחנה יהודה היה הראשון להפוך את הסמטאות והדוכנים של השוק לאתר קניות, תיירות ובילוי מסביב לשעון. השוק תוסס ומרתק בשעות היום, אך עם רדת הערב, כשהסוחרים סוגרים ת'בסטה והולכים לישון, הוא מתעורר לחיים אחרים ויאללה בלגן. עם לילה הופך השוק למוקד בילוי תוסס ומדליק ואווירה של חגיגה שמחה משתלטת עליו מכל הכיוונים. על דוכני הירקות פורשים בירות, ערק, צ'ייסרים ונשנושים בזמן שהרכבים מוזיקליים נותנים בראש ברוק ובמזרחית.

ב"תחריר - בר תרבות מזרחית" (ברח' האפרסק) מנגנים מוזיקה אתנית, בבר של "קזינו פריז" (בשוק הגרוזני) מנגנים הכל מכל, בהתאם לוויב ולמצב הרוח, אצל "השכנה" החבר'ה שרים, רוקדים ושותים כאילו אין מחר, ב"יודל'ה" הסמוך, שנחשב לבר הכי סטייליסטי בשוק, מפלרטטים ונעים קצת על הכיסא וב"אישטבח" זוללים מאפה בשר נהדרים שנשלפים מהתנור כאילו לא מדובר בחצות וחצי.

מתי: שבת-חמישי
איפה: בין רחוב אגריפס ליפו

סרטים רבותי, סרטים

כשהשמש שוקעת ובריזה נעימה מגיעה מהים מתכנסים לפעילויות לילית באחד מהגנים היפים בארץ. בגנים יערכו סדנאות פעילות באנרגיה ירוקה בהן תוכלו לדווש באופניים שמייצרים אנרגיה, להצטרף לקרקס ירוק ולהתנסות ג'אגלינג, ליצור אוריגמי ולצייר בטבע. בתום הסדנאות יוצג המופע "חלילי הקסם" - מסע מוזיקלי -וירטואוזי עם אמן חלילים שיפגיש אתכם עם מגוון חלילים, סיפורים ושירים מסביב העולם.
בתום המופע, ב-20:00, תיערך הקרנה סולארית של סרטים תחת כיפת השמיים בהם "ג'ננה בסוואנה" (5.8), "קומבה" (12.8 ) ו"סיפורו של דולפין".

מתי: ימי רביעי (באוגוסט), מ-18:00
מחיר: 10 שקלים
איפה: פארק רמת הנדיב, בין בנימינה לזכרון יעקב
לפרטים: 04-6298-111.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד הגנים היפים בארץ. פראק רמת הנדיב/מערכת וואלה!, צילום מסך

קר בהר

הר הנגב הוא אחד מהמקומות הכי נעימים בארץ בשל גובהו והאקלים היבש שהופכים אותו למקום נהדר לטיולי קיץ בין בריכות המדבר המרעננות, לבין חוות הבודדים המייצרות גבינות, שמנים, יינות ועוד.

באזור מתקיימות מגוון פעילויות ליליות בהן צפייה בחיות המדבר הזוהרות בחושך, טיול לילי בנחל חווארים, סיורים בין גבי מים נסתרים ושכשוך בבריכות טבעיות, ליטוף לאמות, תצפית כוכבים וחגיגת מוזיקה במועדון הג'אז במצפה רמון ובפאב-40 שבקיבוץ טללים.

מתי: במהלך החופש ובתאום מראש
לפרטים: 08-8681635

דיוניסוס וחברים

לילות שאן - סיור לילי בין מיצגים אור-קוליים מרשימים המוקרנים על עתיקות בית שאן הקדומה: במהלך הסיור פוגשים את האנשים שחיו שם, נכנסים לבית המרחץ ולמקדש של דיוניסוס, מתרשמים מהאמפי הרומי שנותר כמעט בשלמותו ומקנחים בטעימות של תבליני השוק.

מתי: בשני-חמישי בחודשים יולי ואוגוסט
מחיר: 55-28 שקלים
איפה: גן לאומי בית שאן

לילות שאן. דורון ניסים,
מיצגים אור-קוליים מרשימים המוקרנים על עתיקות בית שאן הקדומה/דורון ניסים

חווייה בקטנה

מיני ישראל: עם רדת החשיכה, כש-385 מודלים מיניאטוריים מוארים בתאורת מרהיבה והפארק מתעטף בקסם מיוחד, יוצאים לסיור תיאטרלי בעקבות קלוד לה פטיט ופותרים כתב חידה בעקבות אוצר הפארק.

מתי: עד 29 ביולי, 17:00-22:00
מחיר: 69 שקלים
לפרטים: מיני ישראל, לטרון - 1-700-559-559

לילה ב מיני ישראל. partush, מערכת וואלה! NEWS
385 מודלים מיניאטוריים. פארק מיני ישראל/מערכת וואלה! NEWS, partush

לעומקו של הטבע

ציפורים, עקרבים ונחלים: בימי חמישי תוכלו לבחור בין סיור בעקבות העקרבים הזוהרים בחושך לבין הלילה בנחל חווארים, בשישי לצאת ברכבי שטח אל הנחלים צין ועקב ולסיים במעיין עין עקב ובשבת בעקבות הציפורים וצמחיית המים בעין עבדת.

מחיר: מ-30 שקלים
לפרטים: בהיס"ש שדה-בוקר - 08-8528852

ספארי דמדומים: מפגש מרגש על גבול השלום, על רקע השקיעה מול גאון הירדן, ובעקבות חיי הציפורים, התנשמות, יללת התנים וקולות ניווט העטלפים.

מתי: שני ורביעי, 18.00 ובשישי, 17.00 באוגוסט
איפה: מקור החסידה, כפר רופין
מחיר: 45 -35 שקלים
לפרטים: 04-6068396

על המדשאות: לינת שטח בין המעיין, למפלים ולנחל המתפתל. עם בוקר תוכלו לבקר במוזיאון הארכיאולוגיה, באתר חומה ומגדל, בגן פעמוני ההתיישבות ולרחוץ במעיין.

מתי: שישי מ- 18:00 (עד 12.9)
מחיר: 63– 53 שקלים
לפרטים: גן השלושה-סחנה - 04-6586219

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully