וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגישו בהיי: לראשונה ניתן להעלות מריחואנה לטיסות בארה"ב

מעתה אתם יכולים לעוף (תרתי משמע) בטיסות במדינת אורגון שבארה"ב, לאחר שחוק המתיר לשאת מריחואנה בכמות קטנה נכנס לתוקפו. משרד התחבורה הפדרלי: "הדאגה שלנו לחשוף איומים לתעבורה האווירית ולא לעצור משתמשי מריחואנה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו: גם בניו יורק אישרו שימוש במריחואנה

זה נשמע לא אמין או דימיוני, אבל החל מ-1 ביולי 2015 ניתן יהיה להעלות סמים קלים לטיסות בארה"ב, כרגע רק במדינת אורגון, אבל עדיין לא יעצרו אתכם במידה וימצאו בטרולי שלכם איזה ג'וינט קטן.

לפי רשת החדשות האמריקנית "פוקס 12 אורגון", נוסעים שיטוסו בטיסות דרך שדה התעופה הבינלאומי של פורטלנד, השדה הגדול במדינה, יורשו לשאת עימם כמות קטנה של מריחואנה, לאחר שהחוק המתיר להחזיק את הסם הקל בכמות קטנה נכנס לתוקפו בתחילת החודש.

לפי משרד ביטחון התחבורה האמריקני, הדאגה הראשונה שלו היא "לחשוף איומים לתעבורה האווירית ולא לעצור משתמשי מריחואנה בוגרים, שמצייתים לחוק המדינה המתיר להחזיק מריחואנה עד משקל של אונקיה (כ-29 גרם)".

במידה ויתגלה על נוסע ג'וינט, הוא יילקח לתשאול על-ידי משטרת שדה התעופה, שם ייבדק האם הוא בגיל המאושר לשאת את הסם הקל ושהוא אינו מתכוון לצאת איתו מהמדינה.

אילוסטרציה. ShutterStock
נתפסם עם ג'וינט בכיס באורגון? הסירו דאגה מליבכם וסטלתכם/ShutterStock

מאות התאספו לחגוג את הבשורה המשמחת

נוסעים שיטוסו מחוץ לאורגון, ייאלצו להשאיר את החומר מאחוריהם, אלא היות שנשיאת מריחואנה מחוץ לגבולות המדינה הינה בגדר עבירה פדרלית בארה"ב.

"לא מעניין אותי אם הם (הנוסעים) מביאים את זה איתם בכיס, כל עוד הם לא יכולים לעשן את זה בשדה התעופה או במטוס", אמר אחד המרואיינים לרשת החדשות.

ההרשאה לשאת מריחואנה בכמות מסוימת נכנסה לתוקפה, כאמור, ב-1 ביולי ויומיים לאחר מכן נערך הפנינג גדול תחת הכותרת "אנחנו (עשב) העם" (משחק מילים באנגלית מתוך החוקה האמריקנית, שפירושו "עשב" - Weed the People), שבו התאספו מאות אנשים בדאון טאון פורטלנד כדי לחגוג את הבשורה המשמחת.

הממשל במדינה העביר חוק, שבו יהיה ניתן לסחור במריחואנה בבתי מרקחת החל מה-1 באוקטובר השנה, במסגרתו הסם הרפואי יהיה חף ממסים עבור אלו שבכיסם יימצאו האישורים המתאימים, ואולי גם איזה ג'וינט קטן על הדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully