וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשוש קיצי: 5 אירועים חינם לבילוי בסוף השבוע

ביקור בסצנת האמנות של יפו שמושקת בימים אלו, פסטיבל "שמנא וסלתא" באבו גוש, יומיים של פינוקים בירושלים, אמנות באקו ארט כפר סבא וחגיגות הבסטיליה בתל אביב, נתניה וחיפה. קבלו ח"ח - חמישייה בחינם

צילום: הרשות לפיתוח ירושלים

1. סאגה, יפו

"סאגה" הוא חלל חדש ומעניין המוקדש לקידום מעצבים ואמנים ישראלים צעירים, המשמש להם אכסניה ופלטפורמה מצוינת להצגת עיצוביהם המקוריים. המקום, שיושק השבוע, ממוקם בסמיכות לשוק הפשפשים שהופך לאזור טרנדי המאכלס את סצנת האמנות העכשווית שהולכת ומתפתחת שם. מי שעומד מאחורי השקתו של סאגה הוא ליאור ימין, יזם מתחום האמנות והעיצוב (ומי שאחראי גם ל"אסופה"- חנות לעיצוב ישראלי בשוק), שמאוד מעודד ותומך באמנים צעירים.

בין היצירות המוצגות בחלל תכלו להתרשם מהכורסאות והכיסאות של סטודיו hu.be, ש'מנצלים' את תוצרי הלוואי של תעשיית מחזור הנחושת; שולחנות ושידות של אריאל צוקרמן וערן שמשוביץ', שעשויים ממשטחי עץ בשילוב אמנות רחוב אותנטית; פרטי ריהוט מרתקים של הילה שמיע שעיצבה אותם בטכניקה חדשנית המשלבת יציקת אלומיניום על בולי עץ; גופי תאורה יפים ומינימליסטים של אוהד בנית; גופי תאורה נוספים של איתי בראון שיצק אותם מבטון; שעון אורלוגין מיוחד של בן ברוידא ואגרטלי פורצלן יפים ומקסימים בעדינותם שעיצבה רחלי בוקסוים, שיצרה אותם מתבניות בד שתפרה בעבודת יד.
עוד בגלריה: פרטי עיצוב קטנים ושובים לב ועין, ריהוט משלים בעיצוב ייחודי, מתנות קטנות ותערוכות מתחלפות. בחודשיים הקרובים יתארח בחלל סטודיו מג'נטה שיציג פריטים שהוצגו בשבוע העיצוב של מילאנו.

מתי: הפתיחה בחמישי, 9 ביולי, 20:00. פתוח: ראשון-שישי, 10:00-16:00
איפה: רבי פנחס 4, שוק הפשפשים

סאגה שוק הפשפשים. איתי בנית, מערכת וואלה! NEWS
אמנות נוסח יפו. סאגה, שוק הפשפשים/מערכת וואלה! NEWS, איתי בנית

2. שמנא וסלתא, אבו גוש

ירקות טריים משדות האזור, שפים שעושים כבוד לחומרי הגלם המצוינים, ניחוחות, טעימות, מטעמים ואווירה נעימה בצל עצי הזית העתיקים, יעמדו במרכזו של פסטיבל "שמנא וסלתא". הפסטיבל, שיוצא לדרכו לראשונה, יציג את שמני הזית עטורי הפרסים מהתחרות הבינלאומית טרה אוליבו, עשרות דוכנים שיציעו טעימות ללא תשלום, מעדני גורמה של יצרני בוטיק, קינוחים ומתוקים של אופים-אמנים, יריד ירקות ושפים מקומיים שיכינו במקום פיצות, פסטות ומאפים שילדים והורים אוהבים במיוחד.

עוד בשטח: ה-Meat Paleo, השוק הפליאוליתי שיציג מנות בסגנון ימי קדם, "הטריילר של יוסי" שיציג עישון בשרים משובחים, הגבינות המהוללות של מחלבת שירת רועים מכפר קיש ועוד.

מתי: חמישי, 9 ביולי, 17:00-23:00, שישי, 10 ביולי, 10:00-16:00
איפה: מתחם לואיזה בגן, רח' דובדבנים 1, אבו גוש
לפרטים: 02-5337120

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פסטיבל שמנא וסלתא. יורם לבון, מערכת וואלה! NEWS
תאכלו משהו? מתוך פסטיבל "שמנא וסלתא"/מערכת וואלה! NEWS, יורם לבון

3. אקו ארט, כפר סבא

חאן בבא הוא אתר מסחרי עם חנויות ומרכז כנסים שבמסדרונותיהם הפכו לחלל אמנות שבו מוצגות תערוכות מתחלפות. בשישי תושק במקום "מעגלי חיים וטבע" תערוכת אקו ארט - שתעסוק באמנות אקולוגית שמשלבת בין הסביבה לאדם ולקהילה. מטרת התערוכה, בין השאר, היא להטמיעה ערכים לפיתוח מודעות עצמית וסביבתית - הקניית שייכות למקום, אחריות לסביבה - חיבור בין האדם לסביבה ומתן כבוד לאמא אדמה - סבלנות וסובלנות. בשונה משאר הזרמים של האמנות מטרתו של זרם האקו ארט הוא להשפיע, לחנך ולהוביל לשינוי והוא חלק ממגמה כלל עולמית שתופסת תאוצה גם בארץ.

בתערוכה, שאצרה האוצרת יעל ניצן, מציגים 24 אמנים בהם ציירים, צלמים, אמני וידאו ארט ואמנים שיוצרים במוזאיקה, נייר, חול, ברזל וזפת. פתיחת התערוכה תלווה בסדנת יצירה בנושא "הכל אפשרי", שתעסוק באמנות המיחזור, בהדרכתה של שילה אורינגר.

מתי: פתיחה בשישי, 10 ביולי, ב- 11:00. פתוח כל השבוע עד 30.9
איפה: מתחם חאן בבא, רחוב התע"ש 14
לפרטים: 052-3470222

בית אקולוגי מבוץ אקו ארט. אקו ארט, אתר רשמי
בית אקולוגי מבוץ במסגרת תערוכת אקו ארט/אתר רשמי, אקו ארט

4. קחו יומיים, ירושלים

השיח הציבורי בשבועות האחרונים עוסק לא מעט במחיר האירוח במלונות ברחבי ארץ. בירושלים הרימות את הכפפה, ולמרות שמדובר בעונה הבוערת הם מציעים למתארחים בצילה מחירי אירוח אטרקטיביים הכוללים, בין השאר, לילה שני בהנחה של 50 אחוז החל ממלונות יוקרה, דרך מלונות בוטיק (בהם הר ציון, וולדוף אסטוריה, יהודה, רשת פרימה, חצר השוק ועוד), בתי הארחה ועד להוסטלים במסגרת פרויקט "קחו יומיים בירושלים". ולא זו בלבד אלא שהאורחים יזכו גם במגוון גדול של הטבות, הנחות, פעילויות וסיורים ללא תשלום במסגרת עשרות פסטיבלים (בהם הסרטים, הבובות, היין וחוצות היוצר), אירועי מוזיקה, תרבות, תיירות ואטרקציות שיתקיימו בעיר.

המבקרים בעיר מוזמנים לטייל, לבלות וליהנות בכ-200 אטרקציות תרבותיות והיסטוריות, 60 מוזיאונים ומעל ל-2,000 אתרים ארכיאולוגים, פארקים וגנים ציבוריים. בתוכנית החינמית: חמישה סיורים מודרכים בעיר העתיקה שיערכו באמצעות אפליקציה, טיול בפארק ירושלים המציע שפע של אתרי טבע, מעיינות ושבילי אופניים, בילוי בעמק הצבאים המחודש, פעילויות והופעות בתחנת הילדים במתחם התחנה הראשונה, מופעים והרכבי מוזיקה ליליים בשוק מחנה יהודה ועוד. בנוסף תתקיים חגיגת קולנוע חינמית במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים. ברחבי העיר יוקרנו סרטי קולנוע בחסות החשיכה ובמקומות פתוחים בעיר העתיקה, ב"כיכר הירח" במרכז העיר ובבית הנסן. בשדרות ממילא תוכלו להשתתף בסצנה קולנועית שתצולם בסט צילום שיוקם במקום ובו יצלמו סצנה רומנטית מתוך הסרט של צ'ארלי צ'פלין; סצנת אבירים מהסרט "שלושת המוסקטרים" וסצנת השופינג הזכורה מהסרט "אישה יפה" (16-12.7, 16:30-21:30).

מתי: במהלך יולי ואוגוסט
איפה: ברחבי ירושלים

פארק ירושלים. צילום: יוסי זמיר,
פארק ירושלים/צילום: יוסי זמיר

5. חגיגה צרפתית, תל אביב, נתניה וחיפה

הצרפתיים חוגגים את יום נפילת הבסטיליה ואת עצמאותם בקול תרועה, ובגט ואנחנו מרימים שמפניה לכבודם ויוצאים במחולות כמיטב המסורת הצרפתית. החגיגות המקומיות יחלו בצעדה של מארש דונדורמה - תזמורת כלי הקשה ונשיפה שנגניה מצוידים באנרגיה מתפרצת, שתצעד מפינת רחוב נחמני ומערבה לאורך שדרות רוטשילד, עד לבימת המופעים. בהמשך ייברך שגריר צרפת ביישראל, מר פטריק מזונאב, ותתקיים מסיבה גדולה עם D.J מאשה שתנגן פייליסט של מוזיקה צרפתית.

השנה, לראשונה, יצטרפו לחגיגות גם נתניה וחיפה. בנתניה תתקיים מסיבת רחוב ובחיפה 'ישתלטו' על העיר התחתית עם מוזיקה של הלהקה הצרפתית Diamond וה-D.J הצרפתי לקוסמבורגי רם פרי, מופעי רחוב של פנטומימאים והולכי קביים, דוכני אוכל, ומופע זיקוקים. במסיבה ישתתפו גם ראש העירייה מר יונה יהב ו-300 חיילים צרפתים המשרתים על הספינה Le Dixmude שעוגנת בנמל.

מתי: שלישי, 14 ביולי, מ-19:30
איפה: ברחבת המכון הצרפתי בשדרות רוטשילד 1, תל אביב ; בכיכר העצמאות בנתניה וברחוב הנמל בחיפה
לפרטים: המכון הצרפתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully