וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מי המדינה המסוכנת בעולם לתיירים; ואיפה ישראל?

המצב הבטחוני במדינה הוא גורם מכריע בבחירת יעד לחופשה. עתה פירסם מכון עולמי לשלום את דירוג המדינות הבטוחות, ולהבדיל המסוכנות, לתיירים בעולם. איסלנד היא הבטוחה ביותר, אבל איפה דורגה ישראל? (אל תשאלו)

צילום מסך
העיר תדמור לפני נפילתה לידי דאעש, 19 במאי 2015. רויטרס
מסוכן כאן לתיירים. העיר תדמור בסוריה, לפני נפילתה לידי דאע"ש/רויטרס

כשחושבים על יעד לחופשה - בודקים בדרך כלל את המצב הפוליטי בו. בישראל, למשל, המצב הבטחוני מדיר את רגליהם של תיירים כבר עשרות שנים. עתה דירג מכון המחקר לכלכלה ושלום, היושב בסידני אוסטרליה (ולו סניפים בעולם), את דירוג 162 המדינות השלוות והבטוחות ביותר בעולם לתיירים, כשאיסלנד (עם ציון 1.148) היא המדינה הבטוחה ביותר למבקרים.


עוד על החופשה שלכם בוואלה! תיירות:
בקרוב: אי בפינלנד יהפוך לכפר נופש לישראלים בלבד
הלונלי פלאנט בחר: 10 היעדים שחובה לבקר באירופה ב-2015
10 אפליקציות חינם שאתם חייבים לחופשה בחו"ל
נרטבים: 10 פארקי המים הכי מטורפים בעולם


הדירוג התייחס ל-23 פרמטרים במדינות, ביניהם רמת האלימות בפשע המקומי, טרור פוליטי, ייצוא ויבוא של נשק למדינה וממנה ואוכלוסיית בתי הסוהר. כל מדינה זכתה לציון של 1 עד 5, כש-1 הוא הגבוה ביותר.

לעומת איסלנד השלווה, המדינה המסוכנת ביותר בעולם היא לא אחרת מאשר שכנתנו, סוריה, ש"זוכה" בתואר המפוקפק ודורגה במקום ה-162 והאחרון, כשהיא נושאת מאחוריה את המצב המלחמתי של השנים האחרונות, במסגרתו מלחמת האזרחים שבה מעורבים גם ארגון דאע"ש, ארגונים איסלמיים נוספים וכמובן המשטר הסורי עצמו.

אחרי סוריה נמצאות (לפי הסדר) מדינות נוספות המוגדרות במצב המלחמתי החמור ביותר, ביניהן עירק, אפגניסטן, צפון-קוריאה, הרפובליקה המרכז-אפריקאית (מדינה קטנה במרכז אפריקה), סומליה, סודן, קונגו, פקיסטן, צפון-קוריאה, רוסיה וניגריה.

ברשימת המדינות הבטוחות ביותר שהישראלים נוסעים אליהן, ניתן למיצוא את פורטוגל במקום ה-11, גרמניה במקום ה-16, הולנד במקום ה-20, ספרד במקום ה-21, איטליה במקום ה-36, בריטניה במקום ה-39 וצרפת במקום ה-45. ארה"ב דורגה במקום ה-94. את רשימת המדינות הבטוחות שהישראלים נוסעים אליהן סוגרות ארגנטינה במקום ה-60, יוון במקום ה-61, ונפאל במקום ה-62.

לרשימת המדינות הבטוחות והמסוכנות - לחצו כאן.

הלגונה הכחולה איסלנד. Stuart Chalmers,
רוצים חופשה שלווה ושקטה? תגיעו לכאן. הלגונה הכחולה באיסלנד/Stuart Chalmers

ואיפה ישראל?

אבל אותנו מעניין איפה דורגה ישראל, שבה לא מעט קונפליקטים, ואכן ישראל דורגה במקום די נמוך במדד השלום והשלווה, כשהיא ברמת שלום "נמוכה" במקום 148 עם ציון של 2.781. ביחד איתנו נמצאות גם לבנון (מקום 145) איראן (138) מצרים (137), טורקיה (135), תאילנד (126), אתיופיה (119) ורק לוב (149) ואוקראינה (150 - עקב המשבר עם רוסיה) נמצאות מעלינו בקטגוריה שלנו.

והנה 10 המדינות הבטוחות בעולם לתיירים:

1. איסלנד
2. דנמרק
3. אוסטריה
4. ניו זילנד
5. שווייץ
6. פינלנד
7. קנדה
8. יפן
9. אוסטרליה
10. צ'כיה

  • עוד באותו נושא:
  • תיירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully