וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים לנפוש בשקט? מצאנו את החופשה האידיאלית עבורכם

איגור קוליגין

1.7.2015 / 0:39

זה שנים שאיגור קוליגין וחבריו יוצאים לדוג בארץ, בדרך כלל בירדן או בכנרת, בין זבובים והמון אדם שמרעיש עם קריוקי. בסתר ליבם הם פינטזו על חופשת דיג ארוכה בחו"ל, כזו של טבע, שפע של דגים ושקט מוחלט מסביב - רק הם, החכה והטבע. ואז זה קרה

חופשת דיג בפינלנד. איגור קוליגין, ספק 500
שבוע שלם של טבע, אוויר צח ושקט מוחלט. איגור קוליגין בפינלנד/ספק 500, איגור קוליגין

המחשבות על הנסיעה הראשונה שלי ושל עוד שני חברים לדיג בחו"ל, החלה כבר לפני כמה שנים, בטרם עלייתנו למטוס בשדה התעופה בן גוריון. בכל פעם שיצאנו לדוג בארץ, בדרך כלל בכנרת או בנהר הירדן, היינו מעלים את הרעיון של לטוס לחו"ל ולחוות חופשת דיג אמיתית. לא כזו בטבריה של יום אחד בחום הכנרת, או לחילופין סופ"ש מעייף מלא בזבובים ובעוד אלף אנשים בחוף שמזייפים בשירה בקריוקי, אלא שבוע שלם של טבע, אוויר צח, שפע של דגים ושקט מוחלט סביב. רק אתה, חכה, חברים וטבע.


עוד על חופשת הקיץ שלכם:
אנטליה מתגעגעת לישראלים: 19$ ללילה ב"הכל כלול"
היוש: נפתחה רשת מלונות המריחואנה הראשונה בעולם
לא רק בטן-גב: הסוד השמור ביותר ביוון שלא הכרתם


אבל בכל פעם מחדש הנושא היה נשכח כמה שעות לאחר החזרה לשבוע העבודה, והיה מועלה בפעם נוספת במפגש הדיג הבא עם בירה ביד. עד שיום אחד קיבלתי הודעת טקסט ברבע לאחת בלילה מאחד החברים, ובה המסר הבא: "מספיק לחלום, חייבים להגשים חלומות כדי לתת תור לחלומות חדשים". ואז הכל התחיל להתגלגל.

בצורה מהירה, תוך יומיים, אחרי אין ספור הודעות דוא"ל, נבחר יעד - פינלנד. נבחרו גם תאריכים, הוזמנו טיסות, קוטג', הושכר רכב ועברנו לשלב של התארגנות לפני הנסיעה - קנייה והתאמת ציוד, היכרות עם האזור, למידה של סוגי דיג שונים ועוד. כמה חודשים של התארגנות קירבו את הנסיעה במהירות.

מכיוון שמדובר בחברים משירות המילואים שלי, ההתחממות בדרום הארץ בקיץ האחרון, שבועיים לפני נסיעתנו, הכניסה אותנו לתחושה שהכל יכול להתבטל תוך דקה ושהחלום על האוויר הצח, הטבע, הסירה על מים והשקט יכול להתחלף באבק, שכפ"צ, נגמ"ש וחום של יולי-אוגוסט ברגע אחד.
עם התחושה הזו, ואין סוף טלפונים מידי יום, העברנו את השבועיים האלה בדאגה רבה.

חופשת דיג בפינלנד. איגור קוליגין, ספק 500
חייבים להגשים חלומות. אגם אחד מתוך אלפי האגמים בפינלנד/ספק 500, איגור קוליגין
חופשת דיג בפינלנד. איגור קוליגין, ספק 500
ויש גם אינטרנט אלחוטי. הבקתה של איגור וחבריו בפינלנד/ספק 500, איגור קוליגין

מדינה עם 200 אלף מקורות מים

ערב הנסיעה, קיבלנו בלב כבד החלטה שנוסעים, ובמידה ונקבל שיחת טלפון עם הודעה מוקלטת, נקצר את החופשה ונחזור לארץ כדי להצטרף לכל החברים האחרים בגדוד. כבר בנחיתה בשדה התעופה בהלסינקי, בשעה מוקדמת של הבוקר, ראינו דרך חלון המטוס ירוק וכמות מים אדירה על הקרקע (בכל זאת כ-200 אלף מקורות מים יש למדינה הזן להציע).

אחרי קבלת הרכב בשדה התעופה, יצאנו לכיוון הקוטג' באזור העיר Juveskiulė, שבמרכז המדינה. עברנו כ-300 ק"מ בקלות, תוך שלוש שעות, בלי פקקים ועם נוף מדהים. בשערי אתר הנופש חיכה לנו בחור פיני חמוד, שעשה לנו מייד סבוב במקום עם הסבר מעמיק על האזור (סופרים, תחנת דלק, חנות לציוד דייג), על המתקנים באתר, על תפעול הסירה והסאונה וכדומה.

אחרי התארגנות קצרה יצאנו לעיירה קרובה לקניית אוכל לימים הקרובים. המטבח היה מאובזר לחלוטין, כך שחוץ מהאוכל לא היה צורך לקנות דבר. בערב היום הראשון שלנו במקום, למרות השעה המאוחרת, שמנו לב שיש אור יום בחוץ והחושך פשוט לא רוצה לרדת. בכך הרווחנו עוד כמה שעות כדי להתארגן על הציוד ולצאת לדוג סוף-סוף בשעות הבוקר המוקדמות שלמחרת. החלטנו שבבוקר ננסה כמה סוגי דיג במקביל. החלטנו שאני אתחיל לרדת דרומה על החוף בניסיון לתפוס דגים מהחוף, והחברים יתחילו בשיוט על הסירה במקביל אליי על המים, וינסו לתפוס משהו מהסירה.

וכך באמת התחלנו. אך כעבור שעה וחצי החלטתי להצטרף אליהם, כי כל הניסיונות לא צלחו ולא תפסתי אפילו דג קטן אחד. החלטנו לחפש את המקום שהבחור הפיני מאתמול סיפר עליו. לא לקח הרבה זמן ומצאנו אותו די מהר, בסיוע המפה שקיבלנו ממנו - ושם התחיל הדיג האמיתי. פשוט הוצאנו דגים בגדלים שונים, מ-1/2 קילו ועד 8-7 קילו, תוך מאבק עיקש משני הצדדים, בקצב שלא יכולנו לחלום עליו. כעבור זמן מאוד קצר הבנו שאין צורך בכמות כזו של דגים והתחלנו פשוט לשחרר אותם אחד אחד. השארנו רק את מה שהיינו צריכים לארוחת ערב וכל השאר שוחררו ל"ביתם".

מה שמדהים הוא, שבמקומות הנופש האלה יש הכל כדי שחופשתך תצליח בלי מכשולים מיותרים: מקום לאחסון בולי עץ למדורה ומנגל בערב, מקום מסודר ומקורה לניקוי דגים עם מי ברז ותאורה, ספסלים ושולחנות באזור המנגל עם תאורה, סאונה פינית בכל בקתה, משחק הטלת חצים, פינת חי לילדים, אופניים להשכרה ועוד כל מיני דברים קטנים שפשוט עושים את החופשה שלך כיפית ונוחה, ואתה תמיד אומר "איך לא חשבו על זה בארץ...".

מכיוון שהיה אינטרנט אלחוטי בבקתה, היינו מחוברים לכל המתרחש בארץ באופן רציף ולמעשה הראש כל הזמן היה שם.

חופשת דיג בפינלנד. איגור קוליגין, ספק 500
"איך לא חשבו על זה בארץ", לגור על האגם עצמו/ספק 500, איגור קוליגין
חופשת דיג בפינלנד. איגור קוליגין, ספק 500
והחושך פשוט לא רוצה לרדת. אפשר לדוג שעות רבות באגם/ספק 500, איגור קוליגין

שבירת שגרה קטנה

אחרי שלושה ימים של דיג אינטנסיבי, החלטנו לבקר בעיר Juveskiulė ולעשות לנו שבירת שגרה קטנה. העיר נחמדה מאוד עם מדרחוב ארוך עם חנויות בוטיק בצידי הרחוב, פאבים ובתי קפה.

בשל אהבתם של פינים לאלכוהול, לא ניתן לקנות משקאות חריפים, שאחוז הכוהל בהם עולה על 3.5% במרכולים ובסופרים, אלא רק בחנויות מיוחדות ועד שעה 18:00. לכן גם בבתי הקפה והפאבים אין מכירה של משקאות חריפים, למעט בירה וג'ין וטוניק מוגז טעים ברמות.

ביום האחרון לפני סיום החופשה, התעוררנו ליום גשם. החלטנו להישאר בקוטג' ולא לצאת בסירה אלא לנסות לתפוס דגים מהחוף, בהפוגות הקצרות שהיו מהגשם. השילוב של יום חם בחוץ (בשביל הפינים 24 מעלות זה יום חם) וגשם עושה את האוויר עוד יותר צח ונקי.

ביום העזיבה, אחרי ניקיון הקוטג', הבנו שחופשתנו הסתיימה וכרגע חוזרים הביתה למבזקי חדשות, שידורים חיים ואזעקות בדרום. היה קצת עצוב, אבל אז כבר החלטנו שאנחנו חוזרים לפה בכל הזדמנות.

יום לאחר הנחיתה בבית קיבלנו הזדמנות נוספת לחלוק את כל החוויות ביננו ובין שאר החברים, במקום קצת יותר חם ובמציאות אחרת.

seperator

כמה זה עולה?

*מחיר לחבילת דיג בפינלנד לשלושה אנשים נע בין 1,000-800 דולרים לשבוע, וכולל טיסה, רכב ולינה (ככל שקבוצת האנשים בחבילת הנופש גדולה יותר, כך המחיר לאדם נמוך יותר).

*מחיר חבילת חופשת דיג בסלובקיה כ-750 אירו לאדם (בהזמנה של מינימום 4 אנשים), והיא כוללת: טיסה, שבוע במלון ע"ב לינה וארוחת בוקר ורכב.

הכותב עובד בחברת התיירות אופיר טורס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully