וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלתי נתפס: צפו במטוס החלומות ממריא בצורה אנכית

13.6.2015 / 17:33

מטוס הדגל של יצרנית המטוסים בואינג, הלא הוא ה-787-9 המכונה "הדרימליינר", עושה את הבלתי אפשרי וממריא בצורה כמעט אנכית, ששמורה בדרך כלל לחלליות. צפו

צילום מסך

"מטוס החלומות", הידוע גם כבואינג 787-9 - דרימליינר - הוא הצעקה האחרונה של יצרנית המטוסים האמריקנית. עכשיו, לפני תערוכת התעופה הגדולה שתתקיים בפריז בשבוע הקרוב, חשפו טייסי בואינג כיצד ממריא ה-787-9, ונראה שזה דומה יותר לחללית מאשר למטוס.


עוד על מטוסים בוואלה! תיירות:
איך בונים מטוס? ביקור במפעל הגדול בעולם
מפחיד ומרגש כאחד: צפו במטוס השקוף של העתיד
מיהי חברת התעופה הכי בטוחה בעולם?
חברות התעופה שחייבים לראות בישראל


טייסי הניסוי, שעשו חזרה גנרלית לפני שיחשפו את המטוס ופעלוליו בסלון האווירי בצרפת בשבוע הבא, המריאו מהעיר וושינגטון במטוס של חברת וייטנאם איירווייס, אחת מ-30 חברות תעופה שרכשו את המטוס החדש, כשהם מביאים את המטוס למצב כמעט אנכי של 90 מעלות.

המראה במצב כמעט אנכי שכזה, מוכרת יותר במטוסי קרב או חלליות, אך נדמה שהשכלולים האווירו-דינמיים של ה-787-9 החדש מאפשרים לו להמריא בצורה שטרם ראינו עד כה.

מטוס החלומות בואינג 787-9. Boeing, youtube, צילום מסך
כמעט כמו חללית. בואינג 787-9 ממריא אנכית/צילום מסך, Boeing, youtube

האם יטוס לארץ?

מטוס הדרימליינר החדש, שמחירו כ-250 מיליון דולרים, יכול להכיל בתוכו 280 נוסעים ,יותר מקודמו, וגם חוסך 20 אחוזים בצריכת הדלק שלו מאשר הדגם הקודם. הוא מסוגל לטוס מרחק של כ-13 אלף ק"מ וארוך בשישה מטרים מקודמו, כך שאורכו עומד עתה על 63 מטרים. המטוס מצויד במערוכת תאורה עם נורות LED, כך שניתן לעמעם את האור לפי רצון הנוסעים או צוות הדיילים. כמו כן, מערכת הבידור של הדרימליינר היא מהחדישות והמשוכללות שיש, וכוללת מאות שעות של סרטים, מוזיקה, הופעות וכמובן משחקי מחשב לרווחת הנוסע.


עוד בוואלה תיירות:
מאמה מיה: מה שעשתה חברת התעופה לנוסע
רק תבואו: חברת התעופה שהולכת לפנק את הישראלים
צפו: הסרטון הנועז שגרם לפיטורי דיילת אוויר


הדגם הישן יותר של הדרימליינר, ה-787, מופעל על-ידי חברות תעופה שטסות לארץ כמו בריטיש איירווייס, לוט, אייר קנדה, אתיופיאן איירליינס ועוד, וייתכן ואף נראה את "אחיו הצעיר והחדש" מגיע לארץ הקודש, לאחר שמבין 30 חברות התעופה שהזמינו את החלום נמצאות גם יונייטד אייליינס, אייר קנדה, אייר אירופה (שרק החלה לטוס לארץ לא מזמן), אייר פראנס-קלמ, אמריקן איירליינס, קוריאן אייר ובריטיש איירווייס.

בסך הכל הוזמנו עד כה 509 מטוסים מדגם ה-787-9, כשהמטוס הראשון כבר סופק ביולי 2014 לחברת אייר ניו זילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully