וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לופטהנזה: טסתם דרך סוכן נסיעות? שלמו קנס של 16 אירו

2.6.2015 / 14:56

מי שיטוס החל מה-1 בספטמבר השנה עם לופטהנזה וחברות-הבת שלה סוויס, ג'רמן ווינגס, בריסל איירליינס ואוסטריאן איירליינס ולא יזמין טיסה דרכן, ייאלץ להוסיף קנס של 16 אירו למחיר הכרטיס. החברה: "הרווח שלנו הועבר לגורמים אחרים"

מטוסי לופטהנזה. רויטרס
מי שלא יזמין דרכה, יישלם קנס. לופטהנזה/רויטרס

קבוצת לופטהנזה הגרמנית, הכוללת את חברות התעופה לופטהנזה, סוויס, ג'רמן ווינגס, בריסל איירליינס ואוסטריאן איירליינס, הכריזה היום (ג') על מודל מסחרי חדש במסגרתו תעודד מכירת כרטיסי טיסה באמצעות אתרי האינטרנט ומוקדי השיווק הישיר על חשבונם של מערכות ההפצה הגלובליות וסוכני הנסיעות.

הרעיון מאחורי האסטרטגיה המסחרית החדשה הוא לבטל את עלויות ההפצה שגובים אתרי האינטרנט השונים, כמו אקספדיה, טרוולוסיטי, פרייסליין ודומיהם ובתוך כך ולחזק את הקשר מול הנוסעים עצמם על ידי מכירת מוצרים נלווים לטיסה באמצעות פיתוח ערוצי הזמנות עצמאיים.

חברות התעופה המסורתיות ברחבי העולם מתמודדות מזה שנים מול שחיקה עקבית בהכנסות וברווחים, כתוצאה מירידת מחירי הטיסות והחרפת התחרות מצד חברות הלואוקוסט. אחד הגורמים לכך, הוא שימוש גובר בערוץ ההפצה שמציעים סוכני הנסיעות ותשלומי העמלות הגבוהים הנלווים אליו. לופטהנזה אמנם ביטלה את עמלת המכירה לסוכני הנסיעות לפני מספר שנים, אולם דאגה לתמרץ סוכני נסיעות באמצעות חוזים מסחרים שלעתים היו גבוהים מתשלומי העמלה.

לפיכך, נערכות חברות התעופה בקבוצה להבטיח שהנוסעים לא יפנו לסוכני הנסיעות: החל מ-1 בספטמבר השנה יתווסף למחיר כרטיס הטיסה שיימכר באמצעות סוכני הנסיעות ומערכות ההפצה סכום של 16 אירו שיתבטל רק בהזמנה ישירה מאתרי האינטרנט של סוויס, בריסל איירליינס, לופטהנזה, ג'רמן ווינגס ואוסטריאן איירליינס.

"עד כה שיעור ההכנסות שלנו ממכירת כרטיסי טיסה ירד באופן רציף", סיפר ינס בישוף, המנהל המסחרי של הקבוצה הגרמנית. "זה קרה בעוד נותני השירותים הגדילו רווחים וחיזקו את ערכם בתהליך המכירה. בינתיים, למרות שאנו מספקים בפועל את הטיסות, הרווח שלנו הועבר לגורמים אחרים".

בישוף הוסיף, כי אינו חושש ממצב שבו לופטהנזה ושאר החברות התעופה בקבוצה יתקשו לשווק את מוצריהן רק במערכות הפצה עצמאיות ואתרי האינטרנט שלהן. "נכון לעכשיו אנחנו לא מסוגלים לכך, אבל בעתיד הקרוב זה ישתנה ונוכל לנצל את היתרונות שלנו ולזכות בחופש פעולה כדי לספק לנוסעים שלנו רק את השירותים והמוצרים שהם יבקשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully