וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 המקומות הכי שווים בארץ לטיול עם ילדים קטנים

19.8.2015 / 0:02

לא נשארו לכם עוד הרבה ימים להעסיק את הילדים עד תחילת הלימודים, ולמי שנגמרו הרעיונות - קבלו את 10 מקומות נהדרים בארץ לקחת את הקטנים. הם יקבלו חווייה מיוחדת, אתם תקבלו קצת שקט...

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לצאת עם הילדים מחוץ לגינת המשחקים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כהורים לבייביז' בני יומם, או ל'מתבגרים' בגיל שנתיים-שלוש, בוודאי מצאתם את עצמכם לא אחת שואלים "אז מה עושים איתם היום? איפה אפשר לבלות איתם מבלי ש'ידרסו' על ידי זאטוטים בני 4"? אם כך, אתם לא היחידים. מסתבר שמקומות לבילוי עם זאטוטים הם לא ממש ברי השגה כשאתם מאובזרים בקטנטנים מגיל אפס עד שלוש שדורשים את מנת הבילוי והקולטורה שלהם. ולא, אנחנו לא מתכוונים להתחרדנות בגינה השכונתית, לג'ימבורי בקניון, לפקקים של שבת בספארי או ליטוף שפנים בעוד פינת "חיות וחיוכים". כוונתנו היא לבילוי אמיתי, כמו עם הגדולים יותר, רק במקומות שהקדישו להם מחשבה והם הותאמו במיוחד לבייביז' זוחלים ולחבריהם שהחלו לעשות צעד ראשון.

אז לכבוד גילי, נסיכת המשפחה, לכבוד חבריה הקטנטנים אלונה, ליאם ולאו, ובעיקר לכבודכם (כמי שנואשים להחליף חמצן ולהתאוורר בין החתלה להנקה), יצאנו לשטח וחזרנו עם 10 מקומות מומלצים שיחזירו אותם הביתה עייפים ואתכם מרוצים.

טיף וטף

שנים שחולון ממותגת כעיר הילדים ועכשיו אנחנו מכתירים אותה רשמית גם כעירם של הטף הודות לממלכת "טיף טף" - מתחם בילוי ופעילות לתינוקות בגילאי 0-3 שהפך ללהיט בקרב הורים וזאטוטיהם. לא מדובר בעוד ג'ימבורי, גם לא במשחקיה מהזן המוכר, אלא במקום שהותאם לצרכיהם ההתפתחותיים של פעוטות שעוצב בהרבה מחשבה והקפדה כולל צוות מדריכות מקצועי שמלווה את השהייה במקום. החלל הגדול מרופד בשטיחים ומזרנים רכים, הצבעוניות נעימה לעין והנגישות למתקנים, למשחקים המקוריים ולאביזרים (פופים שהותאמו לערסול תינוקות בני יומם, פינת קריאה אינטימית, פינות האכלה שעוצבו כדיינר אמריקאי ואסלות וכיורים קטנטנים בשירותים), היא מאוד נוחה וידידותית.

המרכז, נפתח ביוזמתה המבורכת של חנה הרצמן, מנכ"לית עיריית חולון, שחזונה השתלב בחזון ובמודל שבנתה פרופ' פנינה קליין, כלת פרס ישראל לחקר החינוך, שהספיקה ליהנות ולהתרגש מהמרכז רק מעט, בטרם הלכה לעולמה. מדובר במודל MISC המציג "תפריט מנטלי" לפיתוח ושיפור פוטנציאל הלמידה וההתפתחות כבר בגיל הרך במטרה לעודד את הקשר והתקשורת של התינוקות עם הוריהם ועל דרך ההנאה והבילוי להעצים את החוויה ההורית ואת ההתפתחות הרגשית, השכלית והקוגניטיבית של הפעוטות.

מתי: כל השבוע. מומלץ לתאם מראש
כמה: 30-25 שקל, 200-250 שקל ל-10 כניסות
איפה: מרכז טיפ טף, קמפוס חנקין, חולון
לפרטים: 072-2412888/999

אינדי פארק

לירז וירון מרק הקימו את פארק האטרקציות בחורש שעל גדת תעלת הירדן. הפארק המקסים הותאם לפעילות משפחתית, כולל גם לפעוטות שמקבלים אצלם תשומת לב מיוחדת המתבטאת בשטחים המרופדים, בשביל הבימבות, במיני ג'מבורי, במשחקים ובאוהלים האינדיאנים. כדי להיכנס לאווירה תקבלו בכניסה כתר נוצות ותתקשטו באיפור אינדיאני, מעבר למשחקים, לפעילויות וליצירה באיצטרובלים, עיקר העניין הוא בפעילות הימית הכוללת סאפ' - הלהיט הימי של גלשן חתירה (להורים) ושייט בקאנו, קיאקים וסירות פדלים המומלצות מגיל שנה.

מתי: כל השבוע
כמה: 99 שקלים לילד (עד גיל 18), 79 שקלים למבוגר
איפה: אינדי פארק, בסמוך ליסוד המעלה
לפרטים: 057-6777717

עוד באותו נושא

האב, הבן ורוח החופש: אטרקציות מגניבות למשפחה בחו"ל

לכתבה המלאה
אינדי פארק. רבקה מזרחי,
פארק האטרקציות על גדת תעלת הירדן/רבקה מזרחי

בין העגורים

פארק הצפרות באגמון הוא אתר נהדר לטייל בנינוחות עם העגלה, להביא את הבימבה מהבית או לדווש באופניים שתשכרו מהחבר'ה של פאן-אופן. במקום יעמדו לרשותכם רב-אופן עם מושב לתינוק וטריילר - ריקשה דו גלגלית (המתאימה לשני פעוטות) שמתחברת לאופנים רגילים. מסלולי הטיול והדיווש עוברים בין בוסתנים, פלגי מים בהם משתעשעות הנוטריות השעירות, ובין מצפורים המשקיפים על העגורים, השקנאים ושאר בעלי הכנף. עוד בשטח: מדשאות, שולחנות פיקניק מוצלים, מתקני שעשועים ובית קפה.

מתי: כל השבוע
כמה: הכניסה הרגלית ללא תשלום
איפה? אגמון החולה
לפרטים: 04-8434444 , funbaofun.co.il

עגורים אגמון החולה. צילום: ארז מיכאלי, מערכת וואלה! NEWS
עגורים באגמון החולה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: ארז מיכאלי

ברווזים ברווזים בואו הביתה

מרכז מבקרים מיוחד בו תכירו לזאטוטים את חבריו הקטנים של דונלד דק. מסלול הביקור הרב חושי עובר בתחנות הדגירה ובקיעת הביצים ואם יתמזל לכם תוכלו להתרגש כשאפרוח יבקע מהביצה ממש אל תוך ידיכם, או אז ההתרגשות תהייה בשיאה. הילדים יוזמנו ללטף אפרוחים ולהתלהב מהברווזים הגדולים שמדדים בחצר ושוחים בבריכות. עוד בשטח: פינת חי, פינת יצירה ומזנון.

איפה: ברווזים בכפר, כפר ברוך
כמה: 43 שקלים (התשלום מגיל שנתיים)
לפרטים: 04-6540882, barvazimbakfar.co.il

טבע של עז

הגענו לדיר בדיוק ששני גדיים מתוקים הגיחו לעולם בפעיית מההההה חלושה. קבלנו בקבוקונים והקטנטנים התרגשו ללטף ולהגמיע את הגדיים הצחורים. ההתלהבות והשמחה הרקיעו שחקים עד שהיה קשה להיפרד ולהמשיך הלאה. בדיר מסתובבות עזים לבנות שמתקבצות בשמחה כדי לזלול את התבן מכף ידם הקטנטנה ולזכות בליטופים. אם יגלו סבלנות תוכלו לבקר גם במחלבה שבה מייצרים גבינות משובחות ולהתנסות בחליבה והכנת גבינה בין רגע.
עוד בשטח: מדשאות, אוהל אירוח ומסעדה חלבית.

כמה: 25 שקל
איפה: טבע עז, מושב בן עמי
לפרטים: 077-9964465

רק עם אופניים

אם אתם חובבי דיווש, אך לא את הסרבול של סחיבת האופניים מהבית, סורו למרכז שטיין שם משכירים אופניים חשמליים לכל המשפחה. את תינוק הבית תוכלו להשכיב בריקשה נגררת שנרתמת לאופניים או להושיב במושב תינוק מיוחד. לטובת הגדולים יותר, שעדיין לא מדוושים בעצמם, תקבלו חצי אופן - מושב עם גלגל אחד שמתחבר לאופניים.
מהמרכז תצאו לרכוב במסלול מעגלי קליל שסובב את מאגרי המים של עמק יזרעאל ועל הדרך תראו להם את הטבע במיטבו - שדות, פריחות וצפרים שעוצרות להרוות צימאונן במאגרים.

כמה: 50-94 שקלים
איפה: שטיין - טיולי אופניים, קיבוץ רמת דוד
לפרטים: 052-8310492, steinbikes.com.

טיול אופניים שטיין בעמק יזרעאל. אסף רונן, מערכת וואלה! NEWS
טיול אפניים בעמק יזרעאל/מערכת וואלה! NEWS, אסף רונן

קרנבל בנחל

נחל השופט זורם במרכז הפארק הביוספרי רמות מנשה והוא מהבודדים שזורמים בו מים גם בקיץ ואת גדותיו מעטרים פריחות עונתיות. הטיול בקטע המוסדר של הנחל הוא אידיאלי למשפחות בעיקר בשל נגישותו הנוחה לעגלות תינוק ולהליכה קלה עם הפעוטות. הגישה לנחל היא דרך חניון החרובים ממנו יורד שביל שרוצף בעץ שלאורכו מרפסות תלויות מעל המים, ספסלים ופינות מוצלות למנוחה, מפלונים וצמחיית גדות סבוכה - כל הפרמטרים הכפיים שהפכו אותו לאחד מהאהובים על מטיילים.

בסוף השביל פנינת חמד - חורש קטן שמצל על מפלונצ'יק ובריכת סלע טבעית שאפשר לשכשך בה. על גדה אחת מזרזפים המים על שרידי טחנת קמח ובגדה השנייה מערה פתוחה ומרתקת. זה המקום לשלוף שמיכה, חטיפים, ותרמוס קפה ולהתנחל. וראו הוזהרתם, בשבת המקום הומה אך אם תצליחו לסדר לעצמכם כמה שעות פנויות באמצע השבוע מובטח שגן העדן הזה יהיה כולו של תינוק הבית.

מתי: כל יום, כל השנה
כמה: ללא תשלום
איפה: נחל השופט, רמות מנשה

נחל השופט. צילום: איל שפירא,
נחל השופט/צילום: איל שפירא

חוויה בחווה

אם אתם חיים בלב האורבני התוסס של העיר ללא הפסקה, יש לנו הפתעה בשבילכם - 70 דונם של חווה חקלאית חווייתית שתספק לכם את חיק הטבע מבלי להרחיק מידי מהבית. מדובר במתחם של הפעלות טבע ואקולוגיה שמומלצות גם לקטנטנים שמוזמנים לפגוש את חיות המשק, להתרוצץ בגן המוזיקלי, להתנסות בקטיף, להצטרף לשעת סיפור תיאטרלית ולסדנאות ופעילויות בהתאם לעונות השנה.

עוד בחווה: מתחם צפרות, מבוך פיקוסים, מיני ג'ימבורי, בית קוביות ופעילות חגיגית שתתקיים ב-26.6 ואז יצאו לפגרת הקיץ.

כמה: 22- 34 שקלים (התשלום מגיל שנתיים)
איפה: החווה, מתחם ראש ציפור, פארק הירקון, תל אביב (הכניסה מרח' רוקח 74, רמת גן)
לפרטים: 03-6138286 , hachava.org.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם אמנות לגילאי 0-7 בנמל תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארטלנד, נמל תל אביב

מתחם אמנות לגילאי 0-7 שחושף בפניהם עולם עשיר של צבעים, חומרים ומשחקים מעוררי חושים. המקום אידיאלי למשפחות עם ילדים במגוון גילאים - בעוד הגדולים יעברו בין תחנות היצירה, הצבע והמוזיקה, פינת התחפושות ומסלול המכוניות, אחיהם ישתעשעו במשחקיה לקטנטנים או בפינת התינוקות המבודדת המאפשרת להם שקט, רוגע ובילוי אינטימי עם ההורים. בחדרון תמצאו לוחות יצירה וכן כריות ומזרנים להתרווח עליהם. לטובת כולם פתחו בית קפה לילדים ומידי חמישי מתקיימות הצגות ושעות סיפור.

מתי: שלישי-חמישי, 16:00-19:00, שבת, 10:00-18:00
כמה: 20 שקלים
איפה: יריד המזרח, נמל תל אביב (בסמוך למזרקה)
לפרטים: 03-6477182

קיש בלכיש

נחל לכיש הוא הירקון של האשדודים. הנחל עבר שיקום ועל גדתו הדרומית הוכשרו טיילת יפה, מדשאות, פרגולות צל, מרפסות תלויות מעל המים וספסלים להתרגע מול הנוף. מכיוון מערב, בשפכו של הנחל לים, הכשירו פארק טבע אקולוגי ותחנת צפרות ימית עם מזח ופרגולה בתוך המים. לאורך הנחל יש פינות משחקים, פינת חי עם יעלים, יענים, ראמים, זברות ואנטילופות ובהמשך "פארק אתגרים" בשטחו מתקני אקסטרים, מכוניות מתנגשות, מבוך שעשועים ומתנפחים ופינת ליטוף לקטנטנים (בתשלום).

מתי: כל השבוע
כמה: ללא תשלום
איפה: נחל לכיש, אשדוד
לפרטים: 08-8545210

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully