וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופשה הכי רחוקה שיש: הצימר של הישראלי בקצה העולם

אחרי שחזר מנפאל, המחלץ הישראלי הכי מפורסם דורון אראל חוזר למקום בו הוא מרגיש הכי בבית, הצימר שהקים ברכס הפראי והנידח של הרי החוף בקנדה, 60 קילומטרים מהיישוב הכי קרוב. ההגעה: במטוס ים בלבד. אולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

שמענו על חוות בודדים בנגב ועל היאחזות הנח"ל בסיני. הישראלי חובב הבדידות הרחיק לעתים לפינות שונות בעולם כדי למצוא שלווה, אבל האיש שהלך הכי רחוק, הכי לבד, הוא מי שתקע דגל כחול-לבן ראשון באוורסט והיום הכה שורש באחד האזורים הכי נידחים, יפים ופראיים בעולם - דורון אראל.

בשבועות האחרונים שמענו אותו מדווח בעיקר ממסלולי הטיולים בנפאל לשם טס כנציג של חברות הביטוח לחלץ את הישראלים, אבל אראל הוא כמובן הרבה יותר מרק מחלץ. הרפתקן, מטייל ועכשיו גם יזם תיירות. "מצאתי את עצמי באיזשהו סוג של משבר גיל הארבעים של מטפס הרים, עוד הר ועוד הר ואתה נהנה והכול אבל חיפשתי פרויקט שיכניס אנרגיות חזקות, חדשות".

חוות צימרים בודדים שהקים דורון הראל במערב קנדה. אתר החברה, אתר רשמי
חוות הבודדים של דורון אראל/אתר רשמי, אתר החברה

המקום נקרא נאק טסלי, הוא נמצא בלב רכס הרי החוף במערב קנדה, 60 קילומטרים מהמקום המיושב הקרוב ביותר. "רציתי רחוק, רציתי בהרים, רציתי שיהיה נורא יפה, וכן, רציתי מבודד לחלוטין. לא בדידות שלי, אני לא לבד שם, אבל שלא יהיה סביב האגם עוד בקתות ועוד אנשים או כבישים ודברים כאלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

כדי להגיע לשם צריך לקחת מטוס ללוס אנג'לס, משם מטוס לוונקובר, משם עוד מטוס לנימפו לייק, ומשם עוד מטוס ים. "אין שום כביש, אין שום דרך. אפשר ללכת, אבל זה ייקח שלושה ימים. מוונקובר זו טיסה פנימית של שעה ואז עוד טיסה עם מטוס ים. הסיפור בסופו של דבר זה לא המרחק, הסיפור זה המטוס ים של ארבעים הקילומטרים האחרונים. 40 קילומטרים מסביבנו אין כלום ואפשר להגיע אך ורק במטוס ים, ועד כמה שזה נשמע מוזר במרחבים הענקיים האלה של הארצות הצפוניות האלה, נורא קשה למצוא מקום כזה".

הכול התחיל בקנדית מפורסמת בשם כריס צ'ייקובסקי, אשת טבע אגדית שהקימה את הבקתה הראשונה בנאק טסלי. "היא נכנסה לשם לפני 25 שנים עם מסור שרשרת על הגב, הקימה את הבקתה הראשונה וחיה שם 22 שנה. חיפשתי נדל"ן בצפון הרחוק הרבה שנים, נדל"ן מהסוג הזה, ובאיזה יום בשיטוטיי באינטרנט מצאתי את החיוך שלה פרוס על המסך והיא רוצה למכור. בהתחלה היא רצתה הרבה כסף, אבל לאט לאט היא הבינה שאין הרבה קופצים. מי שקופץ על המקומות האלה בדרך כלל אין לו את הכסף אז אני הייתי במצב שיכלתי לעשות את זה בסופו של דבר".

אף אחד לא מסתובב שם

מה שהתחיל בבדידות מזהרת, הפך לפרויקט תיירותי. לא מגיעות קבוצות ענק אבל בהחלט יש תיירים. "זה מעין צימר, אני מסתכל על זה כעל בית ספר שדה. אנשים באים בשביל לעשות טיולים ברגל, מסביב יש מערכת שבילים של עשרות קילומטרים, כשאף אחד חוץ מאיתנו לא מסתובב שם. הנוף מדהים, אנחנו צמודים לשמורת טבע שהגודל שלה עשרת אלפים קילומטר רבוע, חצי ממדינת ישראל, אז יש אינסוף מה לעשות שם. אנשים נוסעים לנפאל, אבל אתה אף פעם לא לבד שם. למצוא מקומות שאתה בטבע פראי אמיתי ולבד, קשה למצוא, אפילו בצפון אמריקה, ומהבחינה הזו אנחנו מציעים גם נוחות וגם לעשות טיולים ברגל".

מה אם חלילה קורה משהו? "גם בנפאל כשקורית רעידת אדמה אי אפשר להזעיק אמבולנס. אתה מזעיק מטוס ים. אנחנו בקנדה המסודרת, כך שאם קורה משהו אז קוראים למי שצריך, הוא מגיע".

חוות צימרים בודדים שהקים דורון הראל במערב קנדה. אתר החברה, אתר רשמי
חוות צימרים בודדים שהקים דורון הראל במערב קנדה/אתר רשמי, אתר החברה
נאק טסלי, קנדה. nuktessli.com, אתר רשמי
נאק טסלי, קנדה/אתר רשמי, nuktessli.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully