וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיולי שיט בישראל: הטרנד הרטוב של הימים החמים

24.8.2015 / 8:34

למרות שהיא קטנה, ישראל ניחנה ברצועת חוף ארוכה ומרהיבה ביופייה, שנותנת טעימה מהנופים השונים של הארץ הזו. אם אתם רוצים לשלב בין ים ליבשה, תכירו את הטרנד הלוהט הבא - טיולי שיט

שייט, אוריוניה. הווארד רוזנשטיין, מערכת וואלה! NEWS
עוגנים בלב ים. אוניית המפרשים אוריונייה/מערכת וואלה! NEWS, הווארד רוזנשטיין

חיפוש דולפינים, הצצה לכרישים, מסע עם דייגים, טורנדו לנקרות, מסיבות בלב ים, שיט לאי האהבה, ארוחה לאור ירח וצימר שנע ונד על הגלים - זה רק חלק מההיצע של טרנד ההפלגות המקומיות. החום הכבד של השבועות האחרונים רק קורא לנו לטבול במים קרירים. הנה המקומות שיציעו לכם חוויה רטובה לכל אלה שכבר מיצו את כל האקסייטמנט שמציעה היבשה.

צימר על המים

MAÑANA היא חוויה מסוג אחר, חוויה שתתחיל רגע לפני שהשמש תישק לים, תמשיך לאור ירח, ותסתיים למחרת כשאתם שיכורים, ולא רק מיין. ברקע ינגנו המפרשים ופעמוני התרנים שינוע ברוח וציוץ השחפים שיעירו אתכם לבוקר טוב. והנוף? כחול, הכי כחול שיש.

מניאנה היא למעשה צימר צף שמציע את כל הפינוקים האפשריים רק על המים. מדובר ביאכטה מפוארת שעוגנת מול חומות עכו וההגעה אליה היא בשיט על הדינגי של מעוז שיאסוף אתכם מהרציף. על הסיפון תחכה דורית, רעייתו, וביחד ידאגו לאירוח מפנק – סיפון מרופד במזרנים לבנים, פינת הסבה יפנית, קבינות שינה יוקרתיות, פירות טרופיים, אלכוהול חופשי וארוחות לאור נרות. בין לבין תוכלו להתענג ברחצה לילית, להשתזף על הסיפון, לשוט על הדינגי, לחפש דולפינים ולצאת להפלגת שקיעה מול עכו העתיקה, נהריה, מבצר אכזיב ועד לראש הנקרה.

טיפ - ההפלגה על המניאנה היא לא לרומנטיקנים בלבד, להפך, היא מתאימה גם לבילוי עם המשפחה והחבר'ה.

מניאנה - צימר על המים, נמל עכו. 04-9080164. מ-2,600 שקלים ללילה.

מלכת החומות

"מלכת עכו" עוגנת בנמל הדייגים הציורי וכדי לזכות בתצפית הכי יפה כדאי לטפס לקומתה השנייה. ההפלגות הארוכות משייטות לחיפה וראש הנקרה והקצרות סובבות את החומות. כשהספינה תרחיק לעומק הים תזכו לפנורמה מרגשת של הנמל, העיר העתיקה, צריחי המסגדים וכיפות הכנסיות, הרי הגליל המערבי, רכס סולם צור הגולש לים בגבול הצפוני ורכס הכרמל מהכיוון הדרומי, הסוגר על המפרץ. בטווח, תוכלו לראות את סירות הדייגים הממתינות לשללן ואוניות הענק המחכות להיכנס ולפרוק מטען בנמל חיפה. במהלך ההפלגה תקבלו סקירה היסטורית ובין לבין תנגן מוזיקה אוטנטית והקפטן יאיץ בכם לקום ולרקוד.

מלכת עכו - 04-9913890, מ- 25 שקלים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מלכת עכו. אבנר גדיש - אוצרות הגליל, מערכת וואלה! NEWS
חווויה אותנטית/מערכת וואלה! NEWS, אבנר גדיש - אוצרות הגליל

לקרוע ת'ים

הטורנדו היא חוויה מאיצת אדרנלין. מדובר בסירת גומי עם שני מנועים ויכולת ריחוף על המים במהירות 60 קמ"ש שיוצאת ממפרץ אכזיב ו'מקפצת' על המים עד לגבול לבנון. בדרך חולפים על פני המפרצונים של חוף אכזיב ובצת, איי הסלע "נחליאלי" ו"שחף", עליהם מקננים להקות ציפורים, ו"אי אהבה" שנודע בשנות ה-80 כאי של מסיבות פרועות.

הטורנדו מדוממת מנוע למרגלות מצוק ראש הנקרה ואם מצב הים מאפשר היא גולשת בזהירות אל תוך הנקרות האפלוליות, שם מתגלה מראה עוצר נשימה של קרני השמש החודרות מבין הנקיקים, נשברות על המים ויוצרות קשת גווני טורקיז מרהיבים.

דרך נוספת להגיע לעומק הנקרות היא בחתירת קיאק לאורך החופים והתפתלות בין המפרצונים.

טרק ים - 04-9823671, מ-80 שקלים.

קייאקי ראש הנקרה - 052-3798610, מ-80 שקלים.

שייט, טרק ים , אוצרות הגליל. עמיקם חורש, מערכת וואלה! NEWS
חוויה מאיצת אדרנלין. שיט בסירות טורנדו/מערכת וואלה! NEWS, עמיקם חורש

הפלגה לילית

כשאורות הכרך מנצנצים מרחוק ואור הירח נושק למים, ומאיר את הדרך, תעלו על הסיפון ותצאו להפלגת לילה ביאכטה מפוארת המתאימה להפלגה רומנטית, למסיבת רווקים או לגיבוש מימי עם הבוס והחבר'ה מהמשרד. הסקיפר ירים עוגן במרינה וישיט אתכם דרומה לאורך חופי הרצליה, תל אביב ויפו או צפונה לכיוון נתניה, קיסריה וחיפה. על הסיפון תזכו לשלל פינוקים בהם ערסלים מעל המים, עיסויים, אופנועי ים, ציוד צלילה, ארוחות שף ומוזיקה מדליקה. את אותה החוויה תוכלו להזמין גם בשעות היום או לקראת שקיעה.

מועדון sea-gal, המרינה, הרצליה - 1-700-700-058, מ- 990 שקלים לעד 14 אנשים.

מועדון היאכטות הישראלי. שיא גל, מערכת וואלה! NEWS
הפלגה ביאכטה מפוארת/מערכת וואלה! NEWS, שיא גל

שיט סבבה

גם "סבבה" היא ספינה שמרקידה ומשמחת את אורחיה במהלך ההפלגה. הסבבה עוגנת בנמל יפו, שעד 1936 היה שער הכניסה העיקרי לארץ ולאחר שנסגר שימש רק את הדייגים. בשנים האחרונות הנמל והרציף שופצו והוכשרו לעגינת יאכטות מפוארות שלצד סירות הדייגים יוצרות שעטנז הכי צבעוני ומעניין שעוגן בנמלי ארצנו.

ה"סבבה" יוצאת מהמעגנה, חולפת על פני המגדלור וסלע אנדרומדה, שאגדות רבות נכרכו סביבו, ומתוך הים נראית יפו העתיקה כציור יפה במיוחד. הספינה משייטת לאורך חופי יפו-תל אביב ובחזרה תוכלו לשלב סיור מודרך בנמל וביפו העתיקה ולקנח בארוחה באחת המסעדות שעל המזח.

סבבה 5, נמל יפו. 050-6520054. 25 שקלים.

נמל יפו. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
שעטנז צבעוני ומעניין. נמל יפו בקיעה/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

דיג עם דייגים

חובבי הדיג, ובכלל, מוזמנים לצאת להפלגות בעקבות דגים ודייגים. האחת היא ספינת טיולים המפליגה לשדה הדיג של הכנרת, השנייה חווייתית יותר - שיט על ספינת דיג והצטרפות לצוות הדייגים במלאכתם. את ההפלגות מוביל קפטן מנחם לב שמספר בדרך על הנוף, על המפלס היורד, על ענף הדייג ועבודת הדייגים. בלב האגם רואים את הרדאר היורד למים ומזהה את הלהקות, הרשת הענקית שנזרקת לים והמנוף המעלה אותה עם שלל הדגים. את ההפלגה תשלימו בביקור במוזיאון העוגנים הסמוך ובארוחת דגים שרק עלו מהמים.

שיט כנרת, נמל עין גב - 04-6658008, שיט 225-30 שקלים.

עין גב. צילום תקשורות יעל שביט, מערכת וואלה! NEWS
שיט על ספינת דיג/מערכת וואלה! NEWS, צילום תקשורות יעל שביט

על האגם

אחת האטרקציה המזוהות עם טבריה הן ספינות הלידו שמשייטות באגם הלאומי כשהמשייטים צוהלים לצלילי מוזיקה המתנגנת בקולי קולות. נופי הגליל והגולן הם לא ממש פקטור בהפלגות האלה אלא מדד השמחה והמוזיקה המרקידה גם את להקות הענפות והשחפים שחגים מעל. ההפלגות חוצות את האגם, משייטות לאורך החופים ואם תבקשו יפתחו את בר האלכוהול ויגישו גם ארוחה על הסיפון.

גם הספינות של פרנסיס משייטות באגם והן מציעות הפלגות זריחה ושקיעה, הפלגות דייג, הפלגות מחוף גינוסר לאורך החופים, הלגונות ושפכי הנחלים לאגם.

הלידו, טבריה. 04-6721538. 30 שקלים.

אילת הים

חוץ מהבננה, המזרן המקפץ והמצנח המרחף לאילת יש פעילות ימית קצת יותר רגועה להציע. אחת הדוגמאות המוכרות הן ספינות הגלאקסי שקרקעיתן זכוכית שקופה, דרכה אפשר לראות את העולם הימי העשיר שמתחת למים - סוג של צלילה רק בלי השנורקל ובלוני החמצן.

ההפלגה מתחילה בקומה השנייה, מעל הים, שם אפשר לצפות בעיר המתרחקת, אל עקבה והרי אדום משמאל והרי אילת מימין. היעד היא שמורת האלמוגים, ודרך בטן הספינה והקיורת הפנורמים תוכלו לראות את נפלאות הטבע - השונית המרשימה ביופייה עם הגן היפני וסבך היער התת ימי. הגלאקסי משייטת מסביב לשונית ואפשרה להציץ מקרוב על כרישונים קטנים, נחשים מתפתלים בחול ולהקות הדגים המרהיבים בצבעם ויופיים.

יאכטות אילת - 08-6316661, מחיר: 25-80 שקלים.

שיט מפרשים

שונה מכולן היא ה"אוריוניה", אוניית מפרשים מרשימה ביופייה שנבנתה ב- 1928 בספרד. הספינה הובאה לארץ לפני 20 שנה על ידי רשת ישרוטל ומאז היא משייטת בין חופי אילת לגבולות ירדן ומצרים. במהלך השנים עברה שיפוץ מקיף הכולל הרחבת הסיפונים ובניית גשר פיקוד מעצי טיק ומהגוני תוך שמירה על אופייה המיוחד. לאוריוניה סיפונים מוצלים, ריהוט עץ תואם וכסאות נוח לשיזוף בסיפון העליון. רב החובל מקבל את פני הנופשים, מספר על הספינה, על נתיב השיט והאזור ולאחריו מתנגנת מוזיקת שמתמזגת עם הים והנוף. מול חופי טאבה זורקים עוגן לים והחגיגה מתחילה – קופצים למים העמוקים, משנרקלים וזוללים ארוחת ברביקיו. מנגד אפשר לבחור בהפלגת שקיעה מלווה בקפה ועוגה.

אוריונייה, המרינה של אילת. 08-6333666/2, 25-155 שקלים ל- 1.5-4 שעות.

שייט- אוריונייה. צילום: אסף פינצ'וק, מערכת וואלה! NEWS
אוניית מפרשים מרשימה ביופייה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אסף פינצ'וק
  • עוד באותו נושא:
  • שיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully