וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבילויים: יצאנו לרקוד (וגם לשתות) בעמק יזרעאל

אריאלה אפללו בשיתוף המכללה האקדמית עמק יזרעאל

3.6.2015 / 10:37

את הברים והמסעדות של חיפה, שהייתה על קו הבילויים הקבוע של תושבי עמק יזרעאל, החליפו אלה המקומיים שמביאים את העיר הגדולה ממש עד לפתח ביתם. דרינק בבר ליד הבית, מנת גורמה בצומת או הופעה טובה כבר אינם בגדר חלום. הבליינים של הצפון

אנשים במסיבה. ShutterStock
גם בעמק יודעים לבלות/ShutterStock

משהו טוב עובר על עמק יזרעאל. בשנתיים-שלוש האחרונות העמק הופך לאזור שוקק חיים ונפתחים בו עוד ועוד מתחמי בילוי, אוכל ואקשן שחוגגים לצד אלה הוותיקים יותר. החבר'ה שמגיעים לעבוד, ללמוד ולבלות בעמק נדלקים על השילוב המיוחד שבין מגורים ביישובים פסטורליים (ובמחירים שפויים) לבין הקרבה למקומות בילוי במרחק נגיעה מהבית.

את המסעדות והמועדונים של חיפה, שהייתה על קו הבילויים הקבוע שלהם, החליפו אלה המקומיים שמביאים את העיר הגדולה ממש עד לפתח ביתם. האפשרות לקפוץ לדרינק בבר ליד הבית, להתלבט בין אוכל פשוט למנות גורמה (עניין של תקציב וגודל הכיס) ולראות את ההופעות הכי חמות בשוק, הם כבר לא בגדר פנטזיה. נראה שמישהו שם מבין מה צעירי העמק אוהבים ורוצים ומגיש להם את זה על מגש של כסף.

אחד ממתחמי הבילוי והקולינריה הכי שוקקים בעמק היא רמת ישי - "גבעת הבילויים" בפי המקומיים. על הגבעה תמצאו עשרות מסעדות, בתי קפה ופאסט פוד לחטוף על הדרך וכן ברים לתפוס ת'ראש, מועדונים לפרוק עול וקניון חדש (הסטריט מול) לחובבי השופינג והבזבוזים. הגבעה היא לא המקום היחיד לראות, להראות ולהרגיש בעניינים, להפך, ברחבי עמק יזרעאל יש עוד שפע של מקומות אטרקטיביים לאכול ולבלות מבוקר עד לילה, מהם בחרנו את הטובים והלוהטים שבהם יש סיכוי שתפגשו את הדייט הבא שלכם, למשל.

אז מה אנחנו ממליצים לכם? לפתוח את הבוקר בדרך לעבודה או ללימודים בקוויקי אצל "נדב קינוחים" ולחטוף שם הפוך ובריוש, מהכי טעימים שיש. ומה בסל ההמלצות לערב? אם אתם בענייני בשר, כשרות וארוחה בשניים לכו ל"ארנולדס", של השף אורי ארנון, שיפנק אתכם עם טאפסים, טורטיה ובשרים איכותיים. ועוד בענייני בשר משובח, אבל מהזן הלא הכשר, תמצאו ב"לימוזין". ביום יפה (ובעיקר בשישי לקראת שקיעה ובשבת בצהרים) תבקשו שישריינו לכם מקום על המרפסת שבקצה הגינה ותזכו לפנורמה מרהיבה - מתכון בטוח לפתיחת תאבון וסמול-טוק עד שיגיעו הסטייקים המשויישים, מהטובים בארץ.
תבלו!

נדב קינוחים. באדיבות המצולמים
חלק מהמתוקים של "נדב קינוחים"/באדיבות המצולמים

תופסים ראש

המרפסת, רמת ישי
בר-מועדון שנחשב בעיני המקומיים "המותג הכי גדול" בעמק. לדברי ניצן עטיה, מהיחצ"ניות המובילות בעמק, "המרפסת הפך למותג בעיקר בגלל העיצוב הייחודי של המקום - מעלית מעלה את הבליינים לקומה השנייה ומיד כשנפתחת הדלת הם נשאבים לתוך המולת המסיבה. למועדון שני ברים ענקיים - האחד בלב רחבת הריקודים והשני בחוץ, במרפסת המפורסמת. המועדון מביא לעמק את האווירה והסגנון של המרכז וכן את העיצוב החדשני שלא קיים בצפון". בנוסף מתארחים במועדון גם מופעי סטנד אפ ומוזיקה.

ברברוסה, רמת ישי
הכלאה מוצלחת של מסעדה ובר. התפריט מגוון (מכבד קצוץ דרך נקניקיות ועד לפירות ים) אך עיקר העניין הוא לפתות אותנו להקדים את הבילוי לשעות הערב, כמו בברים השכונתיים באנגליה, למשל, אליהם קופצים לשתות משהו מיד לאחר העבודה. הפיתוי של ברברוסה הוא Happy hour בשעות 18:30-21:00 (כולל שישבת) כשכל התפריט והאלכוהול מתומחרים ב-20 אחוז פחות. חוץ מ'השעות השמחות' בשלישי יש את "הבלוז והגיטרה" - מופע אקוסטי של מוזיקה שחורה, ג'אז וגוספל עם נועם דיין, ויש גם מועדון חברים שיצ'פר אתכם בצ'יסרים.

בית המרזח, רמת ישי
פאב עם מוזיקה טובה שתגרום לכם להזיז ת'ישבן ולרקוד עד אור הבוקר. בבר מעל 30 סוגי בירות שמגיעות מרחבי העולם ובכל ערב יש התרחשות – בראשון, למשל, ג'אם של להקות ואמנים חובבנים, בשלישי רוק וברביעי שנות ה-90 עם צ'ייסרים ב-10 שקלים. המרזח הוותיק נחשב לאחד מהפאבים הכי פופולאריים בעמק בכלל, ובצפון בפרט, ובזמן שכל דומיו בסביבה קרסו הוא שרד והתחזק.

יולה בר, עפולה
יולה הוא אחד מהלוקיישנים הכי חמים של עפולה, בירת העמק. הבר הוא מקום בילוי לוהט, מקום מפגש מדליק וה-מקום שבו תוכלו לשתות טוב ולהתעדכן מי ומה קורה באזור. הקבועים מכונים כאן "היולאים" והם כבר יודעים שבשביל לתפוס ראש טוב ולשתות בלי תחתית (ולשלם כמה שפחות) כדאי להתייצב למשתה של לילות ראשון. שני הוא הלילה של חובבי המוזיקה וההופעות החיות והסופ"ש זו כבר סצנה מטורפת למביני עניין.

יוליאן מק, רמת השופט
דאנס בר קיבוצי שידוע במסיבות שישי הפרועות וגם בערבי הקריוקי, מופעי הסטנד אפ, לילות הספורט, האסדו והבירה ושבתות החומוס הביתי. ובענייני טריוויה, הבר נקרא על שם יוליאן מק, השופט האמריקאי שתרם לעליית הקיבוץ לקרקע.

רדיו בר, קיבוץ בית קשת
בר-מועדון ותיק הממוקם במתחם של רדיו קול רגע. במקום מתקיימות הופעות מוזיקה וסטנד אפ, בהן של צביקה הדר שיעלה לבמה בסוף החודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מסעדת בלה. נמרוד סונדרס
מסעדת בלה/נמרוד סונדרס

אוכל, קדימה אוכל

חומוס אליהו, צומת בית השיטה
אחת מהחומסיות הטובות בצפון וראו הוזהרתם, בימי שישי אין סיכוי שתמצאו מקום לשבת. הרעיון של אליהו הוא שלא משנה מה תזמינו מהתפריט - לימונדה, סלט או צלחת חומוס, ובא לכם עוד, תקבלו ריפיל ללא תוספת תשלום. עסקה משתלמת לכולם, בעיקר לתפרנים שגודשים את המקום בהמוניהם. החומוס טרי, טרי, נטחן במקום ומוגש חמים עם ערימת גרגירים ואם אתם בעניין של מנגל באזור, תוכלו לרכוש את החומוס והטחינה ארוזים בקופסאות.

בורגר סלון, קרית טבעון
הבעלים של מסעדת לימוזין חשקו גם בהמבורגריה. לכאורה עוד פונדק המבורגרים בתחנת דלק, אבל רק לכאורה כי הקציצות הנהדרות עשויות מבשר מיושן שנבחר בקפידה ונטחן במקום מול עיניכם. הגריל-מן מניח את ההמבורגר על האש ובדיוק בדקה הנכונה משכיב אותו על הלחמנייה שאך נשלפה מהתנור. אהבנו במיוחד את ההמבורגר עם נתחי האסדו המעושן ואת גרסת הפטריות. לטובת הצמחונים יש המבורגר סלמון.

ללה, צומת כפר ברוך
מורן ואיתי הם חברי ילדות שהקימו ביחד את הקפה-מסעדה בהשראה איטלקית, ואומר עיצוב א-לה פרובנס ותפריט של פסטות, פיצות מעולות וגם מנות בשריות. בבוקר מגישים לצד המקיאטו והאספרסו מאפים, כריכים וסלטים רעננים כשהבונוס הגדול היא המרפסת, מקום מעולה להביא את הלפטופ ולפתוח את היום מול הנוף.

לנדוור, רמת ישי
הפסקת קפה בסניף שנחשב לאחד מהמוצלחים של הרשת וחביבם של צעירי העמק. השירות מעולה (בלילות קרים מחלקים כרבוליות), המחירים סבירים והעסקיות משתלמות. אפשר להתנחל שם שעות עם הלפטופ והאייפד, לעבוד בשקט בפינה או לשבת במרכז ולהרגיש בעניינים כשכל החבר'ה יעצרו ל"שלום ומה המצב"?

בלה, בית שערים
מסעדה איטלקית-ים תיכונית שמביאה לעמק את ניחוחות הגורמה של תל אביב. הבעלים הם שלושה חברי ילדות שלהם רזומה במסעדות העיר הגדולה - ליאור גולן עבד ב"יוליה" ו"בויה" והשף עידן ליפשיץ ניהל את המטבח של "טוטו". בתפריט פרודוקטים איכותיים, טעמים אנינים ופרזנטציות הגשה מיוחדות כמו הטבולה דג שמוגש בתוך כפות לצד הניוקי ערמונים המעולה והפיצה הנהדרת בהשראת טוטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully