וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינותי מראש: 5 אטרקציות חינם לסוף השבוע

16.4.2015 / 12:41

טיול מודרך ביער הקדושים, תערוכת "זרמים בזמן" בין תחנות חשמל בארץ, סיור בכפר הגלילי ראמה, תערוכת "ילדות בשואה - כוכבים בלי שמים" ביד ושם וקפיצה לפארק המחצבות בכרמיאל - 5 הצעות לבילוי חינמי בסופ"ש

פארק המחצבות כרמיאל. באדיבות עיריית כרמיאל,
פארק המחצבות בכרמיאל/באדיבות עיריית כרמיאל

1. ‏משואה לתקומה, יער הקדושים

הקרן הקיימת נטעה יערות לזכר ששת המיליונים שנרצחו בשואה, והקימה אנדרטאות שהוקדשו להנצחתם. ביער בן שמן הקימו את יד הזיכרון לקהילת זגלמביה מפולין, ביער המגינים (סמוך לכרמי יוסף) הקימו את "משבר לתקומה" - גלעד הבנוי משלושה סלעים שעוטפים עץ זית, ביער נווה אילן שבהר הרוח (סמוך לנטף) הוצב גל אבנים להנצחת קהילות פולין ולצידו אנדרטה לזכר יאנוש קורצ'ק וביער הקדושים הקימו את אנדרטת "גווילי האש" הנישאת לגובה 8.5 מטרים, שסביבה נטעו שישה מיליון עצים. האנדרטה עוצבה כגלילי ספר תורה שבמבט-על נראית כספרה 8, סימן המציין אין סוף. על הגלילים נחרטו סיטואציות מחיי העם היהודי - מימי מרד המכבים, משואה לתקומה ועד לצנחן בוכה ליד הכותל לאחר שחרור העיר.

אתם מוזמנים לצאת לטיול עצמי בין אנדרטאות היער או להצטרף לטיול מודרך שיוביל אל האנדרטאות המיוחדות ביער הקדושים. משך הטיול כ-2-3 שעות והוא משלב נסיעה (ברכבכם הפרטי) והליכה קלה בדרכים ובשבילי היער.

מתי? שישי, 17 באפריל, ב- 10:00
איפה? יער הקדושים, מעט לפני צומת אשתאול בכביש 38 (באזור בית שמש)
לפרטים: קו ליער - 1-800-350-550

אנדרטת מגילת האש יער הקדושים. צילום: ויקיפדיה, צילום מסך
אנדרטת מגילת האש ביער הקדושים/צילום מסך, צילום: ויקיפדיה

2. כוכבים בלי שמים, ירושלים

"הייתי לבד בעולם, ילד לבד בעולם... אבל האור, תמיד היה איזשהו אור...", כתב הסופר אהרון אפלפלד, משפט שמלווה את התערוכה החדשה והמרגשת "ילדות בשואה - כוכבים בלי שמים". התערוכה הושקה השבוע במוזיאון יד ושם והיא עוסקת בעולמו של הילד בשואה תוך ניסיון לתת ביטוי לקורותיהם של מיליון וחצי הילדים שנרצחו באמצעות הצגת סיפורים שהשאירו אחריהם, או מסיפוריהם של הילדים המעטים שניצלו.

בתערוכה מוצגים שמונה נושאים עיקריים - משחק, לימוד, חברות, מי אני, עבודה, בית, משפחה וטקסי מעבר, כשבכניסה אליה מתואר עולמם של הילדים לפני השואה וממנו עוברים אל תקופת השואה עצמה. לחומרים המקוריים הוסיפו יצירות מזכוכית ואנימציה שיצרו סטודנטים מהמחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית מהאקדמיה "בצלאל" ומהמחלקה לעיצוב תקשורת חזותית מHIT" - מכון טכנולוגי חולון", שנתנו ביטוי לסיפורים בדרך ויזואלית.

את התערוכה אצרה האוצרת יהודית ענבר ועל העיצוב המיוחדת אחראי המעצב חנן דה לנגה, שעיצב אותה באמצעות 33 'עצים' ויצר יער סימבולי שבתוכו מוצגים החומרים. בכל אחד מהעצים יש סיפור ראשי וסיפורים נוספים המוצגים על גבי מסכים דיגיטליים. את הסרטים הדיגיטליים ערך המעצב ניב משה בן-דוד שגם יצר את המיצב "עולם הילדים לפני המלחמה".

מתי? ראשון-רביעי, 17:00-9:00, חמישי, 20:00-9:00 שישי, 14:00-9:00
איפה? הביתן לתערוכות, מוזיאון יד ושם, ירושלים
לפרטים: 02-644-3802

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עבודה של אולגה רייניש, יד ושם. צילום: אלעד זגמן,
עבודה של אולגה רייניש, יד ושם/צילום: אלעד זגמן

3. ניסן ה-2, כפר ראמה

ניסן הוא חודש קדוש ליהודים, לנוצרים וגם לדרוזים, שחוגגים השבוע את יום הנביא שועייב. ביום הנביא כפר ראמה, הממוקם בלב החורש הים תיכוני, לובש חג ועורך את פסטיבל "ניסן ה-2" כשהאביב והנוף הגלילי היפה משמשים לו תפאורה.

במשך יומיים יתקיימו סיורים מודרכים בין סמטאות גרעין הכפר העתיק, ביקורים במוזיאון הכפר ובגלריה לאומנות, מספר סיפורים, חוויה ייחודית של טקס חתונה מסורתי בליווי תזמורת ואומנים (16:00) וקונצרט בליווי שירה (18:00).בנוסף יתקיימו מופעים לאורך היום וכן סדנאות ופעילות לילדים (ציורי פנים, עבודות יד, קריוקי ועוד) ויופעלו דוכני מזון.

מתי? 17-18 באפריל, 00: 11- 15:00 (הסיורים ייצאו בכל שעה עגולה)
איפה? יציאה מחניית המועצה, כפר ראמה
לפרטים והרשמה: 050-8311305, 0525772780

כנסייה בכפר ראמה. צילום: אריאלה אפללו,
כנסייה בכפר ראמה/צילום: אריאלה אפללו

4. זרמים בזמן, תל אביב

בשנה האחרונה יצאו 16 צלמים ישראלים, מתחומים שונים ומגוונים, למסע של יצירה אמנותית באתרי תחנות הכוח של חברת החשמל. בדרכם הם נחשפו למפעל ייצור החשמל ברחבי הארץ החל מתחנת הכוח חגית, שליד יוקנעם, ועד לתחנת הכוח רמת חובב, הסמוכה לבאר שבע, תוך שהם מחברים את עולמות האסתטיקה, האמנות והלייף סטייל אל עולם התעשייה והמכניקה המקומי.

הצלמים תיעדו את האתרים בעדשת מצלמתם הבוחנת
והיו מי שתפסו את העוצמה ומי שהתמקדו ברכות, מי שצילמו את הקיים מול העולם המופשט ומי שהמכונה שימשה להם לאובייקט ומי שהאדם. כל צלם נתן את פרשנותו האמנותית תוך שהוא נע במרחבי העבר, ההווה והעתיד. התוצאה - תערוכת הצילומים "זרמים בזמן" שאצר הצלם רונן אקרמן שמושקת במלאות 92 שנות פיתוח, עשייה, בנייה וציונות של החברה הלאומית וכן לכבוד יום העצמאות ה-67 למדינה.

מתי? מיום שני, 20 באפריל, עד יום ראשון, ה- 3 במאי 2, ב- 16:00-19:00
איפה? בכניסה להיכל התרבות, תל אביב
לפרטים: אתר האינטרנט

תערוכת זרמים בזמן. אסף (שוקו) שמע, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תערוכת זרמים בזמן/מערכת וואלה! NEWS, אסף (שוקו) שמע

5. פארק המחצבות, כרמיאל

כרמיאל מתגאה בעשרות גנים ופארקים יפים הפזורים ברחביה מתוכם שניים בולטים במיוחד - פארק המחצבות ופארק המשפחה שסמוכים זה לזה וביניהם מחבר גשר עילי. במרכזו של פארק המשפחה הציבו את מגדל "דירה להשכיר" שנבנה על פי סיפורה האהוב של לאה גולדברג. למגדל מספר קומות ואפשר להגיע אליהן בטיפוס על המדרגות, להיכנס למרפסת הממוקמת במרומיו ולהשקיף על הנוף.

במגדל פוגשים את "הדיירים" - הסנאית, החזיר, החתול, היונה, הזמיר והתרנגולת, ובלחיצה על כפתור תוכלו לשמוע את קורותיהם. הפארק משתרע על 20 דונם ובו מתקן ג'ימבורי דו-קומתי, גשרי חבלים, נדנדות, מיני גולף, באולינג פתוח, מתקני ספורט ואתגר, מבוך צמחיה ענק ומבוך מים שאטרקטיבי במיוחד בימים חמים. עוד בפארק: גינון מטופח, פינות ישיבה מוצלות, אזור לפיקניק (ללא מנגלים) ובית קפה.

הפארק השני, פארק המחצבות שמעבר לכביש, שימש בעבר לחציבת שיש. המחצבות שוקמו והפכו לפארק יפה המשתרע על כ-80 דונם, צופה לנוף ומתהדר ב-30,000 צמחים ועצים בהם עצי פרי, צמחי תבלין וגן ורדים יפהפה. בהכשרת הפארק נצלו את המשאבים הטבעיים של קירות האבן הגבוהים ואת מפלסי החציבה המקוריים המאפשרים צפייה אל תוך האתרים הנמוכים המעניקים תחושה של שהייה בתוך נוף קדום. בשטח גשר תלוי בגובה 6 מטר מעל הקניון, אמפיתיאטרון, בריכת נוי עם מפלים, דגי זהב וצמחי מים, פינות ישיבה מוצלות ופסלים סביבתיים שנחצבו באבן.

מתי? כל השבוע, 7:30-21:00
איפה? ברחוב גת (מול העירייה), כרמיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully