וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורדים נמוך באילת: האם עיר הקיט של ישראל גוועת?

2.4.2015 / 9:42

מלונאי אילת כבר מבינים שעליהם להיות אטרקטיביים עבור תיירים, וכעת מתחזקת היוזמה להקצות 15% ממצבת חדרי האירוח בעיר לטובת לינה מוזלת - דיור ציבורי, גרסת החופש אם תרצו. האם זה מה שיציל את תדמיתה הגוועת?

צעירים מבלים באילת.. ShutterStock
מנסים לשקם את התדמית הלא טובה שלה. תיירים מבלים באילת/ShutterStock

בפעם המי יודע כמה, משרד התיירות מנסה לגבש תוכנית אסטרטגית לשיקום תדמיתה הגווע של העיר אילת בקרב תיירים מחו"ל. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, גם בפסח הקרוב המלונות בעיר הקיט הדרומית יהיו מלאים במשפחות ישראליות ואפילו באלפים בודדים של אורחים מחו"ל, אבל למלונאים זה לא מספיק.

רובם ככולם מעוניינים לראות את עשרות טיסות השכר השבועיות שמגיעות מפינלנד, גרמניה או רוסיה ועליהן תיירים שרק מחכים להיצרב מהשמש המדברית.

התוכניות הקודמות שנוסו במהלך השנים לא עשו את העבודה מכמה סיבות, אך מעל כולן ריחפו העימותים הצבאיים שנערכו בגבולות הצפוניים והדרומיים של ישראל. גם יוקר הלינות תרם את שלו והפך את אילת לכדאית פחות מול שכנותיה - שארם א-שייח' המצרית ועקבה הירדנית.

לדברי מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, מלונאי אילת כבר מבינים היטב שעליהם להיות אטרקטיביים יותר עבור תיירים וכעת מתחזקת היוזמה להקצות 15% ממצבת חדרי האירוח בעיר לטובת לינה במחירים מוזלים. דיור ציבורי, גרסת החופש. "משרד התיירות משקיע עשרות מיליוני שקלים בפיתוח תשתיות בעיר אילת, אולם קשה לומר שהיזמים עומדים בתור כדי לבנות מלונות", מודה הלוי.

מלונות על חוף הים של אילת. ShutterStock
חייבים להיות אטרקטיביים יותר עבור תיירים. מלונות באילת/ShutterStock

"אילת חייבת לחזור לצמיחה, אחרת כולנו נצטער"

ברשימת הפיתויים שמתכנן הלוי להעניק ליזמים וחברות תעופה שינחתו בעיר, נמצאות תוכנית החשיפה הבינלאומית לנמל התעופה החדש שנבנה בתמנע, תמיכה באטרקציות תיירותיות ומסעדות בעיר, וכמובן רשת הביטחון המהוללת שמבטיחה לחברות תעופה סבסוד כלכלי עבור כל מושב ריק שלא יימכר בטיסה לישראל.

"המלונאים וגורמי התיירות חייבים להפנים שהשוק משתנה ודורש מאיתנו חשיבה חדשה", אומר הלוי, "ברוסיה יש משבר ואחרי 'צוק איתן' המון שווקים צמצמו פעילות מול מארגני התיירות הישראלים. זה מבחינתנו הזמן לחפש שווקים פחות רגישים כמו סין והודו, שם אנחנו פועלים חזק".

בקדנציה הקודמת שווקה אילת בחו"ל כבירת הים האדום וכעיר הפסטיבלים/ספורט/כנסים/אקדמיה - מחקו את המיותר. ואולם, משרד התיירות פועל כיום לשווקה כעיר המערבית היחידה באזור שתייריה לא נעצרים אם ייתפסו מבלים במועדון לילה או רובצים בחוף בלבוש מינימלי.

"אילת חייבת לחזור לצמיחה, אחרת כולנו נצטער על כך. זאת עיר הנופש הגדולה של ישראל וההתאוששות בתיירות אליה איטית. איש מאיתנו לא רוצה שהיא תדעך", מזהיר הלוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully