וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 סיבות מדוע כדאי לצאת לשיט בפיורדים הנורבגים

אסנת עופר בשיתוף חברת MSC

31.3.2015 / 9:17

אתם חולמים על הפיורדים, המפלים, נוף ההרים אבל נרתעים מנהיגה בכבישי נורבגיה הצרים, מהעומס ומיוקר המחייה? יש לנו פתרון בשבילכם: לצאת לקרוז - כל היתרונות שטים יחד איתכם

שיט קרוז הפיורדים בנורבגיה. מנו ספנות,
לא באמת צריך סיבה טובה לראות אותם. הפיורדים הנורבגים/מנו ספנות

הרים תלולים שפסגותיהם מכוסות בשלג, מפלי מים שנשפכים בשצף לים הרוגע, קרחונים מבהיקים מרחוק, ערפילים מסתוריים שעוטפים את המים והאדמה. בתי כפר קטנים נצמדים לצלע ההר, בתמונה שכולה כחול, ירוק וטורקיז. והפיורדים, אותם מפרצונים קטנים כגדולים, לעתים כה צרים עד שנדמה שאפשר להושיט את היד ולגעת בהר הסמוך, זרועים מפרשיות לבנות ואיים קטנים.

נורבגיה נחשבת לאחת המדינות היפות והרגועות בעולם. השילוב של יופי שמיימי, טבע פראי ושלווה מדליק את דמיונם של המטיילים הישראלים ואולם, לא פשוט לבצע טיול מורכב שכזה. המרחק הרב, הכבישים המפותלים שאינם פשוטים לנהיגה, העלויות הגבוהות יחסית וגורמים נוספים הופכים את הפיורדים ליעד שמסובך לתכנן אותו, מחד, ומאידך - יעד מושלם לטיול בקרוז. לביקור בפיורדים באמצעות אוניה ישנם יתרונות מובהקים, במיוחד כשמדובר במשפחה עם ילדים.

שיט קרוז הפיורדים בנורבגיה. מנו ספנות,
שיט שהוא חתיכת הצגה. התיאטרון בקרוז/מנו ספנות

מתאים לכל בני המשפחה

בעוד ההורים יכולים לשבת בנחת על הסיפון ולהתפעל מהנוף, הילדים מסודרים בפעילויות שונות שמתקיימות על הספינה וכל אחד מבני המשפחה יכול למצוא עיסוק שמתאים לאופיו. החיים הסוערים על הספינה, שמלאים בבידור, אלכוהול ואוכל משובח, הם הניגוד המושלם לנוף הפראי שבחוץ, שאותו אפשר לפגוש בסיורים רגליים ואחרים, שעליהם נפרט בהמשך. בקיצור, אפשר ליהנות מכל העולמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נגישות נוחה לאטרקציות שלאורך חופי הפיורדים

ספינת קרוז המשייטת בפיורדים תעצור עבורכם בגיירנג'ר (Geiranger) והלסילט (Hellesylt), שתי אטרקציות מרהיבות הנמצאות בקצוות הפיורד המפורסם ביותר בנורבגיה. מהליסילט אפשר לטפס באוטובוס לגובה של 1,500 מטר ולהשקיף על נוף מרהיב. גיירנגר הסמוכה נחשבת לכפר התיירות בעל הנוף המרתק ביותר בעולם, וגם ליעד המומלץ ביותר בסקנדינביה. באזור נמצאים כמה מפלים מפורסמים, כמו "שבע האחיות".

בטיול פרטי הנסיעה לשתי האטרקציות אורכת שעות רבות. הנסיעה ברכב פרטי מאוסלו להלסילט, למשל, אורכת מעל 6 שעות. מהירות הנסיעה בכבישיה נמוכים יותר מאלה של הנהג הישראלי. גם מספר המלונות באזור מוגבל ורצוי להתארגן על חדר מראש.

לא צריך לחפש מלון

כאמור, המרחקים בין העיירות לערים הגדולות הוא רב ונורבגיה היא מדינה עצומה בגודלה. מרבית העיירות והכפרים הינם קטנים, נידחים ואפשרויות הלינה בסביבתן של האטרקציות השונות מוגבלות. מה שאומר שלא כדאי לסמוך על המזל ועדיף להזמין מראש אם לא בא לכם למצוא את עצמכם נטולי אפשרויות לינה אחרי נהיגה של מספר שעות. כשמפליגים על ספינה, החדר כבר בפנים והמלון נוסע איתכם מאתר לאתר. לא חייבים כל יום לארוז, לנהוג, לחפש מקום לינה או מסעדה.

קרוז ספינת תענוגות MSC. צילום: MSC,
ליהנות מכל העולמות. שיט בספינת תענוגות/צילום: MSC

שפע של אפשרויות בילוי

מה לעשות שחיי הלילה מחוץ לערים הגדולות בנורבגיה לא מאד מפותחים. מחפשים לצאת לבר בלילה? שיהיה בהצלחה. על סרט, מוזיקה חיה, ריקודים או משחק כדורת סוער אין מה לדבר. על הספינה, לעומת זאת, יש שפע של אפשרויות בילוי, אוכל ושתייה. חוגגים כל לילה וכל הלילה.

אגב, לא מפריע לחגוג גם ביום באולם הסרטים, בחדר כושר ובספא. וכדאי להתחשב בכך שנורבגיה היא מדינה גשומה מאד, גם בקיץ, שהוא העונה המומלצת לבקר בה. מה שאומר שכדאי לקחת בחשבון אפשרות שאתם עלולים להיתקע יום שלם בפנים.

עלויות נמוכות יותר

בגלל המרחקים מעיר לאטרקציה, עלות השהייה על קרוז ברמת מלון 5 כוכבים כולל כל האפשרויות והפינוקים, זולה יחסית לכל סוג אחר של טיול. האוכל, השתייה, הלינה כלולים במחיר הכרטיס, לא צריך לשלם על טיסות או שכירת רכב (שעלותו בנורבגיה יקרה יחסית למדינות שכנות) ולא על דלק. אבל צריך לקחת בחשבון שהסיורים על החוף אינם כלולים במחיר ויש לשלם עליהם בנפרד.

כל זה במחצית הזמן שהיה לוקח לכם לראות את נורבגיה באופן עצמאי. הקרוז אורך 7 ימים בעוד שההמלצה למטיילים עצמאיים היא להקדיש לנורבגיה 10-21 יום. וגם זה שיקול כלכלי.

ההמלצות באדיבות חברת MSC, ספנות בבעלות פרטית, המציעה מסלולי טיול לפיורדים הנורבגיים ולצפון אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully