וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג חמישי שמח: 5 אטרקציות חינם לסופ"ש אביבי

26.3.2015 / 8:03

מפגש של טבע ומדע באגם ירוחם, תערוכה של משחקי ילדות נוסטלגיים בחולון, צעדת יבנאל בשביל החייל אורון שאול שנעדר, הסעות לאתרי תיירות בעיר העתיקה בירושלים והיכרות עם פירות, ירקות ופרחים חדשים ביום הפתוח בראשל"צ - חמישיית אירועי חינם לסופ"ש והשבוע שאחרי

כלנית נחל יבנאל. צילום: זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
בשבת יצעדו כאן למען החייל אורון שאול. נחל יבנאל/מערכת וואלה!, צילום: זיו ריינשטיין

ב??יו?-ב??ליץ, ירוחם

אירוע הב??יו?-ב??ליץ שמתקיים ברחבי העולם מגיע גם לפארק ירוחם. מדובר במפגש של טבע ומדע, שבמהלכו יוצאים למחקר הרפתקני ותיעוד של מיני בעלי-חיים וצמחים שחיים וגדלים בשטח הפארק והאגם השוקק חיים. במשך 24 שעות תוכלו להצטרף לסקר שדה אינטנסיבי שייערך בזמן קצוב ובהנחיית מקצוענים מתחומי הבוטניקה, הצפרות, החרקים והזוחלים. ביחד תספרו כ-500 מיני יונקים, עופות, זוחלים, דגים, חרקים וצמחים בניסיון לשבור את השיא של השנה שעברה, אז נספרו 531 מינים שונים.

בשטח הפארק והאגם יתקיימו גם תצפיות, פריסת רשתות ומצלמות שבילים, הנחה ואיסוף מלכודות של מכרסמים וחרקים, חיפוש עקרבים, יונקים ויצורי מים, סיורי האזנה לעטלפים, סיורי אופניים (ניתן לשכור אופניים במקום), סיורי צלמים, פעילות בנושא פסולות ומחזור, שירים מסביב למדורה והקרנת סרטי טבע בחסות הלילה. בנוסף יערכו הרצאות בנושא שמירת איזון אקולוגי, צפרות בעולם, עבודת פקח הטבע, זוחלים מסקרנים ובעקבות הארנימל - הטורף המתוחכם.

מתי? חמישי-שישי, 27-26 במרץ, מ- 14:00 עד 14:00
איפה? פארק אגם ירוחם
לפרטים: מרכז דוכיפת לצפרות ואקולוגיה - 052-3129054. מומלץ להירשם מראש

פארק ירוחם. אריאלה אפללו,
אגם ירוחם/אריאלה אפללו

רגע של נוסטלגיה, חולון

"ביקור הצעצועים" היא תערוכה חדשה המציגה משחקי ילדות במבט נוסטלגי - משחקים וצעצועים בהם שיחקו ילדים בעשורים הראשונים של המדינה לצד צעצועים עכשוויים שחלקם נעשו בהשראת אלה של פעם. התערוכה, שנפתחה במסגרת שבוע העיצוב בחולון, היא הזדמנות נהדרת להראות לדור המחשב, האייפד והנייד את ימי התום והמשחקים הפשוטים, וכן הזדמנות מרגשת למבוגרים שבנינו להיזכר בילדותם ובילדות של הוריהם.

את התערוכה אצרה חנה הרצמן, מנכ"לית עריית חולון, והיא מוקדשת לזכרו של האמן והמעצב בני רוזן מהמושבה כנרת, שהלך לעולמו במפתיע במהלך ההכנות לתערוכה. רוזן, שעולם הילדים היה נר לרגליו, עיצב ובנה צעצועים, משחקים וגני שעשועים רבים ברחבי הארץ ובתערוכה יוצגו המשחקים וכלי הנגרות המקוריים ששימשו אותו במלאכתו. הרצמן ליקטה את הצעצועים במהלך סיוריה בארץ ובדרך גילתה אוספים של צעצועים תקופתיים מקוריים לצד עולם שלם של אמנים ומעצבים שיוצרים צעצועים עכשוויים בהשראת העיצוב והחומרים של הצעצועים הישנים. בין במוצגים: מכוניות ואווירונים מעץ, סוס עץ צבעוני, צעצועים מיפן, בובות עשויות משקיות ניילון משומשות, גופי תאורה בהשראת ספרי הילדים ועוד.

מתי? עד 30 במאי. פתוח בשלישי-חמישי, 17:00-20:00, שישי-שבת, 10:00-13:00. בימי תערוכת העיצוב (9-5.4) פתוח גם ב- 10:00-14:00
איפה? גלריית המשכן בית מאירוב, חולון
לפרטים: 03-6516851

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תערוכת ביקור הצעצועים בחולון. רן יחזקאל,
צעצועים נוסטלגיים מתוך תערוכת "ביקור הצעצועים" בחולון/רן יחזקאל

פ-תוח, ראשון לציון

חצילים ללא גרעינים (עם בשורה - הם סופגים פחות שומן), רימון ננסי, ענבי חורף, שום פורח, פרח אפונת המדבר שהגיע מהמדבר האוסטרלי, חמניות וקאלות צבעוניות (ולא צבועות), תמרים ותאנים מזנים חדשים, פרי הארגן ואמלה - פרי הודי עתיר נוגדי חמצון - כל אלה ועוד הם זנים חדשים וייחודיים של פירות, ירקות ופרחים שאותם תוכלו לראות במהלך היום הפתוח השנתי, שעורך משרד החקלאות ופיתוח הכפר בראשון לציון.

היום הפתוח הוא גם הזדמנות נהדרת להכיר את פעילות מרכזי המו"פים (מחקר ופיתוח) ברחבי הארץ, את עולם הטכנולוגיה החקלאית החדשנית של ענף החקלאות המקומי והעולמי, את ההדברה הביולוגית הטבעית, את מנגנון הפיתוח המעניין של מערכת השקיה ייחודית שבה הצמח פ'ותח' את הברז רק כשהוא 'צמא', ועוד. בנוסף יגישו לטעימות את הפיתוחים והזנים החדשניים של פירות וירקות עתירי ויטמינים ויציגו תערוכה של פרחים חדשניים ומיוחדים במינם.

מתי? רביעי, 1 באפריל, 15:00-09:30.
איפה? בכניסה למשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ראשון לציון.
לפרטים: משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

פטריות הגדולות על גבי גזם עצים. מו"פ צפון,
פטריות הגדולות על גבי גזם עצים, שתוכלו לראות ביום הפתוח בראשל"צ/מו"פ צפון

חופש, חופשי, ירושלים

לירושלים, כמו לתל אביב, בעיות קשות של פקקים ואין חנייה שלא אחת מדירות בשל כך את המטיילים מהאזור. אי לכך, יצאו בבירה במהלך שיחסוך מכם את התירוצים למה לא להגיע לכותל, למשל, והשיקו את "חופשי לעיר העתיקה" - שירות היסעים חינמי היישר לפתיחה של העיר העתיקה. במסגרת השירות אתם מוזמנים להחנות את רכבכם במתחם התחנה הראשונה (בתעריף מוזל של 17.10 -13.60 שקלים ליום) ומשם לעלות על הסעה שתיקח אתכם עד לשער האשפות ובחזרה.

ההסעה יוצא בכל 20 דקות, ואחת ל-40 דקות ייצא גם רכב מונגש לבעלי מוגבלויות. מסלול הנסיעה מאפשר הצצה על הדרך לנופים ואתרים פחות מוכרים ושגרתיים בהם חאקל דמא, מנזר אונפריוס הציורי והשדות המקיפים אותם.

מתי? ראשון-חמישי, 20:00-08:00, שישי עד שעה לפני כניסת שבת ובמוצ"ש משעה לאחר צאת השבת ועד חצות.
איפה? יציאה מחניון מתחם התחנה הראשונה, ירושלים
לפרטים: 02-5314600

הסעות חופשי לעיר העתיקה. itraveljerusalem,
באים? הסעות חופשי לעיר העתיקה/itraveljerusalem

צועדים למען אורון, יבנאל

צעדת יבנאל המסורתית תתקיים בשבת, במטרה לקדם את השבת גופתו של סמ"ר אורון שאול ז"ל בן היישוב פוריה הסמוך. אורון נפל בקרב ברצועת עזה בשכונה סג'עייה ב-20 ביולי אשתקד. את הצעדה מארגנת רשת המרכזים הקהילתיים יבנאל שמפעילה חברה למתנ"סים הארצית, והמועצה המקומית יבנאל.

הצעדה מתאימה לכל המשפחה. המשתתפים יצעדו מיבנאל אל עץ האלון של גולני חורשת יעלה דרך נוף העמק הירדן והכנרת. ההשתתפות חופשית כשקיימים שני מסלולים: 7 ו-10 ק"מ בנוף יוצא דופן, שבמהלך המסלול ייהנו הצועדים מתחנות תצפית, יצירה מהטבע, הפעלות לילדים ואירוח באוהל בדואי.

מתי? שבת, 28 במרץ בשעה 08:00.
איפה? אזור התעשייה של יבנאל
לפרטים: פייסבוק מועצה מקומית יבנאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully