וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וייסעו ויחנו: 9 אתרי קמפינג מומלצים בארץ

2.4.2015 / 10:13

קמפינג זה ראש טוב, ועדיין חשוב לנו שיהיו גם מים זורמים, שירותים צמודים, מקלחת, מטבחון חשמל ועוד מותרות שנחשבים ללוקסוס בתנאי שטח. אז בשם הנוחות הבסיסית יצאנו לתור את אתרי הקמפינג בארץ, מתוכם בחרנו את התשעה המומלצים ביותר שבהם היינו שמחים לתקוע יתד

ערך ליאור נאור בימאי: דובי קליין

בשם ההזדהות עם אבות אבותינו במדבר בפסח הזה, מתחשק לנו להרגיש כמו בני ישראל ולהחליף את חדר השינה שלנו באוהל. אבל בניגוד לאבותינו, שהקימו אוהל ארעי על אם הדרך לנו, מפונקים שכמונו, יש סטייל גם אם מדובר "רק" באוהל.

כבר הכנתם תוכניות לחג? קבלו את יומן אירועי פסח השלם

עוד על קמפינג בוואלה! תיירות:
יוצאים מהבית, נכנסים לאוהל: 8 מקומות לקמפינג בחינם
קמפינג בפארק תמנע: לקחת את הבית למדבר
10 אתרי קמפינג מומלצים בדרום הארץ


לאוהל שלנו יש שני חדרים, ארבעה כיווני אויר ומרפסת שמש נשלפת. גם מבחינת המיקום לא נסתפק בסתם פינה ביער, בראש ההר או בחוף מבודד, כאילו כן, אבל בתנאי שהם סמוכים לכל הצרכים הבסיסיים. נכון, קמפינג זה ראש טוב, ועדיין חשוב לנו שיהיו גם מים זורמים, שירותים צמודים, מקלחת, מטבחון, מקרר, חשמל ועוד כאלה בסגנון, שנחשבים ללוקסוס בתנאי שטח.

אז בשם הנוחות הבסיסית יצאנו לתור את אתרי הקמפינג הרבים הפזורים ברחבי הארץ מתוכם בחרנו את התשעה המומלצים ביותר שבהם היינו שמחים לתקוע יתד.

חורשת טל, גליל עליון

700 דונם של גן מטופח עם מדשאות, פריחות ועצי אלון תבור עתיקים, שהוכשר לקמפינג על אחד מפלגי נחל דן. הפלג זורם וחוצה את מדשאות, ממלא בריכת שחייה ענקית ובסמוך לה פארק דיג. בין המדשאות מיקמו שולחנות וספסלים ואפשר להתארח רק ליום אבל אנחנו ממליצים להתנחל לכמה ימים באוהלים שתביאו מהבית או באחד מהבונגלוס ובתי העץ הפזורים בשטח.

מה באתר? מתקני שעשועים, שולחנות, ברזיות, מקלחות, שירותים, תאורת לילה מזנון ומרכולית.
כמה? החל מ-53 שקלים לאדם באוהל ועד ל-1000 שקלים לבית עץ ל-4 אנשים.
עוד בסביבה: שמורת סחלבים נדירים, האגמון ושמורת החולה, אנדרטה אסון המסוקים וטיול לאורך נחלי הבניאס, החצבני והדן.
לפרטים: 04-6942360.

קמפינג חורשת טל. צילום: אריאלה אפללו,
מדשאות, פריחות ועצי אלון תבור עתיקים. קמפינג חורשת טל/צילום: אריאלה אפללו

דגי דפנה, קיבוץ דפנה

על גדות נחל דן ממוקם אחד ממתחמי הקמפינג היפים בארץ. האתר מוקף במדשאות ועצים מצלים והמים קפואים גם בקיץ, אך הם תחליף נהדר למקרר שאפשר לצנן בו את הבירות והאבטיח. האתר צמוד לפארק דיג, כך שתוכלו להשתעשע בדיג בתנאי שתביאו חכות מהבית או תשכרו במקום.

מה באתר? מתקני שעשועים, שולחנות, מנגלים, מקררים, עמודי תאורה, מקלחות וחיבור לחשמל.
כמה עולה? 65 שקלים ללילה.
עוד בסביבה: שמורת נחל דן, מפלי נחל עיון, מוזיאון הצילום בתל חי וקייקים על הירדן. בשטח הקיבוץ תמצאו את "קפה קוקיה" עם משאית מדליק שמוציא פיצות נהדרות.
לפרטים: 052-3992070.

מטיילים בפסח-קיאקים בנחל דן. ג'יליס
לישון על הנחל, לדוג ולשוט. שיט בנחל דן/ג'יליס

חוות פאולי, שאר ישוב

פיסת גן עדן סודית על גדות הבניאס. הבעלים הוא ארז סופר, שגדל בסמוך לחלקת האלוהים הקטנה הזו ולפני כשלוש שנים הכשיר אותה לקמפינג הכי קרוב לשפת המים. השטח מחולק למתחמי לינה בגדלים שונים, בהתאם למספר האנשים שתגיעו. הבונוס הוא גדת הבניאס היפה, השקטה והמבודדת שם הציב שולחנות אבן בצל העצים ושם גם תוכלו לטבול ולהתענג במים בבדידות מוחלטת.

מה באתר? שולחנות, ספסלים, מנגלים, מתחם למדורות, מקלחות, שירותים, תאורה וחיבור לחשמל. לכל מתחם יש מטבחון עם מקרר ומיקרוגל.
כמה? 75 שקלים ללילה ואפשרות לשכור מזרן ב-15 שקלים
עוד בסביבה: שמורת שניר ומפל הבניאס עם הגשר התלוי
פרטים: 050-5356220, ובאתר האינטרנט.

חוות פאולי על נחל הבניאס שאר ישוב. צילום: אריאלה אפללו,
הבונוס הוא גדת הבניאס היפה. הנחל ליד חוות פאולי/צילום: אריאלה אפללו

חוויות שטח, מושב אמנון

מתחם הקמפינג היפה חולש על נוף מרהיב של המטעים (שנמצאים עכשיו בשיא פריחתם), הגולשים לבקעת גנוסר והאגם הלאומי הפרוש מטה, מימין לטבריה ומשמאל ל"שם הרי גולן". היופי עוצר הנשימה הוא רק הפתיחה למתחם המטופח, שלו מדשאות ענק וצליות גדולות, שתחתן תוכלו לפרוש שק"ש או לפתוח את האוהל הפרטי. לטובת אלה שמעדיפים לישון באינטימיות יש גם חושות בסגנון סיני עם מחצלות, מזרנים ותאורה, והן מתאימות לארח עד 8 אנשים.

מה באתר? פינת חי, שולחנות פיקניק, ערסלים, פינות זולה, מטבח מאובזר עם מקררים, מיקרוגל ומייחם, פינות למנגלים ופויקה, מקלחות ושירותים, תאורת לילה וגולת הכותרת - בריכה שחייה קטנה מול הכנרת.
כמה? 70-50 שקלים ללילה, 100-70 שקלים בחושה.
עוד בסביבה: באתר מציעים טיולי סוסים, ריינג'רים ותומקארים בין המטעים, הנחלים ומעיינות האזור וכן ספארי לילה בעקבות בעלי חיים.
לפרטים: 050-7206431 ובאתר האינטרנט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדשאות ענק וצליות גדולות. קמפינג "חוויות שטח" באמנון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אכזיב, בין נהריה לראש הנקרה

גן לאומי יפה, הממוקם על אחת מרצועות החוף היפות בארץ. בגן תמצאו חניון להקמת אוהלים, שרידי יישוב קדום, חוף רחצה מוסדר, חוף מפורץ עם לגונות ובריכות טבעיות לשכשוך, דייג חכות ותפיסת דגיגונים וסרטנים עם מסננת.

מה באתר? מתקני שעשועים, מדשאות, סככות צל, שולחנות פיקניק, מנגלים, ברזיות, שירותים, מקלחות, תאורת שטח ומזנון.
כמה? 63-43 שקלים ללילה.
עוד בסביבה: המרפסת התלויה והנקרות של ראש הנקרה, מערת קשת ביער אדמית, "מיכאל" - מסעדת גורמה מצוינת במושב לימן ומסעדה משפחתית במטע הפקנים של "הנחלה".
לפרטים: 04-9823263.

חוף אכזיב. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
לישון על אחת מרצועות החוף היפות בארץ. אכזיב/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

חוף פלמחים

חוף מפורץ ויפהפה, שהוכרז כגן לאומי ושמורה חופית שבמרכזה נישאה מצוק כורכר הגולש לתוך הים. ממרומי המצוק פנורמה המרחיקה עד תל אביב מימין ועד לאוניות הגדולות העוגנות בנמל אשדוד משמאל. החוף הוא גם חביבים של הגולשים כך שתוכלו על הדרך ליהנות ממופעים של גולשים מסוקסים.

בכניסה לחוף יש חורשה עם שולחנות בצל העצים והיא מקום נהדר לפיקניק מול הים. בחלק הדרומי הכשירו חניון לילה להקמת אוהלים ואפשרות להדליק אש ולנפנף על המנגל בתוך חצי חבית שתקבלו בכניסה. התנאים בחוף מאוד בסיסיים ואם לא מדובר בליל ירח, מלא שיאיר לכם ת'לילה, הרי שתצטרכו להביא גם פנסים ותאורה ניידת. החוף מאוד נקי ופקחי רשות הטבע מסתובבים בשטח ודואגים להחזקתו וניקיונו.

מה באתר? שירותי הצלה, כסאות ושמשיות (בתשלום), מקלחות חוף, שירותים וקיוסק.
כמה? ללא תשלום, אבל החנייה בתשלום.
עוד בסביבה: איקאה... ובענייני טבע - גבעת האירוסים בין ראשון לציון לנס ציונה וערוץ נחל שורק עם גשר הצבים, דיונות הזהב ושפך הנחל לים.
לפרטים: 03-7265633

מטיילים בחוף פלמחים בראש השנה, 26.9.2014. אמיר חן, רשות הטבע והגנים
ללא תשלום חוץ מהחנייה. קמפינג על חוף פלמחים/רשות הטבע והגנים, אמיר חן

פארק אשכול, חבל הבשור

מעיינות עין הבשור נובעים וממלאים את ערוץ הנחל, שחוצה את המדשאות והגנים המטופחים של הפארק המשתרע על-פני 3,500 דונם. פלגי מים מתפתלים בין העצים, בריכות שכשוך מוקמו מתחת לפרגולות וחלקן רוצפו בדק לטובת נגישות לעגלות. אפשר לשחות בנחל, לדוג דגים ולטייל בין האתרים היסטוריים בהם ח'ירבת שלאלה החולשת על הנוף, שרידי הכנסייה הביזנטית, תחנת דרכים מצרית ופסי הרכבת העותומנית.

מה באתר? מתקני שעשועים, שולחנות פיקניק, תאורת שטח, נקודות חשמל, מטבח שדה עם פינת בישול ומקרר, ברזיות, מקלחות ושירותים ומתחם לקומזיץ.
לינת קמפינג: באוהלים או במגורונים צמודי מטבחון ומקלחת.
כמה? 53-32 שקלים באוהל, 350 שקלים לעד 6 אנשים במגורונים.
מה בסביבה: חוות היענים מעבר לכביש, דרך נוף הבשור והגשר התלוי מעל הנחל והאתר ההיסטורי במצפה גבולות.
לפרטים: 08-99851100.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משטחי קמפינג רחבי, וגם מים. פארק אשכול/מערכת וואלה!, צילום מסך

חאן השיירות, בסמוך לשדה בוקר

אתר אירוח מדברי המתאים לזוגות, משפחות ועד לערימה של חבר'ה על המחצלת שמוזמנים ללון בצימרים מרווחים, במאהלים בדואים מאובזרים במחצלות ומזרונים או באוהלים שתביאו מהבית ותפתחו בצל הדקלים. בכל מאהל יש תאורה ונקודות חשמל.

מה באתר? מקלחות, שירותים, אירוח בדואי, רכיבה על גמלים וטיולי אופניים וספארי ג'יפים.
כמה? 130-40 שקלים ללילה באוהל.
עוד בסביבה: נחל צין והבריכה הטבעית בעין עקב, גן לאומי עין עבדת וטיול בנחל חווארים - בעיקר בליל ירח מלא.
לפרטים: 08-6535777 ובאתר האינטרנט.

קמפינג חאן השיירות. צילום: חאן השיירות,
לישון במדבר וגם לאייל על גמלים. טיול מטעם חאן השיירות/צילום: חאן השיירות

כפר הנוקדים, בקעת הקנאים (בין ערד למצדה)

פאטה מורגנה בלב המדבר - עצי דקל ובוסתן נעים ברוח, חבורת גמלים, חמורים וטווסים מסתובבת בשטח, ארנבים מקפצים בחצר ומסביב חאני אירוח מזמינים. במתחם מאהלים במגוון גדלים, סוכות עם "גג" של כפות תמרים ובקתות משודרגות שרופדו בשטיחים. הרהיטים נבנו מבולי עץ, גופי התאורה עשויים ממלח ואת האוהלים ארגו מצמר עיזים שחורות. הכפר הוא נאת מדבר אמיתית וגן עדן לילדים, כשהרעיון הוא להעביר את חווית האירוח של אברהם אבינו רק עם שדרוג בר זמננו. אוהל שחרזדה, למשל, עוצב ברוח סיפורי אלף לילה ולילה עם פינות ישיבה מזרחיות, פינות קפה, נרגילות, משחקי שש-בש ובחוץ הציבו ספסלים נמוכים ועצים לקומזיץ תחת כיפת השמיים.

מה באתר? ערסלים, זולות, מטבחונים מאובזרים, מקלחות, שירותים, סעודת כאן ז?מ?אן - חדר אוכל במאהל גדול, פינת חי, סדנאות יוגה, אקולוגיה וקיימות וטיולי גמלים וחמורים.
כמה? 95-70 שקלים בקמפינג, 540 שקלים לאוהל משפחתי
עוד בסביבה: הנחלים צאלים ורחף, טיפוס למצדה ומרכז האמנים בערד.
לפרטים: 08-9950097 ובאתר האינטרנט.

כפר הנוקדים. צילום: אריאלה אפללו,
נאת מדבר אמיתית וגן עדן לילדים. כפר הנוקדים/צילום: אריאלה אפללו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully