וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגוע: 7 מעיינות לטיולים משפחתיים בפסח

5.4.2015 / 6:27

מתכננים טיול עם הילדים? למה שלא תבחרו במעיינות רגועים עם מסלולי הליכה קלים ונוחים, שלא דורשים מאמץ רב? לפניכם שבעה מעיינות מומלצים לטיול עם כל המשפחה

עין מודע. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
אתם מודעים לכך שלטבול במעיין זה כיף משפחתי? עין מודע/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

מזג האוויר התחמם והחורף מאחורינו. אז כדאי לנצל את חופשת הפסח כדי לבקר במעיינות הפזורים ברחבי הארץ, ויש לא מעט מאלו.


מחפשים תוכניות לחג? הכל ביומן הפעילויות השלם לפסח


עוד טיולי מעיינות בוואלה! תיירות:
טבילה בעין מבוע: המים הכי קרים בגלקסיה
המג'רסה: הילדים שלכם יזכרו את הטיול הזה לעד
מצאנו את עולם המים: רק 80 דקות מתל אביב


אם אתם מתכננים טיול עם הילדים, כדאי לכם לבחור במעיינות רגועים עם מסלולי הליכה קלים ונוחים, שלא דורשים מאמץ רב. לפניכם שבעה מעיינות מומלצים לטיול עם כל המשפחה.

עין ליאור, יער ביריה

מעיין עין ליאור הממוקם בגליל העליון, שופץ על ידי חבריו של ליאור דהן ז"ל, שטבע בים מול חוף קיסריה. מדובר על בריכה מלבנית גדולה עם מים צלולים ונקיים, מסביבה פינות מוצלות ושולחנות פיקניק. מסלול ההליכה למעיין קל מאוד, וכולל עלייה קצרה במדרגות.

איך להגיע: מהעיר צפת יוצאים ליער ביריה. פונים שמאלה למחלף עין הזיתים. 800 מטרים לאחר מכן פונים ימינה לכיוון שביל עפר ובו מגרש חנייה. עולים במדרגות אבן עתיקות עד שמגיעים לעין ליאור.

עין ירקעם, הנגב

עין ירקעם נמצא בערוצו של נחל חתירה, זה שמנקז את המכתש הגדול בנגב. זהו מעיין מרהיב המוסתר בנקרות הסלע, ומסביבו צומחים אשלים וקנים. כדאי להגיע אליו בזמן הקרוב, משום שבקיץ המעיין מאבד מיופיו, ונראה כשלולית רדודה.

איך להגיע: נוסעים לצומת הכניסה לדימונה וממנו פונים ימינה לכיוון אילת. לאחר שמונה קילומטרים פונים ימינה לעבר "מפעלי רותם". נוסעים בשביל 12 קילומטר ופונים שמאלה כשמבחינים בשלט "עין ירקעם" בו יש חניון. מכאן הולכים רגלית כקילומטר עד למעיין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעיין מרהיב המוסתר בנקרות הסלע. עין ירקעם/מערכת וואלה!, צילום מסך

עין לבן, ירושלים

אחד מהמעיינות הפופולריים והגדולים בירושלים הוא עין לבן. המעיין הוא למעשה שתי בריכות רחבות המלאות מים בכל ימות השנה. מומלץ מאוד לעשות כאן פיקניק או ברביקיו, או פשוט לרבוץ מתחת לעצי הפרי והבוסתן המקיפים את עין לבן.

איך להגיע: נוסעים לשכונת קריית מנחם בירושלים, ומשם ממשיכים ברכב או ברגל על שביל עפר מסומן המגיע עד למעיין.

אלפי בני אדם מטיילים באתרים באזור ירושלים. עומר מירון
אחד מהמעיינות הפופולריים. עין לבן/עומר מירון

עין מודע, עמק המעיינות

אחד ממעיינות עמק בית שאן, המכונה גם "עמק המעיינות", הוא בריכה גדולה במיוחד המתאימה במיוחד למשפחות. במקום שולחנות פיקניק, עצי אקליפטוס המעניקים צל רב, חנייה מסודרת עם גישה לנכים, ברזי מים ואפשרות להשכרת רכבים חשמליים.

איך להגיע: נוסעים לכיכר שלפני גן השלושה. פונים בכיכר ימינה, עוקפים את גן השלושה וממשיכים ישר עד לחנייה. משם הולכים על דרך סלולה הנמשכת כשני קילומטרים עד ההגעה לעין מודע.

עין מודע. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
קלאסי לפיקניק. עין מודע/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

עיינות ענר, נריה

המעיין, המתוחזק על ידי תושבי היישוב נריה שבשומרון, משקיף על נוף מקסים של הרי בנימין. בריכת המעיינות חצובה בסלע ולידה עצי פרי וספסלי ישיבה, המספקים אווירה פסטורלית ורומנטית.

סמוך למעיין נמצאות שתי מערות קבורה, כשבאחת מהן נמצאו שברי סרקופג (ארון קבורה מאבן). בנוסף יש מבנים עתיקים שונים ומערכת השקייה קדומה, שמטרתה היתה להשקות את שדותיהם של תושבי המקום.

איך להגיע: מצומת שילת פונים לטלמון ונוסעים עד הכיכר שלפני הישוב נילי. שם פונים ימינה וממשיכים לנסוע כשבע דקות עד להגעה לכיכר נוספת. נוסעים ישר כ-50 מטר ולאחר מכן פונים שמאלה לישוב נריה. ממשיכים עוד קילומטר וחצי ופונים שמאלה כשמבחינים בשילוט לעיינות ענר.

מעיין עינות ענר. אתר תיירות בנימין, אתר רשמי
משקיף על נוף מקסים של הרי בנימין. עינות ענר/אתר רשמי, אתר תיירות בנימין

בריכת הבשור, דרך הבשור

באזור צפון הערבה, בסמוך לישובים רעים ואורים, ממוקמת בריכת הבשור. זוהי בריכה טבעית וגדולה מאוד שנקווית באפיק נחל הבשור, לאחר גשמי החורף. מסביב יש צמחייה עם עצים המספקים צל, ולאחר הגשמים כלניות מקשטות את האזור.

איך להגיע: נוסעים לכיוון אשקלון ופונים שמאלה בצומת יד מרדכי. ממשיכים ישר ולאחר מכן פונים בצומת גילת לכיוון צומת אורים ואופקים. משם ממשיכים לצומת צאלים. בצומת פונים ימינה בכביש 222 ולאחר חצי קילומטר פונים ימינה לדרך עפר ולפי השילוט מגיעים לדרך הבשור.

נחל הבשור. זיו ריינשטיין,
בריכה טבעית גדולה שנקווית באפיק הנחל. נחל הבשור/זיו ריינשטיין

מעיין בנחל אל על, רמת הגולן

בצלע נחל אל על, שסמוך לאבני איתן בדרום רמת הגולן, יש נביעה קטנה. הנביעה, שמימיה צלולים ונקיים, נאגרת בתוך בריכת בטון מרובעת ועומקה מטר. עץ מרשים שגדל מעל הנביעה מספק צל, ומתחתיו יש פינה קטנה לפיקניק.
איך להגיע: פונים מכביש 98 בדרום רמת רמת הגולן לאבני איתן. ממשיכים בכביש ההיקפי של היישוב עד שפונים לנחל אל על. מחנים את הרכב והולכים בשביל המסומן באדום. בירידה לנחל ניתן להבחין בעצים גדולים. צועדים לכיוונם כ-200 מטרים עד שמגיעים לנביעה.

מפל לבן נחל אל על. רשות הטבע והגנים,
נביעה קטנה בצלע הנחל. נחל אל על/רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully