וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ברזים: דברים הזויים שתיירים גונבים מבתי מלון

10.3.2015 / 8:02

בתי מלון כבר לא מתרגשים מגניבת עטים, בקבוקי שמפו ומגבות מהחדרים שלהם. אבל יש אורחים שממש נסחפים. ממקרר של המיני בר, דרך פסנתר כנף ועד ראש חזיר - קבלו את הפריטים הכי מוזרים שנגנבו מבתי מלון בעולם

זוג בחופשה בבית מלון. ShutterStock
אנשים גונבים כל דבר מבתי מלון/ShutterStock

זה לא חדש שאורחים גונבים פריטים מבית מלון. בין אם זו מגבת, עטים או ברזים, אנשים נוהגים לקחת מזכרות. לפעמים משום שהם רוצים תמורה לתשלום הגבוה שהמלון גבה מהם, או פשוט כי הסיכוי שייתפסו קטן ביותר. לפי האיגוד האמריקאי "מלון ולינה", הגניבות האלו עולות לבתי המלון בעולם לא פחות מ-100 מיליון דולר בשנה.


עוד על מלונות בוואלה! תיירות:
TripAdvisor בחר: המלונות הכי טובים בעולם השנה
הסודות המלוכלכים של חדרניות בבתי מלון
10 המלונות הטובים במזה"ת: 3 מהם מישראל


אך גניבה היא מושג חמקמק. למשל, לקיחת שאריות של בקבוק שמפו שהשתמשת בו, זה ממש כמו לקחת הביתה שאריות של אוכל שאכלת במסעדה. חוץ מזה, בית המלון מדפיס את הלוגו שלו על בקבוק השמפו או עט, כך שכשאתם משתמשים בחפצים האלה, אתם בעצם עושים למלון פרסומת. "בכל בוקר במקלחת אני מתבונן בבקבוקי השמפו שאספתי מבתי מלון רבים ברחבי העולם". אומר מעצב בתי המלון, אדם טיהאני, שהמליץ ללקוחות שלו למתג את המוצרים שהם מספקים לאורחים, "זה ממש פרסום חינם". הוא אומר.

"בתי מלון רבים פשוט שותקים על גניבות כמו עטים ושמפו", אומר ביורן הנסון, פרופסור קליני באוניברסיטת טיש בניו יורק לאירוח ותיירות. "הם כמובן לא מעוניינים שהאורחים ייקחו חפצים ככל העולה על רוחם, אבל גם לא רוצים להצטייר כמקפידים בעניין, ושמרגישים בחסרונו של עט".

מלון וולדורף אסטוריה בניו יורק עומד למכירה ב-2 מיליארד דולר. AP
העניק ?חנינה? למי שיחזיר פריטים שנלקחו ?בטעות? מבית המלון. מלון וולדורף אסטוריה בניו יורק/AP

שבבים בתוך הכריות

לצד בתי המלון שמבליגים על גניבות, יש שמנצלים אותן בשביל יחסי ציבור. בשנת 2012 מלון "וולדורף אסטוריה" בניו יורק, יצא בקמפיין רחב בפייסבוק בו הובטחה "חנינה" למי שיחזיר פריטים שנלקחו "בטעות" מבית המלון.

אמנם על גניבת עטים ושמפו בתי המלון לא נכנסים להיסטריה, אבל ישנם אורחים שגונבים חפצים ממגשי שירות החדרים, כמו אגרטלים או צלחות. "החפצים האלה עולים יותר, ולכן בתי המלון משתדלים לפקח ולבדוק אם הם נעלמים". אומר הנסון.

לבתי המלון אכפת גם כשהאורחים גונבים כריות. לפי הנסון, כריות עולות בין 18 דולר ועד 80 דולר. במידה ואורח לוקח הביתה כרית, כמחצית מבתי המלון בעולם ישלחו לו מכתב עם הנוסח "אנו מקווים שנהנית מהכרית, הנה החשבונית". בנוסף, טכנולוגיה חדשה של השתלת שבבים בתוך מצעים מאפשרת למלון לעקוב אחר כריות שנגנבו.

עוד באותו נושא

5 הונאות מלון שכל ישראלי חייב להכיר

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
?אנו מקווים שנהנית מהכרית, הנה החשבונית?. בתי מלון כבר לא מבליגים על כל גניבה/ShutterStock

מי גונב ראש חזיר מהמלון?

מלבד הפריטים הסטנדרטיים שנגנבים כמו חלוק רחצה, מגבות, סכו"ם ושלטי "נא לא להפריע", הנה כמה חפצים מוזרים במיוחד שאורחים גנבו מבתי המלון:

- יצירת אמנות של אנדי וורהול בשווי 300 אלף דולר נגנבה ממלון "W Hong Kong".

- חליפת שריון ומודל של מטוס ה"קונקורד" בגובה 360 ס"מ ממלון "Best Western hotel".

- פסנתר כנף. לפי העדויות, שלושה אנשים לבושים בסרבל נכנסו ללובי המלון והוציאו את הפסנתר אל הרחוב.

- מבית מלון מפורסם בברלין נגנבו ברזים יחד עם מקלחת הידרו מסאג', מושבי אסלה וכיור.

- ראש חזיר ממולא בירקות נלקח ממלון "Hotel du Vin" בבירמינגהם, בריטניה. אחרי שהגנב נתפס, חבריו רכשו לו את החזיר כמתנת חתונה.

- ריקון המיני בר היא גניבה מוכרת בבתי מלון, אבל אחד האורחים במלון חמישה כוכבים בדובאי דווקא השאיר את הבקבוקים בחדר, וגנב את המקרר עצמו, ואת הספה.

- ממלון "ארבע העונות" בבוורלי הילס נגנבו אח וחרב מתקופת ימי הביניים, והכי מוזר - חיית המחמד של צוות בית המלון.

קמין. ShutterStock
איך מגניבים אח מבית מלון?/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully