וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשם הלך, הפריחה הגיעה: 5 אטרקציות חינם לסופ"ש

26.2.2015 / 8:31

הגשמים של השבוע האחרון ניפקו כמה אירועים וטיולים סביב מים: מהצלה של בריכות החורף, דרך טיולי פריחה בנגב ובחבל בנימין ועוד. אז קבלו ח"ח - חמישה אירועים ללא תשלום לחמשוש הקרוב

צבעוני ססגוני בורות לוץ. צילום: שרה גולד, מערכת וואלה! NEWS
קצת צבע לנגב. צבעוני ססגוני בבורות לוץ/מערכת וואלה! NEWS, צילום: שרה גולד

1. בריכת חורף, חדרה

בריכות החורף הן תופעת טבע ייחודית בארץ. מדובר בבריכות עונתיות שהן מקווי מים גדולים המתמלאים במי גשמים ומהווים כר פורה לעולם החי והצומח במים ועל הגדות. תופעת הבריכות, לצערנו, הולכת ומצטמצם כתוצאה מזיהומים, משינוי הזרימה באגן הניקוז, ממיני פולשים, כדוגמת דגים וסרטנים, ובעיקר נוכח פעולות הפיתוח שנעשות סביבן. במסגרת חודש שמירת השטחים הפתוחים עורכת החברה להגנת הטבע סיורים בבריכות החורף בכמה אתרים (כשבסופ"ש הקרוב תהיה זו בריכת החורף של חדרה), במהלכם אתם מוזמנים להכיר את התופעה ולהביע מחאה על היעלמותן.

מתי ואיפה? שבת, 28 בפברואר, בחדרה. בהרשמה מראש
לפרטים: החברה להגנת הטבע ובאתר האינטרנט.

בריכת חורף בחדרה. שרה אוחיון, החברה להגנת הטבע
עולם ומלואו נמצא במים. בריכת החורף בחדרה/החברה להגנת הטבע, שרה אוחיון

2. שישי צבעוני, חבל בנימין

טיול שישי בעקבות הפריחות ביער נווה צוף הממוקם באזור חבל בנימין. עמוס סבח, אקולוג ברשות הטבע והגנים, יוביל את הטיול המודרך שיעבור בין שבילי היער, באתר הנחשב לאחד משרידי החורש הטבעי המרשים ביותר שנותר בארץ. יופיו של האזור, ושל הפריחות המרשימות, הם תוצאה של האיזון האקולוגי הנכון, הקיים במקום, שיוצר שלל פריחות וצמחיה מגוונת מאוד. מסלול ההליכה הוא בדרגת קושי קלה והוא מתאים לכל המשפחה.

איפה? שמורת טבע יער נווה צוף, חבל בנימין
מתי? שישי, 27 במרץ, ב-9:00, 10:30
לפרטים: 3639* ובאתר האינטרנט.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
סחלבים יער נווה צוף. צילום: אליענה פסנטין,
סופ"ש פורח לכם. סחלבים ביער נווה צוף/צילום: אליענה פסנטין

3. פריחות נדירות, הר הנגב

הגשם הטיב עם אדמת הר הנגב שעורר את האדמה הצחיחה והיא בתמורה גמלה לו בשלל פריחות חורפיות - עיריוני צהוב, אירוס ירוחם, רותם המדבר וצבעוני ססגוני שפורח בוורוד, סגול ולבן-צהוב. החבורה הפורחת מצטרפת אל שולי הפריחות של הכלניות, כחליות ההרים ופרחי מדבר נדירים נוספים שפורחים לצד הצמחייה הים תיכונית האופיינית לאזור. על כולם עולה פריחתו של ריבס המדבר, הצמח היחיד שמשקה את עצמו, שעליו צומחים לאורך 80-100 ס"מ ופרחיו המרהיבים הם זכריים ונקביים - האדומים הם הנקבה והצהובים מזוהים כזכר. הפריחות היפות, המקשטות את המדבר, ה, סיבה נהדרת להדרים ולצאת לסיורים מודרכים בעקבותיהם בבורות לוץ וברכס חלוקים בהר הנגב.

מתי ואיפה? בורות לוץ: בשישי ושבת, מ-27 בפברואר עד 21 במרץ, ב- 12:00, 14:00. המפגש בתחנת במידע בבורות לוץ. רכס חלוקים: בשבתות, 28 בפברואר, 7 ו-14 במרץ, ב- 10:00, 12:00, 14:00. מפגש היא במצפור חגי, בסמוך לצומת חלוקים.
לפרטים: תיירות הר הנגב -08-8681635 ובאתר האינטרנט.

ריבס המדבר נגב. צילום: אפי פרי,
וגם הנגב עוד יהיה פורח. ריבס המדבר בהר הנגב/צילום: אפי פרי

4. גבעת האירוסים, ראשון לציון

אירוע הזדהות עם הטבע ועם גבעת האירוסים במטרה לקדם את שמירתם מפני השתלטות נדלנ"ית והכרזתם כשמורת טבע עירונית. במסגרת ההזדהות יערכו סיורים מודרכים על הגבעה, בשיתוף עיריית ראשון לציון, רשות הטבע והגנים ופורום גבעות הכורכר, שישולבו בפעילות, הסברה והדרכה בין הפריחות.

מתי: שבת, 28 בפברואר 13:00-10:00. מומלץ להירשם מראש.
איפה? יציאה מתחנת הדלק פז מדרום לצומת גן הוורדים, ראשון לציון.
לפרטים: החברה להגנת הטבע ובאתר האינטרנט.

גבעות ראשון לציון שטחים פתוחים. צילום: רשות הטבע והגנים,
בואו לעזור לשמור על הטבע מפני תיעוש. גבעות ראשון לציון/צילום: רשות הטבע והגנים

5. תערוכה נקודת מבט, נמל יפו

פסלי הבטון והברזל החלוד, המרכיבים את התערוכה "נקודת מבט" שיצרה האמנית ג'ודי גונן, אינם מתחנפים. הפסלים בנויים מחומרים שיודעים לשמר זיכרונות, הם מזכירים את האדמה שממנה הגיעו וגם את התעשייה שבה הם משמשים כחומרי גלם. המאבק לשנות את פניהם הקשים משול בעיני גונן למאבק החיים וביצירתה היא מבקשת לחזור ולתעד אירועים מהעבר, לספר את סיפורם ולגלות בהם צדדים חדשים.
הצפייה בעבודותיה של גונן מעוררת שאלות על הקשר בין החומרים והן מלמדות שאפשר למצוא משהו פיוטי ורך גם בבטון. לדברי האמנית "העבודות המאסיביות, המשקפות את חלוף הזמן, עוסקות גם ביחסים הדואליים בין חזק לחלש, ובקשר שבין עבר להווה, בכמה מישורים. במישור הפרטי והמשפחתי הן בוחנות את קשרי עם הורי; במישור החברתי הן מתייחסות למעמד האישה; ובמישור התרבותי הן משלבות הזכורים מתולדות האמנות". אוצרת התערוכה היא דניאלה טלמור.

מתי? הפתיחה בשבת, 28 בפברואר, ב- 11:00, הנעילה ב- 16 במרץ. ביום שלישי, ה-3 וה-10 במרץ, ב- 17:00 יתקיים שיח גלריה בחלל התערוכה.
איפה? מחסן 2, נמל יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully