וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אאוץ': 10 הונאות המטיילים הנפוצות בעולם ואיך להימנע מהן

כמו עש ללהבה - רמאים נמשכים לתיירים. הנוכלים מנצלים את העובדה שאין לתיירים ידע מקומי ושכל חפצי הערך שלהם תחובים בתרמיל. כך תימנעו מלהפוך לקורבן הבא

כייס מלכודת תיירים. ShutterStock
תיירים הם מטרה קלה להונאה בחו"ל/ShutterStock

מדי שנה מטיילים רבים מוצאים עצמם קורבן לפשע ולמעשי מרמה. אין בנאמר ניסיון להפחיד אתכם מנסיעות לחו"ל, אבל חשוב להיות מוכנים ולעמוד על המשמר כדי להתחמק מעבריינים ומקומיים ערמומיים.


עוד על החופשה שלכם בוואלה! תיירות:
מהם המושבים שבהם הכי סביר שתשרדו תאונת מטוס?
איך לארוז לחופשה של שבוע במזוודת טרולי קטנה
איך להשתדרג למחלקה ראשונה: 15 טיפים


הסופר הבריטי פיטר ג'ון, שכתב את הספר "מסביב לעולם ב-80 הונאות", חשף בפני הדיילי מייל את מעשי המרמה הנפוצים ביותר בטיולים. אז לפני שאתם אורזים מזוודה, כדאי שתקחו איתכם לדרך גם כמה טיפים שישמרו עליה ועל שאר החפצים, ובעיקר על הכסף שלכם - כך תימנעו מעשר הונאות המטיילים הנפוצות ביותר.

1. שיחת השכמה מזויפת

אחת ההונאות הפופולאריות, שנפוצה בעיקר בארצות הברית, היא שיחת השכמה מזויפת. בשעת לילה מאוחרת אתם מקבלים שיחת טלפון מדלפק הקבלה. האדם מעבר לקו מתחזה לאיש צוות המלון. הוא מודיע לכם שמערכת המחשב הפנימית התרסקה ושהם צריכים את פרטי כרטיס האשראי שלכם שוב.

האמת היא שאתם משוחחים עם פושע, ואתם עלולים לספק לו את כל מה שהוא צריך על מנת לרוקן את חשבון הבנק שלכם.

איך להימנע מכך: סרבו למסור כל מידע והניחו את שפורפרת הטלפון. דווחו לצוות המלון ולמשטרה.

קונסיירז' פקיד קבלה בית מלון. ShutterStock
תן לי את פרטי האשראי ותחזור לישון/ShutterStock

2. ביטול כרטיסי טיסה

אף אחד מאיתנו לא רוצה לשלם מחיר יקר על כרטיס טיסה, אבל לעיתים זה עלול לעלות לנו ביוקר. באתרים כמו gumtree.com ישנם רמאים שנוהגים לפרסם מכירה של כרטיסי טיסה זולים, בטענה שהם רכשו את הכרטיס ולא מעוניינים בו. הם מוכרים אותו לאנשים תמימים, ולאחר מכן מבטלים את כרטיס הטיסה ומקבלים את כספם בחזרה מחברת התעופה. וכך הקורבנות נשארים ללא כרטיס טיסה והפושע חוגג גם עם הכסף שלהם.

איך להימנע מכך: לרכוש כרטיסים ישירות מחברות תעופה או באתרים מהימנים.

3. תפריט מסעדה מזויף

חזרתם מותשים למלון שלכם אחרי טיול ארוך והבטן מקרקרת. אבל למי יש כוח לחפש מסעדה? אתם נתקלים בתפריט של מסעדת מזון מהיר מתחת לדלת חדר המלון שלכם וחושבים שזה פתרון מושלם, אך מה שאתם לא יודעים זה שהמסעדה אינה קיימת כלל. אם תזמינו מהמסעדה, לא תקבלו שום אוכל אבל האדם בצד השני של הטלפון ייקבל את פרטי כרטיס האשראי שלכם וישתמש בהם לרעה.

איך להימנע מכך: לאכול במסעדות מקומיות שיש עליהן מידע באינטרנט או להזמין שירות חדרים.

עוד באותו נושא

5 הונאות מלון שכל ישראלי חייב להכיר

לכתבה המלאה

4. הונאות הפנינים

טריק פשוט אך יעיל: נוכל מוכר לתיירים כמה פנינים זולות בטענה שמדובר בפנינים יקרות ושהתיירים יוכלו להרוויח הון אם ימכרו אותן בארצם. הונאה זאת נפוצה בעיקר בדרום-מזרח אסיה והודו, וכמעט מדי שנה יש דיווח על הונאה כזאת בתאילנד.

זוג אחד, למשל, רכש שני תליונים, טבעת וזוג עגילים ב-130 אלף באט (4,000 דולר). כשחזרו הביתה והפנינים נבדקו, הם גילו שמדובר באבנים מזויפות.

איך להימנע מכך: אל תרכשו פנינים בשווקים זולים ובקשו תעודה שתעיד על ערך הפנינים.

שרשרת פנינים. ShutterStock
לי זה עולה יותר. פנינים/ShutterStock

5. גניבה בשדה התעופה

אתם עומדים לעבור בדיקת ביטחון, ומישהו שעומד בצד מתעסק עם מפתחות בכיס שלו. הוא מעמיד פנים ששכח לרוקן את הכיס שלו ועוקף אתכם ברוב חוצפתו. בזמן הזה, השותף של הנוכל גונב במהירות את הסלולר, המחשב הנייד, הארנק שלכם וחפצי ערך אחרים מהמסוע. משטרת קניה פירסמה אזהרות לגבי התרמית הזו, וגם במנהל התעופה הפדרלית בארצות הברית התופעה מוכרת.

איך להימנע מכך: שמרו על החפצים שלכם עד לרגע שבו הם עוברים במסוע ופקחו עין עליהם אחרי שהם עוברים את סריקת הביטחון. וודאו היטב כי כל החפצים שלכם נמצאים לפני שאתם ממשיכים הלאה לדיוטי פרי.

6. שוד הסחת הדעת

תמיד מזהירים אותנו לשמור על עירנות כשאנחנו טסים לחו"ל, ואכן שודדים מנסים לנצל מצב של הסחת דעת כדי לכייס אתכם. לדוגמה, פיטר ג'ון מזהיר מאישה שנראית מחזיקה בתינוק, אך בעצם מדובר בבובה או בחבילת בגדים שמתקרבת אליכם. היא מתחננת שתיתנו לה נדבה ומבקשת שתחזיקו לרגע את התינוק. כשהיא תעזוב, אתם כבר תגלו שהשותף שלה רוקן לכם את הכיסים. הסחות דעת נפוצות מתבצעות גם על ידי ריסוס חרדל או רוטב עגבניות על בגדיו של הקורבן, וכך אתם עלולים להשאר עם בגדים מלוכלכים ובלי ארנק.

איך להימנע מכך: כשאתם מבחינים במשהו חשוד, או כשאדם זר מתקרב אליכם עם בקשה משונה, לכו במהירות והסתלקו מהמקום, והכי חשוב- שמרו על עירנות!

7. ספירת הכסף האיטית

והנה תופעה שנפוצה בעיקר באירופה, אבל יכולה לקרות בכל מדינה שהיא: אחרי ששילמתם עבור מזכרת או אוכל רחוב, המוכר יספור באופן איטי להחריד את העודף שלכם. כל כך איטי, שכבר תהיו חסרי סבלנות ותקחו את הכסף מבלי לבדוק אותו. בפעם הבאה שתרצו לקנות משהו, תגלו למרבה הצער, שהמוכר האיטי ספר הרבה פחות כסף ממה שאתם חייבים לו.

איך להימנע מכך: ספרו טוב טוב את הכסף שלכם מיד כשאתם מקבלים את העודף והתאזרו בסבלנות.

יד מגישה כסף. ShutterStock
אחי, קח ת'זמן/ShutterStock

8. קבצנים פצועים

רמאים רבים מתחזים לאנשים פצועים כדי לסחוט נדבות גדולות מתיירים. ההונאה הזאת נפוצה במיוחד בהודו, דרום אמריקה ודרום-מזרח אסיה. לצד הקבצנים שמזייפים פציעות, יש כאלה עם פציעות אמיתיות שהסיפורים מאחוריהן מזעזעים. מקרה כזה התרחש בשנת 2008 בפקיסטן. המשטרה עצרה כנופיה, שכללה ילד בן 8. הילד סיפר למשטרה שראש הכנופיה שבר את זרועו כדי לעורר את רחמיהם של העוברים והשבים. המנהיג הכריח אותו לעמוד ברחוב ולקבץ נדבות ולקח ממנו את כל המזומנים.

איך להימנע מכך: אנחנו כמובן לא מייעצים לכם להתעלם מילדים או קבצנים מסכנים, אך עדיף לתרום להם או מזון ולא כסף.

9. שוטרים מושחתים

אמנם שוטרים אמורים לייצג את החוק ולהיות ישרים, אבל במדינות רבות לובשי המדים אפילו יותר מושחתים מהפושעים הגדולים ביותר במדינה. שוטרים עלולים להעמיד פנים שהתיירים עברו על החוק ולבקש מהם שוחד, כדי "להבליג" על העבירה. כך, למשל, פיטר ג'ון מספר ששוטר במקסיקו הבחין שתייר מחזיק אולר, ועל אף שלא מדובר בעבירה, השוטר דרש "קנס מהיר" של 30 דולר.

איך להימנע מכך: למרבה הצער אין דרכים להימנע מהתופעה, אך חשוב לדבר אל ליבם של השוטרים וכך לנסות ולצאת ממצבים כאלה. בכל מקרה אל תתלהמו ואל תתווכחו יותר מדי, כי אתם רק עלולים להחריף את המצב.

10. מוכרת הרוזמרין

והנה תרמית משונה במיוחד שמוכרת במדריד ובניו דלהי: אישה חביבה מציעה לכם גבעול רוזמרין, המסמל ידידות. מהר מאוד היא תתפוס את ידכם ותקרא בה את המזל שלכם, אפילו שלא בקשתם ממנה. ברגע שהיא תקרא ב"קו החיים" שלכם ותחזה את עתדיכם היא תדרוש כסף בתמורה, ואתם תיאלצו לשלם.

איך להימנע מכך: כשאתם נתקלים באשת הרוזמרין, לכו בכיוון ההפוך.

רוזמרין. ShutterStock
היזהרו ממוכרת הרוזמרין המקסימה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully