וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחר שדה התעופה הטוב בעולם

16.2.2015 / 18:24

נמל התעופה הבינלאומי אינצ'און בסיאול, דרום קוריאה, נבחר לטוב בעולם בפעם המי יודע כמה על-ידי איגוד נמלי התעופה הבינלאומי, ACI, ואילו נתב"ג שלנו נבחר לשלישי בטיבו במזרח התיכון

שדה תעופה אינצ'און סיאול דרום קוריאה. ShutterStock
הכי טוב בעולם, שוב. נמל התעופה הבינלאומי אינצ'און, דרום קוריאה/ShutterStock

נמל התעופה הבינלאומי אינצ'און בעיר סיאול בדרום קוריאה, דורג במקום הראשון בעולם במדד שביעות הרצון של איגוד נמלי התעופה הבינלאומי, ACI בשנת 2014.

המדד השנתי של Airports Council International מדרג את נמלי התעופה המצטיינים, מתוך 300 נמלים לפי קטגוריות של שירות, יעילות, דיוק מבצעי, ניצול שטחים מסחריים, קמעונאות, אבטחה ועוד.

אינצ'און, שדורג בקטגוריה הבכירה ביותר - נמלי תעופה המשנעים מעל 40 מיליון נוסעים בשנה - הקדים את נמלי התעופה של סינגפור, בייג'ינג, שנגחאי (פודגונג) והונג קונג. כל חמשת נמלי התעופה המובילים בעולם היו אסייתיים, ואליהם הצטרפו גם נמלי התעופה של דלהי, טייפה, צ'וגינג, שנגחאי (הונגקייקו) ומומביי, שדורגו בחמישייה הראשונה בקטגוריה השניה של נמלי תעופה, ששינעו בין 40-25 מיליון נוסעים בשנה.

ואולם, מלבד דירוג הגודל, כלל מדד ACI גם את שביעות הרצון של הנוסעים לפי אזורים גיאוגרפיים. כאן, נרשמה הפתעה כאשר נמל התעופה קפלביק באיסלנד דורג ראשון באירופה והקדים את שרמטייבו (מוסקבה), פורטו, מלטה וציריך, שכבר טעם את המקום הראשון לפני מספר שנים.

נמל התעופה בן גוריון, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
במקום ה-3 במזה"ת. נתב"ג/ראובן קסטרו

ומה באזורנו?

באזור המזה"ת, שבו נכלל נתב"ג הישראלי, דורג ראשון נמל התעופה של עמאן. נתב"ג דורג במקום השלישי אחרי אבו-דאבי ולפני דוחא ודובאי. מנהל נתב"ג, שמואל זכאי, אמר כי "נתב"ג עובר שינויים דרמטיים בתשתיות האוויריות ובמקביל מוטמעים בו שינויים טכנולוגים בכדי להעצים את חווית הטיסה לטסים בדגש על מתן השירות". עם זאת, בשנת 2008 דורג נתב"ג במקום הראשון במזה"ת וב-2012 במקום השלישי.

בצפון אמריקה הוביל את מדד שביעות הרצון נמל התעופה של אינדיאנפוליס, לפני נמלי התעופה של הערים טמפה, ג'קסונוויל, סקרמנטו ואוטווה, ובאפריקה היה זה נמל התעופה של מאוריציוס שדורג ראשון לפני דרבן, קייפטאון, יוהנסבורג וניירובי.

  • עוד באותו נושא:
  • שדה תעופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully