וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהם המושבים שבהם הכי סביר שתשרדו תאונת מטוס?

לא מעט תאונות אוויריות קרו בעולם בשנה האחרונה, ובכלל, אבל יש דרך גם להינצל: מה אם היינו אומרים לכם, שהמקום שבו תשבו במטוס עשוי להשפיע על סיכויי ההישרדות שלכם במצב של התרסקות? הכירו את המושבים שייתכן ויצילו חיים

טיסה שינה במטוס שעמום בטיסה. ShutterStock
האם יש באמת מושב שבטוח יותר מאחרים? טיסה/ShutterStock

אירועי התרסקויות המטוסים שקרו בשנה האחרונה, ביניהם נפילת "מלזיה אירליינס" על ידי טיל באוקראינה, היעלמותה של טיסת "אייר אסיה", והתרסקותו של מטוס "טרנס-אסיה" בטיוואן - גורמים לרבים לחשוש לפני העלייה למטוס. אבל מה אם היינו אומרים לכם, שהמושב שבו תשבו במטוס עשוי להשפיע על הסיכוי שלכם לשרוד התרסקות?


עוד על בטיחות הטיסה שלכם:
אפליקציה תנתח את סיכויי הטיסה שלכם להתרסק
אמאל'ה, מטוס: איך להתמודד עם חרדת טיסה
תכירו: זוהי חברת התעופה הבטוחה בעולם ל-2015


דקות לפני הההמראה של מטוס "טרנס אסיה", שפגע בגשר וצלל לנהר, זוג טיוואנים שעלו למטוס עם בנם החליפו מושבים. האב שמע רעש מטריד שמגיע מהאגף השמאלי של המטוס וביקש מהדיילים לעבור עם משפחתו לצד השני של המטוס. המהלך הזה הציל את חייהם של בני המשפחה.

חברת יצרני מטוס הבואינג טוענת, שהמושבים במטוס בטוחים באופן שווה, אך נשאלת השאלה האם בכל זאת מושבים מסויימים במטוס עשויים להציל אתכם במקרה של תאונה? חוקר התעופה, דון קנוטסון, טוען כי קשה מאוד לומר מה הסיכוי של נוסע לשרוד תאונה. "הכל תלוי באופן שבו מטוס מתרסק, כמה מהירה ההתרסקות, לתוך מה הוא מתרסק ואיך המטוס נע לפני ההתרסקות", הוא אומר. למשל, אם צידו השמאלי של המטוס נפגע, מן הסתם מומלץ שלא לשבת בצד הזה".

זנב מטוס "אייר אסיה" שנמשה מהמים בים ג'אווה. רויטרס
קשה לומר מה הסיכוי לשרוד תאונה. חלקי מטוס "אייר אסיה" שנמשה מהים/רויטרס

90 השניות הראשונות לאחר ההתרסקות - הכי קריטיות

גאלה: "אנשים שיושבים בשורות האחרונות במטוס הם בעלי סיכוי של 40 אחוז יותר לשרוד התרסקות"

עם זאת, לפי מחקרים שנעשו על התרסקויות מטוס, ישנם מושבים במטוס שבהם קיים סיכוי רב יותר לשרוד. פרופסור אד גאלה מאוניברסיטת גריניץ' בלונדון, ניתח מעל 100 תרשימי ישיבה של מטוסים שהתרסקו. הוא מצא שלאנשים שיושבים בחמש השורות הקרובות ביותר לשורת יציאת החירום, יש סיכוי גבוה יותר להינצל מהתרסקות. "הרבה אנשים מצליחים לשרוד את הפגיעה הראשונית של המטוס, אבל לא יורדים מהמטוס במהירות מספקת". אומר גאלה. "90 השניות הראשונות לאחר התרסקות נחשבות לחשובות ביותר לפי מומחי בטיחות".

אם אדם יושב קרוב ליציאת החירום, הוא יוכל לרדת מהר יותר מהמטוס - דבר הכרחי אם המטוס מתלקח באש או מתחיל לשקוע במים. מלבד המושבים הקרובים ליציאות החירום, גם מושבי מעבר, המאפשרים גישה מהירה יותר ליציאת חירום מהמטוס, עשויים להיות ההבדל בין חיים ומוות.

גם המושבים האחוריים במטוס הם מבחינה סטטיסטית בטוחים יותר. לפי המחקר של גאלה, אנשים שיושבים בשורות האחרונות במטוס הם בעלי סיכוי של 40 אחוז יותר לשרוד התרסקות. "אם המטוס מתרסק באפו, החלק הקדמי של גוף המטוס יספוג את מרבית ההתנגשות", אומר קונטסון. "אנו עדים באופן קבוע לכך שזנב מטוס שהתרסק נשאר שלם, בעוד שאר המטוס מפורק לחלוטין".

כדי להרגיע אתכם נאמר, כי הסבירות להיות מעורב בתאונת תעופה, במיוחד כזאת, הכוללת הרוגים, היא קטנה ביותר. על פי המועצה האירופית לבטיחות בתחבורה (ETSC), שבדקה את תאונות מטוסים ברחבי העולם, במידה והמטוס לא הוריד גובה ישנם יותר מ-90 אחוז שהמטוס ישרוד. קונסטון מסכם: "המטוס בטוח יותר מכל אמצעי תחבורה אחר".

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully