וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנשים שהכי רוצים את הישראלים בעולם

8.2.2015 / 9:21

הם חיים בישראל, העברית שלהם כמעט מושלמת והם מכירים את הרגלי הנופש שלנו לפחות כמונו, אין להם עניין להביא ולו תייר אחד לישראל והמידע שהם מחזיקים יקבע איפה נבלה את החופשה הבאה שלנו וכמה היא תעלה - הכירו את נציגי לשכות התיירות הזרות הגדולות הפועלות בישראל

ים. ShutterStock
כולם רוצים שנבוא לנפוש אצלם. תיירת על החוף/ShutterStock

הם חיים בישראל, חלקם אפילו ישמח לשלוף מיד את תעודת הזהות הכחולה שנמצאת בקדמת הארנק הרבה לפני הדרכון הגרמני, הספרדי או הצרפתי. העברית שלהם כמעט מושלמת והם מכירים את הרגלי הנופש שלנו לא פחות טוב מאיתנו. המידע שהם מחזיקים בכל רגע נתון יקבע ברוב המקרים איפה נבלה את החופשה הבאה שלנו ואפילו כמה היא תעלה. אתרי התיירות של ישראל מעניינים אותם רק כשהם מארחים עמיתים מחו"ל ובכנסים מקצועיים שהם מארגנים. הם מחויבים לקידום התיירות בצורה מעוררת כבוד, אבל אין להם עניין להביא ולו תייר אחד למדינת ישראל.


עוד בוואלה! תיירות:
ה"אוסקר" של התיירות: הוכרז היעד הטוב בעולם
ואיפה טורקיה? סיכום שנת 2014 בתיירות
פועלים להקמת קזינו באילת: המהלך שיתניע את התיירות?


ברוב ימות השנה הם עסוקים בסיורים לימודיים בחו"ל עם קבוצות של סוכני נסיעות ועיתונאים, שיחליטו מהי החווייה הבאה שתרצו לרכוש לעצמכם, אבל פעם אחת בשנה הם מתכנסים כולם במקום אחד כדי להיפגש ולהחליף חוויות.
לקראת יריד התיירות IMTM שייפתח ביום ג' הקרוב בגני התערוכה בתל אביב, Monitour מכיר לכם את נציגי לשכות התיירות הזרות הגדולות הפועלות בישראל.

גרמניה - גולדי גוטליב

"התבקשתי פעם על ידי קבוצה של אנשי עסקים מכובדת לחפש מידע על אתרי נודיסטים בגרמניה"

הזינוק המרשים במספר לינות הישראלים בגרמניה בעשור האחרון (157%!) מפתיע אולי רק את הגרמנים. את העובדה שכמעט לא ניתן למצוא כיום סוכנות נסיעות שלא הבחינה בתור הזהב לגרמניה, אפשר וצריך לשייך לפעילויות הרבות שרוקם משרד התיירות הגרמני בישראל. לא מדובר רק בתקציבי ענק שמושקעים בקידום מכירות ומתן חסויות על אירועים ייעודיים, אלא בעיקר על יצירת בסיסי מידע חיוניים שתורמים לשיתופי פעולה אמיצים בין מארגני תיירות ומלונאים משתי המדינות. ריבוי האתרים והאטרקציות הנגישות לישראלים בגרמניה מהווה את הבסיס להגדלה ניכרת בהיצע הטיסות והביקורים.

כמה ביקרו ב-2014?
גוטליב: "אשתקד נרשמו 850 אלף לינות של בעלי דרכון ישראלי - עלייה של 7% לעומת 2013, כאשר בפועל המספרים גבוהים בהרבה כי המון ישראלים נכנסים עם דרכון אחר. רוב הלינות התמקדו בברלין ובאזור בוואריה והיער השחור".

על מה התייר הישראלי לא יוותר?
גוטליב: "התיירים מישראל מגיעים לגרמניה בממוצע לשבעה לילות ולא יוותרו על מלון טוב ברמת 4-5 כוכבים. הם לא נחשבים בזבזנים גדולים בהשוואה לשווקים אחרים ולכן יקפידו לחפש את המחיר המשתלם ביותר עבורם. ההוצאה היומית שלהם היא בערך 150 אירו, כמו התיירים האירופיים ונמוך משמעותית מארה"ב או יפן למשל".

מקרה קלאסי של ישראליות מצויה?
גוטליב: "התבקשתי פעם על ידי קבוצה של אנשי עסקים מכובדת לחפש מידע על אתרי נודיסטים בגרמניה. קצת מביך אבל ברור שמצאנו כאלה".

שער ברנדנבורג בברלין. Max Baumann, ShutterStock
רוב לינות הישראלים התמקדו בברלין. שער ברנדנבורג/ShutterStock, Max Baumann

תאילנד - דב קלמן

"הישראלי הממוצע משאיר 143 דולר בכל יום טיול - סכום גבוה בהרבה בהשוואה לשווקים אחרים"

אהבתם של הישראלים לארץ האיים האקזוטית היא חוצת הפגנות, מהפכות, צונאמי ורעידות אדמה. למרות שמדובר בשוק קטן יחסית עבורו משרד התיירות התאי מקפיד כבר יותר מעשור לטפח את המטיילים בישראל באמצעות נציגות מקומית ומקושרת. לא בכדי, דואגים התאים להנחית בארץ אישיות רמות דרג כל אימת שמספר התיירים כאן מאיים לרדת. תוסיפו לזה היצע טיסות רחב ומחירים ידידותיים במלונות וקיבלתם סיפור הצלחה.

כמה ביקרו ב-2014?
קלמן: "138 אלף ישראלים נכנסות לתאילנד בשנת 2014 - כמובן שלא כולל ישראלים שהציגו דרכון אחר. גם השנה הייתה עליה, זאת על אף שמשאר העולם הייתה ירידה בעקבות המהומות והחלפת השלטון בתחילת השנה".

על מה התייר הישראלי לא יוותר?
קלמן: "על טיול משפחתי בתאילנד. הישראלי הממוצע נתפש כעצמאי וחובב קניות. הישראלי הממוצע משאיר 143 דולר בכל יום טיול - סכום גבוה בהרבה בהשוואה לשווקים אחרים. כל הישראלים מרגישים בבית בתאילנד אבל עדיין מתקשים לוותר על האתרים המוכרים לטובת ביקור באלה הפחות מתויירים".

מקרה קלאסי של ישראליות מצויה?
קלמן: "באחרונה פנה אלינו ארגון נכים בבקשה לעזור להם להחזיר את הביטחון באמצעות ליווי אישי של תאילנדיות 'נדיבות'. הם כנראה לא התכוונו למאבטחים צמודים או למורי דרך".

האי קו טאו בדרום תאילנד. ShutterStock
הישראלים לא מוותרים עליה. האי קו נאנג-יואן בתאילנד/ShutterStock

קפריסין - לואיזה וארקלס

"הישראלים נחשבים לתיירים טובים שמבזבזים לא מעט ולנים במלונות יוקרתיים בפאפוס ולימסול"

תתפלאו, אבל קפריסין עדיין נחשבת ליעד תיירות חי ופועם בקרב הישראלים. הבוננזה של סוכני הנסיעות בשנות התשעים אמנם איבדה את זוהרה לטובת הקלאבים של טורקיה אך מקומה במפת הבטן-גב שמור ובטוח. תשאלו את חברות התעופה שמדי קיץ מעמיסות עשרות אלפי נופשים לפאפוס ואייה נאפה. גם אם יש ישראלים שביקשו עם השנים להחליף את מטבע הפאונד היקר והנהיגה בצד שמאל של הכביש ביעדים אחרים, אלה לא הרפו את ידיו של משרד התיירות הקפריסאי שממשיך להשקיע במרץ בעידוד התיירות לחלקו היווני של האי ושמישהו כאן יעז להזכיר את את החלק הטורקי של קפריסין.

כמה ביקרו ב-2014?
וארקלס: "הייתה לנו שנה מוצלחת עם עליה של 60% במספר הישראלים שביקרו בקפריסין. 70 אלף הגיעו באופן עצמאי ו-40 אלף הגיעו באמצעות אוניות נופש. המחירים באי ירדו משמעותית אז האטרקטיביות חזרה".

על מה התייר הישראלי לא יוותר?
וארקלס: "על ביקור בטברנות ועל קניות. קפריסין קטנה יחסית והישראלים שמבקרים בה נוהגים לתייר כמעט בכל פינה בה. הם נחשבים לתיירים טובים שמבזבזים לא מעט ולנים במלונות יוקרתיים בפאפוס ולימסול. הצעירים מעדיפים את מלונות הדירות באייה נאפה".

מקרה קלאסי של ישראליות מצויה?
וארקלס: "יש לא מעט ישראלים שסבורים שאייה נאפה הוא אי נפרד ומבקשים מידע על אי נאפה. זה תמיד מעלה חיוך".

סלע אפרודיטה. לשכת התיירות של קפריסין,
סלע אפרודיטה בפאפוס/לשכת התיירות של קפריסין

קטלוניה - מרתה טקסידור

"התיירים מישראל רואים בקטלוניה מדינה ידידותית וגם אנחנו מרוצים מהתמהיל שנוצר ומקשרי התעופה בין שתי המדינות"

הבדיחה על הכדורגלן אלון מזרחי שהשיב כי ברצונו לשחק בספרד או באירופה, נותרה על חשבונו בלבד. בספרד ובלא מעט מדינות באירופה איש לא יעז לצחוק ולומר בקול רם שברצלונה היא חלק מספרד. ברצלונה היא בירת חבל קטאלניה ומוקד המשיכה הגדול ביותר שלה. קטלוניה עצמה, שלא מעט מאתריה נחשבים למובילים בעולם, החלה בשנים האחרונות ליזום פעולות גם בקרב השוק הישראלי שממילא ממלא את יציעי קאמפ-נואו כמעט מדי סופ"ש.

כמה ביקרו ב-2014?
טקסידור: "אין לנו נתונים רשמיים על כניסות לקטלוניה אבל אנו מעריכים כי בשנה האחרונה רשמנו רבע מיליון ביקורים של ישראלים - 25% יותר מ-2013".

על מה התייר הישראלי לא יוותר?
טקסידור: "כמובן על ביקור באיצטדיון הכדורגל קאמפ-נואו בברצלונה. התיירים מישראל רואים בקטלוניה מדינה ידידותית וגם אנחנו מרוצים מהתמהיל שנוצר ומקשרי התעופה בין שתי המדינות. קטלוניה היא הרבה יותר מברצלונה והישראלים בהחלט מנצלים את שאר האתרים כמו חירונה, הפארק הלאומי איגואסטורטס‏ והרי הפירנאים".

מקרה קלאסי של ישראליות מצויה?
טקסידור: "אנו פעילים בישראל רק שלוש שנים ובהחלט מרוצים מהרמה המקצועית של סוכני הנסיעות וגם עם העיתונאים, אבל גם הפעם אני נאלצת להודות שאין לי מושג היכן בדיוק מתגורר כוכב הכדורגל ליאו מסי".

אצטדיון קמפ נואו ברצלונה. AP
הישראלים לא מוותרים על משחק של ברצלונה. הקאמפ נואו/AP

צרפת - לוראן רומני

אם גרמניה היא ביצת הזהב של השנים האחרונות, צרפת היא המניה הבטוחה של התיירות. המדינה המתוירת באירופה ואחת המובילות בעולם מהווה מוקד משיכה למאות אלפי ביקורים מישראל. התדמית של פריס לא תמיד זוהרת אבל מסתבר שלתיירים זה ממש לא משנה. פריס, בהמון מקרים, היא רק שער הכניסה לטיול יינות בחבל פרובנס או חופשת סקי בהרי האלפים.

כמה ביקרו ב-2014?
רומני: "בשנה שעברה היו לנו 440 אלף ביקורים של ישראלים, עליה קטנה לעומת 2013. שיתוף הפעולה מול סוכני הנסיעות וחברות התעופה היה מצוין ואנו מקווים למנף אותו בשנה הנוכחית".

על מה התייר הישראלי לא יוותר?
רומני: "על ביקור ביורודיסני. נהוג לחשוב שאי אפשר לוותר על פריס, אבל יש בצרפת אזורים מתוירים לא פחות כמו טולוז, נורמנדי וחבל אלזס". למזלנו, התמהיל התיירותי של צרפת רחב ויש מקום לכולם, גם למשפחות וגם למטיילים בודדים. ראוי לציין שהתיירים מישראל מוציאים כ-150 אירו על בזבוזים לא כולל לינה, סכום שמעל הממוצע העולמי".

מקרה קלאסי של ישראליות מצויה?
רומני: "היתה לי משפחה שלא הסכימה להזמין מלון ללא מזגן בחדר. זה היה טריוויאלי אלמלא היה מדובר בינואר כשהטמפ' בפריס נשקו לאפס ולמלון היתה הסקה פנימית מחממת".

  • עוד באותו נושא:
  • תיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully