וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החרם: עלייה של 15% בישראלים שנופשים בטורקיה

עירית רוזנבלום

4.2.2015 / 15:30

למרות פעולות ההסתה של ארדואן נגד ישראל בקיץ האחרון, ביקרו בשנה החולפת בטורקיה כמעט 190 אלף ישראלים - עלייה של כ-15% לעומת 2013. וגם: ועדי העובדים ממשיכים להחרים את טורקיה גם בחופשת פסח הקרובה

מלון באנטליה טורקיה. Anatolia, Riza Ozel, AP
הישראלים לא ממהרים לוותר על ארץ הקלאבים. נופשת באנטליה/AP, Anatolia, Riza Ozel

נתוני משרד התיירות הטורקי לשנת 2014 מלמדים, כי הישראלים לא ממהרים לוותר על ארץ הקלאבים למרות פעולות ההסתה של נשיא טורקיה, ארדואן, נגד ישראל במהלך הקיץ האחרון.


עוד על יחסי ישראל-טורקיה:
לידיעת הישראלים: אל תדאגו, טורקיה עוד תחזור
"אין מה להשוות לארץ": ישראלים משכנעים לטוס לטורקיה
החלופות של טורקיה: "בטן-גב" ב-30% פחות


מארגני התיירות הטורקים יכולים, ובצדק, להאשים את נשיאם בפגיעה באחד משווקי המקור החשובים לתיירות הטורקית, שכן אלמלא התבטאויותיו נגד מדיניות ישראל בעזה, אלה היו יכולים לרשום שנה חיובית במיוחד. גם כך, ביקרו בטורקיה כמעט 190 אלף ישראלים - עליה של כ-15% לעומת 2013.

ספק אם השיא של 2008, במהלכה ביקרו כחצי מיליון ישראלים בטורקיה, יחזור אי פעם, אבל עדיין מדובר במספרים מרשימים נוכח החרם הישראלי ואזהרת המסע שפורסמה אחרי פרשת המרמרה. לפי נתוני משרד התרבות והתיירות הטורקי, שהגיעו ל-Monitour, חלה עלייה של 97% בתיירות הישראלית לטורקיה ב-2013 לעומת 2012.

המחצית הראשונה של השנה נפתחה עם המון אופטימיות בקלאבים של אנטליה והריביירה, אבל אירועי "צוק איתן" פגעו בצמיחה ומאז אוגוסט הפכו הנתונים שליליים. בחודש דצמבר, למשל, הגיעו לטורקיה 8,000 ישראלים לעומת 9,325, ירידה של כ-14%.

מפלים, אנטליה, טורקיה. makarenko, ShutterStock
גם בחופשת פסח הקרובה לא נראה פה ישראלים. אחד הריזורטים באנטליה/ShutterStock, makarenko

היעדים הפופולריים לאביב והקיץ: ברלין, ספרד וגיאורגיה

בינתיים, אלה שכן בוחרים לתייר בטורקיה, הם בודדים ורובם בני המגזר הערבי. הקלאבים המפוארים באנטליה ובודרום, שפעם היו משכנם הקבוע של ועדי העובדים בחג הפסח, ייאלצו גם השנה למצוא תחליפים הולמים.

לפי סקר מגמות חדש שערכה חברת ועדים, המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית של ועדי העובדים, נמצא כי ועדי העובדים ממשיכים להחרים את אתרי התיירות של טורקיה, וכי גם בחופשת פסח הקרובה לא נראה נופשים ישראלים במדינה זו. הסקר נערך לקראת הכנס השנתי של קנייני הנופש והתיירות במקומות עבודה שייערך במארץ.

הסקר שהקיף חתך מייצג של 360 ראשי ועדים, חושף עלייה בתיירות היוצאת על חשבון התיירות בארץ. עוד מצא הסקר, כי היעדים הפופולריים של התיירות המאורגנת לעונת האביב והקיץ הם ברלין, ספרד וגיאורגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully