וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הונאות מלון שכל ישראלי חייב להכיר

27.1.2015 / 10:52

הזמנת חדר עם נוף לים שלא קיים; מחירים מופרזים במיני בר; שימוש ברשת Wi-Fi שמאפשר לגנוב מידע מאורחים ועוד כמה נוכלויות שאתם חייבים להכיר במלונות בארץ ובחו"ל

קונסיירז' פקיד קבלה בית מלון. ShutterStock
גם בחופשה במלון כדאי להיזהר/ShutterStock

יצאתם לחופשה וכל מה שאתם רוצים לעשות זה לנוח ולהירגע. אבל מסתבר שישנם מקומיים המנצלים את העובדה שהתיירים לא כל כך עירנים, כדי לבצע הונאות ולגרוף כספים במרמה.

הפושעים האלו עלולים להרוס לכם את הנופש, לחגוג על כרטיס האשראי שלכם ולהשאיר אתכם עם חובות גדולים. כדי שלא תיפלו בפח, הנה חמש רמאויות הנפוצות בחופשה שאתם חייבים להכיר.

עוד בוואלה! תיירות:
"הר הסקס": אלפים עולים לרגל לקיים יחסי מין
נוסעת ילדה תינוקת באמצע טיסה. הא?ם תטוס חינם כל חייה?
טסים לארה"ב? אין צורך להגיע יותר לשגרירות לחידוש ויזה

תפריט משלוחים מזוייף

דמיינו את הסצנה הבאה: טיילתם בדיסנילנד עם הילדים וחזרתם בערב למלון כשאתם מותשים. אתם מבחינים בעלון פרסומת לפיצריה, ואחרי היום הקשה שלכם זה בדיוק מה שאתם צריכים. אתם מתקשרים להזמין משלוח, מוסרים את מספר כרטיס האשראי שלכם ומחכים שהפיצה תגיע אליכם.

אבל מה שאתם לא יודעים, זה שמסעדת הפיצה לא קיימת, הפיצה שלכם לעולם לא תגיע והפושעים פשוט הסתלקו עם פרטי כרטיס האשראי שלכם. נו, גם זאת דרך להפוך את הטיול שלכם לבלתי נשכח.

הפיתרון: בקשו מעובדי צוות הקבלה במלון שלכם שימליצו על מסעדות לארוחת ערב. הם ודאי יודעים מה יש באזור ואיפה האורחים שלהם נהנו מארוחה טעימה. מעבר לכך, לפני שאתם מצלצלים להזמין פיצה, עשו חיפוש של המסעדה ב-Google Street View או באתרי ביקורת מסעדות כמו Yelp, כדי לוודא שהמקום בכלל קיים.

הונאות Wi-Fi

אנשים בחופשה מנסים תמיד להשיג גישה לאינטרנט אלחוטי בחינם. לרוע המזל, פושעים ינצלו זאת לטובתם. שימוש ברשת Wi-Fi מאפשר לגנוב מידע מאנשים תמימים, והדבר הופך לנפוץ יותר ויותר.

הנוכל מגדיר נקודה חמה בשם "Free Wi-Fi" בבית מלון, בפארק או בכל שטח ציבורי פופולרי. ברגע שאתם מתחילים להשתמש בחיבור, כל הנתונים שלכם נשלחים ישירות למחשב אחר. וכך לאותו עבריין יש גישה לשמות משתמש והסיסמאות שלכם, ואם מדובר למשל בפרטים של אתר חשבון הבנק שלכם, הדבר מסוכן פי כמה.

הפיתרון: למרות שזה מפתה, אל תתחברו אוטומטית ל-"Free Wi-Fi". אם אתם נמצאים במלון, ודאו כי אתם משתמשים ברשת הנכונה, שדורשת בדרך כלל סיסמה, כמו מספר החדר שלכם. בררו זאת עם צוות המלון כדי למנוע בלבול. ניתן גם לרכוש כרטיסי סים מקומיים עם חבילות גלישה, שזולות לרוב יותר מחבילות אינטרנט שמציעות חברות הסלולר שלכם. זה אמנם יעלה לכם כמה דולרים, אבל זה עדיף מאשר שהזהות שלכם תיגנב.

עוד באותו נושא

עלו ברשת: מלכודות התיירים שאתם חייבים להכיר

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. Jamen Percy, ShutterStock
שימי לב לא לתת את הפרטים שלך למי שאינו מוכר/ShutterStock, Jamen Percy

שיחת לילה מאוחרת מדלפק הקבלה

אתם לרוב סומכים על צוות המלון, אך ישנם פושעים שעשויים להתחזות להם. הנה אחת הרמאויות הנפוצות - אורחים מקבלים שיחת טלפון בלילה ממספר חסוי, כביכול מדלפק הקבלה. נאמר להם שיש בעיה בעיבוד כרטיס האשראי שלהם והם מתקשים למסור אותו שוב בטלפון. מה שנראה כבקשה לא מדאיגה עלולה להתברר כרמאות של גנבים מתוחכמים, ועד שאתם עולים על כך חשבון הבנק שלכם כבר ריק.

הפיתרון: חשוב מאוד לא לתת את מספר כרטיס האשראי שלך בטלפון כשאתה בבית מלון. אם אתם מקבלים שיחה בטענה שישנה בעיה בהזמנה שלכם, קחו את הזמן כדי ללכת לדלפק הקבלה ולברר את העניין פנים מול פנים. שנית, כשאתם מזמינים חדר במלון מומלץ להשתמש בכרטיס אשראי ולא בכרטיס חיוב מידי. לכרטיסי אשראי יש הגנות טובות יותר מפני הונאות.

נוף לים שלא קיים

חופשת בטן-גב מהנה במיוחד כשיש נוף לים ממרפסת המלון שלכם. לעיתים קרובות יש צורך בתוספת תשלום, על מנת להבטיח שתוכלו לצפות בזריחה מעל מי טורקיז. ישנם בתי מלון שגובים תשלום על נוף לים, על אף שקניון ובנייני מגורים מסתירים אותו. זה אולי לא יהרוס את החופשה שלכם, אבל אף אחד לא אוהב לצאת פראייר.

הפיתרון: גלישה באתר Google Street View היא דרך מצוינת לבדוק מהו מיקומו האמיתי של המלון שלכם. תוכלו לסייר במקום עוד לפני שתגיעו לשם וכך תדעו האם חדרכם אכן משקיף לים. בנוסף, באתרי אינטרנט, כמו TripAdvisor, אורחים מפרסמים תמונות של הנוף מהחדרים שלכם. כמו כן, מומלץ לבדוק את האתר The Beachfront Club, המציג נכסים הממוקמים על החוף ברחבי העולם. ניתן לחפש לפי חוף או מדינה, ועם 7,000 בתי המלון הנמצאים במסד הנתונים של האתר, תוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים את הנוף לים שאתם חולמים עליו.

אילוסטרציה מלון. ShutterStock
לא תמיד תקבלו את הים הכחול שהבטיחו לכם בברושור/ShutterStock

מחירים מופרזים במיני בר

כשאתם מבקרים במדינה שבה המים לא ממש בטוחים לשתייה, זה יכול להיות מלחיץ ללגום מהברזיות. צוות המלון במדינות מסוימות מנצל את החשש הזה ומזהיר מפני שתיית מים מהברז, דבר שגורם לאורחים לקנות בקבוק מים במחיר מופקע מהמיני בר. מעבר לכך, לפעמים המים מוצעים ללא תויות מחיר, והאורחים משוכנעים שהם בחינם. למרבה הצער הם מגלים בצ'ק אאוט, שכמה בקבוקי מים חיסלו להם כמעט רבע משכורת.

הפיתרון: לפני שאתם מבקרים במדינה חדשה, התייעצו באתרי האינטרנט של המרכז לבקרת מחלות - שם מתפרסמות עובדות ועצות בנוגע לאכילה ושתייה בטוחות. אם המים אכן אינם ראויים לשתייה, קנו בקבוקים גדולים בסופר מרקט שמחוץ למלון. כך תחסכו כסף ויהיה לכם שקט נפשי.

מכירים עוד נוכלויות בחופשות? ספרו לנו בטוקבקים!

  • עוד באותו נושא:
  • מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully