וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בחרמון: המחירים עדיין יקרים מאוד

5.1.2015 / 9:18

אתר הסקי הלאומי, שצפוי להיפתח השבוע בעקבות מזג האוויר החורפי, מעלה את סוגיית המחיר כל שנה מחדש ומכעיס את הגולשים. אבל בנווה אטי"ב כבר מתכוננים לישראלים שיגיעו: אז כמה יעלה לישון במלון ולגלוש? בדקנו

החרמון פתוח למבקרים, פברואר 2012. ג'יליס
כל שנה אותו סיפור עם המחיר. גולשים בחרמון/ג'יליס

הסערה כבר בדרך ואוטוטו היא מגיעה. כך לפחות טוענים החזאים המנבאים כמויות נכבדות של שלג בחרמון ובהרי הצפון כבר בימים הקרובים. לפי ההערכות, אתר הסקי היחיד של מדינת ישראל ייפתח לגלישה בתחילת השבוע הבא, בתום הסופות, אבל אם תשאלו את עשרות אלפי המבקרים שצפויים לעלות צפונה, הסערה החלה כבר מזמן, או יותר נכון, היא שבה ומתעוררת מדי חורף.


עוד על סקי בוואלה! תיירות:
לגלוש בוואל טורנס: כך הפכה ישראל למעצמת סקי
חופשה לבנה: מורה נבוכים למשפחה המורחבת
לפני שעולים על השלג: כך תימנעו מפציעות סקי


ההודעה על "הוזלת מחירי הכניסה לאתר החרמון" שהפיץ משרד התיירות לפני כשבועיים אמורה היתה לשמח את מבקרי החרמון, אולם בפועל היא רק הרגיזה רבים מהם. הנחה בשיעור 20% אולי נשמעת טוב, אבל בפועל מסתכמת ב-10 שקלים בלבד ממחירים, שגם ככה לא זולים וזה עוד לפני שמוסיפים לחבילה "סקי פס" וכניסה לרכבל.

לפי החוזה שנחתם בין רשות מקרקעי ישראל לחברת "הר חרמון", המפעילה את אתר הסקי מאז 1996 ונמצאת בבעלות מושב נווה אטי"ב, מחירי הכניסה לאתר ורמת השירותים הניתנים בו יהיו בפיקוח משרד התיירות ומחירי הכניסה אליו שמסתכמים כיום ב-49 שקלים למבוגר ו-42 שקלים לילד, יירדו לכ-40 שקלים למבוגר ו-33.5 שקלים לילד.

רוצים לגלוש? תפתחו את הארנק. לפי המחירון המעודכן באתר האינטרנט של החרמון, סקי-פס ליום אחד יעלה 250 שקלים לאדם, ליומיים - 470 שקלים ולארבעה ימים מחירו של סקי-פס ייזנק ל-870 שקלים לאדם. עבור ציוד גלישה וביגוד תואם תשלמו תוספת של 220 שקלים ליום. רגע, לא סיימתם. שיעור גלישה של שעה עם מספר מצומצם של שלושה גולשים יעלה 200 שקלים לכל אחד ובקבוצה יוזל המחיר ל-110 שקלים למשך שעה וחצי.

שלג בחרמון הבוקר, ינואר 2015. חמד אלמקת, סוכנות ג'יני
האם אתר השלג הישראלי ייפתח בסופ"ש? החרמון, אתמול/סוכנות ג'יני, חמד אלמקת

בנווה אטי"ב ממליצים: "תגיעו באמצע השבוע"

מי שיבקש ללון באתרי האירוח בחרמון לכמה לילות צריך לקחת בחשבון שהעלות המשוקללת של הלינה והגלישה באתר הסקי עשויה להישתוות לעתים למחירה של חופשת סקי באירופה. אתר האירוח המוביל שמרוחק רק שמונה ק"מ ממרגלות החרמון הוא רימונים נווה אטי"ב, שכולל 44 בקתות ומציע אירוח כפרי במשך כל השנה. ואולם, בניגוד מוחלט למלונות החוף או העיר, נווה אטי"ב גוזר את הקופון השמן שלו דווקא בעונת החורף, או ליתר דיוק שהטמפרטורה מתחילה לקפוא.

"זה לא שהמחירים אצלנו מזנקים ברגע שיורד פתית השלג הראשון," מרגיעה מנהלת המלון, יוליה פרידמן, "אבל ברגע שאתר הסקי נפתח המלון מלא. אנו דואגים להישאר עם היד על הדופק ומתאימים עצמנו לצרכים של הגולשים".

מה זה בעצם אומר?
"זה אומר שאנחנו מאפשרים לגולשים להגיע גם ללילה אחד ומתאימים עבורם את תפריט הארוחות בנושא של פחמימות, חטיפי אנרגיה וכדומה. בבקרים אנו פותחים עבורם את ארוחת הבוקר מוקדם יותר, כדי שיוכלו לצאת למסלולים כמה שיותר מהר. גם הבריכה והספא פועלים שעות נוספות".

את ודאי שומעת כמו כולם את התלונות על מחירי הכניסה הגבוהים לחרמון.
"בוודאי שאני שומעת, אבל לצערי למלון אין נגיעה לאתר עצמו (אתר החרמון הוחכר על ידי רשות מקרקעי ישראל לחברת "הר חרמון" שבבעלות יישוב נווה אטי"ב לתקופה של 49 שנה רטרואקטיבית משנת 1996), וגם המלון שמבקש לסבסד לאורחיו כניסה לאתר, רוכש כרטיסי כניסה במחירים שהם זולים במעט מאוד מהמחיר המקורי. זה לא סוד שלאתר החרמון ומי שמפעיל אותו יש מונופול על השלג ומי שרוצה לראות או לגעת בו חייב לשלם כרטיס כניסה".

ומה תגידי על מחירי האירוח שלכם לחדר משפחה בימי שלג? הם גבוהים במיוחד ומסתכמים בכ-1,400 שקלים ללילה בסופ"ש.
"מלונאות זה לא עסק רווחי במיוחד, קל וחומר לא כשמדובר במלונות מהסוג שלנו, עם עלויות תפעול גבוהות כמו הסקה, חימום, הסעת עובדים ברכבי שלג ותשלום נוסף עבור אספקה. אנחנו פתוחים כל השנה וברור כשאין שלג המחיר יורד משמעותית. אני מודה שעיקר הרווח מאירוח נרשם בזמן שהוא כן יורד".

אי אפשר שלא להשוות את המחירים הללו לחופשת סקי באירופה.
"אנחנו לא קרובים למחירים שדורשים אתרי הסקי הגדולים בצרפת ואיטליה, למשל. נכון ש-60% מאורחי המלון בחורף הם גולשים, אבל לא חייבים להגיע דווקא בסוף השבוע. מי שמגיע באמצ"ש יישלם מחירים זולים יותר שנעים מ-880 שקלים לזוג ללילה על-בסיס ארוחת בוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully