וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואיפה טורקיה? סיכום שנת 2014 בתיירות

24.12.2014 / 12:20

עם סיומה של שנת 2014, מסכם אתר "טרווליסט" להשוואת מחירים בתיירות את השנה החולפת ומגלה לאן טסנו? כמה שילמנו? ומהו היה היעד הכי פופולרי בקרב הישראלים? רמז: לא באירופה

חופשה האי בקיה האיים הגרנדינים. ShutterStock
הישראלים אוהבים את החופשה שלהם קרובה וזמינה/ShutterStock

2014 ידעה לא מעט תהפוכות בכל הנוגע לתיירות בקרב הישראלים. חברות הלואוקוסט פרחו בהמוניהן, יעדים חדשים נפתחו לציבור וכמובן שמבצע "צוק איתן" הפך את השנה, שהיתה אמורה להיות משגשגת וגרם לתעשייה למשבר גדול. עם תום השנה, מסכם אתר "טרווליסט" להשוואת מחירים בתיירות את השנה החולפת. זו היתה השנה שהיתה.

איפה חיפשנו את הדילים? כרתים משאירה את אנטליה מאחור

בשנת 2014 ברצלונה וכרתים היו היעדים שזכו לאחוזי החיפושים הגבוהים (13%). מיד אחריהם נמצאים ברלין ורודוס עם 11% ובמקום השלישי והצמוד נמצאים פראג ואמסטרדם עם 10%. הישראלים אוהבים את החופשה שלהם קרובה וזמינה.

סיכום תיירות בשנת 2014. טרווליסט,
רובנו הלכנו על יוון/טרווליסט

לאן טסנו? ברלין נושפת בעורפה של ניו יורק

עם כניסתן של עוד חברות תעופה זרות לישראל, גם במהלך שנת 2014 חלה ירידה במחירי הטיסות, ועלייה באפשרויות של הנוסע הישראלי להגיע אל היעדים המבוקשים במחירים זולים יותר. בתחום הטיסות סדירות אין הפתעות: ניו יורק נשארה היעד מספר אחד הבלתי מעורער ומיד אחריה ברלין.
ברלין מככבת גם כיעד מספר אחת בטיסות הלואו-קוסט בקפיצת מדרגה משמעותית, לאחר שב-2013 הייתה במקום החמישי בלבד.


עוד על החופשה שלכם השנה:
TripAdvisor בחר: המלונות הכי טובים בעולם השנה
מהו היעד הנחשק בעולם של TripAdvisor ל-2014?
ה"אוסקר" של התיירות: הוכרז היעד הטוב בעולם


בנוסף לעלייה בדירוג, העיר זוכה לאחוזי החיפוש הגבוהים ביותר והיא עלתה ב-2% לעומת אשתקד. בסוף שנת 2013 נכנסו כמה חברות תעופה לקו תל אביב-ברלין, ותוך זמן קצר מחירי הטיסות ליעד צנחו משמעותית. טיסה לברלין ניתן למצוא כיום במחיר של 250 דולר.

היעד השני הפופולרי עבור טיסות לואו-קוסט הוא לונדון, שעומד על 15%. מיד אחריו במקום השלישי נמצאות ראש בראש הערים ברצלונה ורומא עם 14% כל אחת.

עוד באותו נושא

הלונלי פלנט ממליץ: היעדים המשתלמים והזולים ל-2015

לכתבה המלאה
סיכום תיירות בשנת 2014. טרווליסט,
שומרים אמונים לניו יורק/טרווליסט

יחסנו לאן עם טורקיה? השפעתו של מבצע "צוק איתן"

"לאחר המשבר ביחסי טורקיה-ישראל, אנטליה כמעט ונעלמה ממפת התיירות של הנוסע הישראלי במהלך 2013. אך שינוי המגמה השלילית הורגשה בתחילת 2014, אז עלו הביקושים והתחושה הייתה כי "הישראלים חוזרים לטורקיה" - עובדה המסבירה את מיקומה בסיכום השנתי כיעד השלישי המבוקש בתחום חבילות הנופש.

מבצע "צוק איתן" והחרפת היחסים בין שתי המדינות טרף את הקלפים והביא שוב לירידה בביקוש. "המתח שנותר בין שתי המדינות ישאיר, סביר להניח, גם ב-2015 את הביקוש ברמתו הנמוכה, בעוד שיעדים אחרים באגן ים התיכון יזכו להיות פופולריים על חשבון אנטליה", מסבירה תמר גרזון מנכ"לית טרווליסט.

סיכום תיירות בשנת 2014. טרווליסט,
יעד הלואוקוסט הכי פופולרי - ברלין/טרווליסט

כמה שילמנו על החופשה? ירידה של למעלה מ-10% במחיר הטיסות

אטרקטיביות המחיר היא הסיבה המרכזית שבזכותה ענף התיירות נמצא במגמת צמיחה. בשנה החולפת הצליח הנוסע הישראלי להוזיל את החופשה הממוצעת בתקופת השיא ב- 11%, ב-2013 הצלחנו להשיג חופשה במחיר ממוצע של4,500 שקלים וב-2014 אותה חופשה עלתה כבר 4,000 שקלים.

פער משמעותי יותר מצאנו בחופשות בתקופות ה-off season - שם נרשמו ירידות במחיר הממוצע של 30%, מ-5,000 שקלים ל-3,500 שקלים. ירידת המחירים התקיימה הודות לירידה ממוצעת של שער הדולר וגידול בתחרות על יעדים פופולארים.

2014 - יותר ישראלים טסו לחו"ל

על פי אתר טרווליסט, הנוסע הישראלי הממוצע מעדיף לשהות בחו"ל כשבוע. בעונה מספר בימים הממוצע עומד על 7 ימים, לעומת 10 ימים ב-off season.

נתוני טרווליסט מתחזקים גם אל מול נתוני הלמ"ס בנוגע להיקפי היציאות של הישראלים במהלך 2014. בשנה החולפת יצאו 4,414,154 לעומת שנת 2013 - אז יצאו 4,013,830. מדובר בגידול של 10% במספר היציאות מישראל. הפיצוי של הישראלים בעקבות מבצע "צוק איתן" ניכר גם בחודש אוגוסט 2014, אז יצאו למעלה מ-620 אלף ישראלים.

  • עוד באותו נושא:
  • תיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully