וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 היעדים החדשים שאתם לא מכירים ל-2015

3.12.2014 / 8:01

שנת 2015 מזמנת לתיירים לא מעט יעדים, שעד כה נמנעו מלהיות על מפת הטיולים. מה אתם יודעים על האי ס?ר?ק? או על האי מון סן מישל? אז קבלו את המקומות הכי מיוחדים לחופשה הבאה שלכם בשנה הקרובה

הרצועה הקורונית ליטא. ShutterStock
חצי אי צר וחולי הנחשב לאתר מורשת של אונסק"ו. הרצועה הקורונית, ליטא/ShutterStock

מתכננים לצאת לנופש בשנה הקרובה? תשכחו מפריז, איטליה, יוון או תאילנד. לפניכם 10 יעדים לא מוכרים, שונים ויוצאי דופן. על אף שמרבית התיירים הישראלים לא מטיילים בהם, כל המקומות האלו הולכים להיות היעדים החמים ביותר בשנת 2015. אז תכינו דרכון כבר עכשיו ותכוננו לחופשה לא שגרתית.


עוד על החופשה שלכם בוואלה! תיירות:
ללא ישראלים: חופשה במקומות שלא הכרתם בעולם
חופשה עם סוודר: היעדים החמים של החורף הקרוב
המקומות היפים בעולם לצפות בזוהר הצפוני

פפואה גינאה החדשה (Papua New Guinea)

המדינה הנמצאת בחציו המזרחי של האי גינאה החדשה הממוקם בצפון אוסטרליה, תהיה פופולארית מאוד בשנה הקרובה. זאת משום שב-2015 צפויות לצאת מאוסטרליה הפלגות רבות, שייקלו על ההגעה לפפואה גינאה החדשה.


"סוגרים שנה בוואלה! - לכל הכתבות"


אתם מוזמנים לפגוש מסורת פפואנית מרתקת, להאזין לשירי התושבים המקומים, ליהנות מצלילה ושנורקלינג, לגלוש גלים ופשוט לחזות ביופי שיש למדינה להציע ויש הרבה ממנו: אגם קוטבו (Lake Kutubu) עשיר בג'ונגל סבוך וכפרים אותנטים, הר וילהלם ממנו ניתן להשקיף על אגמים צלולים ואזור מאדאנג המפורסם בהרי הגעש, הם רק חלק מהאטרקציות שתמצאו בפפואה גינאה החדשה.

שבט גורקה פפואה גינאה החדשה. ShutterStock
שבט גורקה בפפואה גינאה החדשה/ShutterStock

מונטנגרו (Montenegro)

המדינה הקטנה השוכנת בדרום אירופה, מציעה שפע של אתרי מורשת לאומיים כמו הפארק הלאומי דורמיטור (Dormitur) ונהר טארה (Tara). היערות, האגמים והאדריכלות עוצרת הנשימה שמאפיינים את מונטגרו לא יפסיקו להרשים אתכם.

חובה לבקר במפרץ קוטור (kotor) שצוקים גבוהים מקיפים אותו מכל כיוון, באגם סקאדר (אגם Skadar) הנחשב לגדול ביותר בכל אזור הבלקן ובמבצר אוסטרוג (Ostrog) בעל ההיסטוריה העשירה. ההמלצה שלנו- מהרו וטוסו כבר בשנה הקרובה. ב-2015 המדינה צפויה להצטרף לאיחוד האירופי שלאחריו האטרקציות במקום יהיו עמוסות תיירים.

העיירה בודבה מונטנגרו. ShutterStock
העיירה בודבה, מונטנגרו/ShutterStock

סינגפור (Singapore)

סינגפור היא אחד מהמרכזים המסחריים הגדולים בעולם, ולמרות שכמעט כולה עירונית, תמצאו בה אוצרות תרבות הכוללים מבנים היסטוריים ומקומות פולחן, לצד אדריכלות מודרנית.

העיר-מדינה מציעה שווקים וקניונים נוצצים, מוזיאונים מרתקים כדוגמת המוזיאון לתרבויות אסיה, גנים מטופחים, ריף דולפינים ואוכל מגוון ורב תרבותי. ב-2015 סינגפור תחגוג את יובל הזהב שלה, לאחר שקבלה עצמאות בשנת 1965, והתושבים יפצחו בחגיגות מרהיבות שלא כדאי לכם לפספס.

קו הרקיע של סינגפור בלילה. ShutterStock
קו הרקיע של סינגפור בלילה/ShutterStock

נמיביה (Namibia)

בדרום אפריקה ובגבול האוקיינוס האטלנטי, תמצאו מדינה מרתקת בתקופת צמיחה. יש בנמיביה את דיונות החול הגבוהות ביותר על פני כדור הארץ, סלעי הרים עצומים ובעלי חיים שחיים באזור, כמו זברות, אריות ופילים.

אחת האטרקציות הגדולות שבנימיביה, היא פיש ריבר קניון (fish river canyon) - ערוץ שנחרץ בסלע במשך אלפי שנים וגודלו עצום (אורכו 160 ק"מ). הקניון מהווה תצפית יפהפייה על האזור כולו. ואם עוד לא השתכנעתם לנסוע, אז דעו כי בשנת 2015 נמיביה תחגוג 25 שנים לעצמאותה, מה שמבטיח אירועים ומסיבות רבות.

עוד באותו נושא

הלונלי פלנט ממליץ: היעדים המשתלמים והזולים ל-2015

לכתבה המלאה
קניון פיש ריבר נמיביה. ShutterStock
פיש ריבר קניון, נמיביה/ShutterStock

ליטא (Lithuania)

ליטא, הממקומת מצפון מזרח לפולין, תצטרף לגוש האירו בשנה הקרובה, מה שיהפוך את הניווט במדינה לנגיש יותר. מומלץ לבקר ברצועה הקורונית (Curonian Spit), חצי אי צר וחולי הנחשב לאתר המורשת העולמית של אונסק"ו וחוצץ בין הים הבלטי ללגונה הקורונית.

מלבד סיור בחופים המדהימים, עיר הבירה וילנה תאפשר לכם לחזור אחורה בזמן עם אדריכלות בסגנון הבארוק. מלבד הכנסיות והקתדרלות, תוכלו לבקר גם בשרידי הרובע היהודי. עד המאה ה-20 לווילנה הייתה השפעה יהודית רבה והמצביא נפוליאון אף כינה אותה "ירושלים של הצפון".

וילנה ליטא. ShutterStock
ארכיטקטורה בארוקית. העיר וילנה, ליטא/ShutterStock

ניקרגואה (Nicaragua)

למדינה הממוקמת במרכז אמריקה יש עבר קשה, אך לפי המומחים בשנה הקרובה ניקרגואה תממש את הפוטנציאל התיירותי שבה ותהפוך ליעד יוקרתי. יש בה ערים קולוניאלות עתיקות, שעדיין נושאות את הצלקות של המהפכה שהתרחשה שנות ה-60 וה-70, אך הן מלאות בתושבים חמימים ופסטיבלים מהנים במיוחד.

בצפון ההררי תוכלו לצאת לסיור בקציר קפה אותנטי, ואיי התירס מציעים לכם צלילות ושנרקולים בתוך שונית אלמוגית יפהפייה. כדאי מאוד להגיע לליאון, העיר השנייה בגודלה בניקרגואה, ממנה אפשר לצאת לטרקים וטיולים רבים כמו להר הגעש סרו נגרו (Cerro Negro), או ליער הגשם ההרי של ניקרגואה.

סרו נגרו הר געש שחור. ShutterStock
סרו נגרו - "הר הגעש השחור", ניקרגואה/ShutterStock

סרק, איי התעלה (Sark, Channel Islands)

על אף שהאי הזעיר, הממוקם מול חופי נורמנדי, ביטל בשנת 2008 את שלטון הפאודליזם שאפיין את ימי הביניים, מדינת סרק עדיין נדמית כאילו קפאה בזמן. אין בה כספומטים, הכבישים חסרים בפנסי רחוב וההתניידות נעשית באמצעות מרכבות הרתומות לסוסים או ברכיבה על אופניים.

אבל זהו גם הקסם של האי - ישנם בתים ציוריים, 600 סוגים של פרחי בר, בריכות שחייה טבעיות, שיט בסירות קיאק, צפייה בכרישים ומערות מסתוריות. ב-2015 סרק תציין את יום השנה להיווסדה וצפויות להתקיים חגיגות מסורתיות.

סרק איי התעלה. ShutterStock
סרק, איי התעלה/ShutterStock

מון סן מישל, צרפת (Mont St. Michel, France)

האי הנמצא קילומטר אחד מחופי נורמנדי, על שפך נהר הקואנון, הופך לחלק מהיבשה פעמיים ביום בשל הגאות והשפל הקיצונית המאפיינת את האזור. במרכזו של האי ממוקם מנזר שהעולים אליו לרגל נאלצו לחכות לשפל כדי לבקר בו.

האופי המבודד של האי נהרס עם השנים, משום שהמישורים החופיים מסביב לאי יובשו על מנת ליצור שטחי מרעה. למרבה המזל, בשנת 2015 צפוי להסתיים תהליך שיקום מאסיבי באי, והמנזר המרשים במון סן מישל יחזור לגדולתו. אז תוכלו ליהנות מנופש שלו באי הציורי שנראה כאילו נלקח מתוך ספר אגדה.

מון סן מישל בצרפת. ShutterStock
המנזר באי מון סן מישל, צרפת/ShutterStock

איי פארו (Faroe Islands)

לאיי פארו, השוכנים בין סקוטלנד, נורבגיה ואיסלנד, כדאי להגיע בכל זמן, אבל בשנת 2015 במיוחד: השנה צפוי להיות ליקוי ירח מלא שייראה באיי פארו, מחזה מופלא מאין כמוהו.

מלבד זאת, באי מחכים לכם הרים מרשימים, מפלים וכבשים פועות על גבעות ירוקות. אם אין לכם פחד גבהים, כדאי שתבקרו בסלע סטאקור (Stakkur): צוק הבוקע מן הים בגובה של 200 מטר. משם ניתן לנסוע ברכבל ולחזות ביופי המהפנט של המקום.

איי פארו. ShutterStock
צוקים יוצאים מהמים. איי פארו/ShutterStock

אוקלהומה סיטי, אוקלהומה (Oklahoma City, Oklahoma)

אוקלהומה לא נחשבת כיעד המבוקש ביותר בארצות הברית, אך יש בה פניני תיירות רבות: מוזיאונים מגוונים כדוגמת המוזיאון לאומנות של אוקלהומה סיטי ומוזיאון המדע, שהינו אחד ממוזיאוני המדע הגדולים ביותר בארצות הברית. בנוסף על כך, גנים בוטניים שבהם נמצא גשר הבדולח, המהווה חממה טרופית, גן חיות ומועדונים עם מוזיקה שתקפיץ אתכם ברחבת ריקודים. בשנת 2015 צפוי להיבנות בעיר מרכז רפטינג גדול, כך שהתיירים והתושבים המקומים יוכלו ליהנות משיט על נהר אוקלהומה.

טלסה אוקלוהומה סיטי. ShutterStock
אורות העיר אוקלהומה סיטי בלילה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully