וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מדריך שטפונות לדרום הארץ

26.11.2014 / 7:34

השבוע הגשום שעברנו הותיר את נחלי מדבר יהודה רוויי מים, מה שגרם לציידי השטפונות לשפשף משקפות ולצאת "ללכוד" שטפון. אז איפה תראו אחד? קבלו מדריך שטפונות לסופ"ש שאמור להיות יפה

צלמים זמניים מורשים

חודש נובמבר הגשום גרם ללא מעט ציידי שטפונות ומטיילים להוציא את המשקפות מהבוידעם ולזרום, ממש כמו הנחלים, אל מדבר יהודה. בין הנחלים ששוצפים עכשיו ניתן למנות את נחל פרת (ואדי קלט), נחל אוג, נחל קדרון ושאר נחלים במדבר יהודה, שמקבלים את המים שלהם מגשמים שמקורם בהרי ירושלים.


עוד טיולים במדבר יהודה:
להתאהב במדבר: טיול ליל ירח מלא בבקעת הורקניה
עין מבוע: המים הכי קרים בגלקסיה


מדבר יהודה, שידוע בדרך כלל כ"מדבר בצל גשם", כלומר שעננים שמגיעים מכיוון מערב פוסחים מעליו עקב "מחסום" של הרי יהודה וגב ההר, אינו זוכה בדרך כלל לגשם ישירות, אולם בהרי ירושלים, שגובהם נע סביב 800 מטרים מעל פני הים, יורדים גשמים רבים ומשם זורמים בנחלים שעוברים דרך מדבר יהודה ונשפכים אל ים המלח.

שטפון שטפונות נחל אוג. בית ספר שדה כפר עציון,
הציידים בפעולה. שטפון בנחל אוג, אתמול/בית ספר שדה כפר עציון

יוצאים ל"ציד"? שמרו על עצמכם!

סוף השבוע הקרוב אמור להיות יפה לטיולים, כשמערכת הגשמים תיפסק, על-פי התחזיות, בשישי בבוקר עם עוד כמה טפטופים פה ושם, בעיקר בצפון הארץ. זה הזמן להיכנס לרכבים ובזהירות להגיע דרומה ולחפש את נקודות התצפית היפות על הנחלים הזורמים.

הדובדבן בקצפת של כל צייד שטפונות, הוא לראות שטפון שמגיע בפעם הראשונה ומכסה את הנחל שעמד חודשים רבים מבלי שידע מים. הזרם המהיר מגיח בפתאומיות וממלא את כל רוחב הנחל. אז בנחלים הגדולים אולי כבר לא תראו שטפון ראשון, אבל ככל שהחורף יתקרב יהיה ניתן לתפוס שטפונות גם בנחלים פחות "ראשיים" וגדולים ודרומיים למדבר יהודה (בנגב ובערבה).

אנא נקטו במשנה זהירות, כשאתם יוצאים ל"ציד", והשאירו את הרכבים במקום בטוח מעל המים, כמו גם את עצמכם. בנוסף, אל תתקרבו מדי לנחלים או תעמדו בסמוך אליהם - אין לדעת לאן ואיך יגיעו המים. תמונות לפייסבוק אפשר להעלות גם מרחוק...

ציד מוצלח (ובטוח)!

עוד באותו נושא

שוטף + שישי: איפה תראו שיטפונות בסופ"ש?

לכתבה המלאה

איך מגיעים?

לנחל פרת: נוסעים על כביש מס' 1 לכיוון ים המלח ואחרי מישור אדומים פונים שמאלה לכביש אלון 458. מתפתלים עם הכביש כ-3 ק"מ, עוברים את הישוב אלון ואחרי ירידה מפותלת מחנים את הרכב במתחם חניה. מתחילים ללכת במסלול לאחת מנקודות התצפית על הנחל הגועש.

לנחל אוג: נוסעים על כביש מס' 1 לכיוון ים המלח עד לצומת אלמוג. בצומת פונים ימינה ושוב ימינה (לא לקיבוץ), וממשיכים עוד 2 ק"מ עד לחניון של רשות הטבע והגנים. משם רגלית בירידה אל הנחל.

לנחל קדרון: נוסעים על כביש מס' 1 לכיוון ים המלח ובצומת בית הערבה ממשיכים דרומה (ימינה) עם החיבור לכביש 90. נוסעים עד לישוב אבנת ומדרום לו נשפך נחל קדרון (ישנו שילוט). ניתן לחנות את הרכב בצד ובזהירות להלך בצידי הנחל ולתפוס עמדת תצפית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully