וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"6.5 מיליון תיירים בשנה בישראל?" תמשיכו לחלום

24.11.2014 / 10:47

"מדינת ישראל היא בכלל 'תוריטסט ניישן', עם פוטנציאל לא ממומש של 6.5 מיליון תיירים בשנה", כך לפי קמפיין חדש שהושק היום על ידי תעשיית התיירות בארץ. יניב לוי חושב שאנחנו ממש לא בכיוון. דעה

בלוגרית תיירת אוסטרית  ויקטוריה אורבנג. צילום מסך: פייסבוק ויקטוריה אורבנג, אסור להשתמש
כמה תיירים לא ישנו את המצב. בלוגרית מחו"ל בים המלח/אסור להשתמש, צילום מסך: פייסבוק ויקטוריה אורבנג

תשכחו מהיי-טק, סייבר, ביטחון או חקלאות. מדינת ישראל היא בכלל 'תוריטסט ניישן', עם פוטנציאל לא ממומש של 6.5 מיליון תיירים בשנה. את הקמפיין ההזוי הזה יצרה לשכת התיאום של תעשיית התיירות - יש דבר כזה ותמצאו שם את נציגות נכבדת של ענפי המלונאות, מורי דרך, חברות תעופה וסוכני תיירות הפנים - לא כדי לשכנע את אותם 6.5 מיליון תיירים להגיע לכאן. הקמפיין דווקא מיועד לשכנע את שר האוצר לפיד וראש הממשלה נתניהו להקצות משאבים לשיווק התיירות בישראל.


עוד על התיירות בארץ:
בלוגרית מאוסטריה מספרת: כך ישראל נראית בעולם
כך מאבדת אילת את מקומה על מפת התיירות
"הריביירה הדרומית של ישראל"? חופשה באשקלון ואשדוד


אבסורד, אבל זוהי רק ההתחלה. מסע ההסברה שמכוון ללפיד ולפקידי האוצר כולל סיסמאות כמו "מדינת ישראל היא ממותגי התיירות החזקים בעולם" "גם הפעם נשרוד" ו-6.5 מיליון תיירים, שכמובן יהפכו לשגרירי ישראל בעולם (כי ברור שכל אחד ואחד מהם ייהנה וידאג להעביר את המסר ללפחות 10 אנשים בסביבתו) ייתנו מענה לדירוג הכלכלי של ישראל בעולם".

מישהו כנראה שכח שם לציין משבר תיירותי מחמיר, רקטות מתעופפות, פיגועי התאבדות, שירות רע ותשתיות רעועות - וכל זה במחיר שקורע את הכיס.

מלונות תל אביב חוף הים חופשה מלון. ShutterStock
"מישהו כנראה שכח לציין שיש כאן משבר תיירותי מחמיר". מלונות בתל אביב/ShutterStock

מצבה הגיאופוליטי של ישראל מעולם לא היה גרוע יותר

אבל זה עוד לא הכל. "המספרים מדברים בעד עצמם", טוען הקמפיין, שכנראה נועד לגייס גם את קולות החקלאים, המכשפים והמוכרים בדוכני הפלאפל. "6.5 מיליון תיירים משמעותם בפועל צריכה של 52 מיליון עגבניות מהחקלאות, 26 מיליון כדורי פלאפל, 13 מיליון חמסות, 94 מיליון ליטר משקאות קלים ו-104 מיליון ביצים בשנה". המשמעות היא שכולם ייהנו מהפריחה התיירותית (במידה כמובן שכל התיירים ישאירו צלחת ריקה בארוחת הבוקר ויצבאו על דוכן הפלאפל הקרוב למלונם).

המטרה של מסע ההסברה ברורה: דווקא בימים בהם הכלכלה בישראל במצוקה ודירוג האשראי שלה נמצא בסיכון, התיירות היא התשובה המתאימה. צודקים התיירנים שמשייכים את הורדת דירוג האשראי של ישראל לפגיעה התיירותית. הכנסות המדינה מלינות תיירים ושאר בזבוזיהם ייפגעו משמעותית בסוף השנה, אבל המשתנה הגדול מכולם עדיין נעלם.

מצבה הגיאופוליטי של ישראל מעולם לא היה גרוע יותר ואת זה רואה כל תייר אוהב ישראל. לאיש מהמלונאים, סוכני הנסיעות או מורי הדרך אין תשובה אמיתית לבעיה כיצד יוכלו תיירים להרגיש כאן בטוחים לתור את הארץ. כשם שמעולם לא היינו באמת אומת הסטראט-אפ, החקלאות או הסייבר, אלא רק בעיני כמה אקזיטיסטים מחו"ל, הכינוי 'תוריסט ניישן' צריך קודם להתגלגל עם לשונם של התיירים, ואלה כידוע, בוחרים כרגע להישאר בבית.

יניב לוי הוא עורך אתר התיירות monitour

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully