וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנפוש כמו מוצרט: בתי האופרה הטובים בעולם

23.11.2014 / 12:14

גברים - שימו חליפה, נשים - נא להתגנדר, כי החורף היא ה-עונה שבה האופרה נמצאת בשיאה. אספנו עבורכם את כל בתי האופרה והתיאטראות המומלצים ביותר בעולם, כדי שתכניסו קצת תרבות בחופשה שלכם. מומלץ לקרוא לפני שהגברת השמנה תשיר

בית האופרה וינה. ShutterStock
אחד מבתי האופרה המובילים בעולם. בית האופרה הממלכתי של וינה/ShutterStock

"אופרה היא המקום שכשדוקרים בו ברנש בגבו, במקום לדמם, הוא מתחיל לשיר", כך אמר השחקן והבמאי אד גרדנר. ואכן, אופרה היא חגיגה של שירה, שבה האירועיים הדרמטיים ביותר מתחברים למוזיקה ולמופע וירטואוזי מרשים.


עוד טיולי חורף בוואלה! תיירות:
סיביר הפראית: מסע של 12 יום בשדות מריחואנה
עם בוא השלכת: 10 יעדים מומלצים לחופשה בסתיו
הלונלי פלנט ממליץ: היעדים המשתלמים והזולים ל-2015


בין אם אתם חובבי אופרה מושבעים, או שאין לכם מושג מה זה ליברית, כדאי לכם לצפות בזמן הקרוב בהופעה משום שהחורף היא ה-עונה שבה האופרה נמצאת בשיאה. אספנו עבורכם את כל בתי האופרה המומלצים ביותר ברחבי העולם, מומלץ לקרוא עוד לפני שהגברת השמנה תשיר.

לה סקאלה, מילאנו, איטליה

"לה סקאלה" (La Scala) במילנו הוא אולי בית האופרה המפורסם ביותר בעולם והמזוהה מכולם עם האופרה. הוא נבנה בשנת 1778 עם ארבע שורות תאים פרטים ונפרדים. זהו ביתם של המלחינים רוסיני, בליני, דוניצטי וורדי.

אחד המאפיינים המוצלחים ביותר של ה"לה סקאלה" הוא הערוץ הקעור מתחת לרצפת העץ המשמש את התזמורת, שיוצר אקוסטיקה מעולה בתיאטרון.

האופרות המוצגות בעונת החורף: "לה טראויאטה" (La Traviata), "אלקטרה" (Elektra), "כרמן" (Carmen), "המלך ארתור" (King Arthur), "לה בוהם" (La Bohème) ועוד.

בית האופרה לה סקאלה מילאנו. ShutterStock
האקוסטיה פשוט נהדרת. בית האופרה לה סקאלה במילאנו/ShutterStock

תיאטרון סן קרלו, נאפולי, איטליה

אי אפשר שלא לציין בית אופרה נוסף באיטליה, אחרי הכל, האופרה הראשונה אי פעם הועלתה בארץ המגף במאה ה-16. תיאטרון סן קרלו (Teatro di San Carlo) נבנה על ידי המלך צ'ארלס בורבון ונחנך בשנת 1737. התיאטרון האדום והזהוב המפואר נחשב ליוקרתי ביותר עד שנבנה תיאטרון "לה סקאלה". חלק מהאופרות הפופולאריות ביותר של רוביני הועלו לראשונה על במת תיאטרון סן קרלו.

האופרות המוצגות בעונת החורף: "סינדרלה" (La Cenerentola), "טורנדוט" (Turandot), "הטרובדור" (Il Trovatore) ועוד.

תיאטרון סן קרלו נאפולי. ShutterStock
נחנך בשנת 1737. תיאטרון סן קרלו, נאפולי/ShutterStock

בית האופרה המלכותי, לונדון, אנגליה

בית האופרה המלכותי בבירת אנגליה (The Royal Opera House), המזכיר בסגנון הבנייה מקדש רומי, עומד במיקומו הנוכחי מאז המאה ה-18, אך לפני כן היה ממוקם בבניינים אחרים. האופרות הראשונות של ג'ורג' הנדל הוצגו כאן, והוא כתב במקום אופרות ואורטוריות רבות.

האופרות המוצגות בעונת החורף: "ריגולטו" של ורדי (Rigoletto), "הספר מסיביליה" (Il barbiere di Siviglia), "המשפט" (The Trial), "שיקוי האהבה" (L'elisir d'amore) ועוד.

בית האופרה המלכותי לונדון. ShutterStock
כמו לשמוע אופרה במקדש רומי. בית האופרה המלכותי, לונדון/ShutterStock

תיאטרון קולון, בואנוס איירס, ארגנטינה

כדי לא לפגר מאחורי תעשיינים אמריקנים עשירים, הקימו אוהבי אופרה ארגנטינאים את תיאטרון קולון (Teatro Colon)בשנת 1908. עם אדריכלים רבים כל כך שהיו מעורבים בבנייה, אין זה מפתיע שהבניין משלב סגנונות רבים המאפיינים תיאטראות באירופה. האמנים הגדולים ביותר הופיעו בבית האופרה הזה, שמאופיין בתלבושות מפוארות במיוחד.

האופרות המוצגות בעונת החורף: "מאדם באטרפליי" (Madama Butterfly), "קליגולה" (Calígula), "רקוויאם" (Requiem) ועוד.

תיאטרון קולון בואנוס איירס. ShutterStock
אמנים הגדולים ביותר הופיעו כאן. תיאטרון קולון, בואנוס איירס/ShutterStock

בית האופרה של קופנהגן, דנמרק

בית האופרה הלאומי של דנמרק (Copenhagen Opera House), הממוקם על האי של הולמן במרכז קופנהגן, הוא בין בתי האופרה המודרניים ביותר בעולם. הוא נבנה בהשקעה מטורפת של מעל 500 מיליון דולרים, ולכן זהו אחד מבית האופרה היוקרתיים ביותר. כל המי ומי של דנמרק מגיע לכאן כדי לראות ולהיראות.

האופרות המוצגות בעונת החורף: "ליידי מקבת" ( Lady Macbeth), "לולו" (Lulu), "טוסקה" (Tosca) ועוד.

בית האופרה של קופנהגן. ShutterStock
חצי מיליארד דולרים הושקעו בו. בית האופרה של קופנהגן/ShutterStock

הבולשוי, מוסקבה, רוסיה

הבולשוי (The Bolshoi) במוסקבה ששרד מלחמה, אש ומהפכה, נחשב לאחד מהתיאטראות המובילים ברוסיה, יחד עם אחת התזמורות הסימפוניות הטובות ביותר בעולם. בנויה בו אסכדרת ניאו-קלאסית מדהימה, כשבראשה פסלו של אפולו במרכבה. בנוסף, יש בו ארבע מרפסות וגלריה עליונה המקיפה את התזמורת. המושבים המרופדים בריפוד אדום מבריק מוסיפים להוד ולהדר ששוררים במקום.

האופרות המוצגות בעונת החורף: "מלאך האש" (The Fiery Angel), "סיפורם של קאי וגרדה" (The Story of Kai and Gerda), "כלתו של הצאר" (The Tsar's Bride), "ריגולטו" (Rigoletto) ועוד.

עוד באותו נושא

המקומות הכי יפים בעולם לצפות בזוהר הצפוני

לכתבה המלאה
תיאטרון הבולשוי מוסקבה. ShutterStock
התיאטרון ששרד את הכל. הבולשוי, מוסקבה/ShutterStock

בית האופרה של פריז, צרפת

החזית הראשית של בית האופרה הצרפתי (Paris Opéra) מרשימה מאוד, אפילו בפריז - עיר המלאה בפלאים ארכיטקטוניים. הבניין המעוטר בכיפה נבנה בשנת 1875, ועיצוב הפנים מצליח לרכוש את הטעמים שאפיינו את האימפרייה השנייה של צרפת. בשנת 1962 מארק שאגאל יצר ציורי קיר חדשים במרכז תקרת האופרה והתוצאה מרהיבה.

האופרות המוצגות בעונת החורף: "הנזל וגרטל" (Hansel et Gretel), "טוסקה" (Tosca), "לה בוהם" (La Boheme) ועוד.

בית האופרה של פריז. ShutterStock
מופעים וגם אומנות של שאגאל. בית האופרה של פריז/ShutterStock

בית האופרה של סידני, אוסטרליה

בית האופרה, שמוכר לרוב מזיקוקי ערב ראש שנה האזרחית, ממוקם מול נמל סידני (Sydney Opera House) וצופה לנוף נפלא של ים וסירות מפרש. גם אם לא מתחשק לכם לצפות בהופעת אופרה, כדאי להגיע לסיור כדי לחזות בבניין. המבנה תוכנן על ידי האדריכל יורן אוטזון והפתיחה החגיגית התקיימה בשנת 1973 וכללה ביצוע למלחמה ושלום של פרוקופייב. התיאטרון ספון בסוגים שונים של עץ, על מנת לשפר את האיכויות האקוסטיות וגם לשם האסתטיקה.

האופרות המוצגת בעונת החורף: "נישואי פיגארו" (The Marriage of Figaro), "טורנדוט" (Turandot), "מאדאם בטרפליי" (Madama Butterfly) ועוד.

בית האופרה של סידני. ShutterStock
כדאי להגיע לסיור רק כדי לחזות בבניין. בית האופרה של סידני/ShutterStock

מרכז לינקולן, מנהטן, ניו יורק

ביתו של אופרת מטרופוליטן, התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק והבלט של ניו יורק, מקדם לא רק מופעים קלאסיים אלא גם ביצועים חדשניים. במרכז לינקולן מצולמות פעמים רבות אופרות שמוצגות בבתי קולנוע ברחבי העולם. במרכז קיים גם מכון לאומנויות בחינוך, המהווה השראה לסטודנטים ואנשי מקצוע.

האופרות המוצגות בעונת החורף: "אידה" (Aida), "דון ג'יאובני" (Don Giovanni), "המוות של קלינגהופר" (The Death of Klinghoffer) "טירתו של כחול הזקן" (Bluebeard's Castle) ועוד.

מרכז לינקולן ניו יורק. ShutterStock
גם בלט תוכלו לראות פה. מרכז לינקולן, מנהטן/ShutterStock

האופרה הממלכתית של וינה, אוסטריה

בית האופרה האוסטרי (Vienna Staatsoper) נבנה בשנת 1869 ונחנך בהופעת האופרה המוכרת של מוצרט - "דון ג'ובאני". המוניטין של בית האופרה כמרכז המוזיקה עוד נשאר, והוא נחשב לאחד מבתי האופרה המובילים בעולם. חלק גדול מהבניינים נהרס ב-12 במרץ 1945, כשבעלות הברית הפציצו את העיר לקראת סוף מלחמת העולם השנייה, אך גרם המדרגות המפואר שרד בנס.

האופרות המוצגות בעונת החורף: "לה בוהם" (La Boheme), "השועל הערמומי הקטן" (The Cunning Little Vixen), "נישואי פיגרו" (The Marriage of Figaro) ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully