וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה תלוי בכם: הגשרים התלויים היפים בעולם

12.11.2014 / 7:53

החודש נתלה בשוויץ גשר תלוי חדש, וזו הזדמנות להעיף מבט ממעוף הציפור על כמה מהגשרים התלויים המיוחדים בעולם, שנבנו מתוך צורך תחבורתי והפכו למגנט תיירים. יש לכם אומץ לעלות על אחד מהם?

גשר קפילנו בוונקובר קנדה. ShutterStock
משמש למעבר אבל הפך אטרקציה לתיירים. הגשר התלוי קפילנו, קנדה/ShutterStock

בעבר הגשרים התלויים בין רכסי ההרים שימשו להובלת סחורה ולהתניידות יעילה לתושבים המקומיים, אבל בימינו הם הפכו לאטרקציה תיירותית, שמציעה לא רק נוף מרהיב, אלא גם ריגוש ואדרנלין. מאחר שרק לאחרונה נפתח גשר חדש בשוויץ, זו הזדמנות לציין עוד כמה גשרים תלויים ברחבי העולם. לא לבעלי פחד גבהים.

עוד על גשרים יפהפיים בוואלה! תיירות:
תחזיקו חזק: 10 הגשרים הכי מיוחדים בעולם
10 גשרים מדהימים שיצר הטבע בעולם
אמאל'ה: האם זהו הגשר המפחיד בעולם?

Bernese Oberland, שוויץ

רק בחודש שעבר נפתח הגשר התלוי שיאפשר להולכי רגל לעבור בין שתי פסגות מעל קרחוני Scex Rouge. אורכו של הגשר הוא 107 מטרים, והוא מציע תצפית מרהיבה מעל ההרים המקומיים. עלות בנייתו שני מיליון דולר, והוא יהיה פתוח כל השנה.

הגשר התלוי, שוויץ. אתר רשמי, אתר רשמי
ריגוש מעל קרחונים. הגשר התלוי שנפתח לאחרונה בשוויץ/אתר רשמי, אתר רשמי

הסקייברידג', סוצ'י, רוסיה

הגשר התלוי שנחשב הארוך ביותר בעולם הוא חלק מפארק עצום הקרוי "סקייפארק" בסוצ'י, וכולל שורה ארוכה של אטרקציות ביניהן ה"נדנדה" הגבוהה בעולם ו"אומגה" שאורכה 700 מטר. הגשר, שאורכו 439 מטר, מציע שתי נקודות נוף לים השחור, וגם נקודה שממנה אפשר לעשות קפיצת בנג'י.

הגשר התלוי, סוצ'י. אתר רשמי, אתר רשמי
אפשר לעשות בנג'י, אומגה וסתם להתנדנד. הגשר התלוי הארוך בעולם, סוצ'י, רוסיה/אתר רשמי, אתר רשמי

Aiguille du midi bridge, מון בלאן, צרפת

עוד נקודת נוף מרהיבה בלב האלפים, כשהגשר שמחבר בין שתי הפסגות נמצא בגובה 3,842 מטר מעל פני הים. הדרך לגשר כוללת נסיעה ברכבל האנכי הגבוה בעולם, ומציע נוף שמשקיף על צרפת, שוויץ ואיטליה.

הגשר התלוי, צרפת. ShutterStock
בגובה של כמעט ארבעה קילומטרים מעל פני נים. הגשר התלוי בלב האלפים, צרפת/ShutterStock

הרי טיטיוואנגסה, מלזיה

בלב הפארק הכי גדול במלזיה, בין צמרות העצים, מתנוסס לו גשר חבלים שאורכו 530 מטר, ואין ספק שהוא לא רק הגשר הארוך במדינה, אבל גם הצר ביותר. המבקרים שסובלים מפחד גבהים ישמחו לדעת שהחבלים בגשר נבדקים מדי בוקר. ספק אם זה מרגיע כשהוא מתנדנד.

הגשר התלוי, מלזיה. אתר רשמי, אתר רשמי
החבלים נבדקים מדי בוקר. הגשר התלוי במלזיה/אתר רשמי, אתר רשמי

גשר Capilano, ונקובר, קנדה

אורכו 137 מטר, גובהו 70 מטר, הוא נמתח מעל נהר קפילנו, והוא פשוט יפהפה. הגשר נבנה במקור על ידי המהנדס הסקוטי ג'ורג' גרנט ב-1889, אבל הבנייה הושלמה סופית רק ב-1956, וכיום זו אחת האטרקציות התיירותיות הפופולריות בקנדה' והיא מושכת יותר מ-700 אלף מבקרים בשנה.

הגשר התלוי, ונקובר. ShutterStock
פשוט יפהפה. הגשר התלוי בוונקובר, קנדה/ShutterStock

גשר Ghasa, נפאל

מי שמבקר בגשר הזה יראה עליו יותר בעלי חיים מאשר בני אדם - קופים, עזים, חמורים וסוסים. הגשר נבנה במיוחד עבור בהמות משא ועדרים שלא הצליחו להתמודד עם העליות והירידות בדרכים הצרות שבין שתי הפסגות, ועד היום החיות הן המשתמשות העיקריות של הגשר, ובעליהן האיכרים שמעבירים עמן סחורות לתושבים המקומיים.

עוד באותו נושא

אמאל'ה: האם זהו הגשר המפחיד בעולם?

לכתבה המלאה
הגשר התלוי, נפאל. אתר רשמי, אתר רשמי
נבנה במיוחד עבור בהמות משא ועדרים. הגשר התלוי בנפאל/אתר רשמי, אתר רשמי

גשר Trift, שוויץ

הגשר הזה נבנה כתוצאה מההתחממות הגלובלית. עד לאחרונה, ניתן היה להגיע ברגל לקרחון Trift בפסגת ההר, אבל כשהקרחון החל להצטמק ולקטון עקב החום, ניתן להגיע אליו רק בעזרת הגשר, שאורכו 170 מטר, ואליו מגיעים רק בעזרת רכבל. העיצוב של הגשר הוא על פי מקורות נפאליים, והוא הארוך ביותר והגבוה ביותר בהרי האלפים.

הגשר התלוי טריפט, שוויץ. ShutterStock
לא היתה ברירה אלא לבנות אותו. גשר Trift, שוויץ/ShutterStock

דרך המלך, מלאגה, ספרד

הגשרים הרבים ב-El caminito del rey (הדרך הקטנה של המלך) נבנו על מנת לאפשר לפועלים תנועה בין תחנות הכוח המקומיות, אבל הפכו לאטרקציה תיירותית, על אף שרק לאחרונה שופץ. הגשר, שרוחבו הוא מטר אחד בלבד, אורך כ-100 מטר ומתנוסס מעל נהר.

הגשר התלוי, מלאגה. ShutterStock
ברוחב מטר אחד. הגשר התלוי בדרך המלך, מלאגה, ספרד/ShutterStock

The Marienbrucke, גרמניה

"הגשר של מארי" נמצא בבוואריה, לא רחוק מטירת Neuschwanstein היפהפייה, וקרוי על שם מארי מפרוסיה, אשתו של המלך מקסימיליאן השני ואמו של המלך לודוויג השני, שבנה את הטירה. בעבר כבר היה שם גשר מעץ, עד שהמלך החליט לשפץ אותו על מנת שתהיה לו נקודת נוף אטרקטיבית יותר לטירה שלו.

הגשר התלוי, בוואריה. ShutterStock
המלך החליט לעשות רמונט. הגשר של מארי, גרמניה/ShutterStock

גשר Carrick-a-Rede Rope, צפון אירלנד

מטרת הגשר (שאורכו 20 מטר) היתה לעזור לדייגים המקומיים לפרוש את הרשתות שלהם במהלך דיג הסלמון בין שני ההרים בגובה 30 מטר, אבל כמובן שזה כבר הפך לאטרקציה תיירותית, אולי האטרקציה הכי פופולרית בצפון אירלנד.

הגשר התלוי, אירלנד. ShutterStock
בסך הכל באורך 20 מטר. הגשר התלוי באירלנד/ShutterStock

גשר Kokone Yume, יפן

לעת עתה מדובר בגשר התלוי הארוך בעולם להולכי רגל - 173 מטר גובהו, 390 מטר אורכו - מעל נהר נרוקו גאווה. הוא נבנה ב-2006, מציע נקודת תצפית על מפלי שינדונוטאקי, ובסיומו אפשר לטבול במעיינות החמים באויטה.

הגשר התלוי, יפן. אתר רשמי, אתר רשמי
הגשר התלוי הארוך בעולם להולכי רגל, יפן/אתר רשמי, אתר רשמי

Highline 179, אוסטריה

בסוף השנה אמור להיפתח רשמית הגשר התלוי להולכי הרגל הארוך בעולם, שמחבר בין טירת ארנברג לפורט קלאודיה ברויטה, אוסטריה. אורך הגשר יהיה 403 מטר, גובהו 100 מטר, וידיח את גשר קוקונה יומה היפני מהמקום הראשון.

הגשר התלוי, אוסטריה. אתר רשמי, אתר רשמי
ידיח את הגשר התלוי היפני מהמקום הראשון. הגשר התלוי האוסטרי/אתר רשמי, אתר רשמי

הגשר התלוי בנחל הבשור, ישראל

וגם לנו יש נציגות, או לפחות כמה, אבל הגשר התלוי בנחל הבשור בנגב הוא אחד המוכרים בישראל. אורכו של הגשר כ-80 מטרים והוא נמתח בין שתי גדותיו של נחל הבשור, אחד מנחלי האיתן הגדולים בנגב ומעל לבריכת מים טבעית המלאה כל השנה. מעבר לגשר, על מצוק הלס, נמצאת אנדרטה לזכר שני בני משאבי שדה שנהרגו כאן בתאונת טרקטורון.

נחל הבשור. זיו ריינשטיין,
80 מטרים של הליכה לא ממש יציבה מעל הנחל. הגשר התלוי בנחל הבשור/זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully