וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהכנרת ועד ב"ש: 5 אירועי סופ"ש בחינם

6.11.2014 / 8:11

ריצה בשביל סובב כנרת לאור ירח, אמנים ושפים ערבים ויהודים במפגש דו-קיום בירושלים, טיולי מורשת בנגב לזכר יצחק רבין ז"ל, פסטיבל מסיק זיתים בשפרעם ופתיחת הקישלה והחפיר סביב מצודת דוד לציבור בעיר העתיקה. קבלו ח"ח - חמישיית אירועים בחינם לסופ"ש והשבוע שאחריו

הקישלה. צילום: עודד אנטמן,
נפתח לציבור, ואתם מוזמנים. הקישלה בירושלים/צילום: עודד אנטמן

תנופת התרבות בירושלים תופסת תאוצה עם בוא החורף ולכבודו חוגגים הפנינג של תרבות, אמנות ומוזיקה שיתפרש על פני חודש שלם. חלק קטנטן מהאירועים בתשלום סמלי אבל בשם הח"ח נמליץ על אלה שישאירו לכם את כל השקלים בכיס.

עוד הצעות לטיולים בארץ:
עוד סיבה לטייל: האנשים של הרי יהודה
זה הסתיו: התקופה הכי טובה לטיול בעמק יזרעאל
טיול למשפחה העצלה: המסלול הכי קל בשביל ישראל

1. תוצרת העיר, ירושלים

שרים, רוקדים, אוכלים - אמנים ושפים ערבים ויהודים במפגש דו-קיום של אמנות אורבנית, מוזיקה, אוכל ומסיבה שמחה ברחוב שושן (6.11, 20:00); Block Party בשד' בן מימון עם מאור כהן, האחים אריאל וחאפלת פלמנקו (7.11, מ- 10:00); מוזיקה ערבית קלאסית של אנסמבל שג'ן לצד חפלה עם D.J ב"מזקקה"; מסיבת עולם ב"בר קקטוס 9" ומסיבה עברית ב"טוביה בר", "איינשטיין בעזה" - הרצאות של פרופסורים שיתארחו בבתי הקפה השכונתיים של רחביה ובבתי אנשים שהתנדבו לארח בסלונם.

בנוסף יתקיים "אינדי סיטי" - פסטיבל Live Harmony עם מסיבות, ערב דראג לוהט ומרתון הופעות של אמנים אתיופים, רוסים, יהודים וערבים ברחובות חבצלת, הלני המלכה והורקנוס (12.11, מ- 20:00).

מתי? 6 בנובמבר - 3 בדצמבר.
לפרטים: פייסבוק תוצרת העיר.

פסטיבל תוצרת העיר בירושלים. צילום נדב אריאל,
פסטיבל תוצרת העיר בירושלים/צילום נדב אריאל

2. בדרכו, באר שבע וסביבותיה

19 שנה עברו מאז הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין והשנה בחרו לציין את זכרו בטיולי מורשת באזור הנגב. הרעיון מאחורי יום הטיולים, שיתקיים בשיתוף קק"ל ומרכז יצחק רבין, הוא החיבור לסיפור תקומתה של מדינת ישראל בימי מלחמת העצמאות לצד סיפורו של רבין, מהיותו קצין המבצעים של חזית הדרום ועד למינויו לראשות הממשלה.

מסלולי הטיול יובילו בעקבות מבצעים חשובים עליהם פיקד בנגב - מסלול מבצע יואב יעבור בכביש הנגב הפנימי, במשלטי חוליקאת ובאנדרטת חטיבת הנגב ומסלול מבצע חורב יעבור בניצנה, עוג'ה אל חפיר וביר עסלוג'. הטיולים יסתיימו בסיור ברחבי באר שבע ובטקס זיכרון בפארק באר שבע בהשתתפות דלה רבין (ב- 15:00). בנוסף יתקיימו טיולים לאורך נחל באר שבע, המלווים בתחנות תיאטרון על הדרך, הפעלות בחצר מצפה בית אשל ושירי רעות על הדשא.

מתי? 6 בנובמבר, 17:30-08:30.
איפה? פארק נחל באר שבע.
לפרטים: קו ליער - 1-800-350-550.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זוכרים את ראש הממשלה רבין ביום מיוחד. פארק באר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. סובב כנרת

עונת הריצות מגיעה לכנרת, שם תתקיים ריצה לאור ירח שיאיר את האגם הלאומי ואת הדרך לרצים. הריצה היא יוזמה של רשות ניקוז ונחלים כינרת שמזמינה את הרצים המקצוענים והחובבים להכיר את "שביל סובב כנרת" בקטע הנושק לקו המים של חוף אמנון. הריצה תתקיים בשני מסלולים של 5 ו-10 ק"מ ולרצים יוגש כיבוד קל.

מתי? 6 בנובמבר, 19:30
איפה? יציאה וסיום בחוף אמנון, דרום הכנרת
לפרטים: 054-9454662, או באתר האינטרנט.

שביל סובב כנרת בלילה. צילום אבי אריש,
הירח יאיר לכם את הדרך. כנרת בלילה/צילום אבי אריש

4. נעים להכיר, שפרעם

עונת מסיק הזיתים היא הזדמנות נהדרת להכיר את שפרעם, שבה יתקיימו סיורים מודרכים להיכרות עם אתרי העיר המעניינים ואנשיה מאירי הפנים. הסיור יעבור בבית הבד העתיק וילווה במספרי סיפורים, מופעי רחוב, פעילות מוזיקלית ייחודית, הפעלות לילדים ויריד עבודות יד ומוצרי שמן זית.

מתי? 8 בנובמבר, מ-10:00.
איפה? מפגש בכניסה הדרומית לשוק העתיק, בסמוך לעיריית שפרעם.
לפרטים: 052-3067829, 04-6665253.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיורים מודרכים להיכרות עם אתרי העיר. שפרעם/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. הקישלה והחפיר, ירושלים

ירושלים של מטה לא מפסיקה להפתיעה וככל שחופרים בה יותר לעומק, כך עולות ונחשפות עוד עדויות המעידות על החיים לפני אלפי שנים. הפעם על הפרק חפיר שנחשף למרגלות מצודת דוד, שהוא חלק מהחפיר שהקיף אותה ושימש לה כקו הגנה ראשון מפני אויבים. בחפיר נחשפו שרידים ארכיאולוגיים בהם מחצבה קדומה, מקווה טהרה מימי בית שני, מעברי סתרים וברכות מים מהתקופה החשמונאית ומימי הורדוס. בנוסף לחפיר ייחשף גם הקישלה - מבנה הקשתות של בית הסוהר העות'מאני שקירותיו הם "סרגל זמן" מימי בית ראשון ועד הקמת המדינה, כולל היותו בית הכליאה של עצורי המחתרות.

לרגל השקתם הרשמית של האתרים ההיסטוריים, תוכלו לסייר ולהתרשם מהם ללא תשלום ועל הדרך ליהנות ממוזיקה וכיבוד קל.
מתי? 12 בנובמבר, 17:00-21:00.
איפה? מוזיאון מגדל דוד, ירושלים.
לפרטים: 6265333- 02, או באתר האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully