וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעדים החמים ומחירים: הכל על סקי לעונה הקרובה

5.11.2014 / 8:00

עשרות אלפי ישראלים חיכו כל השנה שההרים יהפכו לבנים, ובדצמבר זה סוף-סוף יקרה - עונת הסקי תיפתח באירופה. אז מהם האתרים השווים של השנה, כמה עולות חבילות הסקי ומה מציע אתר הסקי הלאומי שלנו? לבשנו חרמונית ויצאנו לבדוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אז איפה אתם השנה? גולשים בוואל דיזר, צרפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראשית נובמבר, הגשם מבליח לפרקים והשלג טרם נראה על המפה הסינופטית שלנו. השלג בארץ אומנם מאיתנו והלאה, אך יש מי שכבר מתגעגעים אליו ומיהרו לסגור להם חופשת סקי במדרונות המושלגים של אירופה - שם תתחיל עונת הסקי בדצמבר ותסתיים באפריל.


עוד על החופשה שלכם בוואלה! תיירות:
עם סוודר במזוודה: היעדים החמים של החורף הקרוב
הלונלי פלנט בחר: 10 הערים הכי טובות ל-2015
ללכת בשלכת: טיולי הסתיו היפים בעולם


הצפי של חברות תיירות הסקי הוא להסתערות של כ-40 אלף גולשים ישראלים, שיטוסו לדגום את המדרונותיהם המושלגים של הרי אירופה. 50 אחוזים מהגולשים יטוסו לאתרי היוקרה של האלפים הצרפתיים, 35 אחוזים יסמנו V על אוסטריה והדולומיטים האיטלקיים ואחריהם ברשימה ממלכת אנדורה. את המקום הרביעי קוטפת בולגריה, הנציגה הזולה של מזרח אירופה, שהולכת ותופסת לה מקום של כבוד בקרב נופשי הסקי. המגדילים מרחיקים עד לאספן שבקולורדו, שם יש להם סיכוי גבוה להתחכך בכל השמנא והסלתא ההוליוודית.

אז איפה גולשים השנה?

ואל טורנס, ואל דיזר וטין, צרפת

צרפת מתהדרת באתרים ובמסלולי הגלישה הטובים והגדולים בעולם. היהלום שבכתר האלפיני הוא Espacekilly, שנחשב לאתר דינמי ומבוקש הודות למערכת המעליות המשוכללת וה- Apres ski עם חיי לילה סוערים במועדונים, בברים ובמסעדות המשובחות וחגיגת השופינג בעשרות החנויות הממותגות.

סקי בואל ד'יזר: להתראות בטן-גב, שלום אלפים

עוד אתרים מומלצים ומוכרים הם ואל טורנס היוקרתי, ואל דיזר, לה פלאן וטין, שם אפשר גם להחליק על הקרח, לדאות מעל הפסגות ולטייל במזחלות רתומות לכלבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממסלולי הגלישה הטובים והגדולים בעולם. ואל דיזר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואל גרנדה וסלה רונדה, איטליה

איטליה התברכה באתרי גלישה מדהימים, שהטוב שבהם הוא סלה רונדה - אתר ענק עם מסלול מעגלי שעובר בנוף עוצר נשימה של הרים, עמקים יפהפיים, עיירות קסומות וקרחון אחד. גם עיירות הסקי Campitello בוואל גרדנה ו-Canazei באל דה פאסה, נחשבות לאתרים מבוקשים בשל מרכזי הספא וחיי הלילה הפעילים.

סאן מוריץ, שוויץ

האתר המוביל של ארץ האגמים והשלג הוא סאן מוריץ - עיירת סקי יוקרתית עם 350 קמ"ר של מדרונות גלישה, בתי מלון מהטובים בתחומם, בריכות מחוממות ומתחמי ספא מחממים ומשחררי שרירים תפוסים, ובעיקר פנורמה מרהיבה על האגם של עמק אנגדין.

חובבי האקסטרים יתענגו על מצנחי רחיפה, דאייה, טיפוס על הקרחון Diavolezza Glacier, מסלולי סנובורד, מזחלות, מרוצי סוסים ומשחקי גולף, פולו וקריקט על האגם הקפוא.

עוד באותו נושא

ללכת עם השלכת: טיולי הסתיו היפים בעולם

לכתבה המלאה

אישגל ומאיירהופן, אוסטריה

אחד מהאתרים המבוקשים באלפים האוסטריים הוא Mayrhofen - כפר טירולי עתיק ורומנטי שמציע מסלולי גלישה מעולים שבהם מסלול החרקירי המפורסם. עוד באתר: פארק סנובורד, מצנחי רחיפה, רפטינג בשלג, החלקה על הקרח, מרוצי סוסים, ספא ובריכות מחוממות, מגרשים מקורים לסקווש וטניס ואקשן של חיי לילה בברים ובמועדונים.

עיירת סקי נוספת היא אישגל המפורסמת, שנחשבת לאתר יוקרתי הודות למלונות המפוארים, חנויות היוקרה, המסעדות המצוינות, המועדונים המהוללים והאורחים הנוצצים.

סקי אישגל אוסטריה. ShutterStock
לחובבי המועדונים - זה האתר שלכם. אישגל/ShutterStock

ואלנורד וגרנד ואלירה, אנדורה

הנסיכות הקטנטנה הפכה לאחד מיעדי הסקי החביבים על ישראלים, אולי גם בשל היותה פטורה ממכס (מי אמר שופינג ולא קיבל?). אנדורה ממוקמת במרכז הרי הפירנאים המחברים בין ספרד לצרפת ומתהדרת בנופים עוצרי נשימה, אווירה דינמית, 210 ק"מ של מסלולים גלישה ומלונות סמוכים למעליות ולמסלולים. מי שירצה לטפל בגוף (ובעיקר ברגליים) ימצא כאן את הספא הגדול באירופה, ומי שירצה עוד אקשן יוכל לצאת לטיולים באופנועי שלג. בנוסף, פארקי שלג לילדים, מועדונים למבוגרים ומאות חנויות ובוטיקים שווים.

בורביץ' ובאנסקו, בולגריה

מלכת השלג של בולגריה היא העיירה באנסקו, שלה 70 ק"מ של מסלולים, מגוון בתי מלון ומקומות בילוי. עיירת סקי נוספת היא בורוביץ', שלה פסגות מושלגים בגובה 3,000 מטר ו-60 ק"מ של מסלולי גלישה על מדרונות הרי הרילה, שבהם גם מסלולים שהותאמו לגלישת לילה. לאתר מעליות מתקדמות, מסלולי סנובורד והחלקה על קרח, מלונות חדשים, חנויות, מסעדות, בתי הקפה ומועדונים תוססים.

סקי בנסקו בולגריה. ShutterStock
מלכת השלג של בולגריה. גולשים בבנסקו, בולגריה/ShutterStock

ולמי שנשאר בארץ - החרמון והגלבוע

יש מי שב"לוקאל פטריוטיות" מחכים בסבלנות שחרמון הסבא יתכסה בשמיכה לבנה ואז ישלפו את המגלשיים, המזחלות ושקיות הניילון, ויסתערו על ההר. לכשיגיע זמן השלג בחרמון, יעמדו לרשותכם 11 רכבלים שיטפסו לגובה 2,000 מטרים, 14 מסלולי גלישה, מזחלות הרים, בית ספר ללימוד סקי, חנות להשכרת ציוד ובתי קפה בפסגתו ולמרגלותיו.
חובבי הגלישה, ובכלל, מוזמנים להרכיב להם חבילת סקי פס ולינה בצימרים של נווה אטי"ב, או בבקתות העץ הכפריות של כפר הנופש רימונים שלו סאונות, ספא ובריכה מחוממת.

מחיר: כניסה לאתר ללא תשלום, אבל אז זה מתחיל: עלייה ברכבל 49-42 שקלים, סקי פס - 870-250 שקלים ל4-1 ימי גלישה, מזחלות אקסטרים - 30-25 שקלים.

גם לעמק יזרעאל יש הר מושלג והוא גולש על המדרון הצפוני של הגלבוע, צופה לנופי עמק יזרעאל. מדובר במדרון מלאכותי עם מסלולים באורך 80 מטר שהותאמו לסקי, סנובורד ומזחלות כולל שיפועים ואתגרים רק שפה הגלישה נעשית "על יבש".

מחיר: 120-80 שקלים לשעתיים גלישה.

יח"צ. אתר סקי בגלבוע,
"לגלוש" גם בעמק יזרעאל. סקי בגלבוע/אתר סקי בגלבוע

סוגרים עסקה

חובבי החופשות המושלגות ובילויי ה-Apres ski המנוסים הקדימו לסגור להם עסקת חבילה כבר בקיץ, מתוך ידיעה שמחירי טרום העונה הם מוזלים לעומת עונת החורף. ינואר הוא חודש הסקי "החם" ופברואר נחשב כבר ל"בוער" - אז מרקיעים מחירי החבילות הלבנות עד 20 אחוזים יותר, מאחר וזה בדיוק זמן החופשות של האירופים. בחברות הנסיעות ממהרים להרגיע ולציין, שאם אתם בעניין וטרם הזמנתם, עד סוף החודש עוד תוכלו לסגור לכם דיל במחיר סתווי.

Club Med היו הסמן הימיני שהוביל לפני שנים את מהפכת הכל כלול, בלי אותיות קטנות: משלמים מראש על החבילה ובאתר הנופש לא מחכות מיני הפתעות בתשלום נוסף. לקלאב 24 מועדונים מושלגים שמציעים חבילות סקי מקיפות שמעבר לטיסות, העברות, פנסיון מלא (כולל אלכוהול חופשי), ספא, חמאם, סקי פס ושיעורי סקי וסנובורד תקבלו פעילויות ספורט, מועדוני לילה, צוות בידור שיעשה לכם אגדו-דו-דו, מדריכי G.O ישראלים וקייטנות סקי ומיני קלאב לילדים.

מועדוני הקלאב המובילים ממוקמים באלפים הצרפתיים, בהם ואל טורנס, מועדון הסוויטות המפוארות בוואל דיזר וחדרי ה??אל?ה במועדון Chamonix Mont-blanc הממוקם במבנה היסטורי בעיירה הציורית שאמוני. בדצמבר ישיקו את הקלאב החדשני Val Thorens sensation T4, המדורג בארבעה קלשונים וממוקם באתר הסקי הגדול בעולם. המועדון מציע לאורחיו מזחלות כלבים, מצנחי רחיפה, אופני קרח, קיר טיפוס מקורה, ספידריידינג (שילוב של מגלשיים ומצנח), ימי ספורט, פעילות לילית ומסעדות גורמה.

חבילות הסקי של כל המועדונים מתחילות ב-1,533 אירו ומרקיעות מעל 2,000 אירו ל-7 לילות, אבל אם תמהרו להזמין עד 13.11.14 הם מבטיחים שתחסכו עד 200 אירו לחבילה.

לדברי חברת איסתא, אתרי הסקי של בולגריה מתאימים במיוחד לחופשות "קוויקי" הודות לטיסה הקצרה, קרבת האתרים לשדה התעופה והעלויות הנמוכות. חבילת סקי קצרה לברוביץ תעלה החל מ-549 אירו ל-3 לילות בסופ"ש ומ-719 אירו ל-7 לילות בחצי פנסיון כולל טיסה, העברות, סקי פס, ציוד ושיעורים. אותה החבילה בבנסקו תעלה מ-679 אירו.

חבילת גלישה באנדורה תעלה מ-669 אירו לסופשבוע ומ-979 אירו ל-7 לילות; בצרפת, בוואל טורנס, מ-1,769 אירו ל-7 לילות במלון 5 כוכבים ובטין 989 אירו בבתי דירות; באיטליה, בעיירה Campitello החל מ- 1,099 אירו ל-7 לילות ובעיירה Selva היוקרתית מ-1,419 אירו לחבילה.

לגולשי הסקי והסנובורד הצעירים הם מציעים את מועדוני UCPA בעיירות שמוני, ואל דיז'ר, ואל-טורנס, טין ולה פלאן המציעים הרבה פעילויות, אקשן וחיי לילה תוססים. בשביל חבילת אירוח בUCPA Val Thorens - למשל, תיפרדו מ- 1,239 אירו ותקבלו טיסה, העברות או רכב, אירוח בפנסיון מלא, הדרכה, סקי פס וציוד.

חברת קשרי תעופה משיקה חבילות סקי לצעירים באתר Orcieres, הכוללת 6 ימים, טיסות, העברות, שיעורי סקי וסנובורד והרבה מסיבות סוערות במתחם הארנה במועדונים ובבריכה המחוממת. המחיר לחבילת Ski Party באלפים הצרפתיים תעלה החל מ-669 אירו.

ארקיע מפתה אותנו לגלוש באנדורה, הן בשל הטיסה הישירה הנוחתת בלרידה שלמרגלות הפירנאים (מקצרת את הדרך בשעתיים), והן בשל האתרים שמתאימים גם למשפחות, ובמיוחד בשל המחירים, שלדבריהם לא נראו כמותם בארץ.
מחירי תחילת העונה לחבילות הכוללות טיסות, העברות, 7-6 לילות בחצי פנסיון, סקי פס וציוד מתחילים החל מ-791 אירו למלון Patagonia בואלנורד, החל מ-891 אירו במלון Magic Pas ומ-699 אירו במלון Crest Pas (לינה בלבד) בגראנד ואלירה.

ויש גם חופשות סופ"ש

חברת SkiDeal מציעה מגוון של 21 אתרי סקי ב-9 מדינות, כשהעונה, לראשונה בישראל, חנכה SkiDeal קו מתל אביב לאינסברוק שבאוסטריה, דבר המקרב את הגולשים הישראלים רק שעת נסיעה אחת מאתרי הסקי המובילים באוסטריה. החברה מציעה שלל חופשות סקי, לכל גיל, תקציב, בין אם חופשות סקי בנות שבוע, סופ"ש, וכן חופשות סקי משפחתיות הכוללות קייטנות סקי וסנובורד לילדים עם הדרכה בעברית. חופשות בנות 3 ימים: בבנסקו, בולגריה - 2,900 שקלים, ובאנגלברג שבשוויץ - 3,300 שקלים.

חופשות בנות שבוע לוואל טורנס בצרפת, הכוללת הכל, ניתן למצוא ב-999 אירו, סלה רונדה שבאיטליה ב-1,100 אירו ולאתר המתחילים המושלם שפינדל שבצ'כיה ב-799 אירו. חופשה באישגל שבאוסטריה תעלה 1,299 אירו ובליביניו שבאיטליה ב-899 אירו. חופשה משפחתית תעלה למשפחה בת 4 נפשות הכוללת הכל, לרבות קייטנות סקי בעברית, סדר גודל של 4,000 אירו. מדי עונה נוהגת החברה להפיק אירועים נוצצים באתרי הסקי הטובים באירופה, עם אומנים כמו ברי סחרוף, משינה ועוד. העונה החברה מפיקה את שבוע Rock on Snow באתר ואל טורנס בצרפת והופעה מחשמלת של רד בנד עם גורי אלפי.

חברת Swiss1 משווקת חבילות באתרי סקי שווייצריים שונים, המותאמים למשפחות עם ילדים. חבילה של 6 ימים בווילאר, כולל הכל תעלה: 691 אירו לאדם בחדר משפחתי, באתר הסליברג 846 אירו לאדם בחדר משפחתי, בכפר הנופש מורשאך החל מ-887 אירו לאדם בדירה משפחתית ובכפר הנופש: וילדהאוס החל מ-902 אירו לאדם בדירה משפחתית.

אז החורף הזה כדאי ללבוש לבן - השאלה רק איפה?!

  • עוד באותו נושא:
  • סקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully