וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הריביירה הדרומית של ישראל"? חופשה באשקלון ואשדוד

6.11.2014 / 12:28

כאילו לא היה מבצע "צוק איתן" שפגע בתיירות בדרום, הושקו לאחרונה שני מלונות חדשים: "לאונרדו פלאזה אשדוד" ו"לאונרדו אשקלון", שמעוניינים "להנגיש את הדרום" לישראלים. כתבתנו יצאה לבדוק מה מצב התיירות לאורך חופה הדרומי של ישראל

מלון לאונרדו פלאזה אשדוד. איה בן עזרי, מערכת וואלה! NEWS
183 חדרים שמשרים אווירה נינוחה. מלון לאונרדו פלאזה אשדוד/מערכת וואלה! NEWS, איה בן עזרי
"לתיירים הישראלים יש זכרון קצר ומיד כשהסתיים צוק איתן הם הגיעו לנפוש במלון"

כשאנו חושבים על נופש באזור הדרומי בארץ האפשרות היחידה שעולה לנו לראש היא אילת, אבל מסתבר שיש עוד אופציות: רשת מלונות "פתאל", המחזיקה ב-34 בתי מלון, השיקה לאחרונה שני בתי מלון חדשים באשדוד ובאשקלון - "לאונרדו פלאזה אשדוד" ו-"לאונרדו אשקלון".

לצד האופטימיות הרבה, אי אפשר להתעלם מהמכה הקשה שספגה התיירות באזור הדרום בעקבות מלחמת צוק איתן. בערב המבצע, נפתח מלון לאונרדו אשקלון, שבמשך כל ימות המלחמה עמד ריק מתיירים, מלבד כתבים וצלמים שהגיעו לסקר את התקפות הרקטות שספגו התושבים. הרשת אף חתמה על ההסכם לפתיחת המלון שבאשדוד בשיאו של מבצע צוק איתן, למרות התקפות הטילים והחשש לפגיעה בתיירות באזור. "לתיירים מחו"ל ייקח זמן לחזור לכאן, כי רבים מהם מזמינים מראש טיולים לישראל והמלחמה אלצה אותם לבטל הזמנות". אומר איתן אוחנה, מנכ"ל מלון לאונרדו אשקלון. "אבל לתיירים הישראלים יש זכרון קצר ומיד כשהסתיים צוק איתן הם הגיעו לנפוש במלון".


עוד מלונות בוואלה! תיירות:
איזה מלון ישראלי נבחר בין 5 הטובים במזה"ת?
דו"ח: ישראל במקום ה-4 ביוקר מחירי המלונות בעולם
10 המלונות הטובים במזה"ת: 3 מהם מישראל


כדי להתרשם כמו שצריך מהמלונות, נשלחתי לאזור הדרום, לא לפני שקראתי את "תפילת הדרך". בכל זאת, אולי חמאס יקומו במצב רוח רע. בתחילה הגעתי למלון באשקלון, שנבנה על בסיסו של אולם האירועים "שירת הים" שעמד ריק במשך שנים רבות. המלון ממוקם באזור המרינה ומיועד לחופשות משפחתיות וגם לאנשי העסקים הרבים, שמגיעים לאזור הקרוב לתעשיות וחברות הייטק.

בניגוד לקבלת הפנים החמימה, עיצוב לובי המלון שידר תחושה קרה, כשמלבד מנורה דקורטיבית, היה חף מקישוטים. לשמחתי, הצלחתי לשכוח מעיצוב הלובי כשנכנסתי לחדר האוכל. במזנון הבופה עמדו מאפים טעימים, גבינות משובחות, סלטים מגוונים והשיא היה מילקי! כן, לא הייתי צריכה לשדוד בנק או לטוס לברלין כדי ליהנות מקצפת ושוקולד. לצד חדר האוכל, קיימים מתחם ספא עם שמונה חדרי טיפול, טרקלין עסקים, ארבעה אולמות המיועדים לכנסים כשהגדול בהם יכול לאכלס עד 850 איש ומועדון לילדים ונוער. בנוסף, קיים במלון חדר כושר, אם כי המילה "חדר" קצת מחמיאה לו. מדובר בחדרון קטן עם כחמישה מכשירים, כך שאם התכוונתם לבלות בחופשה שלכם באימון כושר רציני, אל תפתחו ציפיות.

באשר אליי, אני העדפתי לתפוס תנומה מאשר להזיע עד עילפון על ההליכון, אז שעטתי לעבר חדר המלון. בלאונרדו אשקלון יש 131 חדרים עם מרפסות הפונות לים וריהוט סטנדרטי ופשוט מאוד. אם תרצו חדר קצת יותר משודרג, תוכלו לשלם יותר ולקבל חדר נוסף צמוד דלת, שמתאים בעיקר למשפחות.

מלון לאונרדו אשקלון. איה בן עזרי, מערכת וואלה! NEWS
חדר הכושר די קטן, אבל יש בריכה ושקיעה. מלון לאונרדו אשקלון/מערכת וואלה! NEWS, איה בן עזרי

מצפים לתיירים בעיקר מצרפת ומרוסיה

כשספרתי לחבריי שאני נוסעת לאשקלון, הם מיד תהו מה עושים שם? אז חוץ מפארק המים "אשקלונה" שכולנו זוכרים מהמערכונים של משפחת פילוס ב"ארץ נהדרת", ניתן לבקר בפארק הלאומי או להשתזף בים. כרגע האטרקציות אמנם מעטות, אבל בימים אלה אשקלון זוכה להשקעות של מעל מיליארד שקלים מיזמים פרטיים ומצד העירייה, ומתוכננים להיבנות בה פארק היי טק, קומפלקס בתי קולנוע וכן מתחם בילוי ברצועת החוף שעתידה לעבור שיפוץ.


עוד בנושא:
מי מספר 1? נבחר המלון הטוב בישראל
למה כל כך יקר לנפוש במלונות בארץ?
חרדים לתיירות: המלון שמנסה לעשות שינוי בטבריה


כ-20 דקות נסיעה בלבד מאשקלון, ובמרחק הליכה מהים, ממוקם לו לאונרדו פלאזה אשדוד. כשנכנסתי למלון, שנפתח לפני כחודש, מיד הבחנתי שמדובר במלון יוקרתי יותר מאחיו באשקלון. הלובי מרשים יותר והיחס האדיב של הצוות גרם לי להרגיש כאילו אני יהודה לוי ב"איש חשוב מאוד". במלון ישנם 183 חדרים שמשרים אווירה מאוד נינוחה. הנוף שנשקף מהם צופה לים, אבל האטרקציה הגדולה באמת היא הטלוויזיה האינטראקטיבית, שמאפשרת להוריד סרטים לפי בחירתכם ולגלוש בפייסבוק.

אחרי שקראתי סטטוסים של חברים שמתלוננים על יום העבודה הארוך שלהם, החלטתי שהגיע הזמן לרדת לספא. במשך כשעה זכיתי למסאז' מפנק מהמטפלת, שאפילו עשתה לי ניתוח אישיות וידעה לומר אם יש לי אלרגיות ומאילו כאבים אני סובלת (אורן זריף, מאחוריך!). לצד הספא במלון, ישנם בריכת שחייה, מסעדת שף, חדר אוכל הצופה לים, אולם אירועים לכ-500 איש וטרקלין עסקים שהיה בהחלט מרשים, אם כי הכיבוד שהוגש בו לא היה עובר את האודישנים של מאסטר שף.

מנהלי המלון צופים, כי מחצית מהלנים בו יהיו אנשי עסקים, והמחצית השנייה תיירים, ביניהם ישראלים ונופשים המגיעים בעיקר מצרפת ומרוסיה. עד לפני שש שנים אשדוד, בדומה לאשקלון, הייתה רחוקה מלהיחשב כיעד לחופשה, אך עם פיתוח התשתיות שבה ושיפוץ הטיילת, משהו בה התחיל להתעורר. תקציב הפיתוח התיירותי בעיר גדל במאות אחוזים, וישנה תכנית להקמת סקייט פארק, בריכות גלישה והקמת אזורי בילוי בטיילת החוף ואפילו בריכת שחייה שתמוקם בתוך הים.

אבל עד שתכניות אלה יתממשו, עדיף שלא להגיע לחופשה ארוכה מדי במלון, אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם מסייעים לחדרנית בנקיונות מרוב שיעמום. חופשה בת לילה או שני לילות היא המומלצת ביותר, ואם תרצו לצאת מהמלון תוכלו לטייל בדיונת החול הגדולה בישראל, בנחל לכיש, במצודת אשדוד העתיקה, לבקר במוזיאון הפלישתים ולצפות במזרקה המזמרת, שאמנם לא מתקרבת למזרקת הקסם בברצלונה אבל שווה ביקור.

עוד באותו נושא

הסודות המלוכלכים של חדרניות בבתי מלון

לכתבה המלאה
מלון לאונרדו פלאזה אשדוד. איה בן עזרי, מערכת וואלה! NEWS
חדר במלון לאונרדו פלאזה אשדוד/מערכת וואלה! NEWS, איה בן עזרי

אילת או אשדוד ואשקלון?

רגע לפני שחזרתי הביתה, אחרי שנהנתי מחופשה נעימה, לא יכולתי שלא לתהות מה מה יגרום לישראלים להעדיף: נופש באשקלון או אשדוד או החופשה המסורתית באילת? אז היתרון הגדול הוא המרחק הקצר יחסית של אשקלון ואשדוד מאזור המרכז, שמאפשר לצאת לחופשה קצרה מבלי לחזור מותשים ועייפים. בנוסף על כך, מחירי הלינה במלונות זולים יותר מהנופשונים באילת - לילה וארוחת בוקר לזוג בלאונרדו אשקלון עולה 1,200-600 שקלים, וחצי פנסיון בלאונרדו פלאזה אשדוד עולה 1,800-1,000 שקלים לזוג.

הרשת, המנסה למתג את בתי המלון באשדוד ואשקלון כ"ריביירה הדרומית של ישראל", צופה כי תכניות הפיתוח האזורי והתמיכה של הרשויות המקומיות באזור זה יהפכו תוך מספר שנים את אשקלון ואשדוד לאחד ממרכזי התיירות הפנאי המעניינים של ישראל. האם החזון הזה יתממש? נצטרך לחכות ולגלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully